andremast

Genderneutraal

42 berichten in deze discussie

Da's Nederland: Rekening houden en van alles aanpassen vanwege een heel kleine groep mensen die zich noch man, noch vrouw voelt en overgevoelig reageert.

Maar als een grote meerderheid vindt dat bijvoorbeeld een traditie als Zwarte Piet moet blijven, wordt er doodleuk overheen gewalst...

1 uur geleden zei Grunneger:

Wie?

Metro Londen, gemeente Amsterdam, NS....

fleur vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En nog iets:

20 minuten geleden zei Leeuw:

Da's Nederland

+

20 minuten geleden zei Leeuw:

Metro Londen

Dus zo typisch Nederlands is dat ook weer niet ...

bewerkt door Grunneger

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Grunneger:

'beste rijzigers'

:confused::confused::confused::confused::confused: :rolleyes:

Het zal mij jeuken hoe ze het willen noemen.

Als het zo uitkomt dan stap ik gewoon een dames toilet in om daar een heerlijk te gaan zitten bouten. :D:D:D:D

Alleen is het wel lachen om die verbaasde gezichten als je opgelucht uit dat hokje weg komt.:p

Grunneger, trieftol en fleur vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Grunneger:

^^

Stoor je je er aan dan, dat ze in het vervolg 'beste rijzigers' gaan zeggen, i.p.v. 'dames en heren'?

Ik stoor me aan de reden van de invoering en manier waarop. Dit gebeurt meer om mooie sier te maken, om positieve media-aandacht te verwerven dan om die paar mensen zich meer welkom te laten voelen. Als namelijk dat laatste het doel was, zou men namelijk niet nóg meer de aandacht juist op die mensen vestigen.

Daarnaast ben ik trouwens ook nog van mening dat NS wel andere, belangrijkere zaken bij de horens te vatten heeft, waarmee men nog veel meer mensen een groot plezier zou doen...

16 minuten geleden zei Grunneger:

En nog iets:

+

Dus zo typisch Nederlands is dat ook weer niet ...

Typisch is niet hetzelfde als uniek en dat is het helaas ook absoluut niet: Verdiep je maar eens een beetje in wat er in het VK gaande is of in Zweden. Die zijn ons in een aantal opzichten een paar stappen vooruit, maar of we ons nu moeten verheugen op de volgende stappen...?  Politieke correctheid is een monster...

fleur en Pierre vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarover hebben we het nu eigenlijk, nou over zulke onzin (dit komt van de gemeente Amsterdam):

1xosmx.jpg

Wat is er nu precies mis met het doodnormale woord "homoseksueel"?

Nou, volgens sommige mensen zouden anderen zich hierdoor misschien wel eens gekwetst kunnen voelen. Nou ja, gelukkig hebben ze in Amsterdam blijkbaar geen échte problemen. :p

bewerkt door Leeuw

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De ns heeft dit bedacht, en het zijn de media die er over berichten. Meer niet. Kan je de ns niet kwalijk nemen, en ook de media doen gewoon wat ze horen te doen: nieuws schrijven (wat mensen intereseerd).

En lekker belangrijk wat de reden er ook voor mag zijn, ik stoor me er totaal niet aan. Vind 'beste reiziger' zelfs beter klinken.

En andere dingen waar ze zich op kunnen concentreren? Ja, vast wel. Maar net als elk bedrijf, houd de ns zich ook bezig met randzaken. Denk niet dat het nemen van deze beslissing veel tijd/geld heeft gekost. En wat verandering op z'n tijd is niks mis mee he.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Leeuw:

1xosmx.jpg

Wat is er nu precies mis met het doodnormale woord "homoseksueel"?

Hier geef ik je helemaal gelijk in! Noem het beestje bij z'n naam. Net zoiets als dat het woord neger racistisch zou zijn ... is blanke dan ook rasistisch? Of mag dat ineens wel?

Die lhbti afkorting onthou ik niet eens, mocht ik het ooit eens moeten gebruiken LOL

Leeuw vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei road train:

Ze slaan helemaal door in nl :rolleyes:

^^ nee road train, sommige mensen slaan door ... de meeste mensen die ik ken die onder betrokken cattegorie vallen (al zijn dat er maar 2), boeit het allemaal geen enkele f*ck.

fleur vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens hebben ze in Belgie allang het woord "holeby" voor zowel homo als lesbienne, vind ik eigenlijk ook wel makkelijk 1 woord dekt de hele lading.

HIT vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei diklin:

Volgens hebben ze in Belgie allang het woord "holeby" voor zowel homo als lesbienne, vind ik eigenlijk ook wel makkelijk 1 woord dekt de hele lading.

Dekt het woord homo dat niet dan? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Grunneger:

Dekt het woord homo dat niet dan? 

Nee, is eigenlijk voor Homo, Lesbienne en voor Bi sexsuelen, en die derde val niet onder het woordje homo.

Of toch eigenlijk wel want Homo is niet meer dan mens.:D:D

Mert andere woorden, dit is weer een zinloze discussie, en zolang anderen er over discuseren krijgen die paar die het willen de aandacht.:banaan::banaan:

Grunneger vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Doornekamp33:

Nee, is eigenlijk voor Homo, Lesbienne en voor Bi sexsuelen, en die derde val niet onder het woordje homo.

Mert andere woorden, dit is weer een zinloze discussie, en zolang anderen er over discuseren krijgen die paar die het willen de aandacht.:banaan::banaan:

Val jij dus ook onder..... ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei josimo:

dekt....gedekt.....dekken........

Ik dekt de tafel

Ik heb de tafel gedekt

Wij zijn elkaar aan het dekken   Of te wel we maken een stevige wip wop.jpg

road train vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

niet van mezelf maar van smoelenboek

Met het invoeren van de 'genderneutraliteit' zie ik mij weer voor een aantal lastige dilemma's geplaatst. 

We spreken, bij voorkeur niet meer over 'mannen en vrouwen' en ook de term 'vader en moeder' moet in de ban. Verder moet er in een geboorteakte melding worden gemaakt dat een kind als 'jongen' of als 'meisje' is gezien bij de geboorte.

Ligt het aan mij of zijn we werkelijk een beetje aan het doordraaien met z'n allen?
Een brandweerman zal in de toekomst brandweermens genoemd moeten worden en de kerstman wordt gereduceerd tot een soort 'kerstmens'. Verder zullen journalisten zich tweemaal moeten bedenken voordat zij hun nieuwsitems aan het papier toevertrouwen. Rijdt er nu een dronken man, op een damesfiets, de Herengracht in in Vrouwenpolder, zal dat in de toekomst een dronken mens zijn die, op een mensenfiets, de mensengracht in rijdt in Mensenpolder.... (zucht)

Verder krijgen kleine kinderen het ook zwaar op school. Continu strafwerk omdat zij 'juffrouw' of 'meester' zeggen wanneer ze iets willen vragen. Aangifte doen van een strafbaar feit wordt ook lastig wanneer een politiema..., eh.... vrou.... verdomme....POLITIEMENS om een signalement vraagt. "Kunt u de dader omschrijven?".... Nou, ik denk dat het een mens is geweest!....

om nog maar te zwijgen wanneer je in de winkel een setje herenslips wilt kopen; "Pardon, ik ben op zoek naar 'mensenslips'....

Manmanman..... eh, sorry!

Mensmensmens!...... (pffff)

jean, Knoalster, andremast en 4 anderen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Doornekamp33:

Ware woorden, homo is kort voor homo sapiens, de mens dus.

Het is prima dat er aandacht is voor wat mensen (ook wanneer het een kleine groep is) vinden en voelen. Maar het is niet prima om de meerderheid naar de pijpen van een minderheid te laten dansen. En dan maakt het niet uit of het om genderkwestie's gaat, om Zwarte Piet en zijn gevolg of de islamisering...

In een democratie hoort te gebeuren wat de meerderheid wenst. Zou er een meerderheid van de Nederlanders vóór het afschaffen van woorden als homoseksueel, transgender of allochtoon zijn? Of voor het afschaffen van Zwarte Piet of het hernoemen van Kerstmis in Winterfeest omdat andere geloven daar aanstoot aan zouden kunnen nemen?

t' Is allemaal bullshit van mensen die aan het staatsinfuus van subsidie's en uitkeringen hangen en he-le-maal niets zinvols bijdragen aan ons land en onze toekomst. DAT is volgens mij het échte probleem.

Grunneger vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, eigenlijk betekent HOMO in het oude grieks "gelijk" en in het latijn "mens", en homo sapien zijn wij nu en er zijn meerdere soorten, zo is homo sexueell een mens die met hetzelfde geslacht de lakens deelt.

Grunneger vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is geen enkele reden om homoseksuelen, lesbienne''s of biseksuelen niet met meneer of mevrouw aan te spreken.

Transgenders willen na hun ombouw juist graag met meneer of mevrouw aangesproken worden: Daarmee wordt immers hun identiteit erkend, iets wat ze graag willen!

Dus het hele circus draait om een groep mensen die übercorrect wil zijn tegenover een ander klein groepje, namelijk diegenen die (nog) worstelen met hun identiteit. Ik denk dat er betere manieren zijn om die mensen te helpen...

Iemand trouwens al iets gehoord over transgender douchegelegenheden?  :p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden