[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Plan van aanpak én Europese miljoenen voor aanleg truckparkings op komst


Grunneger

Recommended Posts

  • Forumlid

De Europese Commissie heeft een pot met miljoenen euro’s klaar staan die de aanleg van beveiligde truckparkings in de komende jaren binnen de EU versneld mogelijk moet maken.

 

Die ontdekking deed .....

 

Lees verder op:

https://truckstar.nl/plan-aanpak-en-europese-miljoenen-aanleg-truckparkings-op-komst/

bewerkt door Marotrans
Quote ingekort tot binnen het maximum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik las er ook over op rtvutrecht.nl. Werd het ontbreken van voorzieningen op de corridor A12 (vanaf de Meern, A27, A28 tot aan 't Harde) genoemd als 'probleem'.. want geen P.. Nu ja, bij Hoevelaken kan men er nog af, d8 ik..

Daarnaast.. tussen Utrecht en Amersfoort is ook niet echt ruimte voor een P.. veels te veel natuur langs de snelweg.

 

Overigens.. denk dat die subsidieregeling bij sommigen echt wel bekend is.. maar dat de regeling niet zo lucratief is.. Tot de helft bijspringen.. de rest door een commerciële partij in te brengen..

 

Tja, die commerciële partij ziet, denk ik, in de markt ook wel dat vele 'langstaanders' op de P's juist daar staan omdat het geen geld kost voor o.a. een wasje en een droogje.. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zou die subsidie juist niet bedoeld zin voor de niet-commerciële partijen, zoals gemeentes en provincies? Om bijvoorbeeld p's aan te leggen bij industriegebieden? Of gewone p's langs de weg, met wat camera's voor de veiligheid? 

 

Het plan voor complete Nederlandse autohofen met alle voorzieningen staat hier weer los van, en komt vanuit Den Haag, niet Brussel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het eerste: klopt helemaal, maar wat zou er aan dit plan (voor zover er nu iets bekend over is) tegenovergesteld moeten werken? Met meer plaatsen gaan er niet meer wagens op de vluchtstrook staan, lijkt mij ... niet ALLES wat vanuit  de EU komt is slecht he;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat er vrachtwagens op de vluchtstrook staan komt omdat de politie niet handhaaft en bovendien de verkeerde straffen worden uitgedeeld. Sleep de vrachtwagens af en zet ze 45 uur achter slot en grendel. 

 

Dan kan de dienstdoende chauffeur buiten slapen en kan zijn werkgever gaan uitleggen waarom de lading 45 uur later komt. En of het zo afgelopen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Vrachtrijder:

Dat er vrachtwagens op de vluchtstrook staan komt omdat de politie niet handhaaft en bovendien de verkeerde straffen worden uitgedeeld. Sleep de vrachtwagens af en zet ze 45 uur achter slot en grendel. 

 

Dan kan de dienstdoende chauffeur buiten slapen en kan zijn werkgever gaan uitleggen waarom de lading 45 uur later komt. En of het zo afgelopen is.

Niet dat ik parkeren op de vluchtstrook goed keur, maar dat heeft wel een reden. Je mag vaak niet op een industrieterrein staan (wat ik dus wel vaak doe, en daarbij negeer ik regelmatig de parkeerverboden die gelden voor het hele terrein, of er staat een verbodsborden aan die weg), de parkeerplaatsen zijn vol, wat moeten ze dan? Heb je ooit geprobeer om, bijvoorbeeld, ergens op de a3 om 2200 nog een plekje te vinden? Of ergens in het Rurgebied? Alleen maar gaan bekeuren, daar los je de problemen niet mee op, al die wagens zullen toch ergens moeten staan. De enige oplossing is meer asfalt.

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oorzaak en gevolg lopen een beetje door elkaar in dit geval, vrees ik. Parkeerplaats vol en dan uitwijken naar een industrieterrein is logisch. Maar als dan collega's er een bende van maken, dan is het niet vreemd, wanneer er een parkeerverbod komt. Dat dan collega's maar op de vluchtstrook pauze gaan maken, is van de ene kant een gevolg van de daden van een deel van onze eigen groep...

 

Inderdaad, alleen bekeuren lost het probleem niet op, maar er is weer duidelijk te zien dat ambtelijke molens verdomd langzaam draaien. Er zijn zelfs parkeerplaatsen gesloten, terwijl het verkeersaanbod alleen maar gestegen is.

Op zich lijkt het nieuws van die beveiligde parkeerplaatsen dan ook goed nieuws, maar Leeuw zou Leeuw niet zijn :cool: wanneer hij er niet toch een paar vraagtekens bij zet.

 

Even op basis van het gelinkte bericht in het eerste bericht:

- Het venijn zit meestal in de staart, dus beginnen we nu eens met de laatste alinea. Daarin staat dat niet alleen de EU en de provincie meebetalen, maar ook investeerders en banken.

Terwijl de eerste beide met het geld van anderen (ons) spelen, geven de laatste beide alleen maar wat uit, als er rendement te halen valt. Lees: Winst te maken is. Houdt deze gedachte even vast.

 

- Twee alinea's daarboven: "De versnelde aanleg van beveiligde truckparkings moet een streep zetten door de erbarmelijke omstandigheden waaronder chauffeurs soms hun rust nemen. Ook moet er een eind komen aan de overlast die andere weggebruikers ervaren van rustende chauffeurs op reguliere parkeerterreinen langs snelwegen."

Het eerste klinkt goed, maar het tweede? Wat voor overlast leveren rustende chauffeurs op reguliere parkeerterreinen langs snelwegen op? 

 

Zou dit een eerste stap kunnen zijn naar het verplicht parkeren op betaalde parkeerplaatsen? Of een regel dat je niet langer dan x-uur op een parkeerplaats langs de snelweg mag staan?

Weet je nog: Die investeerders en banken willen geld zien. Wanneer een groot deel van de vrachtwagens langs de snelweg staat, rinkelt hun kassa niet. En de investeringen moeten natuurlijk wel terugverdiend worden... :rolleyes:

 

- En tot slot een pot met miljoenen aan EU-geld (*) waarvan (bijna) niemand het bestaan wist. Geen wonder dat de EU-rekenkamer al 20 jaar op rij de EU-jaarverslagen afkeurt en een "afkeurend betrouwbaarheidsoordeel" geeft...

Dan kun je je afvragen hoeveel van zulke potten er zijn en wat er zo links en rechts aan de strijkstok blijft hangen. Geld waarvan bijna niemand weet dat het bestaat, nodigt immers wel uit om....

(*) = EU-geld bestaat natuurlijk helemaal niet, het is gewoon het belastinggeld van burgers van de EU-lidstaten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
29 minuten geleden zei Grunneger:

Niet dat ik parkeren op de vluchtstrook goed keur, maar dat heeft wel een reden. Je mag vaak niet op een industrieterrein staan (wat ik dus wel vaak doe, en daarbij negeer ik regelmatig de parkeerverboden die gelden voor het hele terrein, of er staat een verbodsborden aan die weg), de parkeerplaatsen zijn vol, wat moeten ze dan? Heb je ooit geprobeer om, bijvoorbeeld, ergens op de a3 om 2200 nog een plekje te vinden? Of ergens in het Rurgebied? Alleen maar gaan bekeuren, daar los je de problemen niet mee op, al die wagens zullen toch ergens moeten staan. De enige oplossing is meer asfalt.

Dat zijn allemaal feiten die vooraf al bekend zijn, daar kan je als transportbedrijf ook rekening mee houden. Als je weet dat je langs de A3 geen plek meer kan vinden om 22:00 uur, dan moet het transportbedrijf zorgen dat de chauffeur van dienst niet om 22:00 uur een parkeerplaats moet zoeken langs de A3.


De sector moet zijn problemen zelf eens gaan oplossen en niet steeds naar overheden kijken. Jij zegt dat de oplossing meer asfalt is, ik zeg dat het asfalt er allang ligt, maar dat de eigenaren het niet aan hun collega transportondernemers beschikbaar willen stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei Vrachtrijder:

Dat zijn allemaal feiten die vooraf al bekend zijn, daar kan je als transportbedrijf ook rekening mee houden. Als je weet dat je langs de A3 geen plek meer kan vinden om 22:00 uur, dan moet het transportbedrijf zorgen dat de chauffeur van dienst niet om 22:00 uur een parkeerplaats moet zoeken langs de A3.

:stom::stom::stom::zegtniets::zegtniets::zegtniets:

Als je ergens geen flauw benul van hebt, kom dan alsjeblieft niet met wazige oplossingen, die totaal nergens op slaan.

 

Hier ga ik verder niet eens op in ...

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Grunneger:

:stom::stom::stom::zegtniets::zegtniets::zegtniets:

Als je ergens geen flauw benul van hebt, kom dan alsjeblieft niet met wazige oplossingen, die totaal nergens op slaan.

 

Hier ga ik verder niet eens op in ...

 

Mee eens. ...stel je rit begint pas om 11 uur smorgens en eindigt om 12 uur s'nachts bij Frankfurt. ....succes met zoeken naar een plaats. ...gelukkig weet ik er daar een paar goede :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei Grunneger:

:stom::stom::stom::zegtniets::zegtniets::zegtniets:

Als je ergens geen flauw benul van hebt, kom dan alsjeblieft niet met wazige oplossingen, die totaal nergens op slaan.

 

Hier ga ik verder niet eens op in ...

Ik denk dat ik dondergoed weet waar ik over praat.

 

Mijn laatste werkgever had regelmatig met dit probleem te maken. Die loste dat op door een parkeerplaats voor ons te reserveren op bewaakte parkeerplaatsen of transportbedrijven. Wij hoefden dus niet om 22:00 uur een parkeerplaats te zoeken langs de A3, maar reden om die tijd naar de vooraf besproken parkeerplaats.

 

Dat is geen wazige oplossing die totaal nergens op slaat, dat is voorbeeldig werkgeverschap wat ook jouw werkgever gewoon toe kan passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 minuten geleden zei josimo:

 

Mee eens. ...stel je rit begint pas om 11 uur smorgens en eindigt om 12 uur s'nachts bij Frankfurt. ....succes met zoeken naar een plaats. ...gelukkig weet ik er daar een paar goede :p

 

Als jouw rit om 11:00 uur 's morgens begint en jij om 00:00 uur 's nachts in Frankfurt bent, dan heeft jouw planner dus 13 uur de tijd gehad om een parkeerplaats voor jouw te regelen. Dan hoef jij nog niet eens te zoeken ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Vrachtrijder:

De sector moet zijn problemen zelf eens gaan oplossen en niet steeds naar overheden kijken. Jij zegt dat de oplossing meer asfalt is, ik zeg dat het asfalt er allang ligt, maar dat de eigenaren het niet aan hun collega transportondernemers beschikbaar willen stellen.

 

Waarom mag de sector niet naar overheden kijken? We betalen allemaal belasting aan de overheid, die daarvoor o.a. de openbare ruimte voor ons inricht. En transporteurs betalen daar bovenop nog eens tolgelden, juist voor het gebruik van wegen (en dus ook de bijbehorende parkeerplaatsen)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Waarom mag de sector niet naar overheden kijken? We betalen allemaal belasting aan de overheid, die daarvoor o.a. de openbare ruimte voor ons inricht. En transporteurs betalen daar bovenop nog eens tolgelden, juist voor het gebruik van wegen (en dus ook de bijbehorende parkeerplaatsen)?

Je hebt gelijk.
Ik rij meestal Duitsland, België en Frankrijk. Zit op ongeveer €1000 aan tol per maand. Mag ik toch wel een fatsoenlijke parkeer plaats voor terug krijgen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Vrachtrijder:

 

Als jouw rit om 11:00 uur 's morgens begint en jij om 00:00 uur 's nachts in Frankfurt bent, dan heeft jouw planner dus 13 uur de tijd gehad om een parkeerplaats voor jouw te regelen. Dan hoef jij nog niet eens te zoeken ook.

 

Nou...ik bepaal liever zelf waar ik ga staan dan dat ik dat aan een planner overlaat :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei Leeuw:

 

-

 

- Twee alinea's daarboven: "De versnelde aanleg van beveiligde truckparkings moet een streep zetten door de erbarmelijke omstandigheden waaronder chauffeurs soms hun rust nemen. Ook moet er een eind komen aan de overlast die andere weggebruikers ervaren van rustende chauffeurs op reguliere parkeerterreinen langs snelwegen."

Het eerste klinkt goed, maar het tweede? Wat voor overlast leveren rustende chauffeurs op reguliere parkeerterreinen langs snelwegen op? 

 

 

 

 

Het eerste klinkt goed zeg je;waarom dan wel????

wat zijn eigenlijk"erbarmelijke omstandigheden" is dat t feit dat veel (oost europeanen) gezamelijk onder hun trailer een potje zitten te koken?

of dat ze zelf hun was doen en die aan de ruitenwissers te drogen hangen??

Of is dat t feit dat ze hele weekelijkse rusten in hun cabine zitten,en de auto niet uitkomen,wat overigens njet zo verwonderlijk is,vele vandeze "bewaakte parkings "liggen op industrie terreinen en hebben niet eens een aansluiting met openbaar vervoer( buslijn).

 

Denk je nu werkelijk dat dat zal veranderen als ze op bewaakte parkings moeten gaan staan? nee hoor,alleen dan ziet t grote publiek het niet,en komt er week parkeer capaciteit bij voor t gewone publiek zodat die hun auto ook ergens kwijt kunnen als ze zonodig langs de autoweg willen pic nikken

 

Dat idee zoals in Duitsland met autohofen zou al veel oplossen,dan heeft iedereen een keuze  hoe hij zijn tijd doorbrengt;gewoon betalen voor de parkeerplaats,eten aan de auto of in het restaurant( d.m.v. het verwerken van het parkeergeld in de prijs van het eten.

Brussel zou ondernemers tegemoet kunnen komen m,et een soort goedkope lening om deze  te verwezelijken,en provincie of rijk met het aanpassen van de grondprijzen daarvan,wamt we lullen allemaal wel gemakkelijk,maar aan t realiseren van zo n parking zijn miljoenen euro's gemoeid.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei Murphy:

Uh.....

De PLANNER moet voor een parkeerplaats zorgen???

 

In het geval van kostbare lading kan dat heel verstandig wezen.

 

En als je de keuze heb tussen je planner laten zoeken of op de vluchtstrook staan, dan wist ik het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 uur geleden zei Leeuw:

 

Waarom mag de sector niet naar overheden kijken? We betalen allemaal belasting aan de overheid, die daarvoor o.a. de openbare ruimte voor ons inricht. En transporteurs betalen daar bovenop nog eens tolgelden, juist voor het gebruik van wegen (en dus ook de bijbehorende parkeerplaatsen)?

Ik zie niet in waarom overheden belastinggelden moeten verspillen aan asfalt wat er allang ligt. Dat geld kan wel beter besteed worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei josimo:

 

Nou...ik bepaal liever zelf waar ik ga staan dan dat ik dat aan een planner overlaat :bey:

 

Op 15-5-2017 om 20:59 zei josimo:

 

Mee eens. ...stel je rit begint pas om 11 uur smorgens en eindigt om 12 uur s'nachts bij Frankfurt. ....succes met zoeken naar een plaats. ...gelukkig weet ik er daar een paar goede :p

 

Zoals je gisteren al melde, succes met zoeken naar een plaats. 

 

En voor dat soort momenten kan het heel handig zijn als de planner een parkeerplaats regelt op een door jouw gewenste lokatie (en door de opdrachtgever gestelde eisen aan de parkeerplaats voor je overnachting).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei europeaan:

Het eerste klinkt goed zeg je;waarom dan wel????

 

Omdat ik de poging tot het wegnemen van erbarmelijke omstandigheden toejuich.

Voordat je dit als aanval ziet op het kamperen onderweg: Het moeten slapen op een vluchtstrook kun je toch ook als erbarmelijke omstandigheid betitelen? Of een parkeerplaats zonder enige voorziening? We leven in 2017, hé...

 

1 uur geleden zei Vrachtrijder:

Ik zie niet in waarom overheden belastinggelden moeten verspillen aan asfalt wat er allang ligt. Dat geld kan wel beter besteed worden.

 

1) Het asfalt wat er ligt moet onderhouden worden, dat vind ik geen verspilling.

2) Het openbare asfalt wat er ligt is blijkbaar niet voldoende om alle chauffeurs hun pauze/rust te laten maken. Openbaar asfalt (door ons allen betaald) is wat anders als asfalt op privé-terreinen. 

3) Als je vindt dat transporteurs hun poorten moeten openen voor auto's van hun concurrenten, nodig ik je bij dezen uit een paar ondernemers daartoe te bewegen. Vergeet je niet ons op de hoogte te houden van je vorderingen? :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zou er niet op ingaan, maar heb toch moeite om me in te houden.

 

Even een voorbeeldje: ik heb nu 22 adressen mee. Ik ben stil komen te staan na adres 2 in Kassel. Dat is iets wat de planning niet had kunnen weten, het ligt namelijk aan mijn snelheid, de klant (allemaal kleine en middelgrote winkels die nog wel eens hun tijden aanpassen zonder het door te geven, of juist in hun vrije tijd je nog willen lossen), en de geluk/pechfactor zoals files. Ik had dus om 1945 de planning moeten opbellen thuis (klein bedrijf, dus er is niemand meer op kantoor), en die had dan nog iets ergens bij iemand moeten gaan regelen? Bij een klant wordt het hem niet, dus wordt het een ander onbekend transportbedrijf ... ?(we zitten in half Europa, dus met 10 vaste bedrijven waar we kunnen staan komen we niet ver). En dat voor alle wagens? Denk dat we er een hoop planners bij mogen gaan aannemen dan. Onwerkbaar dus, in onze situatie.

 

Maar okè, als ik je nou eens gelijk geef, en ieder bedrijf in europa zou zo werken, zijn we dan niet gewoon terug bij af?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden