andremast

Genderneutraal

42 berichten in deze discussie

11 uur geleden zei lambiek:

Ik dekt de tafel

Ik heb de tafel gedekt

Wij zijn elkaar aan het dekken   Of te wel we maken een stevige wip wop.jpg

Geloof niks van dat plaatje.. de spijkerbroek zit nog strak om de heup.. dat moet dan een wel heel kleine pielemous zijn wil dat nog een beetje lekker door de gulp gaan...:zegtniets:

~~~~~~~~

On topic: wat een 'gedoe', die genderneutrale aanspreek discussie..

Laat de NS en de gemeente A'dam maar eens beginnen om op hun digitale contact en persoongegevensformulieren een xtra geslachts (neutraal) vakje te maken, naast M/V. Dán doe je namelijk echt iets voor de mensen die het betreffen en het lastig vinden met een geslacht aangesproken te worden waarvan zij het gevoel hebben dat niet te zijn.

Nu is dat individuele 'probleem' een generiek 'probleem (of oplossing)' geworden.. Mensen die zich overduidelijk man of vrouw voelen, mogen dat niet meer horen van/bij de NS en gemeente A'dam.. :mad:  :(

bewerkt door Durashift
Leeuw vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geloof niks van dat plaatje.. de spijkerbroek zit nog strak om de heup.. dat moet dan een wel heel kleine pielemous zijn wil dat nog een beetje lekker door de gulp gaan

Denk eerder een hele lange dunne , zoiets als een  thumbnail-by-url.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn ook mensen die zich meer aap dan mens voelen.
Hoe moeten zulke mensen in het vervolg worden aangesproken?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Dokus:

Barre Gender GaanderLOL

SPL vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Dokus:

Wou je er over praten Dokus?

Wij willen wel luisteren hoor

LOL

lambiek, Leeuw en josimo vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Leeuw:

Er is geen enkele reden om homoseksuelen, lesbienne''s of biseksuelen niet met meneer of mevrouw aan te spreken.

Transgenders willen na hun ombouw juist graag met meneer of mevrouw aangesproken worden: Daarmee wordt immers hun identiteit erkend, iets wat ze graag willen!

Dus het hele circus draait om een groep mensen die übercorrect wil zijn tegenover een ander klein groepje, namelijk diegenen die (nog) worstelen met hun identiteit. Ik denk dat er betere manieren zijn om die mensen te helpen...

Iemand trouwens al iets gehoord over transgender douchegelegenheden?  :p

Ik ben het niet met je eens Leeuw, dat hele geneuzel is begonnen omdat gemeentes nu eenmaal niet weten of mijnheer Jansen nu ineens mevrouw Jansen is geworden en deze persoon toch correct aan willen spreken.

ennnne, het grootste geneuzel vindt hier op het forum plaats :bey:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei *Ger*:

Ik ben het niet met je eens Leeuw, dat hele geneuzel is begonnen omdat gemeentes nu eenmaal niet weten of mijnheer Jansen nu ineens mevrouw Jansen is geworden en deze persoon toch correct aan willen spreken.

ennnne, het grootste geneuzel vindt hier op het forum plaats :bey:

Dat is niet helemaal waar. 

Als mijnheer Jansen ineens mevrouw Jansen wordt, moest die naar de gemeente om zijn ID te laten wijzigen.

Leeuw, lambiek en jean vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Dokus:

Collega's! LOL

jean, Leeuw en SPL vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Vrachtrijder:

Dat is niet helemaal waar. 

Als mijnheer Jansen ineens mevrouw Jansen wordt, moest die naar de gemeente om zijn ID te laten wijzigen.

Waar staat dat dat dit moet.

Je kunt je vrouw voelen en man zijn, of andersom, maar je bent niet verplicht om je geslacht te wijzigen bij de burgerlijke stand.

Juridisch heb je gelijk en als je werkelijk met je geslacht aangesproken wil worden moet je dit vastleggen,  maar je bent niet verplicht om je naam te wijzigen of een operatie aan te gaan,  dus je kunt je wel doodongelukkig voelen als ze je mijnheer of mevrouw noemen. Dus ik vindt een geslachtsloze aanspraak een prima oplossing.

Overigens zijn er ook mensen die soms vrouw zijn soms man, en het bewijs daarvan is een ex collega van me ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Leeuw:

Google. "Wijziging geslacht". Eerste hit: https://www.transgenderinfo.nl/praktisch/dat-regel-je-zo/wijzigen-van-geslacht . En begint u maar te lezen. Geen dank. :bey:

De eerste regel daar staat het al MOGELIJK, nergens maar dan ook nergens staat dat je het verplicht bent

In Nederland is het mogelijk om het geslacht dat werd geregistreerd in de geboorteakte, aan te laten passen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als mijnheer Jansen als mevrouw Jansen door het leven wil gaan, moet ze wel haar geboorteakte laten aanpassen en vervolgens een nieuw ID aanvragen. Anders blijft ze gewoon mijnheer Jansen.

Dus, het is inderdaad niet verplicht maar voor iemand die zijn/haar geslacht wil veranderen, incl. operatie's en dergelijke, voert er ook geen weg aan voorbij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Indien je een nieuw paspoort of ID kaart krijgt, ben je dan niet verplicht om de gegevens te checken?

Naam, kleur ogen, geboortedatum, geslacht......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 29-7-2017 om 21:09 zei Leeuw:

Er is geen enkele reden om homoseksuelen, lesbienne''s of biseksuelen niet met meneer of mevrouw aan te spreken.

Transgenders willen na hun ombouw juist graag met meneer of mevrouw aangesproken worden: Daarmee wordt immers hun identiteit erkend, iets wat ze graag willen!

Dus het hele circus draait om een groep mensen die übercorrect wil zijn tegenover een ander klein groepje, namelijk diegenen die (nog) worstelen met hun identiteit. Ik denk dat er betere manieren zijn om die mensen te helpen...

Iemand trouwens al iets gehoord over transgender douchegelegenheden?  :p

Benieuwd naar die groep 'mensen' die er iets aan gaan verdienen............of mag je dat niet zo zien ??

trieftol, zoetwatermatroos en Leeuw vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, maar hoorde gisteravond op de nederlandse TV wel een onderwerp dat de herenfiets gevaarlijk zou zijn......

Wordt dan geen heren of dames fiets maar een genderneutrale 2 wieler....

fleur vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden