[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Je zal ze maar voor je deur hebben staan...


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Ergens halverwege juni 2016...

De hele week onderweg geweest, eindelijk weer thuis op vrijdagavond bij mijn gezin en tijd om van het weekend te gaan genieten met enkel een zondagochtendtraining op de Maas in Rotterdam nog op het program. Een telefoontje uit IJmuiden van één van mijn DMRC-teamleden die zelf een eigen wedstrijd-roeiteam heeft met de vraag of ik 'toevallig' tijd heb om op zaterdag even bij te springen in de Kaagrace op de Kagerplassen bij Warmond omdat één van zijn roeiers is uitgevallen.
Tsja...ik ben nu eenmaal de beroerdste niet en omdat ik er ook zeker geen hekel aan heb om effe lekker tekeer te gaan in zo'n roeiwedstrijd zeg ik uiteraard ja. Eigenlijk bedoel ik nee maar toch zeg ik ja en dat maakt verders ook niet uit, nood breekt wet en deze man bewijs ik graag een vriendendienst. Tegelijkertijd realiseer ik me dat ik eigenlijk al zo veel weg ben doordeweeks en het beetje vrije tijd dat ik heb in de weekenden dikwijls opgeslokt word door het roeien wat ik heden ten dage nog steeds fanatiek doe. De meeste forumleden herinneren zich nog de Challenge met oud-mariniers van Rotterdam naar London in 2015, en inmiddels hebben we ook de tweede 320 km. van Den Helder naar Wilhelmshaven alweer achter de rug
Om het allemaal wat dragelijker te maken voor mijn gezin besluit ik om het vrouwtje en m'n jongste mee te vragen. Maar ze hebben al zoveel 'DMRC geweld, roeien, trainen en wedstrijden' voor hun kiezen gehad de afgelopen jaren dat de animo om weer opnieuw een hele dag langs de waterkant te staan kijken vrijwel nihil is. Toch wil ik graag dat ze erbij zijn, en stel wat in het vooruitzicht na afloop. "Als we naar huis gaan, mag jij kiezen waar en wat we gaan eten" zeg ik tegen m'n jongste zoon...

 

Op zaterdagochtend vertrekken we met z'n drietjes richting Leiden naar de Kagerplassen, en komen via smalle paadjes en een hoop gedoe met een pontje uiteindelijk bij de start van de wedstrijd. De race geroeid, 22 km. blik op oneindig en alles uit de kast, en daarna nog effe napraten met veel andere oud-mariniers die net als ik allemaal na onze eerste Challenge Rotterdam-London de weg naar het officieuze FSN-sloeproeien hebben gevonden en ook aan deze wedstrijd deelnamen, zij het ieder met zijn eigen team. Vrouw en zoon wachten geduldig af en uiteindelijk is het tijd om naar huis te gaan, het moment waarop zoonlief stiekem de hele dag op heeft gewacht. Hij mag kiezen waar we gaan eten!

Even later in de auto doe ik hem een paar voorstellen om het kiezen wat gemakkelijker te maken, maar zijn keuze is snel bepaald en resoluut; wij gaan naar Burger King!! Even doe ik nog een poging om hem op andere gedachten te brengen, maar de geneugten die ik doordeweeks onderweg beleef zijn niet de zijne en belofte maakt schuld, hij mocht kiezen dus...op naar Burger King. Een kinderhand is nu eenmaal gauw gevuld... 

 

Richting Brabant is de eerste BK die je tegenkomt op de A13 bij Delft-zuid, parking 'Het Ruyven'. Nu sta ik daar doordeweeks ook regelmatig mijn verplichte pauze te maken en het enige waar ik me daar altijd aan stoor is dat het soms moeilijk parkeren is in de lange parkeervakken vlak voor de Burger King. Of het is te smal, of lui zetten hun combinatie zó neer dat in- of uitdraaien haast onmogelijk is. Maar vandaag maakt het me niks uit, het is weekend en er is geen bal te beleven op de parking. Bovendien ben ik met de personenauto, dus wie doet me wat?....

Slechts tien minuten later word ik wakker geschud uit mijn droom. Mijn geest, vermoeid en leeg na de wedstrijd enkele uren geleden en die als een flat-liner zijn lot naar de Burger King ondergaat schrikt op wanneer ik doodgemoedereerd de parkeerplaats richting het restaurant op rijd...
Waar normaliter doordeweeks wat vrachtwagens - soms wat onhandig- geparkeerd staan, staat nu de complete parkeerplaats vol met misschien wel 60-70 losse trucks en wat combinaties. Werkelijk iedere vierkante meter is volgeparkeerd, je kan er spreekwoordelijk gezegd geen wiel meer kwijt!!
Waar ik normaal doordeweeks in het parkeervak sta, staan nu achter elkaar drie losse trucks van een Roemeense transportfirma geparkeerd. Ik sta perplex...ik heb veel gezien, genoeg meegemaakt maar blijkbaar nog niet alles. Werkelijk geen vierkante meter van de parking is onbenut gelaten, het staat letterlijk ramvol geparkeerd met trekkers van één en dezelfde Roemeense transportfirma met hier en daar een outsider die bij een andere vervoerder werkt maar waarschijnlijk wel dezelfde staal spreekt.
Compleet verbouwereerd na wat ik gezien heb ga ik met m'n jongen doen waar we voor gekomen zijn, eten bij de BK. En terwijl we aan tafel zitten neem ik het tafereel recht tegenover deze 'food-market' -bestaande uit allerlei diverse restaurants en fast-foodketens- nog eens in me op. Terwijl mijn jongen zit te genieten van zijn frietje en zijn hamburger spookt er van alles door mijn hoofd en stel ik mezelf duizend-en-één vragen met een enige en enkele conclusie; we zijn reddeloos verloren, ik wist niet dat het zo erg was......

 

20160611_185144.jpg 20160611_193203.jpg

 

Terwijl mijn vrouw en zoon nog totaal onwetend genieten van hun menu, maak ik me -zonder eigenlijk nog iets te proeven na het zien van deze barre ellende- op voor het vertrek naar huis. Maar niet voor ik vastgelegd heb op de foto hoe hier een parkeerplaats tijdens het weekend compleet geconfisceerd is door met name één Roemeense firma en waarvan de chauffeurs op nog geen 10 meter afstand in het oog van de gasten én restauranthouder hun eigen potje staan te koken. Kaagrace 2016...een ervaring rijker en een illusie armer.

En zo werd het voorjaar 2017.

Op zoek naar een andere auto kom ik na veel zoeken via internet uit op een interessante aanbieding van een garagebedrijf uit Leiden. Op zaterdag een afspraak gemaakt om de auto te gaan bezichtigen, vrouw en kind weer meer en met de hardheid en handelsgeest van een échte Brabantse boer de 'heren autoverkopers' in de showroom even de oren gewassen en de auto waar ik naar op zoek was meegenomen voor een droomprijs. Inclusief alle opties, inclusief garantie, te mooi om waar te zijn maar voor deze éne keer was het écht waar.

Nog gniffelend van plezier om het feit dat geen van de drie 'heren verkopers' van de dealer in hun gelikte kostuums één woord terug had op de brutaliteit van een Brabander die een bod deed op een auto om hem vooral niet mee te krijgen maar toch de winst in zijn zakken wist te steken,  rijden we weer terug richting Brabant. Maar niet zonder opnieuw nog eens langs de Burger King te gaan, dit feit moest nu eenmaal gevierd worden!

Tenminste, dat hield ik mijn vrouw en zoon voor. Stiekem wilde ik na ruim een half jaar nog eens polshoogte gaan nemen op parkeerplaats 'Het Ruyven' langs de A13 en kijken of de situatie nog steeds hetzelfde was als eerder in juni 2016, toen we terugkwamen van een roeiwedstrijdje op de Kagerplassen en ik mezelf drie keer in m'n arm moest knijpen om te geloven wat ik daar toen zag.

Even later rijden we richting Rotterdam, en nemen de afslag naar de food-strip op parkeerplaats 'Het Ruyven' langs de A13 waar naast Burger King ook het luxere HaJé, Subway, een Surinaamse toko en nog wat andere kleinere horecazaken zijn gevestigd recht tegenover de vrachtwagenparkeerplaats.
Heel even hoopte ik stiekem op een verbetering van wat ik een half jaar eerder aantrof, maar mijn verwachting werd rigoreus en keihard de kop ingedrukt toen ik mijn auto parkeerde en samen met mijn gezin naar het restaurant liep...

 

 20170127_162927.jpg20170127_163230.jpg

Het tafereel waar ik opnieuw getuige van was liet niets te raden over. Hetzelfde als waar ik doordeweeks onderweg ook mee geconfronteerd word.
Collega's uit het Oostblok, rumoerig en in grote getalen aanwezig. Hard lachend, lurkend aan de zoveelste Pivo en roepend -soms schreeuwend- naar elkaar terwijl polka-gejengel uit de speakers van een truck het rumoer bijna weet te overstemmen. Toch lijkt het dat ook hogerhand -ondernemers of Rijkswaterstaat- hun maatregelen hebben genomen om de overlast van deze ongevraagde gasten te beperken en ze het parkeren proberen te bemoeilijken door middel van grote gele betonblokken. Alle moeite ten spijt want helaas zijn chauffeurs nooit voor één gat te vangen, ook niet als ze b.v. uit Roemenië komen. Eén auto vóór en twee auto's achter de betonblokken parkeren en ook dat probleem is weer verholpen...
Plastic zakken met afval hangen links en rechts aan een spatbord of spiegel te bungelen en andere rommel zwerft -meegenomen door de wind- ergens over de parkeerplaats om ergens tot na het weekend in de berm van de parking te wachten tot de schoonmaakdienst het op heeft gehaald.
Dozen komen onder de dakspoiler vandaan, potten en pannen worden tevoorschijn getoverd uit de opbergvakken van hun veelal benauwd kleine en verouderde vehikel, etenstijd is begonnen! Noem het schrijnend, noem het een eigen keuze...

En terwijl een Nederlandse collega die zijn rust wil nemen de parking weer af rijd omdat iedere meter bezet is, de forenzen en de dagjesmensen angstvallig het restaurant laten voor wat het is op een enkeling na die zijn ogen uitkijkt van achter de raam en zich afvraagt wat al die trucks met die vreemde vogels daar moeten, neem ik nog wat foto's van onze collega's, concurrenten of eender welke naam je ze wil geven en ga met een auto rijker en opnieuw een illusie armer richting huis.

Ondertussen hebben de restauranthouders het nakijken......een parkeerplaats vol, geen droog brood te verdienen...
 

 


 



 

 

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat worden ze ook. Het is een duidelijke politieke keuze: Meer arme landen in de EU opnemen, waardoor de poort nog verder opengaat voor goedkope krachten. De lusten zijn voor (grote) bedrijven en de lasten voor de eigen bevolking.

 

Maar blijkbaar vind de Nederlander het prima zo en kiest hij/zij/het gewoon voor nog meer, meer, meer EU...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En zo is het met meerdere parkeerplaatsen net buiten rotterdam.
En als je na het weekend er weer langs rijdt, ligt er toch een bende. Zodat ik me zelfs schaam dat ik chauffeur ben.
Daar heb je wel een punt ,maar als ik zo hier en daar het soort vuil zie leggen dan zijn het niet alleen chauffeurs die de rotzooi daar dumpen.
Maar het ziet er inderdaad niet uit.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei andremast:

Daar heb je wel een punt ,maar als ik zo hier en daar het soort vuil zie leggen dan zijn het niet alleen chauffeurs die de rotzooi daar dumpen.emoji848.png
Maar het ziet er inderdaad niet uit.emoji34.png

 

Ga een in het weekend bij een mc donalds in de buurt kijken wat er aan troep ligt. Dat is net zo verwerpelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Pierre:

 

Klopt, ik zie het iedere maandagochtend weer op weg naar m'n werk.
Schaamteloos volk dat in het weekend even door de McDrive gaat, ergens op het industrieterrein in de auto gaat zitten eten en zonder pardon hun bende gewoon uit de raam flikkert. Mentaliteit anno 2017, waar het blijft of wie het opruimt zal ze verder ook een rotzorg zijn.
Op maandagmiddag zie je dan de bende uit de papieren zakken uit elkaar getrokken door de kraaien over het hele terrein verspreid langs de wegen liggen en een paar lui van het personeel van McDonald's met een grijpstok en een vuilniszak die de boel weer op lopen te ruimen. Triest....

Moet ik er wel bij opmerken dat bij de Mac in Roosendaal iedere dag een vent met n karretje loopt die de hele wijde omgeving van de MacDo schoonmaakt,dus niet alleen hun eigen parking.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
27 minuten geleden zei Pierre:

Met de huidige onderbezetting van de autoriteiten is het slechts een utopie om ooit te denken dat men daar dure man-uren in gaat investeren. De sukkeltjes van McDonalds ruimen het wel weer op, ze zien maar. Morgen weer een dag...

 

 

Zal niet gebeuren nee. Volgens mij hebben wij het hier in de wet Milieubeheer al wel geregeld. Er zal wel ergens in de vergunning staan dat het bedrijf (fastfoodrestaurant etc.) moet zorgen voor een afvalbeheersplan voor het terrein (omgeving) dat het bedrijf omvat...

 

Handhavers van de gemeente spreken het bedrijf erop aan als het een zooitje is.. niet de veroorzakers, vermoed ik.

 

Andere oplossing:

 

:angel:

 

e6f4c6bd_pukkelpop.jpg.jpg

http://www.dumpert.nl/mediabase/7220313/e6f4c6bd/je_bent_gewaarschuwd_.html

bewerkt door Durashift
Fotolink ingevoegd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei Durashift:

 

. Er zal wel ergens in de vergunning staan dat het bedrijf (fastfoodrestaurant etc.) moet zorgen voor een afvalbeheersplan voor het terrein (omgeving) dat het bedrijf omvat...

 

Handhavers van de gemeente spreken het bedrijf erop aan als het een zooitje is.. niet de veroorzakers, vermoed ik.

 

Andere oplossing:

 

:angel:

 

 

http://www.dumpert.nl/mediabase/7220313/e6f4c6bd/je_bent_gewaarschuwd_.html

 

Ben je de laatste tijd nog wel eens gestopt bij Van Der Valk,tussen Breda en Tilburg.

Daar hebben ze de parking afgezet  met beton blokken en ligt t vuil werkelijk meters hoog,je waant je daar echt in een ontwikkelingsland.

Schijnt ook iets te maken te heebn met n conflict tuusen de valk en  Rijkswaterstaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk toch dat het beeld van volle parkeerplaatsen enigszins vertekend is. Nederland is immers het enige land in de omgeving waar je nog je 45 urige weekeindrust in de cabine mag maken.

 

Daarnaast kunnen RWS en politie op doodeenvoudige wijze het bevolken van parkeerterreinen oplossen. Om te beginnen een parkeerverbod voor langer dan 24 uur. Zet vooraan en achteraan een vergelijkbaar computer systeem als wat voor traject controle wordt gebruikt en laat elke vrachtwagen die er langer als 24 uur staat 250 euro per uur aftikken met een maximum van €25.000,-. Dan verplaatst het probleem zich weliswaar, maar zijn die parkeerplaatsen binnen kortst mogelijke tijd weer leeg. Met niet betalen komt men niet weg, daar het grenscontrolesysteem van de KMar de kentekenplaten registreert en in het geval dat er iets niet klopt wordt gaat er (nu ook al) automatisch een signaal naar de politie. Die kan dan het voertuig van de weg halen, direct een 45 uur stilzetten op een RWS terrein zonder de dienstdoende bestuurder en uiteraard mag het voertuig pas weer vertrekken als de boete en de huur van het RWS terrein zijn betaald.

 

De oplossing is simpel, nu nog de politieke wil.

bewerkt door Vrachtrijder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Het is toch te gek voor woorden: als je als particulier of bedrijf jouw terrein zo verslonst staat de milieupolitie aan de deur, ga je zonder vergunning bouwen (of meerdere auto's in de tuin parkeren bijvoorbeeld) heb je een probleem met de gemeente etc.

Maar bedrijven als ITTL, Mitliv en meer van die 'klinkende' Hollandse namen van weleer :rolleyes: pikken gewoon openbare terreinen in en claimen dat als hun standplaats! En er is geen mens, laat staan Overheidsinstantie die er iets aan doet!!! Werkelijk waar, wat is dit?? Wat mij betreft hét ultieme voorbeeld van het wanbeleid en het gebrek aan ruggengraat van De Nederlandse Regering... stelletje dweilen, bah! Niet alleen voor onze sector, maar ook voor de horeca-ondernemers maken ze veel kapot... heel veel!!

 

Vrachtrijder geeft al een mooie oplossing maar inderdaad, willen en kunnen :zegtniets:

 

En het kan ook anders: gisteravond moest ik weer eens binnendoor naar huis i.v.m. de vrijdagdrukte en kwam langs Schotpoort Eerbeek. Die zet een stuk eigen terrein af voor z'n witte-platendivisie, 'n paar pendeltrailers en -trekkers als afscheiding langs de openbare weg en leef je uit... Ook niet geheel in de haak maar 'n ander heeft er tenminste geen last van. Rotra doet dat ook, hun Roemenen staan ook op eigen terrein te kamperen in hun weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Waarschijnlijk hebben ze wel aan de bel getrokken Pierre, dat terrein zal van Rijkswaterstaat zijn denk ik. Maar als die niets doet, of zegt niets te kunnen doen, wat moet je dan?? Als ik het goed begrijp is de grond bij Gilze van v.d. Valk dus die kan zelf wat regelen. Maar ben jij als ondernemer huurder van RWS doe je al weinig meer...

Bovendien zijn het niet alleen de weekenden: door de week staan ze er ook! Soms 'n paar gewoon midden overdag (dan zal het wel rustig zijn bij de Norfolk), maar 's avonds zijn de meesten gewoon terug hoor... het beste bewijs dat die gasten binnenlands werk doen hier in Nederland :mad:

 

Ik heb er ook wel 'n paar keer gestaan, één keer aan de westkant maar dat is zo gruwelijk krap én je staat bijna met je cabine in de restaurants; ook wel aan de overkant maar prettig is anders. Iets later op de avond kun je het zo-wie-zo vergeten, maar de keus qua eten is daar niet echt je dát. Niet gek hoor, als er toch niemand binnen komt...

Eventueel kun je op de Spaanse Polder nog wel wat eten (tot 20.00 uur) maar niet douchen, of in Bleiswijk maar daar kun je bijna geen auto kwijt. 'n Rothoek daar wat dat betreft...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei Pierre:


Nu zit er natuurlijk een wezenlijk verschil tussen een locatie zoals een eigen terrein waarvan de eigenaar zijn eigen werknemers ergens in de bosrijke omgeving van de Veluwe parkeert achter een paar trailers, of een grote openbare parkeerplaats langs één van de drukste autosnelwegen in de Randstad waar een vreemde Roemeense transporteur zijn volk ieder weekend dumpt en daarmee gelijk de gehele parkeerplaats confisceert.

Laat ze dan inderdaad maar lekker ergens in de randstad gaan staan, want daar werken ze ook. Dan blijft de Veluwe tenminste mooi en schoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei jdinverbazing:

En daarom sta ik uit principe (bijna) nooit stil bij welke stop-gelegenheid dan ook...

JIj hebt je pricipes nog,die hebben velen njket,die moeten spoppen wanneer de rij uren erop zitten.

( wie niet veel rijdt hoeft ook niet gauw te stoppen,bedoel je dat ?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

JIj hebt je pricipes nog,die hebben velen njket,die moeten spoppen wanneer de rij uren erop zitten.

( wie niet veel rijdt hoeft ook niet gauw te stoppen,bedoel je dat ?)

Ik rijd wel veel maar maak gebruik van de laad en losmomenten om dan ook maar tegelijkertijd de pauze's in te vullen. Op die manier hoef ik eigenlijk nooit bij benzinepompen of soortgelijke vreettenten een stop te houden.

Dat past ook bij mijn ongemak die ik steeds weer ervaar als ik op die plekken dan toch een stop maak en het hele terrein vergeven van buitenlandse chauffeurs zie staan. Op weg naar mijn werk telde ik es op de elke 10 vrachtwagens die ik inhaalde 8 roemenen, bulgaren of soortgelijke buitenland chauffeurs.

Het lijkt wel of de Nederlandse chauffeur op de Nederlandse wegen steeds zeldzamer wordt (dat is natuurlijk niet zo maar je krijgt zo wel de indrukt).

Ik houd mijn pauze's dan ook nog altijd en bij voorkeur tijdens het rijden.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden