Spring naar bijdragen

Opleiding vakbekwaam verder TLEC (NIWO)


Marco1977
 Share

Recommended Posts

  • Forumlid

3 jaar geleden tijdens de "recessie" heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering de opleiding vakbekwaam verder (NIWO) van TLEC besteld.

Ik dacht dat ik maar eigen rijder moest worden omdat er toen weinig vacatures waren.

Inmiddels rij ik weer lekker voor een baas zoals jullie weten, en heb ik het nu naar mijn zin.

De wereld is vergeleken met 20 jaar geleden erg veranderd, en chauffeurs hoppen vrolijk van de een, naar de andere werkgever.
En "transport"bedrijven klonteren samen, of worden over genomen.

Ik vrees helemaal niet voor mijn baan, maar je weet nooit wat de toekomst doet!
 
Ik zit er aan te denken om toch het NIWO te halen, al weet ik niet of ik hier ooit iets mee ga doen?
 
Wat is jullie mening hier over?
 
Ik ben benieuwd
 
 
 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, als je er al ooit voor betaald hebt en het zit nu maar te verstoffen.. waarom niet?

 

Misschien wel ff checken of het leermateriaal nog geldig is bij de examens?

 

Ook wel slim om de geldigheid van die vakbekwaamheid te controleren...denk ik. hoeveel jaar bedoel ik.. en of je er wat voor moet doen om e.e.a actueel te houden /  gebruiksklaar voor het moment dat je eigen ondernemer wordt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En dan..ga je een vergunning aanvragen ?

Waat ga je daarmee doen als je bij een baas werkt ?

 

Denk dan ook aan de regels voor een vergunning: vestigingsplaats, voldoende kapitaal (afhankelijk van het aantal eigen wagens) etc etc

 

Dus persoonlijk zou ik denken: alleen doen als je iets aan de vergunning hebt, DUS voor je zelf gaat beginnen

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Kennis is wijsheid.

Nu vond ik de "winst" van deze kennis tov de grote boze wereld meevallen, maar het kan geen kwaad.

Ik ben 15 jaar ondernemer geweest en die kennis die ik toen allemaal opgedaan had, gebruik ik nu deels als teamleider.

Je denkt niet puur als chauffeur, maar ziet ook de financiele kant van het verhaal wat duidelijker....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je slaagt krijg je een getuigschrift, dit blijft volgens mij altijd geldig.

 

Kan ook handig zijn als je ergens werkt waar ze eigen vervoer doen, kunnen ze jou gebruiken om een transport vergunning aan te vragen. En dus ook eventueel voor derden kunnen vervoeren.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
33 minuten geleden zei volvofh12:

Als je slaagt krijg je een getuigschrift, dit blijft volgens mij altijd geldig.

 

 

 

 

 

 

 

Klopt. Maar dat zei men van het CCV-B chaufeursdiploma ook...

 

Hoe dan ook, je wordt er nooit dommer van. Mijn vakdiploma ligt al sinds 1994 ongebruikt in een kast. wie weet komt het ooit van pas. Het was in elk geval leerzaam om het te halen toendertijd. Die kennis pakken ze je niet af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je slaagt krijg je een getuigschrift, dit blijft volgens mij altijd geldig.
 
Kan ook handig zijn als je ergens werkt waar ze eigen vervoer doen, kunnen ze jou gebruiken om een transport vergunning aan te vragen. En dus ook eventueel voor derden kunnen vervoeren.
 
 
 
 

Ik rij idd in het eigen vervoer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei Vrachtrijder:

Waarom zou je in vredesnaam een je eurovergunning aanvragen bij de NIWO als je er niets mee gaat doen. Je vakbekwaamheid is levenslang geldig, dus daar hoef je het niet voor te doen.

 

Precies dat bedoel ik ok te zeggen

Je moet allerlei regels voldoen, eigenvermogen enzo.

Dat kun je haast niet als je nog voor een baas rijdt

 

Dat je je bekwaaamheid haalt....super: zeker doen

Maar een vergunning aanvragen en die in de kast leggen.....

Vergunning is binnen 2 weken in huis, dus dat is het probleem niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als jij het geld, de tijd en er zin in hebt, zou ik het doen. Pakken ze je niet weer af.

Kennis heeft het ook gedaan, omdat ze nu nog 2 verdieners zijn en er nog wat over is. Zou er een kleine komen. Hoeft ze niet meer te werken. En word het moeilijker om geld hiervoor apart te zetten.


Ik heb de opleiding thuis liggen en in 2015 al betaald.
Tijd maak ik er voor( kan onder het lossen mooi 1.5 uur lezen en leren.
En zin heb ik eigenlijk ook wel, je wordt er niet minder van




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Precies dat bedoel ik ok te zeggen
Je moet allerlei regels voldoen, eigenvermogen enzo.
Dat kun je haast niet als je nog voor een baas rijdt
 
Dat je je bekwaaamheid haalt....super: zeker doen
Maar een vergunning aanvragen en die in de kast leggen.....
Vergunning is binnen 2 weken in huis, dus dat is het probleem niet



Vermogen en huisvesting is het probleem niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei scania1965:

 

Precies dat bedoel ik ok te zeggen

Je moet allerlei regels voldoen, eigenvermogen enzo.

Dat kun je haast niet als je nog voor een baas rijdt

 

 

 

Drie zaken:

 

a) Vakbekwaamheid. En dat is nu juist wat topicstarter wil halen.

 

b) Kapitaal. 9000 Euro.  Als je dat niet op de rekening hebt staan dan moet je het hele idee lekker in de koelkast zetten.

 

c) Bewijs van Goed Gedrag. Eenvoudig te halen op het gemeentehuis.

 

Meer is niet nodig. Kun je gerust rond krijgen als je (nog) in loondienst bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 21-6-2017 om 14:23 zei RobNiat:

 

Drie zaken:

 

a) Vakbekwaamheid. En dat is nu juist wat topicstarter wil halen.

 

b) Kapitaal. 9000 Euro.  Als je dat niet op de rekening hebt staan dan moet je het hele idee lekker in de koelkast zetten.

 

c) Bewijs van Goed Gedrag. Eenvoudig te halen op het gemeentehuis.

 

Meer is niet nodig. Kun je gerust rond krijgen als je (nog) in loondienst bent.

Daar is een 4e bijgekomen.

 

Reële vestiging
De onderneming moet kunnen beschikken over een reële vestiging in Nederland. Dit betekent dat er sprake moet zijn van een werkelijke en duurzame vestiging. Zodra de Eurovergunning is verleend, moet het bedrijf de beschikking hebben over minimaal één voertuig. 

 

http://www.niwo.nl/pagina/211/aanvragen/wegvervoer/eurovergunning.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Beste forumleden.

Allereerst groeten aan iedereen.

 

Heb zojuist studiemateriaal NIWO  vakbekwaamheid overgenomen (editie 2017). Helaas zitten er geen antwoorden op oefenmateriaal / proefexamens.

 

Wie kan mij hiermee helpen?

 

En pdf je of een print zou fijn zijn voor het oefenen. 

Bij voorbaat dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden