[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Formaliteiten Zwitserse Grens


Thiemo

Vraag

  • Forumlid

Hallo,

 

Op korte termijn ga ik met een bus een brommer in Zwitserland halen. Op de terugweg kom ik natuurlijk niet onder de formaliteiten uit aan de grens. Gezien ik hier meerdere keren over de problemen bij Weil am Rhein heb gelezen, pak ik de CH uit de overgang bij Rheinfelden.

 

Wie kan mij vertellen wat er allemaal bij komt kijken op de grens en wat de procedure is?

 

Ik dien ter plekke een T1/uitvoerdocument op te laten maken, waar kan dit in Rheinfelden? Op Google Maps zie ik namelijk een douane/kantoren zitten aan de CH kant bij afrit 14a en een aan de DE kant direct aan de autobaan.

 

Alvast bedankt! 

bewerkt door Thiemo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Gisteren terug gekomen van de trip naar CH en zonder problemen over de grens CH - DE gekomen. Het sprak allemaal voor zich toen we eenmaal bij Zollamt Rheinfelden Autobahn aangekomen waren en in een uurtje tijd was alles geregeld. Druk gemaakt om niets? :)

 

Kan in ieder geval een slotje op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
18 uur geleden zei Thiemo:

Gisteren terug gekomen van de trip naar CH en zonder problemen over de grens CH - DE gekomen. Het sprak allemaal voor zich toen we eenmaal bij Zollamt Rheinfelden Autobahn aangekomen waren en in een uurtje tijd was alles geregeld. Druk gemaakt om niets? :)

 

Kan in ieder geval een slotje op.

Ik rijd al jaren op CH met verhuizingen het land in wel eens problemen maar het land uit eigenlijk nooit altijd Weil am Rhein [en soms Port Frank Geneve ]daar zit onze vaste expediteur ik zeg maar zo die Zwitsers zijn altijd blij dat je weer met rotzooi het land verlaatLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Haha, het viel inderdaad hartstikke mee! Hadden verwacht dat het opstellen van de papieren etc aardig wat voeten in aarde had, maar het is uiteindelijk heel vlotjes en soepel verlopen. Weer een ervaring rijker :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 2017-5-31 om 21:13 zei Thiemo:

Haha, het viel inderdaad hartstikke mee! Hadden verwacht dat het opstellen van de papieren etc aardig wat voeten in aarde had, maar het is uiteindelijk heel vlotjes en soepel verlopen. Weer een ervaring rijker :)

Het ging hier hopelijk wel om een Zundapp dat is namelijk mijn eerste hobby.

IMG_0324[1].jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
22 uur geleden zei opa bert:

Jammer dat het geen originele Nederlandse brommer is !

En waarom zou deze niet orgineel zijn is toch echt een nederlandse 529-05 KS 50 uit 1981 alleen is hij door mijzelf in de jaren een beetje verbouwd.

Motor is een luchtgekoelde 80 cc orgineel zat er een watergekoelde 50 cc onder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
23 uur geleden zei *Ger*:

Hmm, meer voor Kreidler, zij die vroeger in mijn groepje Zundapp reden zijn vrijwel allemaal van de club :D

En dan had je nog de Yamaha :rolleyes: 

Beste Ger de hagenaren van nu rijden toch echt allemaal Zundapp de meeste 125 cc en de meeste Kreidler rijders komen uit Delft en het Westland.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Dafduck:

En waarom zou deze niet orgineel zijn is toch echt een nederlandse 529-05 KS 50 uit 1981 alleen is hij door mijzelf in de jaren een beetje verbouwd.

Motor is een luchtgekoelde 80 cc orgineel zat er een watergekoelde 50 cc onder.

ik zeg toch dat ie niet origineel is .

en je zegt het nu zelf ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
23 uur geleden zei opa bert:

ik zeg toch dat ie niet origineel is .

en je zegt het nu zelf ook.

Sorry maar jij citeert orginele nederlandse brommer uiteraard komt Zundapp uit Duitsland.

Maar deze is gewoon in nederland geleverd of snap je dat niet DOMOOR.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden