[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Noorwegen....HELP!!


Marruk

Recommended Posts

  • Forumlid

Collega's....

Ik moet de eerste week van april naar Noorwegen.

Ben daar nog nooit geweest en ik wordt eigenlijk al "bang" als ik naar de leuke foto's hier op dit forum uit noorwegen bekijk.

Hebben jullie toevallig ook nuttige adviezen?

Kettingen zullen wel mee moeten??

Ik moet beginnen in Kristiansand en dan via Geilo naar Bergen.

Kan ik gewoon met de boot van Hirtshals naar Kristiansand? In Bergen ga ik iig weer terug met de boot naar Hanstholm.

Hebben jullie toevallig ook ervaringen met de grens daar? Ik ga namelijk met paarden en heb geen ervaring met iets naar buiten de eu gaan.

Hoorde iets dat ik een douane document moet laten maken. T1 ofzo.

Nou in ieder geval alvast bedankt voor de genomen moeite om te reageren.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Benodigde documenten voor wegtransport in Noorwegen

Naast een geldig paspoort (of Europese of Nederlandse identiteitskaart), Nederlands rijbewijs en een werkgeversverklaring is op het voertuig nodig:

* Nederlands kentekenbewijs;

* kentekenbewijs voor aanhangwagen/oplegger;

* geldig bewijs van W.A.-verzekering. De groene kaart wordt erkend

Op de lading (in geval van 'vrije' goederen) zijn nodig:

* CMR-vrachtbrief, geheel ingevuld volgens de bepalingen van de CMR;

* factuur;

* documenten met betrekking tot landengebonden voorschiften; bijvoorbeeld aangifte ten uitvoer;

* T-document/TIR-carnet;

* productgebonden documenten/certificaten.

Transportvergunningen

* geldig vergunningsbewijs voor binnenlands beroepsvervoer in Noorwegen;

* gewaarmerkte kopie communautaire vergunning voor grensoverschrijdend vervoer (de zogenoemde Eurovergunning).

Vergunningen met betrekking tot derdelandenvervoer

* geen vergunning nodig met EU-lidstaten;

* toegestaan met niet-EU-lidstaten, onder voorwaarde dat ook het andere land derdelandenvervoer toestaat;

* vervoer onder dekking van een CEMT-vergunning is toegestaan. Voor CEMT-verhuisvervoer bestaan speciale vergunningen.

Kan zo snel even niks vinden over dierenvervoer. Hoop dat je hier al een stuk mee op weg bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Collega's....

Ik moet de eerste week van april naar Noorwegen.

Ben daar nog nooit geweest en ik wordt eigenlijk al "bang" als ik naar de leuke foto's hier op dit forum uit noorwegen bekijk.

Hebben jullie toevallig ook nuttige adviezen?

Kettingen zullen wel mee moeten??

Ik moet beginnen in Kristiansand en dan via Geilo naar Bergen.

Kan ik gewoon met de boot van Hirtshals naar Kristiansand? In Bergen ga ik iig weer terug met de boot naar Hanstholm.

Hebben jullie toevallig ook ervaringen met de grens daar? Ik ga namelijk met paarden en heb geen ervaring met iets naar buiten de eu gaan.

Hoorde iets dat ik een douane document moet laten maken. T1 ofzo.

Nou in ieder geval alvast bedankt voor de genomen moeite om te reageren.

Groeten

Marruk, je kunt ook met de boot van Hirsthals via Kristiansand naar Bergen vv. Als je echt via Geilo moet heb je mazzel:D Je gaat dan via een van de mooiste wegen van Noorwegen. Je moet dan nl via de Hardangervida (1100mtr) en wat mooie fjorden. Zeker kettingen meenemen hoor. Check anders ook nog ff Martin via t forum of pb. Goeie reis, Matthieu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Marruk, je kunt ook met de boot van Hirsthals via Kristiansand naar Bergen vv. Als je echt via Geilo moet heb je mazzel:D Je gaat dan via een van de mooiste wegen van Noorwegen. Je moet dan nl via de Hardangervida (1100mtr) en wat mooie fjorden. Zeker kettingen meenemen hoor. Check anders ook nog ff Martin via t forum of pb. Goeie reis, Matthieu.

kan jij nog n bijrijder gebruiken,

be nu twee keer in Noorwegen geweest

ben in het bezit van vvc-b, c, en adr, moet volgende mnd voor C/E

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

let op!!

net voor je bij de boot bent in hirthals,moet je op laatste rotonde ff links naar de douane!!

en als je boot afkomt in kristiansand ook weer(noorse douane)

wijst zich vanzelf,en anders ff vragen op de boot,zitten altijd wel paar nl-ers op!!

vergeet ook geen geld(noorse kronen) mee te nemen,of anders master- of visacard, want je moet ook nog paar veerbootjes over!!!

weet niet of je in bezit bent van magnetron,zou wel makkelijk wezen,zijn wel enkele eetgelegenheden,maar dat is wel op zn noors en daar moet je wel van houden!!!

verder camera meenemen,kun je paar mooie foto's maken!!:D

goeie reis en lat maar weten als je trug bent

ps volgens mij heb je vanaf 1 april geen kettingen meer nodig!!!

gr jc :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
let op!!

net voor je bij de boot bent in hirthals,moet je op laatste rotonde ff links naar de douane!!

en als je boot afkomt in kristiansand ook weer(noorse douane)

wijst zich vanzelf,en anders ff vragen op de boot,zitten altijd wel paar nl-ers op!!

vergeet ook geen geld(noorse kronen) mee te nemen,of anders master- of visacard, want je moet ook nog paar veerbootjes over!!!

weet niet of je in bezit bent van magnetron,zou wel makkelijk wezen,zijn wel enkele eetgelegenheden,maar dat is wel op zn noors en daar moet je wel van houden!!!

verder camera meenemen,kun je paar mooie foto's maken!!:D

goeie reis en lat maar weten als je trug bent

ps volgens mij heb je vanaf 1 april geen kettingen meer nodig!!!

gr jc :tu:

de noorse gatekjøkken staat bekend om z'n beefsnadder, pølsermenu's en nauurlijk de hamburger tallerken menu's...een grote hamburger met friet met de enige echte hoff pomfriet kruiden...en 0,5 liter fris naar keuze :tu:

officeel is het zo dat je verplicht bent om op winterbanden te rijden tussen 30 oktober tot de eerste maandag na pasen, dit geld ook voor kettingen, echter omdat pasen zo vroeg is en marruk naar geilo( spreek uit, jeiloe) gaat is het verstandig om ketting mee te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hej Marruk,

Hou ook nog effe genoeg kroontjes over voor de terugreis, bootje Bergen==>Hanstholm (Fjordline) kan errug gezellig zijnbiertje, en volgens mij hebben zie die (vrachtboot) niet meer, dus dat varen komt ook wel goed, mocht je toch die vrachtboot hebben (de Likra) ga na het eten meteen liggen want dat word gewoon tobbedansen, die tip kreeg ik ook een keer maar ik was eigenwijs dus paar uur Barf. Maar wat ik al zei, ik heb gehoord dat ze die al niet meer hebben, het is voor mij ook een poosje geleden dat ik in die hoek van Noorwegen heb gezeten.

En wat betreft die fotocamera??? MEENEMEN!!!!! Het is een FANTASTISCH!! Mooie omgeving daar, en als je terug vaar ga effe op het buitendek staan met je camera als het teminste nog niet donker is, die boot vaart een mooi poosje tussen de eilandjes door echt schitterend.

Suc6 en enjoy

Groeten Roy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik verwacht ook dat je in iedergeval met 3 trofeeën thuis komt...

27mar20081466borderpb0.jpg

27mar20081468borderbi3.jpg

27mar20081467borderaz5.jpg

De Noorse wunderbaum...met de geur van Noorwegen.

De ' statoil ' koffie mok, voor maar 99,00 nok zoveel warm drinken bij elk statoil tanstion.

De Noorse nummernaam plaat, helaas hebben ze Marruk niet maar wel de 'plain' uitvoering incl een sticker vel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik verwacht ook dat je in iedergeval met 3 trofeeën thuis komt...

De Noorse wunderbaum...met de geur van Noorwegen.

De ' statoil ' koffie mok, voor maar 99,00 nok zoveel warm drinken bij elk statoil tanstion.

De Noorse nummernaam plaat, helaas hebben ze Marruk niet maar wel de 'plain' uitvoering incl een sticker vel

Nou goed idee zeg!!! Ik zal in iedel geval zeker m'n best doen om die troffeeën mee naar nederland te nemen. :tu:

Zit alleen nog te klooien met die export documenten. Krijg alleen een uitvoer verklaring mee hier aan de grens. Dan in noorwegen moet ik de douane-papieren aan de grens laten maken.... geen idee hoe het werkt.

Moet i.i.g. wel dokken om de paarden over de grens te krijgen.

We zien wel hoe het gaat lopen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nou de adressen zijn ook bekend....

zijn er nogal wat. 1 in denemarken en 7 in noorwegen.

Valt op zich wel mee, maar denk er toch wel ff druk mee te zijn.

Brovst en dan

Byremo, Flekkefjord, Kvaerneland, Bryne, Sandnes, Geilo en Myklebust.

Mooi man....:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden