swoike

idiot truck driver?...euh,

14 berichten in deze discussie

Voor fietsers wel.. voor wielrenners niet.

Maar ja, zoals je de filmer hoort roepen: 'dit is Londen, daar heb je altijd fietsers op links zitten.. :confused:4

Evengoed, ik denk wel.. de eerste groep fietsers waren de kruising al over.. een indicatie dat het voorsorteervak niet juist gebruikt werd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lastig verhaal dit. Die chauffeur heeft gelijk dat de fietsers onjuist voorgesorteerd stonden. Maar hij heeft ze (dus) absoluut wel gezien. Je moet stekeblind zijn om die hele groep over het hoofd te zien.

Het stomste wat je kunt doen is je gelijk 'nemen'. Die fiester had inderdaad wel dood kunnen zijn. In dat geval heb je als chauffeur wel een groot probleem.

En inderdaad, als je in een stad rijdt dan kun je fietsers links, rechts, onder en boven verwachten. Verstandiger is het om te wachten met optrekken tot alle fietsers naast je auto weg zijn. En niet volgas als een malle op te trekken. Om vervolgens aan de overkant ook strak langs de stoeprand te rijden terwijl je niet zeker kunt weten dat er niemand naast je rijdt.

Er was gerust wel meer ruimte aan de rechterkant van de vrachtwagen om een zekerheid in te bouwen.

Grunneger, Durashift, limer1845 en 1 andere vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei swoike:

Fietsers en vrachtwagens in stadsverkeer, het blijft moeilijk, maar wie is hier eigenlijk de idioot ?

ik denk dat ze allemaal idioot zijn, niemand gunt elkaar wat ruimte, of tenminste......

er zijn weinig mensen die het snappen....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

^^ik denk dat die chauffeur het gewoon helemaal zat was, met al die fietsers (wat ik ook wel kan begrijpen), en dat het het dus gewoon een bewuste actie was. Maar of hij daar iets mee oplost?

tiny vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Grunneger:

^^ik denk dat die chauffeur het gewoon helemaal zat was, met al die fietsers (wat ik ook wel kan begrijpen), en dat het het dus gewoon een bewuste actie was. Maar of hij daar iets mee oplost?

Ik denk dat je gelijk hebt. Dat hij inderdaad met opzet zo dicht langs de stoep rijdt om de fietsers af te snijden.

En dan is het antwoord dus 'JA'. Het is een levensgevaarlijke idioot die ze zijn rijbewijs moeten afpakken.

trieftol vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hebben er, waar er twee vechten, mischien ook niet twee schuld?

En die fietsers dan, die op een voorsorteervak voor een andere richting te gaan staan om daarna snel voor de vrachtwagen te willen kruipen? Hadden die niet gewoon achter de vrachtwagen moeten blijven?

Als je wilt dat anderen zich gedragen tegenover jou, zul je jezelf ook moeten gedragen: Asociaal gedrag lokt asociaal gedrag uit...

lambiek, Grunneger, Durashift en 1 andere vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sowieso in GB hebben fietsers niet een beschermde status ( behalve bij minderjarige ), dus automatisch is de chauffeur niet fout.

Dan staan ze op het vak voor linksaf, in GB wanneer je betrokken bent bij een ongeval waar je niet de aangegeven rijrichting hebt gevolgd en je automatisch schuldig. 

Overigens uit ervaring kan ik je vertellen dat de boete voor een vrachtauto bij het niet volgen van het voorsorteervak L 120,- is. 

Marotrans vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei HIT:

Sowieso in GB hebben fietsers niet een beschermde status ( behalve bij minderjarige ), dus automatisch is de chauffeur niet fout.

Rare gevolgtrekking. Dus in GB mag je een fietser voor zijn sokken rijden in een dulle bui en je kunt er niet voor vervolgd worden? Dan ben ik toch voor het Nederlandse systeem. Dan wel.

Wat is trouwens L120- in Euro's? In mijn tijd kende het Verenigd Koninkrijk nog Ponden. Nu Lira's?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

120 pond was toen ongeveer 175 euro. 

In andere woordkeuze,  in Nederland ben je met fietsers schuldig tenzij je moedwil kunt aantonen. In GB bestaat die regel niet. 

In Nederland ben je in vergelijkbaar geval schuldig, hier redeneert de wet dat je rekening moet houden met mensen die bewust jou in gevaar brengen ( in nette bewoording mensen die niet de regels volgen ).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei RobNiat:

Rare gevolgtrekking. Dus in GB mag je een fietser voor zijn sokken rijden in een dulle bui en je kunt er niet voor vervolgd worden? Dan ben ik toch voor het Nederlandse systeem. Dan wel.

Wat is trouwens L120- in Euro's? In mijn tijd kende het Verenigd Koninkrijk nog Ponden. Nu Lira's?

Ponden hebben een soort "L" als symbool... :rolleyes:

Wat HIT waarschijnlijk probeerde te zeggen is: "dan is de chauffeur niet automatisch fout". In Nederland worden zwakke verkeersdeelnemers (fietsers en voetgangers) beschermd en dat heeft tot gevolg dat bij een aanrijding, de schuld als vanzelfsprekend bij de andere partij wordt gelegd. Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Artikel_185_Wegenverkeerswet .

HIT vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben het met Hit eens, we moeten dit niet met Nederland vergelijken, in het GB gelden andere regels wat fietsers aangaat, die fietsers staan gewoon in het verkeerde vak en dat gelul van die fietser dat iedereen het in Londen zo doet is natuurlijk geen argument, het geeft eigenlijk alleen maar aan dat hij zelf ook wel weet dat hij fout zit maar geen beter argument heeft.

In Nederland hebben we van die mooie voorsorteer vakker voor fietsers maar daar niet, daar geldt gewoon dat je in het juiste vak moet gaan staan.

Ik denk zelf dat die chauffeur blij moet zijn met dat filmpje, geeft goed weer wie er fout zat, lijkt me vrij duidelijk.

Wat die fietser betreft die bijna van z'n sokken gereden werdt, is een volwassen man die beter had moeten weten en zeker beter had moeten opletten, hij heeft meer zicht om zich dan die truck chauffeur en hij wist dat er een truck naast hem stond.

Maar goed, ook in Londen zal de regel wel gelden "eerst ik en dan de rest".

HIT, tiny, trieftol en 1 andere vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden