[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Daffie verbouwd


bituum trapper

Recommended Posts

  • Forumlid

Sta ik afgelopen dinsdag bij DSM Geleen op mijn documenten te wachten hoor je inene een hoop gekraak buiten, mijn maag begon al een beetje te daaien wetende dat er maar 2 wagens op de parking stonden. Net 2 maanden oud en de excuus van de chauffeur....................sorry, niet gezien. Voor alle speculaties losbarsten, het was een NEDERLANDSE chauffeur

geleen1.jpg

geleen2.jpg

geleen3.jpg

geleen4.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jemig. Niet leuk.. dat 'geluid van krakend polyester herken ik...helaas.. Potver.

 

Heb je nog wat kunnen knippen en plakken om op het terrein te komen of was het wachten op een andere trekker?

 

Maar ehm.. 'niet gezien' als verklaring? :confused:  Lijkt mij toch eerder 'te vroeg ingedraaid'.. of anders 'niet -op tijd-  gekeken'.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Losse stukken afgebroken, bumper terug gevouwen, de volgens onze fietsenmaker nog bruikbare onderdelen in de cabine gegooid en zo naar de zaak gereden. Alleen nu zien hoe lang ik 'm kwijt ben. Onze laatste schadegeval zat een jaar tussen ongeveer van aanrijding tot weer terug op de weg..........:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee dit kan absoluut niet gebeuren, zeker niet als het ook nog eens een stilstaand voertuig betreft.

Nederlander of platkop een chauffeur is het nog lang niet van H.Essers.

 

Dit is een opeenstapeling van onkunde en totaal gebrek aan inzicht, afijn baasje betaald wel weer eigen risico en stilstand.

GVD gaat hier wel om een DAF ja!

 

bituum trapper het spijt mij voor jou en je mooie nieuwe DAF.

bewerkt door DAFne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei DAFne:

Nee dit kan absoluut niet gebeuren, zeker niet als het ook nog eens een stilstaand voertuig betreft.

Nederlander of platkop een chauffeur is het nog lang niet van H.Essers.

 

Dit is een opeenstapeling van onkunde en totaal gebrek aan inzicht, afijn baasje betaald wel weer eigen risico en stilstand.

Goed om te horen dat er ook nog collega's zijn die geen fouten maken.

 

20 uur geleden zei DAFne:

GVD gaat hier wel om een DAF ja!

Een DAF inderdaad, een rijdende combinatie van staal en plastic. Net als alle andere merken.

 

20 uur geleden zei DAFne:

bituum trapper het spijt mij voor jou en je mooie nieuwe DAF.

Dit klinkt alsof je zelf achter het stuur van die MAN zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Vrachtrijder kun je mij vertellen waar ik ooit op dit forum heb geschreven dat ik foutloos ben.

 

Enkele weken terug wel testje gedaan van een paar uur en geen enkele opmerking van instructeur.

 

voorbeeld: veel dubbel gereden en de meeste jongens beweren droog ik rij op cruise continu dus kan niet goedkoper rijden.

Rij ik komen we twee tot driehonderd meter verder op een liter terwijl ik toch ook continu op cruise rij. Sorry met heel wat jongens gereden en al rijden de meeste schade vrij ze vertonen weinig diepte qwa inzicht of geavanceerd rijgedrag.

bewerkt door DAFne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei DAFne:

 

Vrachtrijder kun je mij vertellen waar ik ooit op dit forum heb geschreven dat ik foutloos ben.

 

Enkele weken terug wel testje gedaan van een paar uur en geen enkele opmerking van instructeur.

Als je denkt dat iemand niet zo'n fout kan maken, dan komt dat op mij over dat je zelf foutloos ben. Maar inderdaad, je hebt voor zover ik weet nergens een opmerking gemaakt dat je zonder fouten bent. Ik heb alleen jouw antwoord zo geïnterpreteerd. 

 

12 minuten geleden zei DAFne:

voorbeeld: veel dubbel gereden en de meeste jongens beweren droog ik rij op cruise continu dus kan niet goedkoper rijden.

Rij ik komen we twee tot driehonderd meter verder op een liter terwijl ik toch ook continu op cruise rij. Sorry met heel wat jongens gereden en al rijden de meeste schade vrij ze vertonen weinig diepte qwa inzicht of geavanceerd rijgedrag.

Ik kan niet voor anderen oordelen, maar ben het wel met je eens dat velen in een motorvoertuig meer brandstof verbranden dan nodig is. Want let wel, iedereen die naast het besturen van een (vracht)wagen ook wel eens fietst weet precies hoe het moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

Nou op mijn fiets stop ik toch nooit met trappen halverwege de hoge dijk:zegtniets:

Dat klopt, maar jouw fiets laat je wel enigszins uitrollen als je de bocht om moet. Dat schijnen veel bestuurders van motorvoertuigen nog steeds niet te begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De fiets... vind het wel een mooi voorbeeld en kijkend naar mijn buik zou ik ook eens wat vaker moeten gaan fietsen.

Vermoed idd dat je dan kampioen uitrollen wordt alleen al om energie van je zelf te sparen.

 

Ook op de rechte lange autowegen kan je besparen door met twee handen te rijden en te concentreren op niet bijsturen. Probeer maar eens een paar dagen zonder muziek te rijden en de luchtaanjager ook uit te doen en concentreer je op de kleinste bewegingen in het onderstel van je wagen. Geluid en beweging en merk op dat je ook op de snelweg geen 100 meter rijd zonder kleine correcties te doen. Al die kleine correcties valt bijna niemand op en is natuurlijk ook normaal. Ga je hiermee spelen en proberen je wagen zo stabiel als mogelijk te houden dan loop je zo 200 meter verder op een liter.

 

Veel dubbel gereden en helaas de meeste rijden met 1 hand, ik voel dit direct als ik op bed lig en als ze dan ook nog eens met de telefoon gaan spelen dan slaap je heel slecht met alle onnodige kosten daarbij. Ik ben geen instructeur of wat dan ook maar heb jaren geleden met een eigen rijder gereden die zijn laptop op de Volvo had aangesloten en de verbruiksmeter stond uitvergroot in beeld. Heb me er toen flink over verbaasd hoever je achter de komma kan rijden en hiermee diesel kan besparen. Deze eigen rijder waar ik geloof nog geen maand mee heb gereden heeft mij behoorlijk veranderd van gewoon rijden naar geavanceerd rijden.

 

Afijn ging hier niet over besparen maar als je als chauffeur het ver achter de komma gaat zoeken ga je gelijktijdig ook veel beter rijden qwa inschatten van situaties.

Bekijk de foto's nog maar eens en je ziet meerdere fouten. En is er ook maar iets in je prive leven dan ben je alles even kwijt en is schade helaas gauw gemaakt.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei DAFne:

een eigen rijder gereden die zijn laptop op de Volvo had aangesloten en de verbruiksmeter stond uitvergroot in beeld. Heb me er toen flink over verbaasd hoever je achter de komma kan rijden en hiermee diesel kan besparen.

 

 

 

 

Vind je dat verstandig van m dan??.

Even niet opletten door naar die uitvergrote verbruiksmeter te kijken en je rijd je collega die naast je staat de hut van t chassis af.

En waar voor? voor die paar dooie liters dieselolie? ga dan voor een opdrachtgever rijden die wat meer betaald,of stop ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Remmen en banden gaan veel langer mee en de rest van het materiaal word minder zwaar belast waardoor op de levensloop waarschijnlijk per auto er al 1 of 2 dagen stilstand in de garage word voorkomen. Dit zijn knaken voor je baasje al heb ik er nooit een tientje extra voor gekregen.

 

Laatste jaren zie je toch alle merken hierop inspringen en meters beschikbaar maken voor de chauffeur op het dash. Iets wat ik zeer toejuich en als een sport ervaar. Verveel me anders toch maar achter het stuur. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei DAFne:

Remmen en banden gaan veel langer mee en de rest van het materiaal word minder zwaar belast waardoor op de levensloop waarschijnlijk per auto er al 1 of 2 dagen stilstand in de garage word voorkomen. Dit zijn knaken voor je baasje al heb ik er nooit een tientje extra voor gekregen.

 

Laatste jaren zie je toch alle merken hierop inspringen en meters beschikbaar maken voor de chauffeur op het dash. Iets wat ik zeer toejuich en als een sport ervaar. Verveel me anders toch maar achter het stuur. ;)

Om eerlijk te zijn begin jij ook een beetje te vervelen dit topic is toch heel ergens anders voor bedoeld als dit gezeik over zuinig rijden PUNT!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Moraal van het verhaal gemist dat kan. En idd dit Topic begint mij ook te vervelen dus daar sluit ik mij bij aan.

Laten we wachten tot er een foto komt waar TS bituum trapper zijn DAFje is hersteld.

 

uit van hier...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden