DAFne

Het absurde Nederlandse boetebeleid: 18.733 celstraffen voor onverzekerde auto’s

95 berichten in deze discussie

Op 2017-5-20 om 22:26 zei *Ger*:

, al zou ik er wel de 65 uur weekend rust in willen hebben LOL 

Wat let je Ger,ga praten met je baas dat je 4 dagen in de week wilt gaan werken,dat zal bij een groot bedrijf ,zoals bij jullie, gemakkelijk te regelen zijn.:D

Je zult er alleen mee moeten leren leven dat je dan misschien je vaste auto kwijtraakt.

Zo iets moet je niet collectief in een CAO regelen,dat jij graag 65 uur weekend rust wilt betekent niet dat iedereen dat graag wilt.

Grunneger en Murphy vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2017-5-20 om 22:12 zei DAFne:

en meetings van FvD bezocht.

IK hoop dat het alleen bij t bezoeken van meetings gebleven is?

IK heb n.l. ook FvD gestemd,maar als er nog meer bijkomen met de instellingen zoals die van jou ben ik weg daar.

( aldus belooft,ten overstaan van het forum en de rest van Nederland)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei DAFne:

Inhoudelijk heeft het niks met dit onderwerp, maar hier even de verdienste van de eerste 4 maanden 2017.

Overtredingen 1e tertiaal 2017 Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (Wahv), ofwel Wet Mulder

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2017/05/23/overtredingen-1e-tertiaal-2017-wet-administratiefrechtelijke-handhaving-verkeersvoorshriften-wahv-ofwel-wet-mulder

Hoezo verdiensten ? dit betreft gewoon het aantal sancties dat is opgelegd na een overtreding. Je weet wel, wetshandhaving waarvan je eerder vond dat het in Nederland nog niet goed genoeg geregeld was.

Wat stel je dan voor ? Maar geen handhaving meer en volledige anarchie waarbij alle wet en regelgeving wordt afgeschaft ? Of geen boetes meer voor arme mensen die in scheiding liggen en hun post een jaar niet openmaken ? Of moet de FNV dit oplossen ? Of moeten alle buitenlandse chauffeurs eruit ? Of dat vermaarde artikel 120 afschaffen (en dan) ??

Leidt dat allemaal dan tot minder sancties ? of vindt je het aantal sancties te hoog / of te weinig ??

Ik probeer je te volgen in je berichten, maar dat lukt niet echt als je van de hak op de tak springt en linkjes post met de opmerking 'verdiensten' 

Grunneger en RobNiat vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei europeaan:

Wat let je Ger,ga praten met je baas dat je 4 dagen in de week wilt gaan werken,dat zal bij een groot bedrijf ,zoals bij jullie, gemakkelijk te regelen zijn.:D

Je zult er alleen mee moeten leren leven dat je dan misschien je vaste auto kwijtraakt.

Zo iets moet je niet collectief in een CAO regelen,dat jij graag 65 uur weekend rust wilt betekent niet dat iedereen dat graag wilt.

Heb het allang geregeld europeaan, ik werk 4,5 dag in de week, behoudens OR vergaderingen en calamiteiten ben ik vrijwel elke maandag morgen vrij geweest (2 keer is me gevraagd of ik aub kon werken) de laatste anderhalf jaar.

En heb nog gewoon een vaste auto :ja:

En als je ook maar een heel klein beetje opgelet had dan wist je dat die ik 65 uur alleen roep om de boel een beetje op te naaien ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei lientje:

En krijg je dan die weekendrust ook in het weekend dan?

Of mag die "weekend" rust dan ook op dinsdag beginnen?

Van mij mag je de weekend rust beginnen wanneer je wil, ik heb hem in elk geval in het weekend. Het is nu niet voor niets wekelijkse rust.

Het is gewoon iets wat ik ooit heb geroepen om de boel wat op te stoken en dat is blijven hangen als een doembeeld (wat ik overigens wel leuk vindt) Maar die 65 uur klinken veel maar zijn niet echt zoveel hoor, vrijwel elke werknemer buiten de transportwereld heeft meer uren aaneengesloten vrij. Ik heb er dan ook meer als 65 elke week, meestal vrijdag laat op de middag thuis en begin maandag om een uur of 12:00.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei *Ger*:

En als je ook maar een heel klein beetje opgelet had dan wist je dat die ik 65 uur alleen roep om de boel een beetje op te naaien ;)

Waarom denk je dat ik op je gereageerd heb??????:D:p:bey:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei *Ger*:

begin maandag om een uur of 12:00.

Maak je dan wel een "volle dienst"van 13 of 15 uur?

Of kun je dan gewoon om 17.00 uur stoppen,zoals de meeste fabrieks arbeiders?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei minuteman:

Ik probeer je te volgen in je berichten, maar dat lukt niet echt als je van de hak op de tak springt en linkjes post met de opmerking 'verdiensten' 

Inkomsten, verdiensten... wou het even door geven, thats it.

Op geen enkele wijze ben ik uiteraard voor vrijheid, blijheid door alles toe te staan. Dan zou ik ook vrezen voor anarchie in de openbare ruimte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei DAFne:

Inkomsten, verdiensten... wou het even door geven, thats it.

Op geen enkele wijze ben ik uiteraard voor vrijheid, blijheid door alles toe te staan. Dan zou ik ook vrezen voor anarchie in de openbare ruimte.

DAFne, ik neem even aan dat het idee voor een constitutioneel Hof afkomstig is van het FvD. Maar ik begrijp nog steeds niet welk probleem, als dat er al is, hiermee wordt opgelost. Misschien heb  je een concreet voorbeeld waarin de bedoeling van dit Hof, of de meerwaarde duidelijk wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei europeaan:

Maak je dan wel een "volle dienst"van 13 of 15 uur?

Of kun je dan gewoon om 17.00 uur stoppen,zoals de meeste fabrieks arbeiders?

Ik maak zelden een volle dienst, maar ik maak wel ca 55 uur pw, meer als voldoende om een goed loon over te houden in verhouding met een inzetbaarheid die ik hopelijk tot mijn 67 en 3 maanden vol kan houden.

En 4 ATV uren en een uurtje of 8-9 werken op maandag is ook een volle dienst, ja ik kan de maandag iets ruimer inzetten, ik heb er ook wel eens 16 of 17 op maandag ;) al komt dat niet zo vaak voor. Wel heb ik vrijwel altijd al 11 uur rust op dinsdag morgen.

Overigens kun je de arbeidsuren van een fabrieksarbeider niet vergelijken met die van een chauffeur, maar is de aaneengesloten wekelijkse rustperiode wel net zo gemakkelijk te regelen als in de fabriek.

Als je de wekelijkse rust niet regelt in een ATW, RTW of een CAO dan weet jij net zo goed als ik dat er niets van komt, in de drukke tijd kan niks en in de slappe tijd moet het juist, en er zijn legio mensen die het niet geregeld krijgen al zouden ze het willen. In mijn ogen moet je dus dergelijke dingen niet neerleggen bij de goodwill van werkgever of werknemer maar keihard neerzetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei G.J. Krol:

DAFne, ik neem even aan dat het idee voor een constitutioneel Hof afkomstig is van het FvD. Maar ik begrijp nog steeds niet welk probleem, als dat er al is, hiermee wordt opgelost. Misschien heb  je een concreet voorbeeld waarin de bedoeling van dit Hof, of de meerwaarde duidelijk wordt.

Heer G.J. Krol

Ik verwijs U naar onderstaand Topic en daar laat ik het bij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei DAFne:

Heer G.J. Krol

Ik verwijs U naar onderstaand Topic en daar laat ik het bij.

U verwijst naar een, voor mijn gevoel onsamenhangend verhaal, u vindt dat er een Constitutioneel Hof moet komen, en daar laat u het verder bij.  Geen toelichting, op geen enkele manier duidelijk maken wat u bedoelt, en als ik oprecht probeer helder te krijgen wat u wilt, dan verwijst u weer naar waar u mee begonnen bent. " Ik verwijs u naar onderstaand topic." Inhoudelijk een sterke presentatie. Hier krijgt u de handen wel mee op elkaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is nu net het probleem met die hele anti-(Oost-) Europa lobby: zolang ze niet met geldige argumenten komen verandert er nooit iets.

Voorlopig hoor ik niets anders dan dat 'ze' structureel "te lang rijden en te kort rusten". Wat dus niet waar is. En "dat ze onderweg voor overlast zorgen". Alsof Westeuropean nooit poepen.

Nee Dafne, als jij (jullie) iets wilt bereiken dan kun je maar beter met goede argumenten komen. Zo gaan we het nooit winnen.

Grunneger vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Anti (Oost) Europa lobby

Sorry hier wil ik ver van blijven, ik zelf heb mij in het verleden ingezet ter bescherming van de Nederlandse arbeider en zal mij hier altijd over blijven uitspreken.

Uiteraard niet hier op het forum maar met de juiste gesprekspartners die "kunnen" optreden. En zelfs hierin flik ik het om het een ander te laten opknappen met reden dat dit mijn denkvermogen nogal eens te boven gaat.

Ik ben maar een simpele jongen die ieder in Europa het beter toewenst!

Maar niemand mag mijn, ons land beschadigen en momenteel hou ik mij hier prive dan ook nog veel mee bezig al gaat dat niet over chauffeurs.

Soms droom ik weleens, was iedereen maar miljonair dan kreeg ik gelijk weer een vaste auto om daarin te leven en de wereld weer plat te rijden van Marokko tot Noorwegen.:stom:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei DAFne:

.....

Soms droom ik weleens, was iedereen maar miljonair dan kreeg ik gelijk weer een vaste auto om daarin te leven en de wereld weer plat te rijden van Marokko tot Noorwegen.:stom:

Ik durf het bijna niet te vragen......

Maar als je dan toch naar hier komt.......... :D

trieftol, DAFne, Doornekamp33 en 1 andere vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden