[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TLN vreest toename parkeeroverlast trucks na maatregel Duitsland


Grunneger

Recommended Posts

  • Forumlid

 

TLN wil dat Nederland in navolging van Duitsland een verbod invoert op het genieten van de weekendrust van 45 uur in de cabine. Zonder maatregelen zou de reeds bestaande parkeeroverlast van trucks uit de hand kunnen lopen. Dat meldt de organisatie op haar eigen website.
 
 
Toevallig dacht ik hieraan van de week. En zie, ik ben niet de enige:angel:
bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

Ze voeren iets in maar ze bieden geen alternatief....

 

Jawel, uitwijken naar NL, DK, LU, CZ, Pl, AT. Keuze zat :p

 

Maar even serieus, het is ja ook de bedoeling om de oost-Europese chauffeurs zo veel mogelijk dwars te zitten, al denk ik bij deze wet wel meer aan symboolpolitiek. Het was afgelopen zondag niet anders dan anders. Pas als er ook gehandhaafd gaat worden, dan pas zal de vrees van TLN uitkomen, maar dat zal de k o mende weken nog moeten gaan blijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei *Ger*:

 

Wij gingen vroeger ook niet in Duitsland,Eng-land, Italië of Noorwegen rijden omdat ze daar Nederlands loon betaalden, nee we gingen daar werken omdat we meer konden verdienen.    

En wat is nou het verschil? Zij kunnen nu ook meer verdienen door dit werk te doen dan thuis. 

 

En dat zielige gejank over "Ik moet kamperen van mijn baas in mijn auto", sorry hoor maar waar waren de vakbonden toen wij begonnen met rijden en soms een week in Pharma moesten overstaan omdat de hammen moesten worden overgestempeld? Dan heb ik het nog niet over het weekeinde overstaan in St. Petersburg om de hammen eerst op te halen. Al met al waren dat ook ritten van toen drie weken, en als je thuis kwam had je twee dagen vrij en dan ging je weer. 

 

Het menswaardig verhaal wat hier wordt aangehaald is leuk, maar ik wil graag een vergelijkbaar salaris verdienen waar hun mee thuiskomen. Ben alleen bang dat geen werkgever tegen de 4500 schoon zal betalen voor dat werk, want dat is wel waar je het ongeveer mee kan vergelijken.

In januari ben ik nog twee weken in Slowakije geweest, het duurste was de reis. Want huur, eten en drinken was ik voor twee weken ongeveer 450 kwijt. Uit eten met twee man voor nog geen 20 euro..... en daar zat wel lokaal bier bij!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei *Ger*:

Het is niet de bedoeling om Oost-Europeanen dwars te zitten, wat een onzin.

Het is de bedoeling om een eerlijk speelveld te creëren en deze mensen een menswaardig bestaan te gunnen . De Oost-Europeaan zul je niet weg krijgen met welke maatregel dan ook, we hebben simpelweg te weinig chauffeurs om die te vervangen. 

Ik verwoorde het misschien wat grof en verkeerd, maar ik bedoel dat wat jij zei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei *Ger*:

Zielig verhaal van soms een week overstaan, ik weet zeker dat er geen een werkgever je toen een week over liet staan zonder reden.

Ik had het over soms omdat ik op dat moment voor een UZB werkte, maar de chauffeurs van Grosschalk, Murres, KPM Vlees enz. die deden dat het hele jaar door. 

Ik wil je ook niet overtuigen, want jij hebt de wijsheid in pacht en ziet ook de andere kanten van de verhalen. 

 

Ga eens naar de haven en spreek daar eens de chauffeurs, allen zijn ze het eens met je als je je voorstelt als vakbondsman. Maar als je alleen maar als chauffeur probeert in te praten over dat men zo zielig is dan lachen ze je in je gezicht uit. Maar blijf vooral promoten dat ze hetzelfde salaris minimaal moeten verdienen, dan zijn ze nog steeds goedkoper als jij en ik en komen ze nog harder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei *Ger*:

Het is niet de bedoeling om Oost-Europeanen dwars te zitten, wat een onzin.

Het is de bedoeling om een eerlijk speelveld te creëren en deze mensen een menswaardig bestaan te gunnen . De Oost-Europeaan zul je niet weg krijgen met welke maatregel dan ook,



De Roumeen uit een filmke wat ik gisteren zag en waar die verklaarde dat hij nu in 1 maand (1500) verdiende waar een landgenoot in eigen land 3 maanden voor moest werken zal dit wel toejuichen dit word dan 1 tegen 6 maanden:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei *Ger*:

Het is niet de bedoeling om Oost-Europeanen dwars te zitten, wat een onzin.

   

Daar lijkt t intussen wel erg veel op Ger.

Alles word uit de kast gehaald om dei Oost europeanen t leven moeilijk te maken.
kijk maar naar t verbod om de 45 uur in het voertuig door te brengen,hierdoor word t voorde O.E. duurder om hier zijn werk te doen<en vooral ook voor de NL chauffeur die een 45 urige rust onderweg moet maken.

 

Alternatieven waar je dan wel moet blijven zijn er niet,Hotel?ja,maar waar laat je dan je auto? is die niet leeggestolen als je terugkomt?

Probleem van de baas zeg je? natuurlijk,de weinige bazen in NL die nog wat verder werk hebben zullen naar alternatieven zoeken en zo gaat er weer wat werkgelegenheid verloren.

 

Een menswaardig bestaan bieden ?  is een k*tsmoes voor het handhaven van al deze onzinnige artikelen( zoals EU 561/2006,8.8)

Ik zelf heb,en ken honderden NL chauffeurs die geduren de de laatste 45 jaar regelmatig onderweg gestaan hebben en die zich niet  uitgebuit hebben gevoeld.

Gewoon bij een restaurant of autohof gaan staan waar je je kunt douchen,van t toilet gebruik kunt maken,en waar je als klant gewoon gratis kunt staan,en als niet klant betaal je gewoon een bepaald tarief voor de parking.

En slapen in een moderne vrachtwagen cabine,van alle gemakken voorzien, is helemaal niet mensonterend hoor( maar dat weet je zelf ook wel)

 

Vorige week zondag reden wij  ( met de caravan) van Vierzon naar Limoges,overal op eenzame parkings stonden vrachtwagens geparkeerd.

Wij gingen wat eten met vrienden,die ons tegemoet kwamen, op het Centre routier in Deols ( L Éscalier) de enorme parking was nagenoeg leeg( het restaurant was wel volgeboekt met locals)

 

Als de mentaliteit van de O.E niet veranderd word t nooit niks met een"menswaardig bestaan

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De belgen maken er wel werk van.....als je regels opstelt moet je ook handhaven...

 

https://m.hln.be/nieuws/binnenland/vrachtwagens-in-beslag-genomen-tijdens-actie-tegen-truckers-die-in-cabine-leven~a0617cb0/?utm_medium=twitter&utm_content=volghetnieuwsvanvandaaguitbelgiëenhetbuitenlandopdevoetophlnbe&utm_source=dlvr.it

 

Op 2017-6-4 om 09:44 zei shompie:

Ze voeren iets in maar ze bieden geen alternatief....

 

Er is wel een alternatief......dat weet jij ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
1 uur geleden zei josimo:

 

 

Nou ga jij dat dan eens uitleggen?

 

Zoals Peter hierboven al zei (die het uitstekend verwoorde) waar laat je ie auto? Of wie zit er uberhaupt te wachten op al die chauffeurs? Zijnner wel.zoveel hotels? 

 

En dan zeg jij natuurlijk, al die platkoppen moeten gewoon naar huis in het weekend, ga jij dan al hun vrachten wegrijden? Er is nu al niemand meer te krijgen. En over dat uitbuiten is al zoveel gezegd, net als dat sociale masker van sommige leden. Ook dat is al zo vaak afgevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Platkoppen zijn jouw woorden.....Ze kunnen om de 14 dagen gewoon naar huis.....dan sturen ze maar een nieuwe bus met chauffeurs deze kant op.

Dat ze daar staan bewijst gewoon dat die auto's nooit in land van herkomst komen en hier de markt verzieken.

Hierbij mijn huis zie ik ze ook regelmatig staan op een dode parkeerplaats....rij je 10km verder had hij gewoon fatsoenlijk kunnen staan bij een bekende truckstop.

Maar nee het mag niets kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Aha, dus dat is jou oplossing....

 

Net als Ger zijn baasje maakt ook jou baasje er gebruik van. Iets voor de ideeënbus?

 

Maar bij die goede truckstop, kun je daar ook goed overnachten in een hotel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat overnachten kan daar idd in een goed hotel......maar is niet nodig want als hij zaterdag er naar toe rijd ipv vrijdag en geen 45 uur rust maakt is er niets aan de hand en het weekend erop kan hij gewoon naar huis.

Mijn werkgever maakt ook gebruik hiervan.....en al die mensen zitten dit weekend zoiezo thuis.

 

Wat er nu in Zeebrugge gebeurt was gewoon te verwachten......die mensen staan daar al vanaf vrijdag.....vind je het zelf nou ook niet te zot voor woorden dat ze daar 4 dagen staan zonder voorzieningen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Dan moeten ze ergens gaan staan waar die wel zijn. Net even een filmpje zitten kijken van dat gebeuren in Belgie. Ze kiezen er zelf voor, ze nemen dat geld liever mee naar hun thuisland.

 

Ze worden niet uitgebuit en zijn al helemaal niet zielig. Ze doen gewoon hun werk zoals ik en met mij vele anderen dat jaren gedaan heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei shompie:

En dan zeg jij natuurlijk, al die platkoppen moeten gewoon naar huis in het weekend, ga jij dan al hun vrachten wegrijden? Er is nu al niemand meer te krijgen.

 

"hun" vrachten zijn dus eigenlijk vooral het ferrywerk wat voorheen door Belgen en Nederlanders werd gedaan. Die zijn afgedankt, omdat ze veelal zijn vervangen door goedkope krachten...

Biet een fatsoenlijk loon en je krijgt fatsoenlijk personeel: Voor niets gaat alleen de zon op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Leeuw:

 

"hun" vrachten zijn dus eigenlijk vooral het ferrywerk wat voorheen door Belgen en Nederlanders werd gedaan. Die zijn afgedankt, omdat ze veelal zijn vervangen door goedkope krachten...

Biet een fatsoenlijk loon en je krijgt fatsoenlijk personeel: Voor niets gaat alleen de zon op.

 

Dat laatste ben ik met je eens....dan moet transport maar duurder worden......een goede klant heeft mij wel eens verteld dat transportkosten tegenwoordig amper invloed heeft op productprijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
1 uur geleden zei *Ger*:

Die waren er Ron, maar we hebben ze gedwongen om iets anders te gaan doen. En vreemd genoeg kwamen er toen vele achter dat er ook nog een andere wereld was, een misschien nog wel betere wereld, althans volgens een paar oud collega's van me ;)

 

 

Ja en Ger?, zijner daardoor wel mensen die je wat kan aanbieden....

 

Ook ik kan zat anders en misschien zou ik wel wat meer kunnen verdienen. Maar ja, liefde voor het vak he...

 

Wat is het bij jou, probeer jij je oosteuropese vakbroeders te redden van een grote fout?

 

Begin dan bij jullie eigen ideeën bus ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei josimo:

 

Wat er nu in Zeebrugge gebeurt was gewoon te verwachten......die mensen staan daar al vanaf vrijdag.....vind je het zelf nou ook niet te zot voor woorden dat ze daar 4 dagen staan zonder voorzieningen?

Ho even,daar kiezen ze zelf voor,zonder voorzieningen.

Er zijn 'tig mogelijkheden met voorzieningen waar ze wel kunnen staan.

Dat dat geld kost,weet ik,en dat weten hun ook,dan moeten ze er voor ijveren dat hun werkgever een redelijke vergoeding betaald om van deze voorzieningen gebruik te kunnen maken,of denk je dat de Nederlandse chauffeur zijn OKV zonder slag of stoot verwerft heeft.

 

Maar al geef je hun honderd euro per dag OKV ,dan nog zullen ze zo weinig mogelijk uitgeven en zo vee;l mogelijk mee naar huis proberen te nemen.

Er moet een mentaliteits verandering komen,en dat los je niet op door razzia's zoals de Belg dat nu in Zeebrugge doet.

Als je t werkelijk op wilt lossen meot je op een partij stemmen die een Nexit voor elkaar krijgt,ben je gelijk van alle Europese regelgeving,ook van cabotage, af,maar wat er dan met ons gebeurt valt dan nog te bezien,wacht daarmee maar wat er in de UK gaat gebeuren,die zijn er ook nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei *Ger*:

In een uitgelekt Brits intern regeringsdocument (...)

 

Misschien zouden politici eens luiers moeten gaan dragen, ze lekken nogal eens...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei Grunneger:

Mag ik die glazen bol ook eens lenen?

Als ik een glazen bol gehad zou hebben, dan had je die zeker mogen lenen.

 

Ik kijk dan wel niet in een glazen bol, maar ben wel verzot op geschiedenis. En met alle kennis die ik daarin heb opgedaan, zie ik dat alle seinen op groen staan die leiden tot de vernietiging van de EU. Dat komt niet door successen van de diverse EU-sceptische partijen, maar doordat de EU zichzelf van binnen uit opblaast.

 

Velen zijn de EU voorgegaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden