Durashift

Chauffeuse op containerterminal aangerand door andere chauffeur.

40 berichten in deze discussie

Precies. Voor diegenen die blijkbaar het krantenbericht niet hebben gelezen, hierin staat letterlijk:

"De man wilde vervolgens afscheid nemen door de vrouw een hand te geven. ''En hij wilde mij ook nog een kus geven. In sommige landen is dat een gebruik. Maar hij wilde mij op de mond zoenen. Dat weigerde ik. Ik wees naar m'n wangen.''

De Roemeense chauffeur bleef proberen om haar op de mond te zoenen. ''Ik heb drie keer geroepen: No, no, I'm married. Maar hij hield mij vast en bleef het proberen. Daarna kneep hij mij in de linkerborst.''

56 minuten geleden zei europeaan:

NU is t een Roemeen geweest die zich niet kon gedragent.o.v. een vrouwelijke collega.

Wat zoudende reacties( hier en op de social media) geweest zijn als t een Nederlandse chauffeur geweest was die t flikte???

Da's net zo'n onzin als stellen dat ze misschien wel het verkeerde beroep heeft gekozen, er beter aan wil worden of of zelfverdediging moet gaan.

Nee is NEE. Je hebt met je poten van een ander af te blijven, punt uit!  :mad: 

lambiek, jean en tiny vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei europeaan:

NU is t een Roemeen geweest die zich niet kon gedragent.o.v. een vrouwelijke collega.

Wat zoudende reacties( hier en op de social media) geweest zijn als t een Nederlandse chauffeur geweest was die t flikte???

Ook dit weer, daar word ik ook zo moe van, elke keer als er iets gebeurd,

Als het een hollander is "wat als het nou een buitenlander was" 

en als het een buitenlander is "wat als het nou een hollander was"

kap daar is een keer mee, dat maakt toch niet uit Fout is Fout.

tiny, kees en Leeuw vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een tijdje zelfverdediging gegeven aan vrouwen en ouderen. 

Eerste wapen dat iedereen heeft maar jammergenoeg te bang is om te gebruiken is je stem. Deze mensen willen namelijk niet jouw dood, maar willen jouw lichaam of geld. Natuurlijk zijn er die er ook voor willen doden, maar die zouden dat dan sowieso wel doen of je nou mee werkt of niet.

Schreeuw "moord en brand""de hele wereld bij elkaar" 8 van de 10 vluchten dan al want die zijn veel te bang om door anderen te worden aangekeken, maar vluchten ze niet dan worden ze eerder gezien. Een langzaam lopend iemand op een terminal valt minder op dan iemand die rent. 1 van de 10 zal proberen door te gaan en de mond snoeren, dan gebruik je wapen nr 2 je tanden. Van de 20 die je aan blijven vallen zijn er dan 17 zo onder de indruk dat ze een moment hun grip verliezen waarin je veel kunt doen of om aandacht te krijgen of om te vluchten. die laaste van de originele tien doe je alleen met techniek dan nog wat mee, maar ook van de 30 blijven er dan nog maar 2 over die doorgaan. Zo kun je zien dat je eigenlijk met je stem in 89% van de gevallen jezelf goed kunt redden. 

Kleding, uiterlijk of reputatie zouden geen van allen begrip moeten geven waarom iemand wordt lastig gevallen. Dat zijn excuses van mensen die geen respect hebben voor de mening en gedachten van anderen. 

Drie voorbeelden:

1) Hij liep met spikes en alles rond, dus hebben we hem maar even de straat uitgewerkt..... jongen was onderweg naar een verkleedparty.....

2) Ze liep in nietsverhullende kleding rond...... meisje had gewoon een rok aan en was netjes gekleed alleen ja hebben rimpelsauriers daar andere gedachten over, voor hen is een rokje dat net boven de knieen uitkomt al obsceen. Zo ook een dubbele blouse is al not done. 

3) Hij heeft in het verleden al een en ander uitgevroten dus helpen we hem ff zodat hij nooit meer wat kan doen....... hij heeft hulp gehad en dat heeft gewerkt. Ook heeft hij de nodige jaren in een cel doorgebracht om over zijn daden na te denken maar dat is voor sommigen niet genoeg. ( ik type dit maar weet ook dondersgoed dat als iemand mijn familie iets lichamelijk aan doet en daarvoor heeft geboet toch niet veilig over straat meer kan. )  Maar ook een reputatie kan komen door leugens van een andere partij en dus totaal niet berustend zijn op waarheid. 

Jezelf voor moeten doen als iemand anders, daar lopen psychiaters van over. Waarom zou iemand zich anders voor moeten doen dan hij/zij is? Dat dit een mannenwereld is vind ik helemaal al onzin, dat is iets wat mannen zeggen die zelf onzeker zijn over het werk dat ze verzetten. Overigens, zijn dat ook dezelfde mensen die zo tegen buitenlandse chauffeurs zijn. 

1 uur geleden zei lientje:

Maar die hele heisa er omheen. 

1) Het zal te maken hebben met haar verleden denk ik dan :confused:

2) En ik maak de opmerking dat er vrouwen zijn die er een sport van maken om er sexy uit te zien.

3) En ik denk dat je dat een kwart eeuw terug, toen het Oostblok nog niet eens wist waar Nederland lag, niet moest proberen :nee:

4) Nu met vele vrouwen op de wagen is dat "proberen niet op te vallen tussen de mannen" verdwenen.

1) Het verleden van haar zal best meewerken in haar beleving, maar maakt het niet minder erg. Dit is iemand een trauma aanpraten omdat ze wel iets heeft gezegd waar veel vrouwen denken dat het niet gemeld mag worden zonder de baan te verliezen.

2) Ja en dus? Is dat een vrijbrief? Oh nee want je zegt zelf al: 

1 uur geleden zei lientje:

Nee ze hoeven je niet aan te raken en zeker niet in je tieten te knijpen!!! :mad:

Er zijn legio vrouwen die zich zo kleden omdat ze zelf daar een beter gevoel bij hebben en zelfvertrouwen door krijgen. 

3) Een kwart eeuw geleden in het Oostblok als je daar een vrouw lastig viel en men kwam erachter kon je van geluk spreken als je je auto nog kon bereiken. Maar ook vrouwen die toen reden werden met meer respect behandeld dan menigen tegenwoordig doen. 25 jaar geleden reed ik regelmatig naar Warschau met mijn toenmalige vriendin die ook chauffeuse is, en die kleedde zich net als thuis niets anders. En ja ze werd wel nagefloten, maar daar stond ze boven maar ze heeft nooit last gehad van grijpgrage chauffeurs. 

4) Hier schuilt denk ik ook het grootste probleem. Doordat er vrouwen zijn die niet willen opvallen houden ze dus ook hun mond als er iets gebeurd, want opvallen doe je  niet alleen door kleding. Daarom vind ik groepen als "Lady truckers" ook geweldig, haal die anonimiteit maar weg en laat merken dat vrouwen er zijn en blijven. 

bewerkt door HIT
ayla en istawa71 vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Leeuw:

Precies. Voor diegenen die blijkbaar het krantenbericht niet hebben gelezen, hierin staat letterlijk:

En ineens geloven we de krant, weer een wonder zei geschied :D 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Leeuw:

"De man wilde vervolgens afscheid nemen door de vrouw een hand te geven. ''En hij wilde mij ook nog een kus geven. In sommige landen is dat een gebruik. Maar hij wilde mij op de mond zoenen. Dat weigerde ik. Ik wees naar m'n wangen.''

De Roemeense chauffeur bleef proberen om haar op de mond te zoenen. ''Ik heb drie keer geroepen: No, no, I'm married. Maar hij hield mij vast en bleef het proberen. Daarna kneep hij mij in de linkerborst.''

Da's net zo'n onzin als stellen dat ze misschien wel het verkeerde beroep heeft gekozen, er beter aan wil worden of of zelfverdediging moet gaan.

Nee is NEE. Je hebt met je poten van een ander af te blijven, punt uit!  :mad: 

Lezen Leeuw:

T gaat niet om of je je poten wel of niet thuishoudt en ik zeg ook zeker niet dat ze t onheil overzichzelf afgeroepen heeft.

T slachtoffer zelf heeft daar ook niet om gevraagd.

Ik duidt op de reacties ,hier en op FB ,niet over het voorval opzich.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei *Ger*:

Je vroeg om enige uitleg "voor we weer oordelen". In de krant staat deze uitleg en zolang je geen andere info hebt, zullen we het hiermee moeten doen.

1 uur geleden zei europeaan:

Lezen Leeuw:

T gaat niet om of je je poten wel of niet thuishoudt en ik zeg ook zeker niet dat ze t onheil overzichzelf afgeroepen heeft.

T slachtoffer zelf heeft daar ook niet om gevraagd.

Ik duidt op de reacties ,hier en op FB ,niet over het voorval opzich.

Wat wil je dan zeggen met "Wat zouden de reacties( hier en op de social media) geweest zijn als t een Nederlandse chauffeur geweest was die t flikte???"

Ik maak daaruit namelijk op dat dan de reactie's niet afkeurend geweest zouden zijn en dat kan ik me werkelijk niet voorstellen. <<-- En dat vind ik onzin.

scania1965 vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei *Ger*:

Nou ja, dat wat Leeuw quote was o.a. een citaat van de chauffeuse. Lijkt mij dat citaten, grotendeels, kloppen binnen het journaille.

Leeuw vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-8-2017 om 18:45 zei Pierre:

Ook hier geld..... opzouten met al die uitvreters. We hebben er veel te veel!

En ook hier geld dat met alleen Nederlanders de producten niet verder dan de haven komen en de winkels op gegeven moment leeg zijn. Er zijn er ook niet teveel, want ook nu blijven er producten in de haven liggen die morgen eigenlijk al zouden moeten worden geleverd. Dit laatste is de reden waarom grote bedrijven weer overgaan op het bouwen van grote magazijnen en afstappen van "Just In Time Delivery". Ook zie je hierdoor weer vele bedrijfsterreinen met een kade verschijnen zodat er weer schepen kunnen lossen, maar ook over al terminals inlands om de levertijden te kunnen halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei HIT:

En ook hier geld dat met alleen Nederlanders de producten niet verder dan de haven komen en de winkels op gegeven moment leeg zijn. Er zijn er ook niet teveel, want ook nu blijven er producten in de haven liggen die morgen eigenlijk al zouden moeten worden geleverd (...)

Met die paar Nederlanders, een enkele Belg en een handvol Duitsers ga je dat inderdaad niet meer redden, dat is helaas een feit.

Heb je jezelf daarbij dan ook afgevraagd hoe en waarom dat zou komen en waarom er te weinig Nederlands personeel is, of b.v. nog amper aanwas of animo de onder Nederlandse jongeren om beroepschauffeur te worden ? Of dat je b.v. geen Deen, geen Noor, geen Zweed meer ziet rijden op maandagochtend richting het zuiden, dat de Belgen haast overal de laan uitgebonjourd zijn, dat er geen Spanjaard meer op een Spaanse auto zit en ga zo maar door?
Ik denk dat je zelf het antwoord ook wel kan geven; we zijn letterlijk overspoeld met die badgasten uit het Oostblok, met alle ellende die daar bij hoort en waarvan dit respectloos Roemeens stuk uitschot slechts maar één voorbeeldje is..

Helaas is het een utopie om ooit nog te kunnen denken of mogen dromen dat het tij nog te keren is en het ooit goed zal komen, en Nederland met zijn eigen Nederlandse chauffeurs weer als volwaardig transportland boven aan de top staan in Europa. Precies zoals het ooit was....ooit. 

Dokus, Jeroenvlies, matthieu en 4 anderen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-8-2017 om 10:52 zei scania1965:

Tuurlijk !......aanpakken die slachtoffers ! Waar halen ze het lef vandaan om zielig te lopen doen !

Maar dit is toch een beetje de omgekeerde wereld.

Het slachtoffer moet maar maatregelen gaan nemen om aanranding te voorkomen ?

Moet ze maar een andere baan gaan zoeken zodat dit niet meer kan gebeuren ?

Lijkt me dat een IEDER, man/vrouw/ongeacht cultuur en ras en geloof, gewoon respect voor elkaar moet hebben

Heeft met normen en waarden te maken.....laten we daar eens wat meer aandacht voor hebben

Dan wordt het een stuk vrolijker op deze aardkloot

Zeuren om aanpassingen voor vrouwen, dat vind ik inderdaad zielig doen. Er hoeven geen aanpassingen te komen voor vrouwen. Zoals je zelf al opmerkt, je moet gewoon respect voor elkaar hebben. Daar zijn helemaal geen aanpassingen voor nodig.

Een vrouw hoeft inderdaad geen maatregelen te nemen om aanranding te voorkomen, maar het kan wel verdomde handig zijn. Aanranding kan je er misschien niet altijd mee voorkomen, maar de kans op verkrachting wordt er in elk geval een stuk kleiner van.

Even los van die mevrouw in kwestie, ook jij kan tijdens je werk in een situatie terecht komen waarin je geen tijd meer hebt om je gympen aan te trekken en hard weg te rennen. Ook jij kan tijdens je werk in een situatie terecht komen dat je geen andere keuze meer heb dan jezelf te verdedigen. Betrek het gewoon op jezelf. Laat jij je met een honkbalknuppel op je oren slaan of zou jij dan liever enige kennis van zelfverdediging hebben zodat je jezelf op dat moment toch nog kan verdedigen.

Respect. Je kan altijd in een situatie terecht komen waarin de ander dat niet voor jouw heeft. Een situatie waarin je niet meer weg kan lopen en dus moet handelen om jezelf het vege lijf te redden. 

Als laatste. Wij mensen nemen 1001 maatregelen voor het mogelijk onheil wat ons te wachten kan staan. Waarom zou een cursus zelfverdediging niet in dat rijtje passen?

Grunneger en scania1965 vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-8-2017 om 12:36 zei diklin:

jonge jonge wat een discussie weer, lees het krantebericht ff goed

ze gaf donders goed aan dat ze nergens van gedienst was,

de vrouw werd in haar linkerborst gegrepen, als dat geen aanranding is.

ik word een beetje niet goed van, zoals hou je een beetje op de achtergrond

of wat is nou precies aanranding,

je blijft gewoon met je poten van een ander af lijkt me niets meer dan normaal.

Eens !! Ophouden met overal en altijd 'twee kanten' te willen zien. Als je met je fikken aan andermans (oei.....) andermens lijf zit ben je fout bezig !!!!!! Hele dikke PUNT !

wesley 85, tiny, Marotrans en 3 anderen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden