Grunneger

Milieustickers Fr

44 berichten in deze discussie

Alles gaat tegenwoordig digitaal, maar zodra het over automobielen gaat moeten er ineens fysieke kenmerken op als kentekenplaten en stickers. Blijf dat toch een bijzonder ouderwets systeem vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Grunneger:

^^

Hoe zouden ze zoiets anders (digitaal dus) moeten oplossen?

Overheden kunnen toch ook digitaal tol heffen. Dan kunnen die milieudingen en kentekenplaten op dezelfde wijze geregeld worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Vrachtrijder:

Overheden kunnen toch ook digitaal tol heffen. Dan kunnen die milieudingen en kentekenplaten op dezelfde wijze geregeld worden.

Precies..gewoon camera's hangen net zoals in de milieuzone in Nederland

Je wordt ALTIJD gecontroleerd en als je geen vergunning hebt dan moet je een boete betalen

Wel zo eerlijk ...niemand die er onder uit komt en kan gokken zonder een sticker of zo binnen te komen

Scheeld je een hoop administratieve geneuzel van stickertje komen enzo

Kan in de Eu ook gekoppeld worden aan buitenlandse kentekens (hopenliojk ook snel de Poolse...)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei scania1965:

Precies..gewoon camera's hangen net zoals in de milieuzone in Nederland

Je wordt ALTIJD gecontroleerd en als je geen vergunning hebt dan moet je een boete betalen

Wel zo eerlijk ...niemand die er onder uit komt en kan gokken zonder een sticker of zo binnen te komen

Scheeld je een hoop administratieve geneuzel van stickertje komen enzo

Kan in de Eu ook gekoppeld worden aan buitenlandse kentekens (hopenliojk ook snel de Poolse...)

Dan zit je nog steeds met zo'n lelijke gele plaat op je auto. Bouw dan gewoon een standaard digitaal ding onder de motorkap, dan zijn we daar ook gelijk vanaf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Vrachtrijder:

Dan zit je nog steeds met zo'n lelijke gele plaat op je auto. Bouw dan gewoon een standaard digitaal ding onder de motorkap, dan zijn we daar ook gelijk vanaf.

Yep...das is handig als ik van mijn fiets af gereden wordt en de auto rijdt door

Best handig als ik dan een kentekenplaat kan lezen en doorgeven aan de instanties :bey:

Grunneger, Leeuw en jean vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Vrachtrijder:

9 uur geleden zei scania1965:

Yep...das is handig als ik van mijn fiets af gereden wordt en de auto rijdt door

Best handig als ik dan een kentekenplaat kan lezen en doorgeven aan de instanties :bey:

Ook dat is op te lossen door de de techniek 

Je kunt precies registreren welk apparaat of welke chip zich in de buurt bevond op welk tijdstip, dan is de dader ook te achterhalen als jij van de fiets valt en het kenteken niet meer kunt lezen  ;)

Ik gebruik een dergelijk systeem bijvoorbeeld in huis, als ik binnen een bepaalde straal kom dan gebeuren er allerlei dingen die ik door mijn aanwezigheid aanstuur.

1.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

natuurlijk is de techniek een super hulpmiddel.

Maar denk dat het juridisch nog wel wat voeten in aarde heeft

Als er 2 auto's naast elkaar rijden......dan zal het moeilijk te bewijzen zijn wie de daadwerkelijke dader is

Techniek is dus zeker overal inzet baar

Maar zolang je niet op de seconde (oke dat kan wel) maar op de cm nauwkeurig iets/iemand kan detecteren..dan wordt het lastig

Jou techniek thuis werkt als je in de buurt bent....zeg een metertje of 3 ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei scania1965:

natuurlijk is de techniek een super hulpmiddel.

Maar denk dat het juridisch nog wel wat voeten in aarde heeft

Als er 2 auto's naast elkaar rijden......dan zal het moeilijk te bewijzen zijn wie de daadwerkelijke dader is

Techniek is dus zeker overal inzet baar

Maar zolang je niet op de seconde (oke dat kan wel) maar op de cm nauwkeurig iets/iemand kan detecteren..dan wordt het lastig

Jou techniek thuis werkt als je in de buurt bent....zeg een metertje of 3 ?

Nee kan ik instellen, kan ook 30 km zijn of 300 km. Ik kan van over de hele wereld  mijn huis bedienen met spraak, app en of aanwezigheid, dan zijn er nog dingen die automatisch gaan zo als bijvoorbeeld de zonnewering die automatisch omhoog gaat als er regen komt binnen een ingestelde tijd of harde wind. 

En als er geen schade is als ze je van de fiets rijden dan kun je wel een nummerplaat hebben maar het zal zonder getuigen toch een touwtrekkerij worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei *Ger*:

Je kunt precies registreren welk apparaat of welke chip zich in de buurt bevond op welk tijdstip, dan is de dader ook te achterhalen als jij van de fiets valt en het kenteken niet meer kunt lezen  ;)

Krijg je dat geneuzel weer over privacy .......

*Ger*, Grunneger en scania1965 vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel leuk, al die technologische snufjes, maar het heeft ook een aantal nadelen: hoevaak lopen ict projecten van de overheid in de soep? Naast dat het al een stuk duurder is dan dit systeem. Stukje privacy waar meteen over geklaagd gaat worden door sommigen, en het zou dan waarschijnlijk ook fraudegevoeliger zijn.

Zou dit Franse milieu-geneuzel dus worden uitgevoerd door middel van electronische controle, dan weet ik zeker dat we er ook een topic over zouden hebben, maar dan over de kosten, de fouten in het systeem etc..

Dit is misschien minder gebruiksvriendelijk, maar wel betrouwbaar en goedkoop.

scania1965 en Leeuw vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Grunneger:

Wel leuk, al die technologische snufjes, maar het heeft ook een aantal nadelen: hoevaak lopen ict projecten van de overheid in de soep? Naast dat het al een stuk duurder is dan dit systeem. Stukje privacy waar meteen over geklaagd gaat worden door sommigen, en het zou dan waarschijnlijk ook fraudegevoeliger zijn.

Zou dit Franse milieu-geneuzel dus worden uitgevoerd door middel van electronische controle, dan weet ik zeker dat we er ook een topic over zouden hebben, maar dan over de kosten, de fouten in het systeem etc..

Dit is misschien minder gebruiksvriendelijk, maar wel betrouwbaar en goedkoop.

Precies !

Dat ding zal maar net even geweigerd hebben als jij total-loss gereden wordt

" sorry meneer, we kunnen geen dader achterhalen dus sterkte met je schade "

(heb na 5 jaar een letselschade afgehandeld. Ben blij dat ik een gewoon kenteken had om de dader aan te wijzen anders had ik naar mijn geld kunnen fluiten)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, in het geval van die zwarte VW Golf wordt het inderdaad een lastige discussie, want er zijn er 10 duizenden van en misschien wel 100 duizenden in Europa. Zie dan maar eens te achterhalen wie het deed. Van de andere kant, hoe eenvoudig is het om een andere kentekenplaat op je auto te schroeven. Succes met achterhalen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Vrachtrijder:

Tja, in het geval van die zwarte VW Golf wordt het inderdaad een lastige discussie, want er zijn er 10 duizenden van en misschien wel 100 duizenden in Europa. Zie dan maar eens te achterhalen wie het deed. Van de andere kant, hoe eenvoudig is het om een andere kentekenplaat op je auto te schroeven. Succes met achterhalen.

Hoeveel mensen rijden langdurig met een valse plaat rond dan? Dat houden ze meestal toch niet lang vol.

En schroeven? Nee joh, Duits kenteken. Die klik je er meestal zo in en uit (is eigendom van de eigenaar van het voertuig, en gaat er dus af bij verkoop van de wagen). En aan het Nederlandse kenteken kan je zien wat het bouwjaar is, wat dan ook overeen moet komen met de auto. Daar heb je bij een Duitse plaat geen last van.

Wat dat betrefd zijn Nederlandse kentekens wel heel efficiënt.

bewerkt door Grunneger

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-7-2017 om 10:24 zei Grunneger:

Zou dit Franse milieu-geneuzel

Heel bijzonder:

Iedereen ( niet alleen hier) valt over het Franse milieu systeem waarbij een stickertje van 7 cm doorsnee geplakt moet worden.:(

Niemand heeft t over het Duitse systeem wat in principe op het zelfde neerkomt,daar moet je ook een sticker op je voorruit plakken.:D

Alleen kost die Duitse stickert soms meer dan t dubbele van de Franse stickert.:zegtniets:

Grunneger vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Grunneger:

^^

Hetzelfde geldt voor Oostenrijk.

Dat ligt toch even anders daar:de Oostenrijkse sticker is t bewijs dat je de belasting betaald hebt,en heeft niks met een milieuclassificatie te maken.'Zwitserland t zelfde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat ligt toch even anders daar:de Oostenrijkse sticker is t bewijs dat je de belasting betaald hebt,en heeft niks met een milieuclassificatie te maken.'Zwitserland t zelfde.

Wenen,en straks ook Tirol,heeft voor trucks weer een nieuwe sticker ontwikkeld met emissie klassering. Verschillende kleuren zelfde opzet als de Duitser.

Kan zo geen link plaatsen sorry

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Grunneger vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Grunneger:

Hoeveel mensen rijden langdurig met een valse plaat rond dan? Dat houden ze meestal toch niet lang vol.

En schroeven? Nee joh, Duits kenteken. Die klik je er meestal zo in en uit (is eigendom van de eigenaar van het voertuig, en gaat er dus af bij verkoop van de wagen). En aan het Nederlandse kenteken kan je zien wat het bouwjaar is, wat dan ook overeen moet komen met de auto. Daar heb je bij een Duitse plaat geen last van.

Wat dat betrefd zijn Nederlandse kentekens wel heel efficiënt.

Hoeft ook niet, want als er misdrijven gepleegd worden, worden er toch al wel valse kentekenplaten gebruikt. 

En niet lang volhouden? Als ik de kenteken van 'jouw' zwarte VW Golf op mijn zwarte VW Golf plak, hoe groot is de kans dat ik daarvoor wordt aangehouden? Ik kan het mis hebben, maar ik denk niet dat het een groot probleem zal zijn.

Dat bouwjaar verhaal heb je bij een Nederlandse auto ook geen last van. Importeer een 5 jaar oude auto en je krijgt nog steeds een nieuw kenteken er op.

bewerkt door Vrachtrijder

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Vrachtrijder:

Dat bouwjaar verhaal heb je bij een Nederlandse auto ook geen last van. Importeer een 5 jaar oude auto en je krijgt nog steeds een nieuw kenteken er op.

Via de site van de RDW kun je eenvoudig en gratis de 'datum van eerste toelating' achterhalen. Ook al klopt het kenteken niet met de 'gewone' volgorde.

Vrachtrijder vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Vrachtrijder:

En niet lang volhouden? Als ik de kenteken van 'jouw' zwarte VW Golf op mijn zwarte VW Golf plak, hoe groot is de kans dat ik daarvoor wordt aangehouden? Ik kan het mis hebben, maar ik denk niet dat het een groot probleem zal 

Dan moet je er ook nog eens een vinden. En daarnaast, je valt snel door de mand hoor, kenteken staat al geregistreerd als vermist.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden