marcusroelofs

Vrachtwagenchauffeur overleden bij ongeluk op A35

37 berichten in deze discussie

En zoveel respect hebben automobilisten tov de hulpdiensten die via de vluchtstrook probeerden hulp te verlenen:

http://www.destentor.nl/binnenland/automobilisten-nemen-massaal-de-vluchtstrook-na-dodelijk-ongeval~a90574a6/

Van een bevriende wis hoorde ik dat het over het algemeen personenvoertuigen waren maar ook enkele vrachtauto's.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-7-2017 om 00:28 zei HIT:

En zoveel respect hebben automobilisten tov de hulpdiensten die via de vluchtstrook probeerden hulp te verlenen (...)

Daar wil ik toch een kanttekening bij zetten.
Los van het feit dat -hoe triest ook- hier een dode bij is te betreuren, kan ik me ergens wel vinden danwel verplaatsen in de gedachten van al die weggebruikers die daar weet ik hoe lang in de file hebben gestaan.
Let wel, ik weet niet precies wat er zich ter plaatse heeft afgespeeld en ben absoluut tegen het vluchtsstrookrijden en negeren van aanwijzingen van politie of andere hulpdiensten, maar ergens denk ik wel dat ik me kan verplaatsen in de gedachtengang van die weggebruikers die het helemaal kotsbeu waren en er over de vluchtstrook voorbij zijn gegaan. Soms raakt het geduld op, en soms kan zelfs een normaal en weldenkend mens die zich altijd keurig aan de regels houd zijn geduld verliezen en zich laten verleiden om eieren voor zijn geld te kiezen.

Laten we hier nu niet gelijk politiek correct of roomser dan de Paus gaan discussiëren omdat er toevallig een dode  bij betrokken is, maar vaak heb ik het idee dat het hele circus rondom wegafzettingen etc. compleet doorgeslaan is hier in Nederland.
Ik begrijp best dat wegwerkers 's nachts soms voor hun leven moeten vrezen als er malloten met 140km/h voorbij komen gereden terwijl zij de pionnen aan het opruimen zijn en de baanvakken afgekruisd zijn of gelimiteerd zijn tot 70 km/h.
Ik begrijp ook best dat men veilig wil werken en men het risico niet wil lopen dat er ongelukken gebeuren.
Wat ik niet begrijp is dat er tegenwoordig een heel circus in gang gezet moet worden met allerlei instanties voor pietluttige zaken als een auto met stukken of een vrachtwagen met een klapband zoals ik laatst meegemaakt heb. Een andere situatie als dit dodelijk ongeval, maar toch...

Ik maak een pauze bij Breukelen, ga rijden richting Amsterdam en nog geen paar minuten later klapt een band op de rechtse achterste as van mijn trailer. Daar stond ik dan, bij die molen langs de A2... Alarmcentrale van Euromaster gebeld die binnen een half uur aanwezig was.

Op de vraag of we gelijk konden beginnen kreeg ik nul op het rekest; eerst moest Rijkswaterstaat komen, vervolgens moest een baanvak afgekruisd worden en tevens moest er nog een bots/pijlwagen komen die op afstand vóór ons op het afgekruisde vak ging staan. Alles voor de veiligheid natuurlijk!
Het heeft meer als een uur geduurd voor we konden beginnen, met als gevolg een file van weet ik hoe lang wegens een afgekruisd baanvak op de A2 en dat terwijl de lekke band aan de bermkant van de vluchtsstrook zat.

Had ik niet gebeld en zelf het wiel gewisseld, dan was er helemaal niets aan de hand geweest, maar nu Euromaster met de pechservice langs kwam -met pionnen en alarmlichten etc. aan- om in 10 minuten tijd een wiel aan de bermkant te wisselen, moest het hele circus in werking worden gezet.
Uiteindelijk was ik na anderhalf uur weer onderweg, en realiseerde mezelf dat een aanzienlijk deel van de files in Nederland te wijten is aan dit soort doorgeslagen en overdreven veiligheidsmaatregelen.
Daarna ben ik er op gaan letten; staat er iemand met een mankement op de vluchtstrook op de ANWB te wachten, staat er ook vaak zo'n wagentje van Rijkswaterstaat bij met een baanvak afgekruisd; A12 Den Haag-Utrecht 12 km file bij Woerden wegens een defect voertuig.....mevrouw staat achter devangrail en de ANWB is onderweg. Ergens kan ik me dus wel voorstellen dat mensen -ook met gezond verstand- zelf het initiatief gaan nemen.

Sta je twee uur aan te sluiten wegens een verkeersongeval terwijl het verkeer er gemakkelijk via de vluchtsstrook of een ander rijstrook langs kan, maar voor het gemak en uit oogpunt van 'veiligheid' sluiten we alles maar af.
Nogmaals...ik keur het niet goed, maar ergens begrijp ik het wel.

bewerkt door Pierre
Grunneger, schoenenreus, ouwe en 3 anderen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Pierre:

Laten we hier nu niet gelijk politiek correct of roomser dan de Paus gaan discussiëren omdat er toevallig een dode  bij betrokken is, maar vaak heb ik het idee dat het hele circus rondom wegafzettingen etc. compleet doorgeslaan is hier in Nederland.
Ik begrijp best dat wegwerkers 's nachts soms voor hun leven moeten vrezen als er malloten met 140km/h voorbij komen gereden terwijl zij de pionnen aan het opruimen zijn en de baanvakken afgekruisd zijn of gelimiteerd zijn tot 70 km/h.
Ik begrijp ook best dat men veilig wil werken en men het risico niet wil lopen dat er ongelukken gebeuren.
Wat ik niet begrijp is dat er tegenwoordig een heel circus in gang gezet moet worden met allerlei instanties voor pietluttige zaken als een auto met stukken of een vrachtwagen met een klapband zoals ik laatst meegemaakt heb. Een andere situatie als dit dodelijk ongeval, maar toch...

Met je eens.

Je hoort/leest het de hulpverleners ook vaak zeggen: een veilige werkruimte creëren. Natuurlijk, ook zij hebben daar recht op.. maar soms heb ik de indruk dat het toch allemaal wel wat 'ruim' genomen wordt.. en zeker als de VOA erbij moet komen.. mag er weinig aan het pd veranderd worden.. :(

Ook het 'ruim' afzetten van werkvakken valt mij op. Hele stukken langs een pionnen rijden waar niet gewerkt wordt.. ja, vermoedelijk in het 2e deel van de nacht.. maar tussentijds wat opschuiven is kennelijk lastig. ?

Had ik niet gebeld en zelf het wiel gewisseld, dan was er helemaal niets aan de hand geweest, maar nu Euromaster met de pechservice langs kwam -met pionnen en alarmlichten etc. aan- om in 10 minuten tijd een wiel aan de bermkant te wisselen, moest het hele circus in werking worden gezet.

Nah, zou er dan niet zsm een WIS voor je neus staan? Die zal wel d.m.v uitlezen van de camera's op jouw pechgeval geattendeerd worden.

Eerlijk gezegd, zo langs de A2 staan zonder afkruising van de rechter rijstrook lijkt mij ook niet fijn. Jammer is alleen dat een kruis alleen niet voldoende is.. en dan kom je weer bij je eerste punt: pijlwagen is, kennelijk, tegenwoordig nodig om de uitwerking van de informatie op de portalen boven de weg geregeld te krijgen bij onze mede weggebruikers. :(

Daarna ben ik er op gaan letten; staat er iemand met een mankement op de vluchtstrook op de ANWB te wachten, staat er ook vaak zo'n wagentje van Rijkswaterstaat bij met een baanvak afgekruisd; A12 Den Haag-Utrecht 12 km file bij Woerden wegens een defect voertuig.....mevrouw staat achter devangrail en de ANWB is onderweg. Ergens kan ik me dus wel voorstellen dat mensen -ook met gezond verstand- zelf het initiatief gaan nemen.

Nu ja, misschien is die mevrouw wel blij met de hulp van de WIS. Geen idee of zo'n iemand op de ANWB staat te wachten.. niet iedereen is lid (of wilt lid worden) van een hulporganisatie.

Kennelijk waren de mensen die ik donderdagavond laat op de A28 t.h.v. de Wijk tegenkwam dat ook niet. 1'tje was zijn wagen aan het duwen met het linker portier open.. en ff daarvoor stond een 2e auto op de vluchtstrook, kennelijk om te gaan slepen.?  Het is pikkedonker op dat stuk weg, alarmlichten aan is dan ook niet alles qua veiligheid.. want een geel hesje heb ik niet gezien.  :zegtniets:

Een WIS ter plekke had al wat extra attentiewaarde gehad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Durashift:

(...) zou er dan niet zsm een WIS voor je neus staan? Die zal wel d.m.v uitlezen van de camera's op jouw pechgeval geattendeerd worden.

Dat zou best mogelijk kunnen zijn. Maar als ik zelf mijn wiel had willen wisselen had ik dat zo kunnen en mogen doen, zonder enige bijkomstigheid van hulpdiensten, baanvak afkruisen etc., zo werd mij verteld door de monteur van Euromaster.
Enkel een oranje hesje zou handig geweest zijn, maar zelfs dat is volgens mij niet eens wettelijk verplicht als ik daar in de berm aan het sleutelen was gegaan
Nu de pechservice van de bandenboer erbij was die met zwaailampen, pilonnen en alle toeters en bellen aan achter me stond en ook gewoon in de berm aan het werk kon, hebben we eerst op Rijkswaterstaat moeten wachten en nog zo'n drie kwartier op de beste man met zijn bots/ pijlwagen voor de monteur aan de slag kon. Ik zie het verschil niet...

Durashift vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat er zoveel veiligheid gecreëerd word om een pech of ongeval hebben we zelf met zijn allen veroorzaakt.

Ik heb rond 2000 een ongeval gehad op de weg naar Zeewolde, die toen nog maar twee baantjes had tussen de rotonde naar Nijkerk en Zeewolde, ik stond met de kont van de auto strak langs de weg, de Ree die er voorsprong lag op het midden van de weg tussen de lijnen.

daar achter stond een politie wagen met de blauwe lampen aan, de collega's gingen dus echt niet van het gas af, personen auto hadden net genoeg ruimte om te passeren maar twee tegemoetkomende vrachtwagen ging niet.

In totaal zijn er een stuk of 3/4 half door de berm gegaan omdat er een paar idioten geen zin hadden om iets af te remmen, ik voelde me daar ook niet echt veilig en was blij dat de boel snel was opgeladen en we weg konden.

sindsdien heb ik respect voor kruizen, afzettingen en snelheids-beperkingen, en zal ik er nooit zelf langs rijden en snap ik waarom men zo veel ruimte maakt voor hun veiligheid.

We hebben het dus in het verleden zelf verpest, en iedereen wil toch weer veilig thuis komen na een werkdag en vergeet niet, die hulpdiensten staan elke dag langs de weg te werken, wij af en toe maar een keer.

bewerkt door Doornekamp33
tiny, HIT, RealZeus en 1 andere vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Enkel een oranje hesje zou handig geweest zijn, 

Als iemand je vrachtwagen niet ziet staan, gaat dat vestje je ook niet meer redden...

In jouw voorbeeld is er dus vrijwel meteen een rijstrook afgekruist en is de tijd tussen het afkruisen en het moment dat de pijlwagen achter jullie stond, deze file op de A2 geheel onnodig geweest.

Je kunt je afvragen of het overbodig/overdreven afkruisen niet juist averechts werkt want er vormt zich een verwachtingspatroon: Als je steeds weer ziet dat een strook voor niets is afgekruisd en dat je die strook eigenlijk gewoon had kunnen gebruiken, dan verwacht je dat het de volgende keer ook wel zo zal zijn...

tiny en schoenenreus vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Conlusie: ........gewoon technisch onmogelijk maken om je mobieltje aan te hebben :ja:

Dan is afkruisen en bots/pijlwagen niet meer nodig want dan hebben we het zelf wel weer in de gaten wat er aan de hand is

en kunnen we gewoon normaal, zoals het hoort, op de juiste baan blijven rijden zonder iemand aan te rijden 

En dan zijn er ook gelijk een stuk minder files :D

bewerkt door scania1965
ouwe vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

sta ook met regelmaat langs de weg te werken....maar het is absurt hoe mensen respectloos langs komen rijden.

ik zet mijn wagen riant langs de weg zodat ze mij zeker niet kunnen raken, of erlangs of erover heen :D

zal er wel eens een foto van maken LOL

en echt  omdat mijn kinderen willen dat papa s'avonds ook gewoon thuis komt .....:ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei tiny:

sta ook met regelmaat langs de weg te werken....maar het is absurt hoe mensen respectloos langs komen rijden.

ik zet mijn wagen riant langs de weg zodat ze mij zeker niet kunnen raken, of erlangs of erover heen :D

zal er wel eens een foto van maken LOL

en echt  omdat mijn kinderen willen dat papa s'avonds ook gewoon thuis komt .....:ok:

Zijn er genoeg die over de witte streep rijden En daarbij veel te hart rijden

En als je iets overhoop rijdt ben je altijd schuldig

Huub  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Pierre:

Daar wil ik toch een kanttekening bij zetten.
Los van het feit dat -hoe triest ook- hier een dode bij is te betreuren, kan ik me ergens wel vinden danwel verplaatsen in de gedachten van al die weggebruikers die daar weet ik hoe lang in de file hebben gestaan.

Ik niet, zal ook uitleggen waarom niet. Deze automobilisten rijden gewoon de vluchtstrook op of over een afgekruiste rijbaan met ongeveer 50km/h. Iemand in de file die zich wel aan de regels wil houden  moet even een plasje plegen en stapt uit en wordt over het hoofd gezien ( geen fictie komt jaarlijks 1 a 2 keer voor ). Maar die iemand die over een afgekruiste baan rijdt kan niet zien waarom deze is afgekruist, ja er staan verderop wat auto's in de berm maar dat mag de pret niet drukken. Vervolgens rijdt de beste man over het stuk opstaande zwarte staal heen dat niet te zien was onder dat viaduct en staat ook hij achter die andere auto's ( jan. 2017 Gooiseweg ). Of die meneer die de afrit voorbij rijdt over de afgekruiste baan en ineens via de invoegstrook een voertuig met blauw tegenkomt, deze schrikt zo erg dat hij een ongeval veroorzaakt met de meneer die naast hem wel is blijven staan ( A67 nov. 2016 ). Let wel, zo gauw de hulpverlening goed is opgestart en de wachttijd is onredelijk proberen de diensten ook de file achter het ongeval weg te krijgen. 

Let wel, ik weet niet precies wat er zich ter plaatse heeft afgespeeld en ben absoluut tegen het vluchtsstrookrijden en negeren van aanwijzingen van politie of andere hulpdiensten, maar ergens denk ik wel dat ik me kan verplaatsen in de gedachtengang van die weggebruikers die het helemaal kotsbeu waren en er over de vluchtstrook voorbij zijn gegaan. Soms raakt het geduld op, en soms kan zelfs een normaal en weldenkend mens die zich altijd keurig aan de regels houd zijn geduld verliezen en zich laten verleiden om eieren voor zijn geld te kiezen.
Als het geduld opraakt omdat men in de file staat dan heeft men niets op de weg te zoeken. Zeker niet wanneer het een ongeval betreft of geplande werkzaamheden, als je zo weinig geduld hebt lever dan je rijbewijs in en ga met het openbaar vervoer. 

De cijfers ondersteunen de noodzaak, ik ben nu op vakantie en tik dit met de tablet maar nog dit jaar is er een onderzoek gepubliceerd dat de noodzaak onderstreept. Tot 1999 waren er meer ongevallen en doden bij pechgevallen en werkzaamheden, tot 2008 liep dit aantal terug vanaf die tijd liep het aantal ongevallen weer op maar het aantal doden liep terug tot 2012.

Ik maak een pauze bij Breukelen, ga rijden richting Amsterdam en nog geen paar minuten later klapt een band op de rechtse achterste as van mijn trailer. Daar stond ik dan, bij die molen langs de A2... Alarmcentrale van Euromaster gebeld die binnen een half uur aanwezig was.

Op de vraag of we gelijk konden beginnen kreeg ik nul op het rekest; eerst moest Rijkswaterstaat komen, vervolgens moest een baanvak afgekruisd worden en tevens moest er nog een bots/pijlwagen komen die op afstand vóór ons op het afgekruisde vak ging staan. Alles voor de veiligheid natuurlijk!
Het heeft meer als een uur geduurd voor we konden beginnen, met als gevolg een file van weet ik hoe lang wegens een afgekruisd baanvak op de A2 en dat terwijl de lekke band aan de bermkant van de vluchtsstrook zat.

Uiteindelijk was ik na anderhalf uur weer onderweg, en realiseerde mezelf dat een aanzienlijk deel van de files in Nederland te wijten is aan dit soort doorgeslagen en overdreven veiligheidsmaatregelen.

Misschien wel, maar de zichtbaarheid naar de weggebruiker is nu wel verhoogd waardoor de veilligheid van de bandenboer is verhoogd. Maar het probleem is ook niet zo zeer dat het zonder niet had gekund, maar de verzekeraars zijn het grootste probleem hierin. De bandenboer is niet verzekerd als hij had gaan werken zonder het ok van RWS.

Maar ook de weggebruiker had de verzekeraar van jouw baas aansprakelijk gesteld als hij tegen jou was aangereden, want jij stond stil op de snelweg. Hierdoor zijn verzekeraars samen aan tafel gaan zitten met RWS omdat deze claims zoveel geld kostten dat er naar deze oplossing is gegrepen. Dus ook hier niet de overheid de schuld geven maar het wijzende vingertje.

Het antwoord is al gegeven, maar zelf nog nooit zonder bedoeling over die doorgetrokken streep terrecht gekomen? Denk ook wel dat je de ongevallen in de krant leest van mensen die dan ineens iets tegenkomen.

Sta je twee uur aan te sluiten wegens een verkeersongeval terwijl het verkeer er gemakkelijk via de vluchtsstrook of een ander rijstrook langs kan, maar voor het gemak en uit oogpunt van 'veiligheid' sluiten we alles maar af.
Nogmaals...ik keur het niet goed, maar ergens begrijp ik het wel.

Ik eindig maar met waarmee ik begon, mede door mijn ervaringen in dit werk ( 29 jaar nu ). Ik niet.

Pierre, tiny en SPL vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Durashift:

Met je eens.

Je hoort/leest het de hulpverleners ook vaak zeggen: een veilige werkruimte creëren. Natuurlijk, ook zij hebben daar recht op.. maar soms heb ik de indruk dat het toch allemaal wel wat 'ruim' genomen wordt.. en zeker als de VOA erbij moet komen.. mag er weinig aan het pd veranderd worden.. :(

Niet alleen vrije werkruimte, maar ook vrije aan en afvoerweg. Aankomend bij een ongeval weet je nooit wat er allemaal nog meer nodig is.

Ook het 'ruim' afzetten van werkvakken valt mij op. Hele stukken langs een pionnen rijden waar niet gewerkt wordt.. ja, vermoedelijk in het 2e deel van de nacht.. maar tussentijds wat opschuiven is kennelijk lastig. ?

Dit heeft met het kostenplaatje en/of de werkzaamheden te maken.

Wanneer je een afzetting terug moet plaatsen moet je eerst een afzetting afbreken en daarna weer opbouwen waardoor je niet alleen meer kosten maakt, maar ook veel tijd verliest, Zeker wanneer de afritten ver uit elkaar liggen.

Maar ook soms ook laten de werkzaamheden geen andere afzetting toe wanneer men bijvoorbeeld iets moet aansluiten waardoor men de hele nacht op en neer in het werkvak moet.

Bij doorplaatsing laat je ook de oude afzetting staan en verleng je de afzetting, dit voorkomt meer bewegingen voor het werkvak wat weer afleiding is voor het verkeer en zo dus de kans op ongevallen vergroot.  

Nah, zou er dan niet zsm een WIS voor je neus staan? Die zal wel d.m.v uitlezen van de camera's op jouw pechgeval geattendeerd worden.

Yep en die gelast je dan te stoppen, doe je dat niet loop je tot zelfs de kans op mooie armbandjes en afsleep van het voertuig. Die WIS komt ook niet voor jouw veiligheid alleen maar ook die van de overige weggebruiker. 

Eerlijk gezegd, zo langs de A2 staan zonder afkruising van de rechter rijstrook lijkt mij ook niet fijn. Jammer is alleen dat een kruis alleen niet voldoende is.. en dan kom je weer bij je eerste punt: pijlwagen is, kennelijk, tegenwoordig nodig om de uitwerking van de informatie op de portalen boven de weg geregeld te krijgen bij onze mede weggebruikers. :(

Nu ja, misschien is die mevrouw wel blij met de hulp van de WIS. Geen idee of zo'n iemand op de ANWB staat te wachten.. niet iedereen is lid (of wilt lid worden) van een hulporganisatie.

Is in dit geval ook niet nodig, WIS zorgt voor een IM-berging deze wordt door de verzekeraars vergoed zonder dat de vrouw er iets van merkt. Die IM-berging zorgt ervoor dat mevrouw wordt opgeladen en wordt neergezet bij het eerste veilige punt voor auto en persoon.

Kennelijk waren de mensen die ik donderdagavond laat op de A28 t.h.v. de Wijk tegenkwam dat ook niet. 1'tje was zijn wagen aan het duwen met het linker portier open.. en ff daarvoor stond een 2e auto op de vluchtstrook, kennelijk om te gaan slepen.?  Het is pikkedonker op dat stuk weg, alarmlichten aan is dan ook niet alles qua veiligheid.. want een geel hesje heb ik niet gezien.  :zegtniets:

Een WIS ter plekke had al wat extra attentiewaarde gehad.

Die had dan waarschijnlijk ook IM-berging opgeroepen. Overigens, mag je hiervoor altijd de ANWB bellen. Die zijn ook verplicht je kosteloos naar de eerste veilige plaats te brengen.

SPL en Durashift vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Leeuw:

Als iemand je vrachtwagen niet ziet staan, gaat dat vestje je ook niet meer redden...

In jouw voorbeeld is er dus vrijwel meteen een rijstrook afgekruist en is de tijd tussen het afkruisen en het moment dat de pijlwagen achter jullie stond, deze file op de A2 geheel onnodig geweest.

Je kunt je afvragen of het overbodig/overdreven afkruisen niet juist averechts werkt want er vormt zich een verwachtingspatroon: Als je steeds weer ziet dat een strook voor niets is afgekruisd en dat je die strook eigenlijk gewoon had kunnen gebruiken, dan verwacht je dat het de volgende keer ook wel zo zal zijn...

Ik betwijfel of die file er uberhaupt te voorkomen was. We kennen allemaal het klapvee in ons kikkerlandje. Iedereen gaat op de rem als er wat te zien is en dus heb je file.

Die file wordt echt niet veroorzaakt omdat er een baantje minder is.

5 uur geleden zei scania1965:

Dan is afkruisen en bots/pijlwagen niet meer nodig want dan hebben we het zelf wel weer in de gaten wat er aan de hand is

en kunnen we gewoon normaal, zoals het hoort, op de juiste baan blijven rijden zonder iemand aan te rijden 

Heeeej denk jij wel een beetje aan mijn broodwinning!!!!!!:p:cool::rolleyes:

scania1965 vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei HIT:

Ik niet, zal ook uitleggen waarom niet.
(...)

Ik eindig maar met waarmee ik begon, mede door mijn ervaringen in dit werk ( 29 jaar nu ). Ik niet.

Het was even wachten op jou reactie, duidelijk en met goede argumenten. Dank daarvoor.
Het geeft weer een iets andere kijk op het geheel.

HIT vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei HIT:

Heeeej denk jij wel een beetje aan mijn broodwinning!!!!!!:p:cool::rolleyes:

Oke, oke....ik vindt wel dat ze veeeeeeel meer standby moeten staan bij pompstations enzo

Echt, gewoon 24/7  :D:D

HIT vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei HIT:

Ik betwijfel of die file er uberhaupt te voorkomen was. We kennen allemaal het klapvee in ons kikkerlandje. Iedereen gaat op de rem als er wat te zien is en dus heb je file.

Die file wordt echt niet veroorzaakt omdat er een baantje minder is.

Je hebt gelijk: Mensen zijn verdomd nieuwsgierig en sommigen zouden het liefst gaan stilstaan om eens goed te kunnen kijken wat er aan de hand is... :mad:

En of die file helemaal te voorkomen was geweest, is inderdaad de vraag. Maar dat de filelengte snel toeneemt wanneer er een rijstrook wordt afgekruist, is ook jou vast wel eens opgevallen...

HIT vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

^^wat mij vooral opvalt is wanneer er twee rijstroken zijn op een snelweg het verkeer beter doorstroomd dan wanneer de weg wordt veranderd van twee naar drie en een stuk verder moet invoegen. 

Ik bedoel dus voorheen twee rijstroken, nu drie en die moet verder op naar twee. Dit komt vooral door het voorremefect. Men wil zo ver mogelijk er pas tussen terwijl anderen er eerder tussen gaan, hierdoor heb je meerdere remactie's op hetzelfde stuk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Durashift:

Maakt ook niet uit hoe lang de wegversmalling is, de file staat tot de versmalling, in de versmalling blijf je rijden (met gepaste snelheid)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

^^ Ik heb het nog niet eens over de file.. maar, zeker in de nacht, toch hele stukken waar je dan, formeel, 70 km/h moet rijden terwijl er niet veel meer dan een pion naast je staat..

Dus, in de praktijk zet ik hem op die stukken toch al gauw op 75.. en haal de cruise eraf zodra de échte wegwerkers in zicht komen.

~~~~~~~~~~~~

Ander voorbeeld over rode kruizen en negeren ervan:

https://www.autoblog.nl/nieuws/hier-cashte-de-politie-55-000-euro-in-drie-kwartier-100722#post-100722

Twitter discussie:

Los van discussie over redelijkheid en billijkheid van de discussie.. best knap om in 3 kwartier zo'n aantal bekeuringen daadwerkelijk 'uit te schrijven'.. Dat kost wel wat mankracht.. die, denk ik, ook wel bij het incident nodig waren.. Duss, het zal wel op basis van kentekenscanning gaan en digitale verwerking?

Ik las ook een tweet van WIS'ster Kimberley.. omrijden via afrit 18 zou slechts 3 minuten kosten (draaien).. jajaja, met 2 verkeerslichten die je tegen kunt hebben.. da's echt wel een paar minuten meer hoor, dame. :rolleyes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat onderste bewijst: Als stroken of afritten zonder zichtbare reden zijn afgekruist -wat nogal eens lijkt te gebeuren- schep je een verwachtingspatroon.

Nu mogen 230 mensen elk 230 Euro (+CJIB bonus) aftikken, terwijl het leeuwendeel daarvan waarschijnlijk écht ter goeder trouw gehandeld heeft. Deze mensen hebben, nadat ze de brandende auto EN de pionnen die de afrit afzetten gepasseerd waren, de afgekruiste afrit gebruikt. 

De politie stelt dat de afrit werd gebruikt als toerit voor de hulpdiensten. Da's duidelijk. Alleen kun je je dan afvragen, hoe die brandweerwagen in die positie (in rijrichting van de A2 en achter de brandende auto) komt. :rolleyes:

Daarnaast komen die hulpdiensten natuurlijk niet drie kwartier lang aanrijden, dus was het prima mogelijk geweest om van de afrit (voorbij het incident) één baan weer vrij te geven nadat de hulpdiensten al ter plaatse waren.

Dat had heel veel mensen onnodig omrijden bespaard. -->> Er kan heel erg veel, maar je moet het wel willen...

schoenenreus, Pierre, ayla en 4 anderen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Leeuw:

Nu mogen 230 mensen elk 230 Euro (+CJIB bonus) aftikken, terwijl het leeuwendeel daarvan waarschijnlijk écht ter goeder trouw gehandeld heeft. Deze mensen hebben, nadat ze de brandende auto EN de pionnen die de afrit afzetten gepasseerd waren, de afgekruiste afrit gebruikt. 

Ik denk het ook. Beetje hetzelfde 'effect' als bij werkzaamheden de rechter rijstrook is afgeruist, pionnen neergezet zijn en overduidelijk een afrit open is en er ook ruimte is in het werkvak om de afrit te nemen.. In principe negeer je dan toch ook een rood kruis..

5 uur geleden zei Leeuw:

De politie stelt dat de afrit werd gebruikt als toerit voor de hulpdiensten. Da's duidelijk. Alleen kun je je dan afvragen, hoe die brandweerwagen in die positie (in rijrichting van de A2 en achter de brandende auto) komt

Het zou best kunnen dat deze gedraaid is, doordat het verkeer tijdelijk werd stilgezet door de agenten?

Op zich begrijp ik die keuze van afkruizen, als toerit voor hulpdiensten, wel.. Immers, via Breukelen ernaar toe rijden kost een klap tijd extra.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-7-2017 om 15:00 zei hwm.klaassen:

Zijn er genoeg die over de witte streep rijden En daarbij veel te hart rijden

En als je iets overhoop rijdt ben je altijd schuldig

Huub  

klopt als een bus.....maar als ze mij overhoop rijden ...ben ik er geweest, en hij is schuldig .

en mijn kinderen hebben geen vader meer, en mijn vrouw geen man.

daarom mijn transsport middel als bescherming, voor mensen die te hard    rijden :D

Leeuw vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hele duidelijke uitleg van HIT! helemaal mee eens.

Ook goed de reactie van Pierre daar weer op dat hij er toch een andere kijk op gekregen heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een paar maand geleden ook een klapband gehad, maar ik heb zelf de politie gebeld. Mijn vrachtwagen stond dicht op de kantlijn en ik zag sommige chauffeurs geen centimeter opzij gaan. Dan maar een baantje eraf.

road train en tiny vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rode kruizen negeren?

Laat de RWS BOA maar een paar spijkermatten neerleggen. Als iemand alle 4 zijn banden naar de knoppen rijdt weet je zeker dat die persoon nooit geen rode kruizen meer negeert. En dat verhaal gaat als een lopend vuurtje door de ronde, dus binnen kortst mogelijke tijd is het probleem opgelost.

tiny en ayla vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden