marcusroelofs

Vrachtwagenchauffeur overleden bij ongeluk op A35

37 berichten in deze discussie

10 minuten geleden zei josimo:

^^zit wat in....behalve dat er dan 100 mtr verderop weer auto's met lekke banden staan zodat de rode kruizen nog langer rood blijven

Of met een beetje pech de controle over het stuur verliest, met alle gevolgen aan dien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei josimo:

^^zit wat in....behalve dat er dan 100 mtr verderop weer auto's met lekke banden staan zodat de rode kruizen nog langer rood blijven

Klopt, maar dat is niet erg. Dan kan iedereen de onnozelen zien aan wie ze de file te danken hebben.

Maar die auto's kunnen op kosten van de eigenaar worden opgeladen en op het terrein van RWS afgeleverd worden. Na betaling van stalling kosten kan het voertuig dan worden opgeladen om bij de garage van nieuwe banden te worden voorzien.

Reken maar dat die combinatie van hoge kosten en enorm veel ongemak de asomobilist wel beter doet nadenken alvorens die de rode kruizen negeert.

ayla vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Grunneger:

Of met een beetje pech de controle over het stuur verliest, met alle gevolgen aan dien

De banden moeten langzaam leeglopen, niet klappen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Vrachtrijder:

Maar die auto's kunnen op kosten van de eigenaar worden opgeladen en op het terrein van RWS afgeleverd worden. Na betaling van stalling kosten kan het voertuig dan worden opgeladen om bij de garage van nieuwe banden te worden voorzien.

Reken maar dat die combinatie van hoge kosten en enorm veel ongemak de asomobilist wel beter doet nadenken alvorens die de rode kruizen negeert.

Ik vrees dat dat in de praktijk heel anders uitpakt. Veel asomobilisten hebben centjes zat om advocaten te betalen en binnen no-time is de dader het eigenlijke slachtoffer die nog een bak geld meekrijgt ook...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Vrachtrijder:

Hoe wou je dat doen ?

een punai´se mat (in plaats van die heerlijke 694.jpg

dan zie je pas na een week dat je een lekke band hebten is het effect ook 0, 0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Vrachtrijder:

Zo kun je wel van alles verzinnen......we moeten gewoon ff geduld hebben zodat de hulpdiensten hun werk kunnen doen ipv de stresskip uit te hangen

andremast, Leeuw en Durashift vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die mattwn hebben holle pennen, waardoor de banden niet klappen maar gewoon leeglopen.
Ik zou zeggen, cameras onder elk bord met kruis, degene die er dan onderdoor tuft krijgt dan snel bericht uit Leeuwarden, 100% pakkans werkt het beste, kijk maar naar verkeerslichten met flitskast, daar kan men wel stoppen als het lampje oranje en rood word.

Grunneger, Vrachtrijder, tiny en 1 andere vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Leeuw:

Ik vrees dat dat in de praktijk heel anders uitpakt. Veel asomobilisten hebben centjes zat om advocaten te betalen en binnen no-time is de dader het eigenlijke slachtoffer die nog een bak geld meekrijgt ook...

Dat zou kunnen, maar weet ik ook niet.

Uiteindelijk denk ik dat direct straffen het meest effectieve is. Even snel ergens langs jagen om vervolgens met een aantal lekke banden te zitten lijkt mij daarin behoorlijk effectief.

ayla vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei josimo:

Zo kun je wel van alles verzinnen......we moeten gewoon ff geduld hebben zodat de hulpdiensten hun werk kunnen doen ipv de stresskip uit te hangen

Ik heb het ook over asomobilisten, niet over mensen die gewoon naar behoren aansluiten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Vrachtrijder:

Dat zou kunnen, maar weet ik ook niet.

Uiteindelijk denk ik dat direct straffen het meest effectieve is. Even snel ergens langs jagen om vervolgens met een aantal lekke banden te zitten lijkt mij daarin behoorlijk effectief.

Ben het in de kern wel met je eens hoor, mensen die door de huidige boete's niet worden afgeschrikt, zouden misschien meer pijn hebben van een flinke vertraging. Geef ze naast een boete ook maar een rijverbod van één of een paar uur, misschien helpt dat?

Vrachtrijder vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Leeuw:

Ben het in de kern wel met je eens hoor, mensen die door de huidige boete's niet worden afgeschrikt, zouden misschien meer pijn hebben van een flinke vertraging. Geef ze naast een boete ook maar een rijverbod van één of een paar uur, misschien helpt dat?

Het geven van een flinke vertraging is in principe wel de gedachte achter mijn idee ja, ware het niet dat de asomobilist dan wel moet worden staande gehouden.

Maar daar de automobiel van de asomobilist niet op de autosnelweg kan blijven staan, zal die toch moeten worden afgevoerd en opgeslagen. Uiteraard gebeurd dat wel op kosten van de asomobilist.

bewerkt door Vrachtrijder

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden