[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TLN vreest toename parkeeroverlast trucks na maatregel Duitsland


Grunneger

Recommended Posts

Gast shompie

Van de week circuleerde er een stukje op fb van die grote controle in Zeebrugge. In d3 discussie die ontstond reageerde wat Belgen die helemaal in de hiep hiep hoera stemming waren want eindelijk werd dat uitschot aangepakt. (Dat was het niveau een beetje)

 

Ik vroeg me af waarom de Belgische politie zich niet aan de wet hield. Je bent naar mijn weten nog altijd onschuldig totdat het tegendeel bewezen is toch. Waarom vond ik dit, de chauffeurs in kwestie moesten gaan bewijzen waar ze hun 45 uur rust hadden genoten.

 

Maar verder dan uitschot en platkoppen kwamen onze Belgische collega's niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik distantieer mij van dat soort uitspraken.

 

Zeker in de context waarop deze uitlatingen gedaan werden. De mensen die het in deze discussie gebruikte heb ik kansloos en hersenloos genoemd.

 

Heel simpel, omdat het ze onfbreekt aan enige vorm van logisch nadenken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
1 uur geleden zei Pierre:


De enige en juiste formulering, dus niks vreemds.;)

 

Maar okay Pierre, jij vind het dus allemaal uitschot. Dat mag jij allemaal vinden. Maar jij als ex marinier m9et het rechtsvaardigheids gevoel toch hoog in het vaandel hebben.

 

Wat vind jij er dus van dat je op voorhand zonder enige vorm van bewijs schuldig word bevonden door justitie en politie en ook nog eens gelijk veroordeeld word. Want daar ging de discussie over. Of had je dat niet meegekregen en riep je gewoon maar wat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat de EU geld kost daar zijn we het helemaal over eens Ger, de manier waarop je de kosten een beetje bagatelliseert is een ander verhaal. Als je 5.4 miljard betaald en je krijgt via diverse regelingen 3.4 miljard terug dan was er volgens mijn oma ,die al heel lang dood is, nog steeds 2.3 miljard verdwenen en daar een beetje lacherig over doen is het voorrecht van onze EU voorstanders. Ach rijke landen betalen een beetje meer, dat dit geld opgebracht moet worden door de werkenden in dit land en de rijken daar nauwelijks aan bijdragen, ach een kleinigheidje blijf je houden toch. Dat de controle op wat er effectief met dat geld gebeurd al tientallen jaren tekort schiet en er totaal niets verandert, ach waar praten we over toch. Zo kunnen we heus nog wel even doorgaan, maar lang leve Europa toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Pierre zijn ware aard ;)

 

En Pierre, laat mijn kinderen er buiten. Die gaan allebei een mooie toekomst in het transport tegemoet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik ga het nog eens proberen uit te leggen. In het stukje waar ik op doel werd geschreven dat de chauffeurs bij het verlaten van de parkeerplaats werden aangehouden door de politie.  Daar moesten ze dus gaan bewijzen dat ze hun 45 uur rust niet in hun voertuig hadden gemaakt. Het gaat die Belg geen donder aan wat ik buiten mijn werk om doe. En als hij mij wil bekeuren moet hij maar bewijzen dat ik fout ben geweest.

 

Maar de mensen met wie ik in discussie ging waren dus helemaal in de hiep hiep hoera stemming hierover.

 

Kansloos en hersenloos noemde ik dat. Want dat heeft niets met rechtvaardig gevoel te maken ook de politie moet zich aan de wet houden.

 

Het zal toch wat wezen als jij na elk weekend maar moet gaan bewijzen wat je gedaan heb thuis. En als je dat niet kan die Belg jou een boete geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik weet het niet hoor Shompie, maar als je onderweg aangehouden wordt voor controle moet ook jij bewijzen aan de hand van je tacho wat je gedaan hebt, die agent bewijst niets die controleert enkel bewijzen doe jij. Maar geen probleem toch als je zo met deze mensen te doen hebt, een ritje Zeebrugge en ze zullen je eeuwig dankbaar zijn. Het is werkelijk verbazend dat iemand die de bedrijfstak vanbinnen en vanbuiten kent op een dergelijke manier reageert, over taalgebruik een advocaat zal het waarschijnlijk iets anders formuleren, maar die heeft ook een iets ander uurloon. Ik ben blij dat mijn kinderen een andere weg gekozen hebben dan hun vader, want met alle respect volgens mij moet je van een andere planeet komen om nog te geloven in een mooie toekomst in de wereld die transport heet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Je bent in onze rechtsstaat onschdig totdat het tegendeel bewezen is Jan. Maar ik begrijp dat jij dat graag omgedraait ziet worden.

 

En als ik op vrijdag mijn pas er uit haal en die gaat er maandag weer in en ik voer rust in hoef ik niets meer te bewijzen....

 

Net zoals het bij die mensen in Zeebrugge was. Of geld er voor hun een andere wet?

 

Denk nu eerst eens na voordat je antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het niet kunnen overleggen van een hotelrekening is geen reden tot de conclusie van een overtreding.

Sterker nog je hoeft niets te bewijzen als chauffeur zijnde, dat moet de controleur. 

Maw gewoon de boete ontvangen gelijk in beroep gaan. Ook de rechter zal niet vragen naar het bewijs, maar wel of je in de auto hebt geslapen.

En zolang dat niet bewezen kan worden door de controleur zal er geen veroordeling kunnen volgen.

En een controleur kan dat ook alleen maar bewijzen door 45uur lang een voertuig onder toezicht te houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Maar dat hebben ze in Zeebrugge dus wel gedaan 

 

En daar werden heel veel mensen heel blij van. Maar als ze even iets verder doordenken beseffen ze dus vanzelf dat het eigenlijk een heel eng iets is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Je hele uitleg interesseert me geen moer, alles retour Oostblok en een muur bouwen die nog 10 meter hoger is dan de oude.

Rechter arm gestrekt op 30graden?

Er lopen nog behoorlijk opgefokte mensen op deze aardkloot precies....

Verbeter de wereld, begin bij jezelf


Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

EEN ÉCHTE CHAUFFEUR
 · 
Momenteel in Zeebrugge, daar wordt wél gehandhaafd! Chauffeurs die proberen te vertrekken en geen bewijs hebben dat ze 45 uur rust buiten de cabine hebben doorgebracht, worden gearresteerd.

Eindelijk; geen woorden, maar daden! Like als jij het hiermee eens bent!

 

Het bovestaande heb ik gekopieerd uit het orginele facebook bericht. Misschien kan iemand de link naar het hele stuk plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 2017-6-6 om 21:49 zei steenhaas1:

Positief is dat er 25%  van het voor de EU ingehouden geld mag worden gehouden om de administratieve kosten te dekken.

Dus onze regering werkt graag mee met de EU, als je een kwart mag houden....

klopt ja,die 25 % mag een land houden van de invoerrechten die t namens de EU int.

75 % draagt t af,en een gedeelte van de BTW die in een land geheven word.

Doordat Nederland heel veel invoerrechten int en veel BTW afdraagt zijn wij een "netto betaler" geworden,we dragen dus meer af dan dat we van de EU krijgen.

En hoe meer Nederland int aan invoerrechten hoe meer we af moeten dragen,het is immers "ons "geld niet.

Maar het creeërt wel een enorme berg werkgelegenheid bij haven bedrijven,transport bedrijven,handels huizen enz ,we vreten er,met zn allen,  goed van z.m.z.

 

Als Nederland van netto betaler netto ontvanger zou worden wil dat zeggen dat er ergens een geldstroom is waar Nederland niet van profiteert.

Dat we de plank misslaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei shompie:

EEN ÉCHTE CHAUFFEUR
 · 
Momenteel in Zeebrugge, daar wordt wél gehandhaafd! Chauffeurs die proberen te vertrekken en geen bewijs hebben dat ze 45 uur rust buiten de cabine hebben doorgebracht, worden gearresteerd.

Eindelijk; geen woorden, maar daden! Like als jij het hiermee eens bent!

 

Het bovestaande heb ik gekopieerd uit het orginele facebook bericht. Misschien kan iemand de link naar het hele stuk plaatsen.

Iets begrijp ik niet:nergens ,maar dan ook nergens ,staat in de verordening 561/2006 dat je moet kunnen aantonen dat je niet in de cabine verbleven hebt.

DE controleur zal dan 45 uur bij je cabine moeten posten om dit aan te kunnen tonen,een heterdaadje z.g.z.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Daarom breng ik dit ter discussie. Dit soort praktijken moet je niet willen. En als jij dit toejuigd ben je volgens mij niet van deze tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei _alain_:

Rechter arm gestrekt op 30graden?

 

Duurde lang dit keer voordat iemand met een Godwin kwam... :stom:

 

Nou kom op: Wat moet Pierre precies aan zichzelf veranderen, om de wereld te verbeteren? (misschien past die schoen mij namelijk ook wel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
1 uur geleden zei *Ger*:

dat is een kant van het verhaal, je ziet een stukje film en moet dan een oordeel geven, de andere kant verteld iets anders.

 

Amokmakers
Tijdens de controles begonnen enkele chauffeurs voor wat oproer te zorgen. Drie amokmakers zijn daarom even bestuurlijk aangehouden.

ook hier staan filmpjes op de site,waar overigens alles erg rustig verloopt >> klik <<

 

Daar gaat het niet om Ger. Het gaat om het stukje wat ik gekopieerd heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Heel simpel Ger. Als ik mijn pas er uit haal vrijdag en die gaat er maandag weer in en ik voer rust in hoef ik niets meer aan te tonen.

 

Dat is de wet Ger!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
2 minuten geleden zei *Ger*:

Dat klopt Ron, en wie zegt dat er mensen die het zo gedaan hebben een bekeuring hebben gehad, verreweg de meeste hebben hem er gewoon in gehad in het weekend ;)

 

Het enig wat ik gedaan heb is het stukje kopieren aan de hand waarvan ik in discussie ging met mensen die dit soort praktijken zaligmakend vinden.

 

En alss je dan zeg dat het niet klopt ben ik gekke Gerritje....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
9 minuten geleden zei *Ger*:

Dat kan niet, dat was ik al

 

Klopt, jij bent precies de andere kant op doodgeslagen.  Maar echt Ger, je leert het accepteren :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden