Durashift

Chauffeuse op containerterminal aangerand door andere chauffeur.

40 berichten in deze discussie

Zó, ook een klote verhaal weer..:mad:

~~~~~~~~~~~~~~

Chauffeuse op containerterminal aangerand door collega

Een Nederlandse chauffeuse is maandagmiddag op de terminal van APM 2 op de Tweede Maasvlakte aangerand door een collega. De dader, een 30-jarige Roemeen, is aangehouden.

Hij is een dag later na het betalen van een forse boete vrijgelaten. Justitie wil niet zeggen hoe hoog de geldstraf is. Het zou gaan om een bedrag van duizenden euro's.

De man, die voor een Nederlands bedrijf zou werken, werd dinsdagmiddag vrijgelaten na het betalen van de boete. Justitie kon hem niet voorgeleiden omdat het de eerste keer was dat de man met justitie in aanraking kwam. Ook was het vergrijp niet ernstig genoeg.

''We hadden hem voor de rechter kunnen brengen. Maar die zaak zou mogelijk pas over een jaar hebben gediend. De vraag is of de man dan nog op de zitting was verschenen. Vasthouden konden we 'm niet,'' legt een woordvoerder van het Openbaar Ministerie uit.

''Door de boete op te leggen, hebben we direct actie ondernomen.''

Sinds juni

Het 28-jarige slachtoffer rijdt sinds juni op de vrachtwagen. De vrouw, die anoniem wil blijven, vertelt haar verhaal, omdat ze hoopt dat containerterminals daardoor nog meer oog hebben voor de veiligheid van vrouwelijke chauffeurs. ''Ik hoop dat niemand dit hoeft mee te maken.''

Lees het hele verhaal bij de bron: http://www.rijnmond.nl/nieuws/157973/Chauffeuse-op-containerterminal-aangerand-door-collega

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nee = Nee toch?

'collega' zou ik het niet willen noemen.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die vent kan niet met zijn klauwen van vrouwen afblijven. Dan alleen en geld bouten. Moet wij als Hollander doen geld boute en voorkomen en een taakstraf..

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei shompie:

Er lopen op zo'n terminal zat chauffeurs. Had niemand ff kunnen helpen, gewoon even een goeie trap onder zijn ballen....

Zou iemand het wel gezien moeten hebben ...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei shompie:

Er hangen zat chauffeur rond op zo'n terminal.

Weet ik, maar om gelijk alle chauffeurs te beschuldigen dat ze niks deden? Zoals ik al zei, moet iemand het wel zien. We kennen de omstandigheden niet he.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Grunneger:

Weet ik, maar om gelijk alle chauffeurs te beschuldigen dat ze niks deden? Zoals ik al zei, moet iemand het wel zien. We kennen de omstandigheden niet he.

Ik beschuldig helemaal niemand.  Het is alleen een feit dat de sfeernonderling verziekt is en dat niemand meer elkaar helpt of wat dan ook.

lientje, jean en limer1845 vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei andremast:

Aanranding niet ernstig genoeg???emoji848.png

*prioriteiten*...

Vasthouden hoeft helemaal niet: Onder een container verstoppen kan toch ook? :cool: 

fleur vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Durashift:

Hij is een dag later na het betalen van een forse boete vrijgelaten. Justitie wil niet zeggen hoe hoog de geldstraf is. Het zou gaan om een bedrag van duizenden euro's.

NL justitie als pooier der pooiers!

Je mag wel met je gore fikken aan onze meisjes zitten, maar wel even aftikken bij de pooier a.u.b..

Het meisje krijgt  NIETS en mag het vervolgens uitzoeken.

bewerkt door Tobmaran
tiny, ouwe, corydon en 3 anderen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, triest.

Maar nog triester is het dat justitie blijkbaar zelf ook geen vertrouwen meer in "hun" eigen rechtspraak/rechters.

Dat ze de man maar met een dikke boete hebben weg egstuurd, in plaats van een rechtzaak (en een eventuele veroordeling bij verstek) af te wachten is al een teken aan de wand........

tiny en Leeuw vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vervelend voor de vrouw in kwestie, maar van de andere kant? Waarom moeten er aanpassingen komen voor vrouwen? De man is aangehouden, dus de terminal heeft gedaan wat ze moet. Zie niet in waarom de terminal meer zou moeten doen.

De enige die wel wat kan doen is mevrouw zelf. Een cursus zelfverdediging bijvoorbeeld. Een betere veiligheid begint bij jezelf.

Op 10-8-2017 om 21:55 zei Teddybeer:

Ja, triest.

Maar nog triester is het dat justitie blijkbaar zelf ook geen vertrouwen meer in "hun" eigen rechtspraak/rechters.

Dat ze de man maar met een dikke boete hebben weg egstuurd, in plaats van een rechtzaak (en een eventuele veroordeling bij verstek) af te wachten is al een teken aan de wand........

Als ik het verhaal zo lees is er helemaal geen bewijs, dus dan wordt de man bij voorbaat al vrijgesproken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Vrachtrijder:

Vervelend voor de vrouw in kwestie, maar van de andere kant? Waarom moeten er aanpassingen komen voor vrouwen? De man is aangehouden, dus de terminal heeft gedaan wat ze moet. Zie niet in waarom de terminal meer zou moeten doen.

De enige die wel wat kan doen is mevrouw zelf. Een cursus zelfverdediging bijvoorbeeld. Een betere veiligheid begint bij jezelf.

Tuurlijk !......aanpakken die slachtoffers ! Waar halen ze het lef vandaan om zielig te lopen doen !

Maar dit is toch een beetje de omgekeerde wereld.

Het slachtoffer moet maar maatregelen gaan nemen om aanranding te voorkomen ?

Moet ze maar een andere baan gaan zoeken zodat dit niet meer kan gebeuren ?

Lijkt me dat een IEDER, man/vrouw/ongeacht cultuur en ras en geloof, gewoon respect voor elkaar moet hebben

Heeft met normen en waarden te maken.....laten we daar eens wat meer aandacht voor hebben

Dan wordt het een stuk vrolijker op deze aardkloot

105.510, Knoalster, Leeuw en 6 anderen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is er eigenlijk gebeurt :confused:

Ik ga hier niets goedpraten, maar alles veel tegenwoordig onder aanranding, dus enig uitleg zou wel op zijn plaats zijn voor we weer oordelen.

Uit een rechtspraak:

Vooropgesteld moet worden dat van het dwingen tot het plegen of dulden van ontuchtige handelingen als bedoeld in art. 246 Sr ook sprake kan zijn ingeval geen lichamelijke aanraking tussen de dader en het slachtoffer heeft plaatsgevonden. Of in een zodanig geval de gedraging of gedragingen van de dader – al dan niet in hun onderlinge samenhang bezien – het dwingen tot het plegen of dulden van ontuchtige handelingen opleveren, is afhankelijk van de omstandigheden van het geval. Daarbij komt in het bijzonder betekenis toe aan het antwoord op de vraag of en zo ja, in hoeverre tussen de dader en het slachtoffer enige voor het plegen of dulden van ontucht relevante interactie heeft plaatsgevonden (vgl. wat betreft de art. 247 en 249 Sr HR 30 november 2004, LJN AQ0950, NJ 2005/184).”

Iets zeggen wat madam niet aanstaat kan dus zomaar de aanleiding zijn tot een klacht, iets wat moeilijk te bewijzen valt dus en dan is het weer begrijpelijk dat iemand met een boete er vanaf komt.

Het is een misselijk makend machtsmiddel waar al veel vrouwen (mis)(ge)bruik van hebben gemaakt, zelfs vaders zijn hier het slachtoffer van geworden 

>> klik <<

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hmmmm......gaat nu weer ineens een hele andere kant op.

Ook dat heeft met normen en waarden te maken !!!!

Liegen om er zelf beter van te worden

Uiteindelijk is het weer ikke ikke ikke en de rest zoekt het maar uit

In jou strekking Ger kun je ook aanhalen dat de verzekeringen voor miljoenen opgelicht worden waar wij allemaal weer voor betalen

En ik erken dat er inderdaad valse aangifte gedaan worden.....maar dat heb je met alles.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als haar nare ervaringen in het verleden hierdoor weer naar boven komt, dan heeft ze misschien het verkeerde beroep gekozen?? :zegtniets:

Vanuit de ogen van vele  buitenlandse chauffeurs blijft dit toch een mannenberoep.

Dat zal maar heel langzaam veranderen.  Als vrouw zou je je dus ook aan moeten passen aan dit prachtige mannenberoep.

Ik lees dat vrouwen die containers rijden veel wachttijd besteden aan het lakken van nagels ed. 

Tja....... er is veel veranderd. 

27 jaar geleden zorgde ik er in ieder geval voor dat ik zo min mogelijk opviel tussen de mannen :angel:

Net als andere vrouwelijke collega's in die tijd trouwens. 

tiny en shompie vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei lientje:

...

Tja....... er is veel veranderd. 

27 jaar geleden zorgde ik er in ieder geval voor dat ik zo min mogelijk opviel tussen de mannen :angel:

Net als andere vrouwelijke collega's in die tijd trouwens. 

Maar nogmaals, jij stelt dus dat "die" vrouwen zich maar moeten aanpassen aan de opinie van de (veelal) buitenlandse chauffeurs?

Het type manwijf spelen zodat er een "afschrikwekkend" signaal uitgestuurt wordt?

Anders vind ik het wanneer een vrouwelijke chauffeur een pallet niet van zijn plaats krijgt met een pompwagen (bijvoorbeeld). Dat hoort ook bij het werk....

fleur en scania1965 vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben jij in het verleden alleen maar manwijven tegen gekomen dan?

Er zijn genoeg chauffeuses die zich gewoon serieus, bescheiden en op de achtergrond blijven hoor.

Maar die zien jullie niet waarschijnlijk ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei lientje:

Ben jij in het verleden alleen maar manwijven tegen gekomen dan?

Er zijn genoeg chauffeuses die zich gewoon serieus, bescheiden en op de achtergrond blijven hoor.

Maar die zien jullie niet waarschijnlijk ;) 

Kortom....deze vrouw heeft er zelf om gevraagd ?

Had ze zich maar bescheiden op moeten stellen ???

Blijft voor mij toch een omgekeerde wereld hoor

En Murphy.....ik ken ook mannen die sommige pallets niet van hun plek krijgen hoor 

(en genoeg vrouwen die meer kunnen tillen dan ik ;))

fleur vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

NU is t een Roemeen geweest die zich niet kon gedragent.o.v. een vrouwelijke collega.

Wat zoudende reacties( hier en op de social media) geweest zijn als t een Nederlandse chauffeur geweest was die t flikte???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zeg niet  dat ze er zelf om heeft gevraagd !!!!!

ik was er niet bij. Maar wat Ger al op merkte, wat is aanranding?

Je loopt als vrouw nu eenmaal de kans dat je opmerkingen krijgt.

Nee ze hoeven je niet aan te raken en zeker niet in je tieten te knijpen!!! :mad:

Het is wel fijn om het idee te hebben om veilig te kunnen werken.

Maar die hele heisa er omheen. 

Het zal te maken hebben met haar verleden denk ik dan :confused:

En ik maak de opmerking dat er vrouwen zijn die er een sport van maken om er sexy uit te zien.

En ik denk dat je dat een kwart eeuw terug, toen het Oostblok nog niet eens wist waar Nederland lag, niet moest proberen :nee:

Nu met vele vrouwen op de wagen is dat "proberen niet op te vallen tussen de mannen" verdwenen.

scania1965 vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

jonge jonge wat een discussie weer, lees het krantebericht ff goed

ze gaf donders goed aan dat ze nergens van gedienst was,

de vrouw werd in haar linkerborst gegrepen, als dat geen aanranding is.

ik word een beetje niet goed van, zoals hou je een beetje op de achtergrond

of wat is nou precies aanranding,

je blijft gewoon met je poten van een ander af lijkt me niets meer dan normaal.

scania1965, Leeuw, roadtrain en 9 anderen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden