[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nederlands vrachtwagenpark krimpt verder


Grunneger

Recommended Posts

  • Forumlid

 

Het Nederlandse truckwagenpark is voor het zestiende achtereenvolgende jaar gekrompen. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek.

 

Ondanks dat er vierduizend nieuwe vrachtauto’s bij kwamen in 2016, is het Nederlandse vrachtwagenpark opnieuw kleiner geworden. Er vielen in het afgelopen jaar vijfduizend voertuigen uit het bestaande vrachtautopark, voornamelijk door export

 

Eeneuh,  lees even aandachtig het hele artikel, voordat je gaat roepen dat we minder vracht versjouwen:

https://truckstar.nl/nederlands-vrachtwagenpark-krimpt/

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik mis nogal wat informatie in dit artikel om er wat van te kunnen vinden.

 

Mijn eerste vraag zou zijn of alleen het aantal voertuigen is afgenomen of ook het totale tonnage aan vracht. Ook het totaal aantal beroepschauffeurs, het aantal kilometers en het totaal aantal losadressen of vrachtopdrachten is interessant om te kunnen beoordelen of er daadwerkelijk iets afneemt behalve het aantal voertuigen

 

Ik kan mij namelijk zomaar voorstellen dat door verbeterde voertuigen, digitale planning plus communicatie, dubbele bemanning en lzv's er veel efficiënter van de auto's gebruik wordt gemaakt dan in het verleden.

 

Ook de nieuw aangelegde infrastructuur zal bijdragen aan een optimalere inzet van voertuigen waardoor er minder nodig zijn. Zelfs de inzet van busjes die in de stad zorgen voor een fijnmaziger distributie zullen bijdragen in een afname van grote voertuigen.

 

Daar tegenover staat dat vrachtransport via het spoor is afgenomen door de toenemende just in time vraag uit de markt en laten we de buitenlandse invloed ook niet vergeten.

 

Kortom, meer data is gewenst.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei minuteman:

Ik mis nogal wat informatie in dit artikel om er wat van te kunnen vinden.

 

Mijn eerste vraag zou zijn of alleen het aantal voertuigen is afgenomen of ook het totale tonnage aan vracht. Ook het totaal aantal beroepschauffeurs, het aantal kilometers en het totaal aantal losadressen of vrachtopdrachten is interessant om te kunnen beoordelen of er daadwerkelijk iets afneemt behalve het aantal voertuigen

 

Ik kan mij namelijk zomaar voorstellen dat door verbeterde voertuigen, digitale planning plus communicatie, dubbele bemanning en lzv's er veel efficiënter van de auto's gebruik wordt gemaakt dan in het verleden.

 

Ook de nieuw aangelegde infrastructuur zal bijdragen aan een optimalere inzet van voertuigen waardoor er minder nodig zijn. Zelfs de inzet van busjes die in de stad zorgen voor een fijnmaziger distributie zullen bijdragen in een afname van grote voertuigen.

 

Daar tegenover staat dat vrachtransport via het spoor is afgenomen door de toenemende just in time vraag uit de markt en laten we de buitenlandse invloed ook niet vergeten.

 

Kortom, meer data is gewenst.

 

 

 

Vandaar ook mijn opmerking om niet meteen te gaan roepen (het welbekende 'they took our jobs!')

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden