[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Eerder stoppen met STL zij instroom traject.


TruckSTER:)

Vraag

Goedenavond mede truckers! 

 

Ik ben nieuw hier en heb al het 1 en ander mogen lezen van jullie. 

 

Ik heb sinds kort mijn vrachtwagen rijbewijs en ben nu nog bezig voor CE. Ik doe dit via het sector instituut transport en logistiek en ben ook werkzaam bij een bedrijf dat ik liever even anoniem houd. 

Het zit namelijk zo dat vanaf dat je je rijbewijs hebt een jaarcontract krijgt waar je eigenlijk niet onderuit kan, zowel de werkgever als de werknemer niet. Ik was benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met het STL traject en mij antwoord kunnen geven op de volgende vraag. 

Qua leren en werken gaat het super goed, ben voor alles meteen de eerste keer geslaagd, maar het bedrijf en de manier waarop ze met personeel omgaan bevalt mij totaal niet. Ik rij bij mijn bedrijf nog steeds niet op de vrachtwagen en ga niet met plezier naar mijn werk, ik zit er over te twijfelen om bij mijn huidige werkgever te vertrekken. Maar ik zou graag willen weten of dit mogelijk is. Ik ben bereid om mijn rijbewijs en eventueel kosten terug te betalen. Weet iemand toevallig of het mogelijk is om eerder op te houden en hoeveel de kosten zijn?

 

Heel erg bedankt alvast en later meer over mijn carrière!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Qua kosten: 100% minus de 10% eigen bijdrage die jij toch al moet betalen.

Zover ik het begrepen heb.. is dat de SOOB subsidie maar één keer aangevraagd mag worden voor één persoon én dat deze toekenning pas na 12 maanden dienstbetrekking definitief wordt. Duss, eerder vertrekken bij de baas.. zal voor de baas betekenen dat de SOOB subsidie niet definitief wordt.. en hij dus de rekening mag betalen..  Dan zou het bedrijf waar jij in dienst komt, dat stuk kunnen terugbetalen.. maar heeft dan zelf geen recht meer op de subsidie die voor jou bestemd was bij het andere bedrijf..

 

Ik denk dat er alleen een clausule hiervoor is indien het contract, voortijdig, beëindigd wordt buiten jouw schuld om. Je zou CF forumer Vledder een pb kunnen sturen, die had dat bij de hand volgens mij.

 

~~~~

 

Weet jij waarom je nog niet op de grote wagens rijdt en, naar ik aanneem, nu op een besteller?

 

Lijkt mij niet helemaal de bedoeling van dit traject.. want zo bouw je geen ervaring op met het grotere materieel. Is de subsidie ook niet voor bedoeld, denk ik.

Indien dit zo blijft, zou je het kunnen aangeven bij het mobiliteitscentrum van STL? Wellicht kunnen zij met jou meedenken aan een oplossing of hebben ze een tip?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

@Durashift, bedankt voor je reactie!

Ik rij momenteel op een terminal trekkertje met oplegger, dus ervaring bouw ik volgens hun wel op. De reden waarom ik niet op ee vrachtwagen mag is omdat daar zogenaamd vaste chauffeurs op rijden. Ik moet wachten tot ik mijn oplegger rijbewijs heb gehaald en dan nog zou ik een halfjaar tot een jaar op de terminaltrekker moeten rijden. Ik moet er wel even bij vermelden dat ik gemiddeld 50 uur per week maak en blij mag zijn als ik 1000 euro netto per maand heb. Dat is ook 1 van de redenen om snel iets anders te zoeken omdat ik daar eigenlijk mijn bed niet voor uit wil komen. Hoe ze tot dit bedrag komen, ik heb een 20 uur contract. 20 uur krijg ik normaal uitbetaald en van de 30 uur wordt 49% van afgehaald. Daar ga ik van de week ook even over in gesprek want ik moet bijna geld bij gaan leggen. 

bewerkt door TruckSTER:)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei TruckSTER:):

@Durashift, bedankt voor je reactie!

Ik rij momenteel op een terminal trekkertje met oplegger, dus ervaring bouw ik volgens hun wel op. De reden waarom ik niet op ee vrachtwagen mag is omdat daar zogenaamd vaste chauffeurs op rijden. Ik moet wachten tot ik mijn oplegger rijbewijs heb gehaald en dan nog zou ik een halfjaar tot een jaar op de terminaltrekker moeten rijden. Ik moet er wel even bij vermelden dat ik gemiddeld 50 uur per week maak en blij mag zijn als ik 1000 euro netto per maand heb. Dat is ook 1 van de redenen om snel iets anders te zoeken omdat ik daar eigenlijk mijn bed niet voor uit wil komen. Hoe ze tot dit bedrag komen, ik heb een 20 uur contract. 20 uur krijg ik normaal uitbetaald en van de 30 uur wordt 49% van afgehaald. Daar ga ik van de week ook even over in gesprek want ik moet bijna geld bij gaan leggen. 

Gek hé dat er zo weinig nieuwe chauffeurs bij komen . ! 200 uur werken in de 4 weken voor 1000 euri's ! lijkt wel slavernij !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie
11 uur geleden zei opa bert:

Gek hé dat er zo weinig nieuwe chauffeurs bij komen . ! 200 uur werken in de 4 weken voor 1000 euri's ! lijkt wel slavernij !

 

 

Nou weet ik ook niet wat er mis is met je als je hiervoor uberhaupt aan het werk gaat.

 

Er bestaat toch ook nog zoiets als gezond verstand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
23 uur geleden zei TruckSTER:):

20 uur krijg ik normaal uitbetaald en van de 30 uur wordt 49% van afgehaald.

 

Dat is zo'n 15 uur per week.. voor je eigen bijdrage in de opleidingskosten?

 

Dat lijkt mij fors.. Ik betaal 30 euro per week af.. (is de basis inhouding, meer mag altijd, ben je d'r eerder vanaf..;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden