[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Luchtvervuiling en verbod op diesels in Dld


Grunneger

Recommended Posts

  • Forumlid

De afgelopen tijd is er in verschillende Duitse steden sprake van een verbod op dieselauto's. Naast dat dit gigantische financiële gevolgen heeft voor een gedeelte van de inwoners en forenzen (zoals het waardeloos en onverkoopbaar worden van hun dieselauto), is er nog een andere bijkomende vraag: wat gaan we doen met die gigantisch vervuilende lkw's?

Zou het verbod ook voor lkw's gaan gelden, dan ben ik wel benieuwd hie ze dit gaan oplossen voor de sector waar ik voor rij (winkelbevoorrading).

 

Deze discussie is al een poosje bezig, en er staat genoeg over in de Duitse media, maar voor het gemak zal ik hier wel naar een Nederlands artikel linken:

 

https://truckstar.nl/burgemeester-munchen-overweegt-dieselverbod-strijd-luchtvervuiling/

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En wat dacht je voor al die dieselrijders die nu de stad niet meer in mogen. Die gaan lekker naar een plek waar ze wel mogen komen. Dus de lokale middenstand van München zal ook wel een klap krijgen.

 

Los daarvan, zo'n verbod geeft wel aan hoe ver de politiek achter de muziek aan loopt. Over 10 jaar is de dieselauto zoals we hem nu kennen uitgestorven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden