Vrachtrijder

audio

16 berichten in deze discussie

Ik ben bezig met de aanschaf van een DAF CF. Nu zit ik er aan te twijfelen of ik een "originele" DAF radio in het voertuig laat zetten of dat ik ervoor kies om een Pioneer autoradio in te bouwen. Wat mij nogal stoort bij DAF is dat de radio niet op het stuur te bedienen is. Iemand een idee of dat wel aan te sluiten is?

Dafduck vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welke orginele ?? Enkel din ?? Die heeft geen functie. Die dubbel din met navi ed kan wel via stuur kan ook de dodehoek camera op. En anders een goei pioneer met usb aux en bluetooth. Kosten ook weinig meer tegenwoordig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Denk dat vrachtrijder bedoelt dat bv een Pioneer niet via het stuur te bedienen is. De af fabriek radio/navigatie is wel via het stuur te bedienen.
Er Zijn wel kabels voor te krijgen zag ik van de week via Google, maar weet niet of het bij DAF ook werkt. Zelf geen ervaring mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou in ieder geval niet de standaard herriemaker van DAF nemen, want een beter woord heb ik er niet voor.

Ik heb in mijn hele loopbaan nog nooit een slechtere radio gehad.

bewerkt door windhoos
Schots en Scheef vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Vrachtrijder:

Ik ben bezig met de aanschaf van een DAF CF. Nu zit ik er aan te twijfelen of ik een "originele" DAF radio in het voertuig laat zetten of dat ik ervoor kies om een Pioneer autoradio in te bouwen. Wat mij nogal stoort bij DAF is dat de radio niet op het stuur te bedienen is. Iemand een idee of dat wel aan te sluiten is?

Ik heb ook een pioneer radio met alles er op en eraan door middel van een extra kabeltje gewoon te bedienen via het stuur ingebouwd door de Daf dealer.

Laat je niks wijs maken dit is gewoon mogelijk!

volvofh12 vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-5-2017 om 20:12 zei Dafduck:

Ik heb ook een pioneer radio met alles er op en eraan door middel van een extra kabeltje gewoon te bedienen via het stuur ingebouwd door de Daf dealer.

Laat je niks wijs maken dit is gewoon mogelijk!

Kijk, hier kan ik iets mee. Bedankt, dan ga ik op zoek naar een passend Pioneer systeem.

Heb jij ook een plek waar je je iPhone via een USB kabel aan kan sluiten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Vrachtrijder:

Kijk, hier kan ik iets mee. Bedankt, dan ga ik op zoek naar een passend Pioneer systeem.

Heb jij ook een plek waar je je iPhone via een USB kabel aan kan sluiten?

Yep er zit een usb aansluiting in de radio maar deze laad de i phone niet op de telefoon verbinding heb ik inderdaad via de bleutooth,maar die werkt niet via het stuur.

Als de telefoon gaat neemt hij na drie keer automatisch op of ik druk het opneem knopje in.

Vrachtrijder vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei RobNiat:

Kom zeg, het is 2017.

Connectie maak je via 'Bluetooth'. Dat weet zelfs een A-technisch persoon als ik...

Inderdaad, het is 2017.

Door je iPhone met USB aan te sluiten kan je gebruik maken van Apple Car Play. Dat is helemaal van deze tijd.

Dat Bluetooth is alweer hopeloos ouderwets.:D

Schots en Scheef en RobNiat vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dafduck:

Yep er zit een usb aansluiting in de radio maar deze laad de i phone niet op de telefoon verbinding heb ik inderdaad via de bleutooth,maar die werkt niet via het stuur.

Als de telefoon gaat neemt hij na drie keer automatisch op of ik druk het opneem knopje in.

Waarom werkt de telefoonverbinding dan niet via het stuur? Komt dat door Pioneer of door DAF?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Werkt alleen bij een daf radio [met nav] en tel systeem heeft mijn baas dus niet voor gekozen:confused: werd afgeraden door de vertegenwoordiger TomTom is beter te updaten zei hij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

DAF heeft truckphone, zal wel een optie zijn. Dan kun je tot 2 telefoons tegelijk via Bluetooth verbinden en bedienen via het stuur. Bij de zekering kast zit zelfs de mogelijkheid om een simkaart te installeren en daar mee te bellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat klopt. Maar zou DAF truckphone ook werken als je er een Pioneer radio inbouwt. Daar heb ik eigenlijk mijn twijfels over, maar dat kan ik natuurlijk wel even navragen bij de dealer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, dat klopt. Maar zou DAF truckphone ook werken als je er een Pioneer radio inbouwt. Daar heb ik eigenlijk mijn twijfels over, maar dat kan ik natuurlijk wel even navragen bij de dealer.

Truckphone staat los van de radio.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei volvofh12:

Truckphone staat los van de radio.

Des te beter. Dan kan je zowel je telefoon als je radio via je stuur bedienen.

Moet ik toch nog even met de dealer gaan praten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden