Spring naar bijdragen

idiot truck driver?...euh,


swoike

Recommended Posts

  • Forumlid

Voor fietsers wel.. voor wielrenners niet.

 

Maar ja, zoals je de filmer hoort roepen: 'dit is Londen, daar heb je altijd fietsers op links zitten.. :confused:4

 

Evengoed, ik denk wel.. de eerste groep fietsers waren de kruising al over.. een indicatie dat het voorsorteervak niet juist gebruikt werd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei swoike:

Fietsers en vrachtwagens in stadsverkeer, het blijft moeilijk, maar wie is hier eigenlijk de idioot ?

 

 

 

 

 

ik denk dat ze allemaal idioot zijn, niemand gunt elkaar wat ruimte, of tenminste......

er zijn weinig mensen die het snappen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben er, waar er twee vechten, mischien ook niet twee schuld?

 

En die fietsers dan, die op een voorsorteervak voor een andere richting te gaan staan om daarna snel voor de vrachtwagen te willen kruipen? Hadden die niet gewoon achter de vrachtwagen moeten blijven?

Als je wilt dat anderen zich gedragen tegenover jou, zul je jezelf ook moeten gedragen: Asociaal gedrag lokt asociaal gedrag uit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sowieso in GB hebben fietsers niet een beschermde status ( behalve bij minderjarige ), dus automatisch is de chauffeur niet fout.

Dan staan ze op het vak voor linksaf, in GB wanneer je betrokken bent bij een ongeval waar je niet de aangegeven rijrichting hebt gevolgd en je automatisch schuldig. 

 

Overigens uit ervaring kan ik je vertellen dat de boete voor een vrachtauto bij het niet volgen van het voorsorteervak L 120,- is. 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

120 pond was toen ongeveer 175 euro. 

 

In andere woordkeuze,  in Nederland ben je met fietsers schuldig tenzij je moedwil kunt aantonen. In GB bestaat die regel niet. 

In Nederland ben je in vergelijkbaar geval schuldig, hier redeneert de wet dat je rekening moet houden met mensen die bewust jou in gevaar brengen ( in nette bewoording mensen die niet de regels volgen ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei RobNiat:

Rare gevolgtrekking. Dus in GB mag je een fietser voor zijn sokken rijden in een dulle bui en je kunt er niet voor vervolgd worden? Dan ben ik toch voor het Nederlandse systeem. Dan wel.

Wat is trouwens L120- in Euro's? In mijn tijd kende het Verenigd Koninkrijk nog Ponden. Nu Lira's?

 

Ponden hebben een soort "L" als symbool... :rolleyes:

 

Wat HIT waarschijnlijk probeerde te zeggen is: "dan is de chauffeur niet automatisch fout". In Nederland worden zwakke verkeersdeelnemers (fietsers en voetgangers) beschermd en dat heeft tot gevolg dat bij een aanrijding, de schuld als vanzelfsprekend bij de andere partij wordt gelegd. Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Artikel_185_Wegenverkeerswet .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden