Spring naar bijdragen

Langs de rivier.


corydon

Recommended Posts

Een spoor zonder hekken eromheen. En een overpad zonder waarschuwingslichten en slagbomen... Daar zouden diverse ProRail mensen in Nederland acuut de hik van krijgen. :cool:

 

Denk wel dat die coils iets minder dan 40 ton per stuk wegen. (200 ton lading op een vierassige goederenwagen is zelfs in de VS teveel van het goede ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jij filmt dit vanaf een soort 'balkon' van een buiten theater?

 

Heel apart inderdaad.. parkeer je auto en neem de trap omhoog.. alsof je over een tramrails heen stapt.. (qua ontbreken veiligheidsvoorzieningen) maar dat wat er voorbij komt is heel wat massiever. :(

 

Daar zal men dan ook niet al te moeilijk doen over een chloortrein, denk?

 

~~~~~~

 

Die dubbeldeks brug.. aan de oevers spreiden de wegen zich gewoon weer op maaiveldniveau naast elkaar?

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En stond inderdaad op een soort verhoging. Denk dat ze daar de spotlights hebben en de PA tijdens een show.

cY4bCC.jpg

 

Het is een klein podium.

Ka9iuH.jpg

 

Down town Louisville is een km of 6 verder.

jncbwH.jpg

 

De brug nog een keer.

vO4rDL.jpg

 

En de naam van t stadje.

0qBKDC.jpg

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei corydon:

Ja, zodra je er over bent liggen de rijbanen weer naast elkaar. Heb dit in Europa maar op 1 plaats gezien, en dat was in zuid Italie.

Image result for sherman minton bridge

 

 

Noord Italie aan de A15 Parma , La Spezia

Ergens vlakbij afslag Berceto.

Is al een xtal jaaren niet meer, weg wat verlegd en nieuwe brug.

 

 

bewerkt door bakkebarry
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou Ibo dichter bij huis is er ook 1 te vinden

Dubbeldecksbrug.jpg

Basel  :ja:  

Alleen is hier de bovenste laag voor het stads verkeer , en de onderste de snelweg van St Louis (FR) naar  richting Bern/ Zurich

bewerkt door lambiek
aanvulling
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Schrijfde ook dat ik dat alleen in Italie had gezien onderweg naar Sicilie. En ben alweer even weg natuurlijk... Mar ze doen dat om kosten te besparen. Er zijn er hier heel veel. De bekendste is de G W brug in NYC. Die heeft 8 rijbanen boven en 7 beneden, alleen voor autoos. En die brug was, dacht ik in de jaren 50 gebouwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is ook niet erg hoor Ibo je kan wel veel weten maar niet alles

Hier liep een verbindingsweg dwarsdoor de stad , en die stond iedere ochtend en tegen het eind van de middag vast door het vrachtverkeer wat

wat veel ergernis gaf toen hebben ze daar een brug over heen gemaakt en een tunnel onder de stad door en toen ging het redelijk goed

dus die onderbouw zal ook wel redelijk oud zijn

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei lambiek:

Dat is ook niet erg hoor Ibo je kan wel veel weten maar niet alles

Hier liep een verbindingsweg dwarsdoor de stad , en die stond iedere ochtend en tegen het eind van de middag vast door het vrachtverkeer wat

wat veel ergernis gaf toen hebben ze daar een brug over heen gemaakt en een tunnel onder de stad door en toen ging het redelijk goed

dus die onderbouw zal ook wel redelijk oud zijn

 

Dat lijkt wel Antwerpen.......:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Grunneger:

En in Nederland gebruiken we zoiets in tunnels. De nieuwe tunnel onder Maastricht.

 

liggen die tunnelbuizen nou écht boven elkaar?

Ik heb het idee dat de buizen in een soort trap vorm qua hoogte verschillen met elkaar.

 

 

 

~~~~

 

Ik vraag mij ook af of zo'n dubbeldeks brug nou echt zo voordeliger is. Ja, de brug kan smaller gebouwd worden.. maar het lastoppervlak is ongeveer evenveel (2 x 3 rijstroken). Dus, de fundering en ophanging moet extra sterk zijn..

 

Zoals in Basel kan ik mij de keuze voorstellen.. neemt minder ruimte in de breedte in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden