[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Schreeuwende rijleraar


Kniertje

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal, ik ben bezig met rijlessen voor C, maar ik heb ernstige twijfels onder mijn instructeur. Hij schreeuwt en scheldt tegen me, gebruikt echte krachttermen. Streng zijn vind ik prima, maar is dit normaal? Ik ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

Ik zou het melden bij de rijschool, misschien vragen om een andere instructeur of naar een andere rijschool gaan. Je betaalt om iets te leren, niet om te worden toegeschreeuwd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Kniertje:

@Leeuw Bedankt voor je antwoord. Helaas heb ik me contractueel verplicht om daar 24 uur rijles (incl examen) af te nemen en heb ik daar ook al voor betaald.

 

 

Als dit een eenmanszaak is en er geen andere instructeur beschikbaar is, zou ik dit toch bespreken met de beste man, hoe moeilijk dit misschien ook kan zijn. Maar van deze praktijken word je echt geen betere chauffeur.

 

Succes en laat het maar eens weten.

 

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

niet pikken !!!

Je word er blijkbaar alleen maar onzekerder van en dat kost je extra rijlessen of misschien wel een examen

Is de rijschool bij een overkoepelende orgaan aangesloten ? Bovag of zo ??

Dan kun je daar ook eens naar bellen om te vragen hoe/wat

 

Persoonlijk vindt ik dat iedereen !!! normaal met elkaar moet omgaan

Als ik bij een klant kom die tegen me tekeer gaat ...dan draai ik om en maak hem duidelijk dat hij maar een ander moet zoeken

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

A. Normaal

B. Gewoon

C/E......rij daar maar heen gaan we ff visje eten......(de meeste oudere Zaankanter weten wie ik bedoel. Toen was er nog maar een rijschool met een bedfordje)

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee, niet normaal in het algemeen. Ik heb het tijdens lessen niet meegemaakt. Na het diploma wel bij 'zogenaamde' mentor chauffeurs. Niet iedere chauffeur is geschikt, vind ik, om beginnelingen te begeleiden..

 

Sterkte met de situatie. Is het gedrag van de instructeur bij bepaalde situaties?

Het komt op mij over als een bepaalde onmacht of angst de de kerel toont.

 

 

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties! Leuk dat er zo gereageerd wordt. Ik had vanmiddag weer les. Ging er met een knoop in m'n maag naartoe. Zelfs een pakke shag gekocht, terwijl ik al jaren aan de E-smokerig zit.

Toen ik aankwam draaide er vanzelf een knop om en liet ik hem merken dat ik flink van um baalde. Vandaag werkte dat in ieder geval. Donderdag heb ik weer les en volgende week mijn praktijktoets. Daarna vraag ik mijn examen aan. Niet dat ik er klaar voor ben, met zo'n schreeuwende leraar leer ik nou eenmaal slecht, maar dan stap ik over naar een rijschool die beter bekend staat. 

Overstappen van leraar binnen dezelfde rijschool is lastig, omdat ze maar 1 rijleraar per plaats hebben. Ik laat nog van me horen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
39 minuten geleden zei Durashift:

Nee, niet normaal in het algemeen. Ik heb het tijdens lessen niet meegemaakt. Na het diploma wel bij 'zogenaamde' mentor chauffeurs. Niet iedere chauffeur is geschikt, vind ik, om beginnelingen te begeleiden..

 

Sterkte met de situatie. Is het gedrag van de instructeur bij bepaalde situaties?

Het komt op mij over als een bepaalde onmacht of angst de de kerel toont.

 

 

 

Als ik bijvoorbeeld een stoeprand raak of te dicht langs een bord rij, of anderszins een fout maak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
23 minuten geleden zei Kniertje:

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties! Leuk dat er zo gereageerd wordt. Ik had vanmiddag weer les. Ging er met een knoop in m'n maag naartoe. Zelfs een pakke shag gekocht, terwijl ik al jaren aan de E-smokerig zit.

Toen ik aankwam draaide er vanzelf een knop om en liet ik hem merken dat ik flink van um baalde. Vandaag werkte dat in ieder geval. Donderdag heb ik weer les en volgende week mijn praktijktoets. Daarna vraag ik mijn examen aan. Niet dat ik er klaar voor ben, met zo'n schreeuwende leraar leer ik nou eenmaal slecht, maar dan stap ik over naar een rijschool die beter bekend staat. 

Overstappen van leraar binnen dezelfde rijschool is lastig, omdat ze maar 1 rijleraar per plaats hebben. Ik laat nog van me horen!

 

Ik weet niet hoor maar als je al (opnieuw) gaat roken en je zelf vindt dat je nog niet klaar bent voor een examen waarom die niet uitstellen dan? Zoals je zelf aangeeft voel je je niet op je gemak en pak je daardoor, logisch, de punten minder op. Waarom zou je het examen afwachten in de hoop dat je misschien slaagt, jij bent degene die betaald en niet die hork van een instructeur.

2 opties; of zeg die instructeur recht in z'n  bakkus hoe jij er over denkt of, als dat niet helpt, ga met de rijschool praten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 Betaal je je rijbewijs zelf?

sorry hoor, maar dit pik je toch niet.

Het kost genoeg.

Elke verziekte les is er een te veel. 

Als hij bang is om naast een vrouwelijke  chauffeur in wording te zitten, dan had hij een ander beroep moeten kiezen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei lientje:

 Betaal je je rijbewijs zelf?

sorry hoor, maar dit pik je toch niet.

Het kost genoeg.

Elke verziekte les is er een te veel. 

Als hij bang is om naast een vrouwelijke  chauffeur in wording te zitten, dan had hij een ander beroep moeten kiezen. 

Ja, ik betaal m'n rijlessen zelf en verziekte lessen zijn er genoeg. Vandaag kreeg ik voor het eerst instructies over achteruit rijden/ aandokken. HebbEn ze al die andere lessen achterwege gelaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
9 uur geleden zei Murphy:

Niet zeuren.

Die van mij gaf steeds een klap om mijn oren als ik wat niet goed deed.....

 

 

Jij bent dan ook hardleers 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei Kniertje:

Ja, ik betaal m'n rijlessen zelf en verziekte lessen zijn er genoeg. Vandaag kreeg ik voor het eerst instructies over achteruit rijden/ aandokken. HebbEn ze al die andere lessen achterwege gelaten.

 

Hoeveel lessen heb je dan al gehad?

 

Op zich is het logisch dat achteruit en aandocken niet direct bij de eerste les aan de orde komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Valkje

Omgaan met zulke personen is niet voor iedereen echt weggelegd.

Het is voor ons makkelijk om te zeggen, confronteer die beste man met zijn eigen gedrag, maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan.

Simpel gezegd, dat moet je ook durven.

Ik weet niet hoeveel lessen jij al hebt gevolgd, maar schreeuwde die man al direct vanaf dag 1 tegen je, of was er een soort opbouw in de frustratie van de instructeur ?

Houd er rekening mee, dat als beginnend chauffeur er heel veel dingen gebeuren, om jouw heen, die jij nog totaal niet opmerkt, omdat jij je focus nog hoofdzakelijk hebt liggen recht vooruit.

Jouw instructeur ziet dus veel meer dingen dan jij dat ziet.

Dat neemt niet weg dat juist daar een belangrijk punt ligt van de instructeur om dan een stressfactor weg te nemen, beginnend om gewoon jouw normaal iets duidelijk te maken wat jij nu precies fout doet.

Je geeft al aan, dat je hem hebt laten merken dat je niet blij bent met de manier hoe hij met jouw omgaat.

Je geeft ook aan dat die boodschap is aangekomen.

Maar goed, feit blijft, jullie zijn toch min of meer aan elkaar verbonden, dan zou mijn advies zijn, vraag of jullie iets eerder tijdens een les kunnen stoppen, drink een kop koffie met elkaar en vraag aan hem gewoon wat hij vind wat jij herhaaldelijk fout doet.

Bereid je voor op negatieve kritiek, want die zal er echt wel komen, alleen met zulke feedback word je wel een hoop duidelijk en kan je er iets mee.

Dan kan jij aankaarten dat zijn strenge hand van les geven jouw zelfvertrouwen er niet echt beter door word.

Dat is voor je instructeur ook van wezenlijk belang en misschien steekt hij er ook iets van op.

 

Ik zeg altijd maar zo, een verhaal heeft 2 kanten, wij lezen jouw versie hier en misschien als die instructeur zijn versie hier zou plaatsen en bijvoorbeeld zegt, stik eigenwijs, neemt niks aan, om moedeloos van te worden.

 

Dan lijkt mij de optie, pak samen een kop koffie en bespreek het met elkaar,  de beste oplossing.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Toen ik aan het lessen was voor me CE ging het ook niet helemaal naar wens van de instructeur en dat zei hij ook,ik was er op een gegeven moment klaar mee en zei als jij nu even stuurt kan ik kijken hoe het moet!(was wel lekker even geen commentaar ) verder is het allemaal wel goed gegaan en uiteindelijk geslaagd en daar doe je het voor.
Succes .

Gr johan

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei Durashift:

 

Hoeveel lessen heb je dan al gehad?

 

Op zich is het logisch dat achteruit en aandocken niet direct bij de eerste les aan de orde komt.

Nu in totaal 18 uur.

bewerkt door Kniertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@Valkje Bedankt voor je reactie! Een gesprek aangaan met die man lijkt me haast niet mogelijk. Ik krijg op geen een van mijn opmerkingen, bijvoorbeeld lekker weer hè, nauwelijks een reactie. Negatieve kritiek krijg ik voldoende. Als ik iets verkeerd doe dan krijg ik dat wel een keer of 3,4 te horen. 

Ik heb nu besloten mijn ingekochte lessen af te maken en dan te veranderen van rijschool. Groet Kniertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
18 minuten geleden zei Kniertje:

@Valkje Bedankt voor je reactie! Een gesprek aangaan met die man lijkt me haast niet mogelijk. Ik krijg op geen een van mijn opmerkingen, bijvoorbeeld lekker weer hè, nauwelijks een reactie. Negatieve kritiek krijg ik voldoende. Als ik iets verkeerd doe dan krijg ik dat wel een keer of 3,4 te horen. 

Ik heb nu besloten mijn ingekochte lessen af te maken en dan te veranderen van rijschool. Groet Kniertje

 

 

 

Je moet nog 1/4 van de lessen hoe veel is dat per les tegenwoordig?

Zonde van het geld als je met stress achter het stuur zit !!!

Op zich is het achteruit rijden nog niet eens zo heel moeilijk, je moet het even door hebben.

Nog 6 lessen te gaan. 

 

Dit vond ik nog op internet.

 

Het kan gebeuren dat u niet tevreden bent. Bijvoorbeeld over de kwaliteit van de rijlessen of de rijinstructeur. Hebt u een klacht? Dan is het vaak moeilijk te zeggen of u gelijk hebt. Misschien hebt u meer lessen nodig dan gemiddeld. Dat komt dan misschien niet alleen door de rijinstructeur.

Vindt u de rijinstructeur niet deskundig genoeg? Dan moet u dat bewijzen. U moet bijvoorbeeld bewijzen dat de rijinstructeur fouten heeft gemaakt. En dat hij daarom niet professioneel is.

In de overeenkomst staan de afspraken die u met de rijschool hebt gemaakt.

Doet de rijinstructeur niet wat u hebt afgesproken? Dan kunt u dat aan hem of haar laten weten. U kunt een brief sturen waarin u schrijft dat u de overeenkomst ontbindt. U kunt ook een deel van de overeenkomst ontbinden. Als u de overeenkomst ontbindt, dan hebt u recht op uw geld terug. U kunt eventueel ook een schadevergoeding eisen, bijvoorbeeld een korting op de prijs.

 

De rijinstructeur moet u zo goed mogelijk lesgeven. Maar hij kan u niet beloven dat u slaagt.

Hiervoor kunt u de overeenkomst niet ontbinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Oh ja, fijn is dat. Ik had voor mijn C-rijbewijs zo'n schreeuwlelijk. Daar word je lekker zeker van ja. De eerste keer ben ik dus ook gezakt. Ik heb toen via een uitzendbureau mijn rijbewijs gehaald dus het kon niet anders. Mijn CE heb ik bij een andere rijschool gehaald en die instructeur was de rust zelfde. Toen dus wel de eerste keer geslaagd.

 

Je gaat geheid ook planners tegenkomen met Herr Obersturmbahnfuhrer-aspiraties. Op mijn vorige werk had ik er ook zo een dus toen mijn contract niet werd verlengd was ik daar niet rouwig om.

 

Sommige mensen zijn ongeschikt om met anderen te werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast mebo 07
14 uur geleden zei RealZeus:

Sommige mensen zijn ongeschikt om met anderen te werken.

Alleen weten ze dat meestal niet !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hallo allemaal, Allereerst sorry voor het late reageren, maar ik was er echt even schijtziek van. inmiddels zit mijn laatste rijles erop en staat er nog een al betaald examen open. Ik wil nu bij een andere rijschool nog lessen gaan nemen om vervolgens mijn examen te consumeren. Ze rijden in de zelfde wagen, maar hebben wel een veel hoger slagingspercentage. Namelijk 85% tegenover de 50% van de vorige rijschool. Dat had ik natuurlijk al eerder moeten uitzoeken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden