[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Drukke centrum (Amsterdam)


GTAKevin023

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

 

Ik zou graag wat tips willen van wat jullie doen in drukke centrums. In mijn geval dus Amsterdam.

Waar ik last van heb is goede laad en los plaatsen vinden vlakbij me klanten waar ik wezen moet. 

 

Voorbeeld: Klant op de Gerald Douplein in Amsterdam.

https://www.google.nl/maps/place/Gerard+Douplein,+Amsterdam/@52.3583934,4.8890295,17.31z/data=!4m5!3m4!1s0x47c6098d55c7d45b:0xb455e9f45c5451a0!8m2!3d52.3560274!4d4.8929274

Ik los het vaak op door NIET de straat (Eerste van der Heisstraat) in te rijden maar langs de stadhouderskade een laad en losplaats te vinden. 

Reden dat ik dat doe is omdat mijn vrachtwagen te groot is en de straat te druk met bestelwagens. Als ik de Gerard Doustraat zou ingaan met mijn vrachtwagen dan is de kans groot dat ik een aantal zijspiegels van auto's zal gaan raken.

Maar mijn probleem is dat ik hele zware rolkarren kan hebben. Ik moet dan soms 2 a 3 karren lopen en dan ben ik soms dik een uur bezig bij 1 klant.

Zouden jullie hetzelfde doen als ik? Of zouden jullie het anders oplossen?

 

Dit soort situaties heb ik bij meerdere klanten in Amsterdam. En omdat ik beginnend chauffeur ben en Amsterdam centrum echt een hel voor mij is is het lastig voor me.

Maar ik doe op hetzelfde moment ook veel ervaring op want als je eenmaal Amsterdam kan rijden dan kan je overal wel rijden. ;) 

 

Gr GTAKevin023. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik zou er wel inrijden ( met een bakwagen, neem ik aan?)

Veel te ver lopen vanaf de Stadhouderskade.

In de Eerste van der Helststraat zit ook een Dirk van de Broek.

https://goo.gl/maps/gydHqpUrAn22

Daar kunnen de vrachtwagens ook komen, dus jij ook.

En anders desnoods daar parkeren, scheelt toch al een heel stuk lopen.

bewerkt door Showfeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zal erin rijden te ver lopen.

Staan meerdere vrachtwagens en zag een laad en los zone. Toen bij hanos ook van die zware rolco's gehad trekte ik mij eigen een breuk.

 

Ik kwakte dat ding op de stoep, opletten of het geen stoeptegels zijn wat die willen weleens omhoog springen. En de kosten zijn flink. En niet te schuin staan dat is kut met die rolco's. En soms gewoon op de straat zolang de personenauto's maar kunnen passeren.

 

Met verhuizingen werden parkeervakken afgezet en soms de hele gracht.

bewerkt door Vince__86
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei trieftol:

Hoe doen jouw collega's dit

Vraag je daar wel eens tips aan

(App-groepje ? )

Voor de rest 

Vaak ben je te bang :angel:

 

Die gaven mij de tips wat ik nu doe. Vlakbij de Heineken fabriek zetten. ;) 

Maar daar staan soms tourbussen. Is niet altijd een plek vrij. 

 

En ik ben ook te bang. Om schade te rijden of om vast te zitten en niet verder te durven. Heb mezelf al een keer klem gereden en dat heeft die wagen en wat paaltjes geweten. 

 

1 uur geleden zei Showfeur:

Ik zou er wel inrijden ( met een bakwagen, neem ik aan?)

Veel te ver lopen vanaf de Stadhouderskade.

In de Eerste van der Helststraat zit ook een Dirk van de Broek.

https://goo.gl/maps/gydHqpUrAn22

Daar kunnen de vrachtwagens ook komen, dus jij ook.

En anders desnoods daar parkeren, scheelt toch al een heel stuk lopen.

 

Yup, een bakwagen idd. Dirk van den broek zet zijn laad en los plek af met rolkaren op de grond. :( 

 

1 uur geleden zei Vince__86:

Ik zal erin rijden te ver lopen.

Staan meerdere vrachtwagens en zag een laad en los zone. Toen bij hanos ook van die zware rolco's gehad trekte ik mij eigen een breuk.

 

Ik kwakte dat ding op de stoep, opletten of het geen stoeptegels zijn wat die willen weleens omhoog springen. En de kosten zijn flink. En niet te schuin staan dat is kut met die rolco's. En soms gewoon op de straat zolang de personenauto's maar kunnen passeren.

 

Met verhuizingen werden parkeervakken afgezet en soms de hele gracht.

 

Das het probleem ook. Staan meerdere wagens. Staat soms helemaal vast. :p En ik ben een keer met een vrachtwagen erin gegaan maar toen had ik een paar zijspiegels gepakt van auto's. Wil ik niet meer. :( Werk wat ik doe is ook voor Hanos. ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Je kan sowieso tot aan het plein zonder problemen rijden. Gewoon vanaf de stadhouderskade bij de stallen van de heiniken er in rijden. De gerard douwstraat kan wat druk zijn. 

 

En goed blijven kijken, dan hoef je ook geen schade te rijden.

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 uur geleden zei GTAKevin023:

Oh ja, guys. BTW. Ik heb met google maps ff street view gebruikt maar het ziet er mega rustiger uit dan als ik er ben. :p:(:p:( 

Ik denk dat het met de zomerperiode te maken heeft dat ik nu last heb van drukte ;)

 

kan ook aan de tijd liggen.

 

weet niet hoe groot je wagen is ander op het plekkie van die blauwe polo?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 21-7-2017 om 23:10 zei Pierre:


Ik heb lang genoeg distributie Amsterdam gereden en ben ook door het stof gegaan en soms door schade en schande wijs geworden.
Je zal in dit soort werk echt jezelf wegwijs moeten maken, een ander kan dat niet doen voor jou op soms een goed advies na.

Wat veelal helpt is een goede kaart en stratenboek van de grote steden waarin je aantekeningen maakt en goed voorbereid op pad kunt als je naar een onbekende klant moet. Kaartlezen is namelijk iets anders dan domweg een navigatie volgen, een kennis waaraan het helaas steeds meer chauffeurs aan ontbreekt, behalve de oudere garde onder ons. Kaartlezen zorgt ervoor dat je op ieder willekeurig moment precies weet waar je zit, navigatie doet dat niet. Maak aantekeningen op de kaart, zoek af en toe op de kaart en probeer je te oriënteren, dat scheelt de helft.
Met de combinatie van kaartlezen, navigatie en b.v. Google Maps kan het haast niet verkeerd gaan, het enige wat je verder nodig hebt is een dosis gezond verstand, lef en een bepaalde mate van arrogantie. Durf je auto midden op de weg te parkeren als het niet anders kan, het word niet in dank afgenomen maar het is de normale gang van zaken in Amsterdam. Neem een scheldpartij voor lief, lach erom en laat je niet opnaaien, ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
En uiteindelijk als je denkt dat je alles onder de knie hebt, zul je ook realiseren dat het nog steeds niet het laatste paaltje of spiegeltje is wat je aan gort rijd.
Zo werkt het met fijnmazige distributie in de grote stad, en niet anders... ;)

Klopt inderdaad. Ik ben als jong persoon gewoon tomtom's gewend. Ik zal is ff kijken of ik een boek met kaarten kan krijgen. Een chauffeur bij ons heeft ook z'n boek in z'n auto liggen maar die gebruikt hij zelf. 

 

Zal ff kijken of ik iets van een boek met mappen van Nederlandse steden kan kopen. ;) 

 

Op 22-7-2017 om 11:18 zei Vince__86:

 

kan ook aan de tijd liggen.

 

weet niet hoe groot je wagen is ander op het plekkie van die blauwe polo?

 

Zou inderdaad een perfecte plek zijn als D van den B niet hun rolkarren op hun laad en losplek laten liggen voor hun vrachtwagen :p Zie inderdaad dat ze dat nu niet hebben gedaan tijdens het google maps foto's schieten. Maar normaal liggen er karren op hun rug op die plek. ;) Weet alleen niet of ze daar het recht voor hebben om dat te doen. Dus misschien, weet niet of jullie dat weten, maar heb ik het recht om die karren aan de kant te gooien en zelf er te gaan staan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Volgens mij is het een openbare laad/los plaats.

Ik zie geen bordje er bij staan: alleen bestemd voor Dirk van den Broek:rolleyes:

Gewoon karren op zij zetten, en zodra jij daar klaar bent de karren weer terugleggen.

bewerkt door Showfeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

Zorgen dat je een sleutel van die rood witte paaltjes bij hebt en dan kan je gewoon op het plein lossen zoals die conculega het doet te zien op street vieuw.

 

Ja, het is een mooie plek om stil te staan maar ik wil ook weer weg. En dan moet ik door die smalle straat heen. Er hoeft maar 1 auto verkeerd geparkeerd te staan en dan sta ik vast. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De meeste werkgevers weten dat het in Amsterdam wel 's wat langer kan duren....

De meeste personenauto's in Amsterdam weten dat vrachtwagens gewoon op straat lossen.

Hoe dichter je bij je klant staat hoe korter je de weg blokkeert, dus gewoon voor de deur gaan staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hou wel rekening met bouwvervoer, bijna in de hele binnenstad moet je lossen van bouwmaterialen aanvragen wanneer dit op de openbare weg gebeurt zonder afzetting. En CITION komt graag langs om je daaraan te herinneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei zoetwatermatroos:

Zorgen dat je een sleutel van die rood witte paaltjes bij hebt en dan kan je gewoon op het plein lossen zoals die conculega het doet te zien op street vieuw.

 

http://www.palensleutel.nl/winkel/palensleutel/

Zou zo'n sleutel voor alle palen in het land hetzelfde zijn:p

Anders bestel ik er denk ik ook eentje, kan best wel eens handig zijn.

bewerkt door Showfeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

^^

Zo kon je vroeger ook afgesloten delen van de trein in :angel:

 

Daar is het tegenwoordig aangepast naar universele, maar wel 'echte' sleutels; zou dat in de wereld van het straatmeubilair nog steeds zo makkelijk zijn?  Dan zoek ik m'n ouwe trouwe drie/vierkantsleutel ook maar eens weer op :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
1 minuut geleden zei steenhaas1:



^^Ik weet niet hoelang jouw verlengsnoer is,
            maar een boor erbij is ook wel makkelijk en heb je dus eigenlijk een haspel nodig ;)

 

^^ zie jij een snoer zitten?......tis een draadloze :wijn:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden