[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Groeispurt haven Rotterdam door Tweede Maasvlakte


Grunneger

Recommended Posts

  • Forumlid
De containeroverslag in de Rotterdamse haven is de eerste vier maanden van dit jaar met 10 procent gegroeid. De groei zit met name in containeroverslag op de Tweede Maasvlakte.
 

Dat heeft het Havenbedrijf vrijdag bekendgemaakt bij het binnenlopen van de MOL Triumph. Dit gloednieuwe schip kan meer dan 20.000 containers vervoeren en is het grootste containerschip ooit dat Europa aandoet.

De toename van de containeroverslag komt voor een belangrijk deel op het conto van de Tweede Maasvlakte die volgens het Havenbedrijf op stoom is gekomen.

Rotterdam is de enige haven in Europa waar dergelijke containerreuzen zonder beperkingen kunnen aanmeren. Ook hebben grote rederijen vrijwel allemaal Rotterdam in hun nieuwe vaarschema's opgenomen.

 

Lees verder op:

http://www.nu.nl/economie/4706088/groeispurt-haven-rotterdam-tweede-maasvlakte.html

 

En over de mol Triumph gesproken, hier een kort filmpje daar over:

 

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou ja, ons landje doet niet zoveel hoor, denk ik.

Op een stukje faciliteren na dan

Althans, al dat wat er in die containers zit.. wordt vooral ergens elders in o.a. Europa gekocht of bewerkt...  denk ik.

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

bron http://www.nu.nl/economie

 

Zuid-Europese havens moeten een deel van de transportstromen naar Noord-Europese havens, zoals Rotterdam, kunnen overnemen. Daarom moeten die zeehavens concurrerender worden en beter gaan werken.

 

Dat vindt Europees commissaris Siim Kallas (Transport). Hij presenteerde donderdag voorstellen om de 319 belangrijkste havens aan de Europese kust op te waarderen.

Ze moeten efficiënter en klantgerichter. Ook moeten de transportverbindingen met het achterland beter.

De grootste Europese havens Rotterdam, Antwerpen en Hamburg doen het goed, maar dreigen te verstoppen, aldus Kallas

 

Lees verder op ( boosmaker staat in de laatste regels)

http://www.nu.nl/economie/3481605/eu-wil-meer-concurrentie-met-haven-rotterdam.html

 

trots op Holland :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei Grunneger:

^^

Het zorgt voor wekgelegenheid in de haven, transport, op de kantoren etc.. dat het meest uitgevoerd wordt is juist goed. Laat die spulletjes van de Duitsers maar lekker via R'dam gaan. Dan heeft de bv NL er ook nog wat aan.

 

Ja, dat laatste bedoel ik ook.. en meer landen dan sec. DLD.

 

Het zou pas een ramp zijn (worden) als de grens bij Venlo of Arnhem op 'slot' gaat zoals sommige politici willen.. dan is het gauw afgelopen met dozen die kant op rijden, denk ik. Althans, een stuk minder dan..

 

'Wij' hebben dat land opgespoten.. maar de terminalbedrijven hebben hun eigendom toch ergens in Azië? 

'Wij' rijden grotendeels die dozen etc. weg.. maar de A15 is vaak toch nog een bottleneck als ik zo de fileberichten nu en dan beluister..

duss, of 'wij' daar dan zo trots op moeten zijn?

 

Ik zie ook niet in hoe de EU de R'dam haven nu zo dwars wilt zitten.. Ga uit van eigen kracht, dat blijkt maar weer.

 

Als de havens in, ik noem maar wat, Griekenland wat beter gaan draaien.. en die inkomsten daar op een legale manier IN het land blijven én op de juiste plek .. (overheid..) gaat daar de economie misschien wat beter draaien en komt er ooit nog een euro ofzo onze kant terug op.. :zegtniets:  :D

bewerkt door Durashift
Tekstje over grens toegevoegd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
56 minuten geleden zei Durashift:

 

 

 

Als de havens in, ik noem maar wat, Griekenland wat beter gaan draaien.. en die inkomsten daar op een legale manier IN het land blijven én op de juiste plek .. (overheid..) gaat daar de economie misschien wat beter draaien en komt er ooit nog een euro ofzo onze kant terug op.. :zegtniets:  :D

 

Je kunt aan de havens in Griekenland,of welk land dan ook aan de Middellandse zee verbeteren wat je wilt.

Zo lang deze havens het soort schepen als de MOL Triumph niet kunnen ontvangen,en de uiteindelijke bestemming van de goederen in de containers niet in het Griekse achterland liggen hoeven ze daar in Rotterdam niet wakker van te liggen.

 

Die boot is zo groot dat er maar heel weinig havens zijn die dat ding kunnen ontvangen,in Europa voorlopig alleen Rotterdam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei Grunneger:

^^

Het zorgt voor wekgelegenheid in de haven, transport, op de kantoren etc.. dat het meest uitgevoerd wordt is juist goed. Laat die spulletjes van de Duitsers maar lekker via R'dam gaan. Dan heeft de bv NL er ook nog wat aan.

En vergeet niet te vertellen dat van alle goederen die via de Nederlandse havens worden ingevoerd in de EU,Nederland daar ,uit naam van de EU de invoerrechten int, en die ze,op 25 % na afdraagt aan"Brussel"

Dan weet je gelijk ook waarom Nederland een der grootste brutto betalers is.

NL mag dus 25 % van die rechten,en de heffingen op suiker zelf houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat een domheid weer. Aan de basis van de Europese economie staat het Duitse Ruhrgebied. Dat is de plek waar Europa zijn economische voorspoed aan te danken heeft. Logistiek en industrieel gezien is het dus ook niet vreemd dat de bedrijven die min of meer afhankelijk zijn van dat Ruhrgebied ook in die omgeving zitten, wat voor de export als gevolg heeft dat de havens van Hamburg, Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen goed draaien.

 

Nu kan je nog zoveel miljarden investeren, perfecte havens aanleggen in landen als Griekenland, Italië en Spanje. De afstanden naar het economisch hart van Europa is gewoon te groot en zou om een enorm logistiek proces vragen. Elke euro die daarin geïnvesteerd wordt is gewoonweg weggegooid geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei zoetwatermatroos:

 

Als je de vervolgfilmpjes bekijkt zie je hem ook binnenlopen in Southampton en zelfs Hamburg.

DE meeste van deze container giganten,zelfs die kleiner zijn dan de Triumph,lossen eerst de helft in Rotterdam vóór ze Hamburg binnen kunnen lopen

Southampton is geen optie,dat werkt alleen voorde Britse markt,als je t meerendeel van deze containers ,die bestemd zijn voor "Europa"gaat lossen in Southampton zit je nog altijd meteen lang en duur natransport te kijken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
24 minuten geleden zei bituum trapper:

Welke doorstroming, zelfs een verstopte plee stroomt beter door:zegtniets:

De doorstroming zal wel meevallen,ik denk eerder dat t de ïnstroming"is,dit soort schepen zal de grootste problemen hebben om de haven van Antwerpen te bereiken.

hoelang zou men nodig hebben om vanaf de rede van Vlissingen haar antwerpen te varen met zo n Triumph?als dat überhaupt al lukt

Terwijl ze in Rotterdam,direct na ze de waterweg op gevaren te zijn, aan kunnen leggen en lossen en laden,tijd is geld,ook in de containers.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wanneer ben je voor het laatst in en rond Antwerpen geweest? Die boten kunnen de haven wel bereiken, de containers kunnen amper de haven uitkomen en inkomen per vrachtwagen omdat elke dag de hele klerezooi vaststaat. Binnenkort beginnen ze met werken aan de singels in Antwerpen, hou je hart dan maar vast. Paar foto's van afgelopen week, het staat gewoon vast. Op de terminals gemiddelde wachttijd anderhalf uur per container, de rederijen zeggen niet voor niets dat ze vertrekken. Heeft grotendeels ook met de mentaliteit in de haven te maken, als ze een half uur pauze hebben zijn ze een uur pleite, ploegwissel, 3 kwartier voor de wissel racen ze al richting kantine. Dan staat gewoon alles stil, en dan willen ze wereldhaven nummer 1 worden, ze gooien hun eigen glazen in met zulke acties.

antwerpen.jpg

antwerpen2.jpg

antwerpen3.jpg

antwerpen4.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hemel, tien jaar geleden een jaar in de container wereld gekeken en vond het toen al een drama.

Wat kost dit een transportondernemer wel niet, drama daar.

 

wel goeie foto's

bewerkt door DAFne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei bituum trapper:

Wanneer ben je voor het laatst in en rond Antwerpen geweest? Die boten kunnen de haven wel bereiken, 

antwerpen.jpg

antwerpen2.jpg

antwerpen3.jpg

 

DE containerschepen die de westerschelde opwillen hebben een diepgang tot 16 meter.

Maar mogen op de Zeeuwse en Vlaamse rivier slechts 15,53 steken,en terug naar zee 15.25 mtr.

 

Bron: http://www.transport-online.nl/site/39335/reuze-containerschepen-kunnen-ook-via-westerschelde-naar-antwerpen/

 

De MOL Triumph steekt,volbeladen, 32,5 mtr.

Bron:http://www.telegraaf.nl/vrij/varen/27982092/__MOL_Triumph_grootste_schip_ter_wereld__.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei europeaan:

 

Nee hoor, de maximaal diepte van het schip is 32,8m, de maximale diepgang wordt met 16,0 meter aangegeven. https://en.wikipedia.org/wiki/MOL_Triumph

Mocht je me niet geloven: De Eurogeil (de geil vanuit zee naar Europoort) heeft een maximale diepte van 23 meter. https://nl.wikipedia.org/wiki/Eurogeul

 

Dus ook de grootste containerschepen kunnen gewoon volbeladen de haven van Hamburg aanlopen, hoewel er dan wel op de Elbe regels zijn voor het tegenkomen van andere schepen in verband met de vele bochten en ondiepten. Dat Rotterdam eerst wordt aangedaan en daarna Hamburg is logisch: Waarom zou je vanaf een verre bestemming niet containers voor twee havens meenemen, die relatief dicht bij elkaar liggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Danny:

 

 


Als je de doorstroming in en rond de haven van Antwerpen bekijkt is dat niet zo heel vreemd tochemoji85.png

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 

 

Bedoel je over de weg of over het water.

het is beide KNUDDE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bedoel je over de weg of over het water.
het is beide KNUDDE


Over t water kom ik niet zoveel de wegen wel en die zijn helemaal ruk.. Als je zelfs de Belgische dokchauffeurs al steen en been hoort klagen

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden