*Ger*

CAO 2017-2019

32 berichten in deze discussie

4 minuten geleden zei corne64:

Knv cao??

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

er zitten nog delen van de KNV in ja, natuurlijk bestaat de KNV CAO op zich niet meer, je kunt ook overal een korreltje zout op leggen :rolleyes:

lambiek vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
er zitten nog delen van de KNV in ja, natuurlijk bestaat de KNV CAO op zich niet meer, je kunt ook overal een korreltje zout op leggen :rolleyes:

Knv is passé. Laten we dingen bij de juiste naam noemen Ger. Tis soms al verwarrend genoeg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei corne64:

Knv is passé. 

daar heb je gelijk in, maar wordt hij nog vele malen vernoemd in de nieuwe CAO, vandaar dat ook ik hem nog extra vernoem.

heb je overigens gezien dat FNV er niet eens aan te pas komt, als ze hem bij FNV nu verwerpen zijn ze niet eens CAO partij meer :ja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
daar heb je gelijk in, maar wordt hij nog vele malen vernoemd in de nieuwe CAO, vandaar dat ook ik hem nog extra vernoem.
heb je overigens gezien dat FNV er niet eens aan te pas komt, als ze hem bij FNV nu verwerpen zijn ze niet eens CAO partij meer :ja:

Ja, dat word gezegd. Maar ik moet allemaal nog zien hoe het verloopt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei *Ger*:

En als de FNV'ers het er niet mee eens zijn en dan tot actie overgaan, meen me te herinneren dat er meer FNV leden tot actie bereid waren dan CNV die een beetje afzijdig de boel volgde op de dag in Utrecht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Doornekamp33:

En als de FNV'ers het er niet mee eens zijn en dan tot actie overgaan, meen me te herinneren dat er meer FNV leden tot actie bereid waren dan CNV die een beetje afzijdig de boel volgde op de dag in Utrecht.

FNV kan nog een poot dwars zetten dat is juist.

Het is een moeilijke materie maar ik zal proberen om .iets licht in het duister te laten schijnen.

CNV en de Unie hebben een cao afgesloten met de werkgevers, FNV (nog) niet ook zij kunnen proberen als ze het er niet mee eens zijn om een cao af te sluiten met de werkgevers. Lukt dat dan kan de partij de de meeste werknemers vertegenwoordigd de cao avv laten verklaren.

Lukt het FNV niet om een afspraak te maken met de werkgevers dan zijn ze geen cao partij meer en hebben hun leden wel recht op de cao afgesproken met cnv en de Unie maar kan dat recht niet afdwingen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus, FNV zorgt voor een betere onderhandelings positie en de CNV en De Unie willen met de eer strijken, lekker collegiaal in deze, ze waren met zijn drieen en wippen er 1 op de finish, zegt wat voor de samenwerking in de toekomst.

Schots en Scheef vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Doornekamp33:

Dus, FNV zorgt voor een betere onderhandelings positie en de CNV en De Unie willen met de eer strijken, lekker collegiaal in deze, ze waren met zijn drieen en wippen er 1 op de finish, zegt wat voor de samenwerking in de toekomst.

Dat is onzin, FNV heeft aan de onderhandelingstafel ingestemd met de cao, de leden moeten nog wel ja zeggen.

De leden van de Unie en CNV hebben al ja gezegd dus is er voor hun al een cao, als de leden van FNV ook ja zeggen is er niets aan de hand, en anders treed bovenstaand verhaal in werking.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, die postduif van de FNV is inderdaad traag, we moesten voor vandaag de stembriefjes terug hebben gestuurd dacht ik.

Is in ieder geval op het moment hopeloos bij de FNV, smoes, we zijn aan het reorganiseren en verhuizen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Doornekamp33:

Tja, die postduif van de FNV is inderdaad traag, we moesten voor vandaag de stembriefjes terug hebben gestuurd dacht ik.

Is in ieder geval op het moment hopeloos bij de FNV, smoes, we zijn aan het reorganiseren en verhuizen.

Dat doen ze al 10 jaar, ze zijn 3x mijn dossier kwijt geraakt zodat ik geen zaak had. Heb toen opgezegd en werd met open armen ontvangen door CNV, moet zeggen dat die zich in elk geval aan hun woord houden en ik tevreden ben met hun als vakbond

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dat de boekjes klaar zijn klopt ook niet. Normaal duurt dat 3 maand......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Schots en Scheef:

dat de boekjes klaar zijn klopt ook niet. Normaal duurt dat 3 maand......

wie zegt  dat de boekjes klaar zijn dan :confused:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei corne64:

712 tegenstemmen, als er ook eens zoveel op kwamen draven als er vergaderingen zijn :D ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
^^ laten we het er maar op houden dan >100.000 mensen profiteren van een paar mensen die de nek uitsteken 

Kunnen we het er niet beter op houden dat een handvol knv'ers samen met het cnv zoveel verwarring en onduidelijkheid geschept hebben, waardoor veel mensen de noodzaak van stemmen niet meer zagen?

RobNiat vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei corne64:

Kunnen we het er niet beter op houden dat een handvol knv'ers samen met het cnv zoveel verwarring en onduidelijkheid geschept hebben, waardoor veel mensen de noodzaak van stemmen niet meer zagen?

ja dat is cnv schuld natuurlijk LOL

stom he dat ze bij fnv zelf op de website schrijven dat zij degene zijn die de poot stijf houden.

van de fnv site geknipt " In eerste instantie wilde TLN alleen afspraken maken voor de KNV-werknemers. Wij hebben duidelijk aangegeven dat er 99% kans was dat ook de TLN-werknemers in mei tot acties over zouden gaan om een beter cao-resultaat af te dwingen."

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aangeven samen op te willen trekken maar dan toch niet kunnen wachten met akkoord gaan met de cao op de stemming van het fnv. Schandalig gedrag van het cnv als je het mij vraagt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden