[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Plan van aanpak én Europese miljoenen voor aanleg truckparkings op komst


Grunneger

Recommended Posts

6 uur geleden zei Vrachtrijder:

 

 

Zoals je gisteren al melde, succes met zoeken naar een plaats. 

 

En voor dat soort momenten kan het heel handig zijn als de planner een parkeerplaats regelt op een door jouw gewenste lokatie (en door de opdrachtgever gestelde eisen aan de parkeerplaats voor je overnachting).

 

je snapt het echt niet .......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 2017-5-16 om 04:20 zei Leeuw:

 

Waarom mag de sector niet naar overheden kijken? We betalen allemaal belasting aan de overheid, die daarvoor o.a. de openbare ruimte voor ons inricht. En transporteurs betalen daar bovenop nog eens tolgelden, juist voor het gebruik van wegen (en dus ook de bijbehorende parkeerplaatsen)?

 

Op 2017-5-16 om 07:50 zei volvofh12:


Je hebt gelijk.
Ik rij meestal Duitsland, België en Frankrijk. Zit op ongeveer €1000 aan tol per maand. Mag ik toch wel een fatsoenlijke parkeer plaats voor terug krijgen.

 

 

Dit zijn de landen waar dus in grote delen geen fatsoenlijke parkeerplaatsen zijn waar de Europese unie parkeerplaatsen gaat aanleggen van Europees geld. 

Dus ook even geld van landen waar geen parkeerprobleem is zoals bijvoorbeeld Scandinavië.

Zelfs Noorwegen betaalt mee aan de Europees pot maat krijgt daar niets voor terug.

Noorwegen betaald aan de EU maar vangt daarvoor niets terug.

Dat de molens van de EU voor de Benelux niet harder draaien dan voor bijvoorbeeld Portugal zou niet vreemd moeten zijn. 

De molens voor elk land draaien even hard. Ook al ligt Brussel hier niet ver vandaan.

 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs als elk land een eerlijk deel van haar afdrachten aan de EU zou terugkrijgen, dan nog zou elk land een groot verlies moeten nemen.

 

Dat het ene land veel meer krijgt dan het andere land is gebruikelijk, wist je dat niet? Zie ook dit plaatje: http://www.geenstijl.nl/archives/images/graaisteelroofjat.jpg .

(Het plaatje staat dan wel op een "onfatsoenlijke site", maar de gegevens komen gewoon van de Europese Commisie) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei Leeuw:

1) Het asfalt wat er ligt moet onderhouden worden, dat vind ik geen verspilling.

2) Het openbare asfalt wat er ligt is blijkbaar niet voldoende om alle chauffeurs hun pauze/rust te laten maken. Openbaar asfalt (door ons allen betaald) is wat anders als asfalt op privé-terreinen. 

3) Als je vindt dat transporteurs hun poorten moeten openen voor auto's van hun concurrenten, nodig ik je bij dezen uit een paar ondernemers daartoe te bewegen. Vergeet je niet ons op de hoogte te houden van je vorderingen? :cool:

1. Jammer dat je mijn reactie uit de context trekt. Het ging over het creëren van extra asfalt, niet over onderhoud. Want onderhoud is inderdaad geen verspilling.

2. Met alle rustverboden meegerekend klopt dat inderdaad.

3. Er zijn diverse transporteurs die een afgesloten deel op hun parkeerterrein creëren om daar op door de weekse dagen hun concurrenten (tegen betaling) te laten overnachten. In de weekeinden gaat dat uiteraard niet, want dan staan hun eigen internationale voertuigen op die plekken. Heb met enige regelmaat op dat soort terreinen overnacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei Grunneger:

Ik zou er niet op ingaan, maar heb toch moeite om me in te houden.

 

Even een voorbeeldje: ik heb nu 22 adressen mee. Ik ben stil komen te staan na adres 2 in Kassel. Dat is iets wat de planning niet had kunnen weten, het ligt namelijk aan mijn snelheid, de klant (allemaal kleine en middelgrote winkels die nog wel eens hun tijden aanpassen zonder het door te geven, of juist in hun vrije tijd je nog willen lossen), en de geluk/pechfactor zoals files. Ik had dus om 1945 de planning moeten opbellen thuis (klein bedrijf, dus er is niemand meer op kantoor), en die had dan nog iets ergens bij iemand moeten gaan regelen? Bij een klant wordt het hem niet, dus wordt het een ander onbekend transportbedrijf ... ?(we zitten in half Europa, dus met 10 vaste bedrijven waar we kunnen staan komen we niet ver). En dat voor alle wagens? Denk dat we er een hoop planners bij mogen gaan aannemen dan. Onwerkbaar dus, in onze situatie.

 

Maar okè, als ik je nou eens gelijk geef, en ieder bedrijf in europa zou zo werken, zijn we dan niet gewoon terug bij af?

Nee, want jij staat nu bij adres 2 in Kassel. Dus is jouw plekje bij jouw werkgever vrij. Dat plekje zou jouw werkgever kunnen verhuren aan een Poolse collega.

 

Ik ben het ermee eens dat het voor veel planners een onmogelijke taak is om alles tot in de puntjes te regelen, daar er zoveel omstandigheden kunnen zijn waar je geen invloed op hebt. Desalniettemin, ik heb ook wel eens mijn planner moeten bellen dat ik de geplande overnachtingsplek niet meer ging halen. Dan kan het soms nog een behoorlijke puzzel worden om toch nog op een veilige parkeerplaats te gaan staan. En ja, ook die planner zat al thuis aan de aardappels.

 

Ik zeg bovendien ook niet dat de planner altijd een parkeerplek moet zoeken, maar in gevallen waarvan je vooraf weet dat het een probleem wordt (zoals je zelf aangaf, langs de A3 om 22:00 uur), kan het wel heel handig zijn dat de planner even mee denkt.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Op ‎17‎.‎05‎.‎2017 om 08:03 zei lientje:

 

 

 

Dit zijn de landen waar dus in grote delen geen fatsoenlijke parkeerplaatsen zijn waar de Europese unie parkeerplaatsen gaat aanleggen van Europees geld. 

Dus ook even geld van landen waar geen parkeerprobleem is zoals bijvoorbeeld Scandinavië.

Zelfs Noorwegen betaalt mee aan de Europees pot maat krijgt daar niets voor terug.

Noorwegen betaald aan de EU maar vangt daarvoor niets terug.

Dat de molens van de EU voor de Benelux niet harder draaien dan voor bijvoorbeeld Portugal zou niet vreemd moeten zijn. 

De molens voor elk land draaien even hard. Ook al ligt Brussel hier niet ver vandaan.

 

Hmmmm, dat er in Noorwegen minder parkeerplaats problkemen zijn komt grotendeels omdat er gewoon minder vrachtverkeer is ten opzichte van de transit landen.

Maar hier is wel degelijk een parkeer probleem. En dan vooral een tekort aan plaatsen met fatsoendelijke accomodatie.

En tijdens de winterperiode zijn de meeste (kleine) P plaatsen op de E6 afgesloten om te bezuinigen op sneeuwruim kosten.

Rond Oslo is zelfs GEEN fatsoendelijke truckstop te vinden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op ‎17‎-‎5‎-‎2017 om 08:03 zei lientje:

 

 

 

Dit zijn de landen waar dus in grote delen geen fatsoenlijke parkeerplaatsen zijn waar de Europese unie parkeerplaatsen gaat aanleggen van Europees geld. 

Dus ook even geld van landen waar geen parkeerprobleem is zoals bijvoorbeeld Scandinavië.

Zelfs Noorwegen betaalt mee aan de Europees pot maat krijgt daar niets voor terug.

Noorwegen betaald aan de EU maar vangt daarvoor niets terug.

Dat de molens van de EU voor de Benelux niet harder draaien dan voor bijvoorbeeld Portugal zou niet vreemd moeten zijn. 

De molens voor elk land draaien even hard. Ook al ligt Brussel hier niet ver vandaan.

 

Toch ben ik het niet helemaal met jou eens Waarom niet Want alles is berekend in de vrachtprijs De vervoeder ontvangt het meestal weer terug Het zijn zo,n

Arme mensen

De parkeer plaatsen met alles er op en er aan De eerste is in Frankrijk bij de eerste paal in de grond slaan zijn de Europese bonden En de hoge heren uit Brussel bij geweest Want ik ben er nog bij geweest van het F.N.V. uit

Er gaan er meer komen over Europa Maar veel rest eigenaren willen niet meer Want de meeste werken met verlies

De moderne chauffeur eet liever wat op een Tank stadion Ze zijn blij met een gehakt bal En op gewarmd brood Heerlijk toch

Huub  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Murphy:

Hmmmm, dat er in Noorwegen minder parkeerplaats problkemen zijn komt grotendeels omdat er gewoon minder vrachtverkeer is ten opzichte van de transit landen.

Maar hier is wel degelijk een parkeer probleem. En dan vooral een tekort aan plaatsen met fatsoendelijke accomodatie.

En tijdens de winterperiode zijn de meeste (kleine) P plaatsen op de E6 afgesloten om te bezuinigen op sneeuwruim kosten.

Rond Oslo is zelfs GEEN fatsoendelijke truckstop te vinden....

 

Ik schreef dat Noorwegen wel mee betaald aan de EU pot, maar er zelf niets voor terug krijgt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hub, zorg dan ook dat er grote tankstations komen om een balletje te eten.

Graag met douche gelegenheid en waar je eventueel je was kan doen tegen betaling.

Voor de gene die niet willen betalen verderop op de parkeerplaats een WC met een gat in de grond zoals ze in Frankrijk hebben.

En genoeg prullenbakken op die parkeerplaatsen!!!!!

 

Kom je hier bij het eerste tankstation op de A1 vanaf Duitsland, dan is de wc gewoon op slot na 21.00.:confused:

Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is want ik sla dat tankstation maar over. 

Maar dit moet toch niet kunnen? 

Vind je het vreemd dat men staat te piesen in het openbaar :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei lientje:

 

Kom je hier bij het eerste tankstation op de A1 vanaf Duitsland, dan is de wc gewoon op slot na 21.00.:confused:

Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is want ik sla dat tankstation maar over. 

Maar dit moet toch niet kunnen? 

Vind je het vreemd dat men staat te piesen in het openbaar :stom:

Ze hebben daar ook een buiten-wc, die open gaat om 2100 als ik mij niet vergis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei Grunneger:

Ze hebben daar ook een buiten-wc, die open gaat om 2100 als ik mij niet vergis

 

Dan moet je binnen de sleutel vragen, volgens mij is dat een invalide wc? 

Ik ben er dus al een tijdje niet meer geweest.

Maar ik weet niet of iedereen die mee krijgt? Ik kan mij zo voorstellen van niet.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 2017-5-17 om 08:03 zei lientje:

 

 

 

 

Zelfs Noorwegen betaalt mee aan de Europees pot maat krijgt daar niets voor terug.

Noorwegen betaald aan de EU maar vangt daarvoor niets terug.

 

 

Dat is niet helemaal waar natuurlijk;

De EU landen betalen contributie en hebben vrije toegang tot de interne markt.

Noorwegen betaalt geen contributie maar betaald een vergoeding aan Brussel en heeft zo ook toegang tot de interne markt.

Noorwegen kan daardoor zijn producten en diensten op de interne markt verhandelen op dezelfde voorwaarden als de aangesloten EU landen.

Dat Noorwegen er niets voor terug krijgt is dus zeker niet zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 2017-5-15 om 21:18 zei Vrachtrijder:

 

Als jouw rit om 11:00 uur 's morgens begint en jij om 00:00 uur 's nachts in Frankfurt bent, dan heeft jouw planner dus 13 uur de tijd gehad om een parkeerplaats voor jouw te regelen. Dan hoef jij nog niet eens te zoeken ook.

Schei nou toch uit: 'we"zijn de best opgeleide chauffeurs van Europa :D

En de planner moet een parking zoeken???LOLLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden