*Ger*

Vergoedingen Koninginnedag TLN / KNV cao

48 berichten in deze discussie

20 minuten geleden zei roadtrain:

Koningsdag is 100%extra!! Over de gewerkte uren (knv)

Nee Adri, als je 1 uur werkt krijg je 8x 100% toeslag en 8 uur betaald a 100%

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei roadtrain:

Koningsdag is 100%extra!! Over de gewerkte uren (knv)

Stel ik ben vrij op Koningsdag, en ik krijg voor het gemak laten we zeggen €100 Euro.

Jij gaat 8 uur werken op Koningsdag en krijgt 200%, dus €200.

Je hebt dus €100 uur meer verdient dan ik, die vrij was.

Ga je op zaterdag werken, de dag die je normaal vrij bent krijg je 150%, dus €150.

De zaterdag werken levert je dus 50€ meer op, dan werken Koningsdag.

bewerkt door Showfeur

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien een andere opmerking over punt 3.

Hoeveel feestdagen hebben wij eigenlijk die niet erkend worden als een zondag ?

Tweede paasdag word gezien als een zondag, tweede kerstdag ook, pinksteren meen ik ook.

Voor zover ik kan tellen hebben wij niet eens zoveel vrije dagen die niet tellen als een zondag.

Dan gaat deze hele discussie dus alleen over 1 dag, en eens in de 5 jaar 2 dagen als ik vlug zo reken.

En dan zo`n constructie ervoor weten te verzinnen.

Geen wonder dat de Jumbo de bonden buitenspel heeft gezet...LOL

shompie vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Doornekamp33:

@Pierre en @corne64 waar staat dat je 8 uur betaald krijgt ook al werk je maar 2 uur met 2 uur toeslag.

Artikel 33
Vergoeding diensturen op zaterdag, zondag en feestdagen

6. Aan de werknemer, die op een feestdag als bedoeld in artikel 32 - niet vallend op een zondag – arbeid verricht, worden de diensturen vergoed. Als extra vergoeding kan de werknemer kiezen tussen:

- een rustdag op een, na overleg met de werknemer door de werkgever te bepalen dag. Deze rustdag zal worden genoten binnen een periode van 8 weken. Voor deze compenserende rustdag worden 8 diensturen in de loonberekening betrokken;

- een toeslag van 100% op het uurloon.

RobNiat vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ger: ik lees dat je als je werkt op een feestdag die geen zondag is dat je de diensturen betaald krijgt en daarboven minimaal  

8 x 100% toeslag......

1. Aan de werknemer, die op een feestdag als bedoeld in artikel 8 die niet op een zondag valt, arbeid verricht, worden de diensturen betaald.
    Als extra vergoeding kan door de werknemer worden gekozen tussen: 

1. een toeslag van 100% op het uurloon.
      Indien gedurende 8 of minder uren arbeid wordt verricht, zal deze toeslag 8 x 100% op het uurloon bedragen. Voor de uren die de 8 te boven gaan, wordt voor elk uur een toeslag van 100% op het uurloon verstrekt. 

bewerkt door roadtrain
Valkje vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei roadtrain:

Ger: ik lees dat je als je werkt op een feestdag die geen zondag is dat je de diensturen betaald krijgt en daarboven minimaal  

8 x 100% toeslag......

1. Aan de werknemer, die op een feestdag als bedoeld in artikel 8 die niet op een zondag valt, arbeid verricht, worden de diensturen betaald.
    Als extra vergoeding kan door de werknemer worden gekozen tussen: 

1. een toeslag van 100% op het uurloon.
      Indien gedurende 8 of minder uren arbeid wordt verricht, zal deze toeslag 8 x 100% op het uurloon bedragen. Voor de uren die de 8 te boven gaan, wordt voor elk uur een toeslag van 100% op het uurloon verstrekt. 

Je hebt gelijk, ik begin nu ook al dingen te verwarren. 

trieftol vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-4-2017 om 07:40 zei *Ger*:

TLN chauffeurs zullen het moeten doen met een toeslag van 100% op de gewerkte ure, of als ze maar een half uurtje gewerkt hebben een vrije dag terug vragen

1.JPG.

Nu word het helemaal mooi, haal nu de dingen door elkaar, bij TLN krijg je dus maar alleen de gewerkte uren en de toeslag over de gewerkte uren of 8 uur vrij, dus als je die 2 uur werkt uit goodwill krijg je dus 2 uur betaald en 2 uur toeslag of 8 uur vrij op een andere dag, staat er toch echt @Pierre

bewerkt door Doornekamp33

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je mag mij creatief noemen dan in mijn rekenen, maar als ik het letterlijk lees:

de laatste zinsnede:

zal deze toeslag 8 maal 100 procent op het uurloon bedragen.

8 maal 100 is bij mij 800. 

Ik durf gerust mijn rechtsbijstandsverzekering dan in te schakelen en te zeggen dat ik recht heb op 800 procent per gewerkt uur.

Nergens kan ik uit die hele regel opmaken dat ermee bedoeld word dat de uitleg ervan is,dat je dan over 6 gewerkte uren een toeslag krijgt van 100 procent.

Want je kan mij vertellen wat je wil, want het staat er gewoon letterlijk.

Vooral omdat er staat, op het uurloon en aangezien wij per uur betaald krijgen.

Werk ik op een feestdag 6 uren, dan krijg ik 6 uurlonen ervoor betaald.

Als ik letterlijk dan die laatste zinsnede toepas, heb ik recht op 8 maal 100 procent over mijn uurloon.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Doornekamp33:

(...) bij TLN krijg je dus maar alleen de gewerkte uren en de toeslag over de gewerkte uren of 8 uur vrij, dus als je die 2 uur werkt uit goodwill krijg je dus 2 uur betaald en 2 uur toeslag of 8 uur vrij op een andere dag, staat er toch echt @Pierre

Nog een keer, let op en goed lezen!

Je werkt 2 uur op Koningsdag, zoals ik vanmorgen toen ik terug kwam van m'n rit.

Ik krijg nu 8 uur betaald, waarvan 2 met een toeslag van 100%.

Lees je het letterlijk volgens dat wat in de TLN-Cao staat, dan krijg ik de 2 diensturen betaald, en kan ik kiezen uit een extra vrije dag van 8 x 100% óf een toeslag van 100% over de gewerkte uren.
Ik kies voor die extra rustdag en het laatste geval krijg ik dus 2 + 8 uren = 10 x 100%.
Ik neem geen andere dag vrij maar wil die z.g. doorbetaalde rustdag nu gewoon uitbetaald hebben -zoals de thuisblijvers hem ook betaald krijgen- in plaats van een andere keer opnemen. Ik krijg dus nu 8 x 100% + die toeslag van 2 x 100% over de gewerkte uren = 10 x 100%. Of 2 x 200% aangevuld met 6 x 100%, zo jij wil.
Aan het eind van de streep ontvang je voor alles hetzelfde, hoe je ook rekent.

Dokus vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, die berekening klopt niet helemaal, jij krijgt die rustdag dan wel uitbetaald als men daar intrapt, staat namelijk niet in de CAO, maar je krijgt voor die twee uur werken dan maar 2 uur 100% toeslag. Dus ga jij naar je werk voor een 30 euro.

Als ik ga krijg ik minmaal 8x 100% toeslag, en werk in minder dan ook, dus ik ga voor iets meer naar mijn werk, ook al is het maar 2 uur.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is mooi, maar wat ik krijg en hoeveel ik krijg is helemaal niet relevant in deze discussie. Het gaat erover dat die berekening gewoon klopt, daar hoef ik geen kunstjes voor te flikken en daar hoeven ze ook niet ergens voor in te trappen.

Iemand komt uit goodwill een uurtje werken en krijgt een uurtje uitbetaald met 100% toeslag, een ander blijft in zijn bed liggen en krijgt een volledige dag betaald zoals jij even voorrekend aan de hand van de TLN-Cao.

Hoeveel mensen komen er werken denk je?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je niet komt werken krijg je 8 uur a 100% uitbetaalt, kom jij 2 uurtjes werken en kies je voor de 100% toeslag krijg je 2 uur 100% en 2 uur 100% toeslag als je niet voor de vrije dag kiest, kost het je dus eigenlijk 4 uur als je gaat werken, in jou berekening krijg je de vrije dag, en 2 uur 100% toeslag, lekkere vetpot dus, ik blijf lekker thuis, zelfs als ik de 8 uur toeslag krijg, had vandaag een volle dag kunnen maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat jij doet moet je zelf weten, het boeit me niet zo en wat KNV voorschrijft net zo min.
Ik kies voor die vrije dag, die ik gewoon vandaag betaald krijg i.p.v. een nader tijdstip incl. 2 x 100% toeslag. Dat staat in de TLN-Cao en dus klopt mijn berekening. Daar ging het om, al het andere wat je erbij haalt is niet relevant.

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Poah had gister dag van 13 uur! Nondeju wa vetpot! Allemaal leuk en aardig die berekeningen en natuurlijk moet het kloppen hoe het uitbetaald dient te worden maar het plezier tijdens mijn werk zal ik mij toch wat langer heugen!!! familie in tranen omdat hun oude tuinhuis door vandalisme vervangen moest worden en het maar financieel net op konden brengen om een nieuwe te kopen. En bij mijn laatste adresje in de stortregen een warme douche aangeboden gekregen en een leberkäse Semmel mit Senf.

Dat maakt ons werk ook mooi heren en dan telt die toeslag net Ff minder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

RealZeus, volvofh12, jean en 9 anderen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja Pierre, dan houd het op, als jij je rijk rekent met een dooie mus moet je het zelf weten, jij krijgt maar twee uurtjes betaald, die 8 had je al.

En ja, ik heb KNV en heb geweigerd te werken, Vrij zijn vind ik lekkerder, ik heb het geld niet nodig en zoveel is het ook niet.

bewerkt door Doornekamp33

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei wesley 85:

Poah had gister dag van 13 uur! Nondeju wa vetpot! Allemaal leuk en aardig die berekeningen en natuurlijk moet het kloppen hoe het uitbetaald dient te worden maar het plezier tijdens mijn werk zal ik mij toch wat langer heugen!!! familie in tranen omdat hun oude tuinhuis door vandalisme vervangen moest worden en het maar financieel net op konden brengen om een nieuwe te kopen. En bij mijn laatste adresje in de stortregen een warme douche aangeboden gekregen en een leberkäse Semmel mit Senf.

Dat maakt ons werk ook mooi heren en dan telt die toeslag net Ff minder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

En uiteindelijk is dat het allerbelangrijkste, plezier hebben in je werk. Zonder plezier in je werk hou je het niet lang vol en word je zuur ;)

road train, europeaan, albertvv en 5 anderen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Doornekamp33:

Tja Pierre, dan houd het op, als jij je rijk rekent met een dooie mus moet je het zelf weten, jij krijgt maar twee uurtjes betaald, die 8 had je al.

En ja, ik heb KNV en heb geweigerd te werken, Vrij zijn vind ik lekkerder, ik heb het geld niet nodig en zoveel is het ook niet.

Nou, ik ben blij voor je. Ik reken me niet rijk, ik accepteer hetgeen zoals het in onze TLN-Cao voorgeschreven staat.

Ik beleef aan mijn werk meer plezier als rondhangen op een vrijmarkt of in de rij staan en zwaaien naar een staatshoofd. Toevallig had ik gisteren gewoon vrij maar haalde de thuisbasis niet meer op woensdagavond. Een betaalde vrije dag is fijn, in het werk wat ik doe kan het wel eens voorkomen dat je niet thuis bent op vrijdagavond -of zoals je wil op deze vrije en betaalde feestdag, dat brengt het soort werk nu eenmaal met zich mee.

Daar maak ik dan ook nooit een probleem van, ik hoef me niet op te laten halen of onderweg kaarten te gaan wisselen zoals de rest van de jankerds omdat ik persé die woensdag thuis wil zijn vanwege Koningsdag -of persé die betaalde vrije dag thuis wil zijn omdat ik van mening zou zijn dat ik niet genoeg betaald zou krijgen.
En dat dat dan maar 8 uur en 2 x een toeslag van 100% is, ach...er zijn andere dingen waar ik me druk om kan maken

trieftol, Marotrans, wesley 85 en 10 anderen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

HMMMM....

Maandag is het de dag van de arbeid en in dit arbeiders paradijs betekend dat dus een vrije dag!

Nu wil het dat ik dus een zondagsdienst mag draaien.....

6u en mag 12 uur schrijven :D

Grunneger vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Murphy:

HMMMM....

Maandag is het de dag van de arbeid en in dit arbeiders paradijs betekend dat dus een vrije dag!

Zoals in bijna heel Europa, behalve Nederland. (Niet dat ik dat erg vind, wij passen ons wel aan aan de Duitse feestdagen, ivm het klantenbestand.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Grunneger:

Zoals in bijna heel Europa, behalve Nederland. (Niet dat ik dat erg vind, wij passen ons wel aan aan de Duitse feestdagen, ivm het klantenbestand.)

Ja,de klant is koning noemt men dat.:D

Grunneger vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden