[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Internationaal of niet?


RealZeus

Vraag

  • Forumlid

Bij mijn huidige opdrachtgever (ik zit er via een uitzendbureau) kom ik met hangen en wurgen aan de 40 uur. Ik heb het er wel naar mijn zin, het is werk in ploegendienst en dat ligt mij wel.

 

Maar goed, als het aantal uren niet beter wordt zal ik toch wat anders moeten gaan doen. Internationaal rijden lijkt me op zich ook wel leuk, maar ik ben bang dat het in mijn hoofd weer leuker is dan in het echt. Weliswaar heb ik dubbelbemand internationaal gereden, maar in je eentje is toch anders. Los daarvan, ik ben 40 en heb nog nooit echt internationaal gereden, ik weet niet in hoeverre dat een belemmering is.

 

Wellicht zijn hier collega's die mij het aan, danwel af kunnen raden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Maar goed, weet iemand nog leuke bedrijven? Of bedrijven waar ik ver vandaan moet blijven?

 

Net wel gebeld met een bedrijf, maar ik ben er nog niet helemaal over uit. Ik begreep van hun dat je in het begin wel variatie hebt, maar later krijg je een soort van vaste route. Weet niet of ik dat wel wil.

 

En niet op zondag rijden. Dat lijkt me soms ook knap onhandig.

bewerkt door RealZeus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
7 uur geleden zei RealZeus:

Maar goed, weet iemand nog leuke bedrijven? Of bedrijven waar ik ver vandaan moet blijven?

 

Net wel gebeld met een bedrijf, maar ik ben er nog niet helemaal over uit. Ik begreep van hun dat je in het begin wel variatie hebt, maar later krijg je een soort van vaste route. Weet niet of ik dat wel wil.

 

En niet op zondag rijden. Dat lijkt me soms ook knap onhandig.

 

van Dyken veendam vraagt voor noorwegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

IK heb mijn vrouw moeten beloven dat,als ik ooit aangerand dreigt te worden door een andere vrouw,boerin of niet,ik allereerst aan mijn eigen veiligheid zal denken ,en me dus niet zal verzetten.:angel::angel::D

Tuurlijk jonge  op jouw  leeftijd doe ik dat ook niet :rolleyes::bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 minuten geleden zei RealZeus:

Hoe zit het met de werkdruk? Is die meer of minder dan bij nationaal werk?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
 

Denk dat dat ook werkafhankelijk is. Container-business is heel wat anders dan 25 adressen achterin hebben die je binnen 3 dagen moet/wilt lossen. Net als binnenlands dus. Het enige wat ik zelf soms wel stressvol vindt, is het vinden van een sta-plek voor de nacht, waar ik geen gezeik krijg over geluidsoverlast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Idd kan soms vrij lastig zijn om na 18 á 19 uur nog een plekje te vinden. Na verloop van tijd leer je je plekjes wel.... Rij vaak tot wat later door, ben niet zo'n ochtend mens, zet hm dan vaak ergens achter. Heb ik ook geen gezeik over t geluid van mn koeler.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een, 'bekend' verhaal van een Franse collega.

 

De grote parkeerplaats aan de A6, afslag Venoy, is bijna helemaal leeg. Het is vier uur 's middags. De meeste chauffeurs leggen op dit moment hun laatste kilometers af. Rond dit tijdstip is het hier nooit druk, roept Aurélien naar beneden. Hij hangt met zijn hoofd uit het raam van zijn vrachtwagen, de motor draait, hij is nauwelijks te verstaan.

Aurélien (28) is een klein mager mannetje in een veel te grote truck. Hij heeft moeite naar beneden te komen. "Wacht maar", zegt hij als hij op de grond staat. "Over een paar uur staat het hier helemaal vol." Verdeeld over de parkeerplaats staan nu een stuk of vijf vrachtwagens. Allemaal hebben ze een Frans kenteken. "Vanavond komen de buitenlanders", zegt Aurélien. "Dan gaan de Oost-Europeanen pas pauze nemen."

 

xxl.jpg

 

Lees meer bij de bron: http://nos.nl/artikel/2169046-en-route-frustratie-langs-de-a6-vanwege-eu-regels.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
33 minuten geleden zei Pierre:

Hetzelfde geld voor Duitsland; om 16.00-17.00 zul je daar echt een plekje moeten gaan zoeken bij een Autohof om te kunnen gaan staan voor de nacht. Heb je een baas of soort werk die je nog laat onderweg stuurt, dan sta je iedere avond op de vluchtstrook met de gaspit tussen die grafbakken uit 

Klopt helemaal. Met het werk wat ik doe ben ik meestal pas na 1900 klaar. Succes met het vinden van een plekje. Maar op de vluchtstrook staan heb ik nooit gedaan, en zal ik nooit gaan doen! Vandaar dat ik meestal op een industrietje sta. En met een beetje geluk (ken je plekjes:cool:) is er nog eens een bistro in de buurt ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
7 uur geleden zei Grunneger:

Klopt helemaal. Met het werk wat ik doe ben ik meestal pas na 1900 klaar. Succes met het vinden van een plekje. Maar op de vluchtstrook staan heb ik nooit gedaan, en zal ik nooit gaan doen! Vandaar dat ik meestal op een industrietje sta. En met een beetje geluk (ken je plekjes:cool:) is er nog eens een bistro in de buurt ook

 

Zo ist maar net.....je kunt niet zomaar om 1700 uur stoppen.......want rijuren die je vandaag niet rijd kom je aan het eind v/d week tekort.

Het is net als Grunninger zegt.....weet je plekjes, ga meestal eerst eten en dan rijuren volmaken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Daar heb ik dan weer een hekel aan. Als ik ga eten dan wil ik klaar zijn ook

   

 

Juist. De meeste winkels waar wij komen sluiten ergens tussen 1800 en 2000. Pas dan ga ik ook eten, anders vind ik het zonde van de tijd. Het was in het begin wel even wennen (zo laat eten), maar uiteindelijk weet je niet beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 22-4-2017 om 22:56 zei Pierre:

 

Alles hangt af van wat voor soort werk je doet. Kun je naar Frankrijk dan heb je het in mijn ogen goed voor elkaar, lekker op tijd naar de routier en genieten wat Frankrijk voor €12,50 te bieden heeft aan tafel. Maar sta je overdag met 35 graden je uren te maken en 's avonds en 's nachts op je poten om 8 adressen Rungis te lossen, dan heb je weinig aan 'internationaal rijden'. Hetzelfde geld voor Duitsland; om 16.00-17.00 zul je daar echt een plekje moeten gaan zoeken bij een Autohof om te kunnen gaan staan voor de nacht.

Dit is wel een goede om even na te vragen. Sowieso heb ik het gevoel dat je bij een Routier ook veiliger staat dan langs de snelweg. En het is gewoon leuker en beter eten. (mits je de Centre Routiers links laat liggen, want daar heb ik nog nooit lekker gegeten.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden