*Ger*

Vergoedingen Koninginnedag TLN / KNV cao

48 berichten in deze discussie

TLN chauffeurs zullen het moeten doen met een toeslag van 100% op de gewerkte ure, of als ze maar een half uurtje gewerkt hebben een vrije dag terug vragen

1.JPG.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei windhoos:

Ja dit punt had ik graag binnengehaald, maar helaas de koek was op.

Volgende keer, tenminste als er een paar van de bank komen :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Houden de KNVers er ook even rekening mee dat de oude CAO nog geld en dat al werk je morgen maar een half uur je recht hebt op 8x200% 

1.JPG.8467091f615ac33be07f79bdf26e2083.JPG

Ook bij tln is dat zo Ger. Indien half uur gewerkt krijg je gewoon 8 uur

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei *Ger*:

Houden de KNVers er ook even rekening mee dat de oude CAO nog geld en dat al werk je morgen maar een half uur je recht hebt op 8x200% :D

1.JPG

Een toeslag van 100% (A 1) is toch evenveel als een vergoeding van 200% (A 2)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Houden de KNVers er ook even rekening mee dat de oude CAO nog geld en dat al werk je morgen maar een half uur je recht hebt op 8x200% 

1.JPG.8467091f615ac33be07f79bdf26e2083.JPG

Weet je dat zeker Ger.

Zoal ik het lees kan het ook anders uitgelegd worden.

Je werkt een half uur en krijgt daarvoor een half uur salaris met een toeslag van 100%.
De resterende 7,5 uur krijg je geen salaris, maar wel 7,5 keer een toeslag gelijk aan het uurloon.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dokus:

Weet je dat zeker Ger.

ja, net zo goed dat ik zeker weet dat je bij TLN geen 8 uur a 200 % krijgt als je maar een half uur werkt

bewerkt door *Ger*

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een toeslag van 100% (A 1) is toch evenveel als een vergoeding van 200% (A 2)

Ja en toch niet, A1 is als je de 40 uur nog niet hebt gehaald, dan krijg je de basis uren in je gewone loon, en de uren met 100% toeslag.
Als je de 40 uur hebt gehaald worden het overuren, dus krijg je die uren dus als 200% uitbetaald.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ta, je kan punt 1 en 2 ook optellen.

Een toeslag van 100 procent op mijn uurloon is in mijn ogen dus het dubbele.

Dus mocht ik nu dus 38 de hele week hebben gereden, dan maak ik 2 uur met een toeslag van 100 procent.

Dan zouden die overige uren dus overgaan met een toeslag van 200 procent.

Want onze week staat omschreven in de CAO van maandag tot zondag, 

Werkdagen staan omschreven van maandag tot en met zaterdag.

Maar op zondag tellen je uren gewon mee als diensturen.

Maar als ik creatief de boekhouding doe dan heb je recht op 800 procent.

Je moet dan wel onder de 8 uur blijven, want dan heb je volgens punt 3 b recht op 8 maal 100 procent op je uurloon.

6 uurtjes werken op een feestdag word als je creatief doet boekhouden dan erg lucratief.

:p

bewerkt door Valkje
zondag even veranderd in feestdag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei steenhaas1:

Basis is 100% plus 100% is toch 200%, of je nu 2x 100  krijgt of 1x 200  de uitkomst is hetzelfde.

Precies zoals ik zeg, Ja het is hetzelfde, maar op je loonstrook weer niet, omdat je of ze als overuren krijgt betaald a 200% of als toeslag a 100% per uur.

En het staat er apart in omdat men anders gaat roepen dat een overuur 130% is en men daar 100% toeslag over wil, creatief zijn en de boel afdekken.

bewerkt door Doornekamp33

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Doornekamp33:

Precies zoals ik zeg, Ja het is hetzelfde, maar op je loonstrook weer niet, omdat je of ze als overuren krijgt betaald a 200% of als toeslag a 100% per uur.

En het staat er apart in omdat men anders gaat roepen dat een overuur 130% is en men daar 100% toeslag over wil, creatief zijn en de boel afdekken.

Nou met name blijf ik het vreemd vinden, als ik uit goodwill 2 uur ga werken op een dag dat ik maar 2 uur uitbetaald krijg, dan kan ik nog 2 uur toeslag krijgen en iemand die niets wil of hoef te doen krijg een vrije dag a 8 uur.

trieftol, steenhaas1, road train en 1 andere vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Valkje:

Maar als ik creatief de boekhouding doe dan heb je recht op 800 procent.

Je moet dan wel onder de 8 uur blijven, want dan heb je volgens punt 3 b recht op 8 maal 100 procent op je uurloon.

6 uurtjes werken op een feestdag word als je creatief doet boekhouden dan erg lucratief.

:p

Vind je t gek dat bedrijven steeds  meer naar andere oplossingen,zoals uitvlaggen,gaan zoeken.:D

Dokus en road train vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei europeaan:

Vind je t gek dat bedrijven steeds  meer naar andere oplossingen,zoals uitvlaggen,gaan zoeken.:D

Ik vraag me ook af waar het addertje zit. Het is naar mijn mening te makkelijk gegaan. En die dreiging van die staking, ik heb er eerlijk gezegd niets van meegekregen bij het bedrijf waar ik werk of bij de bedrijven waar ik kom.

Schots en Scheef en RobNiat vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei windhoos:

Nou met name blijf ik het vreemd vinden, als ik uit goodwill 2 uur ga werken op een dag dat ik maar 2 uur uitbetaald krijg, dan kan ik nog 2 uur toeslag krijgen en iemand die niets wil of hoef te doen krijg een vrije dag a 8 uur.

Als jij uit goodwill 2 uurtjes op een feestdag gaat werken, krijg jij gewoon 8 uur betaald en over die 2 uur een toeslag van 100%.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als jij uit goodwill 2 uurtjes op een feestdag gaat werken, krijg jij gewoon 8 uur betaald en over die 2 uur een toeslag van 100%.

Jij snapt het tenminste.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sowieso kun je beter niet werken op Koningsdag,maar bijvoorbeeld beter op een zaterdag of zondag.

Want op Koningsdag werken levert je maar 100% op, en een zaterdag of zondag 150 danwel 200% 

road train vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Showfeur:

Sowieso kun je beter niet werken op Koningsdag,maar bijvoorbeeld beter op een zaterdag of zondag.

Want op Koningsdag werken levert je maar 100% op, en een zaterdag of zondag 150 danwel 200% 

Koningsdag is 100%extra!! Over de gewerkte uren (knv)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die 100% krijg je sowieso, en daar in het weekend 50% of 100% bovenop, dus koningsdag levert met 100% toeslag net zoveel op als een zondag.

KNV is minimaal 8 uur met 100% toeslag, ook als je de 8 uur niet haalt, en anders de werkelijk gewerkte uren als je de 8 uur te boven komt met een toeslag op je uurloon van 100%, dus 200% uitbetaald..

TLN rekent alleen de werkelijk gemaakte uren, dus 4 uur is ook maar 4 uur met 100% toeslag.

@Pierre en @corne64 waar staat dat je 8 uur betaald krijgt ook al werk je maar 2 uur met 2 uur toeslag.

bewerkt door Doornekamp33
*Ger* vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei corne64:

Jij snapt het tenminste.

Ja, en als ik uit goodwill 2 uurtjes ga werken krijg ik 8x 100% en 8x een toeslag van 100% = dus 8x 200% ;) 

Of ik kan kiezen voor een vrije dag terug voor die 2 uurtjes werken, maar dat kan bij TLN ook 

Wie snapt wat :confused: :rolleyes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden