[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Heijboer Etten Leur


Recommended Posts

  • Forumlid

ik vindt het altijd zo typisch als de belastingdienst de schuldige is aan een failliesement :D

Lijkt me dat je gewoon niet aan je verplichtingen voldoet zoals loonbelasting enzo

Denk dat het bedrijf in de problemen kwam en maar tijdelijk wat minder btw heeft afgedragen die nu terug gevorderd wordt

 

Maar goed: altijd jammer als er mensen werkeloos worden !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^Ik kan ver met je meegaan, echter ook boekhouders kunnen fouten maken. Als de belastingdienst dan die fout vindt en hem gelijk afstraft  met een boete van 100% dan ook nog zo star is om de betaling binnen 1 jaar te willen innen anders komt er weer een boete overheen van 50% van het begin bedrag.  Dan kan het best. 

 

Ik ben drie jaar met de belastingdienst bezig geweest om aan te tonen dat mijn fout niet fout was. Maar dat de cijfers zo uitkwamen door verliezen van faillissementen te moeten boeken. Maar wat begon met € 10.000,- als fout was na drie jaar inclusief rente                 € 32.500,-. Het is wel goedgekomen maar ik zeg dus dat het wel kan. 

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei Marotrans:

 

Volgens bovenstaande bron is Heijboer  Etten Leur failliet verklaard; men noemt de Belastingdienst én de hoge kosten van het UK- vervoer als oorzaak.

 

Welnee. De stille vennoot of investeerder wilde z'n geld terug en daardoor is de tent omgevallen.

 

.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei SPL:

Waar staat of word geschreven dat de belastingdienst schuldig is ? Helemaal nergens, er staat alleen dat deze dienst het heeft aangevraagd

 

 

Nee , maar de belastingdienst zal niet de stekker er uit trekken omdat de Shell zijn facturen niet betaald krijgt zeg maar  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er schijnt nogal wat schuldendruk uit het verleden op de doorstart te hebben gestaan,en dat heeft er blijkbaar ook aardig ingehakt.

https://www.bndestem.nl/etten-leur/transportbedrijf-heijboer-etten-leur-bv-twee-jaar-na-doorstart-failliet~ab5730ee/

 

 DE kans op een doorstart is deze keer nihil volgensde curator.

Dus hopelijhk voor de mensen zal t op een overname uitdraaien.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei RobNiat:

Die haal je gewoon bij de dealer. Niemand heeft intresse in een ander zijn zooi.

 

Als ik op de weg om me heen kijk, denk ik dat er op die stelling nog wel wat af te dingen is...

 

3 uur geleden zei RobNiat:

Hooguit Fred Borghuis.

 

Hij had niet alleen maar DAF's hoor... :kiss:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Leeuw:

Als ik op de weg om me heen kijk, denk ik dat er op die stelling nog wel wat af te dingen is...

 

Zeker.. alleen, als ik dan bij de truckhandel kijk wát die hebben staan én hoeveel weken (maanden) dat spul bij het hek blijft staan.. dan denk ik wel eens.. hoe kan het allemaal uit.. :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom zouden ze de lease overnemen?

 

Een leasemaatschappij wil zo'n voertuig ook met alle plezier verkopen. Mochten ze er geen slachtoffer voor vinden dan staat zo'n ding over een paar maand bij BVA AUCTIONS, TROOSTWIJK of een andere veilingsite te koop.

 

Dan beuren ze nog veel minder er voor, in de meeste gevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Teddybeer:

Waarom zouden ze de lease overnemen?

 

Een leasemaatschappij wil zo'n voertuig ook met alle plezier verkopen. Mochten ze er geen slachtoffer voor vinden dan staat zo'n ding over een paar maand bij BVA AUCTIONS, TROOSTWIJK of een andere veilingsite te koop.

 

Dan beuren ze nog veel minder er voor, in de meeste gevallen.

 

^^Eigen materiaal terug kopen via zo'n veilingsite na een doorstart:zegtniets::wijn:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei RobNiat:

 

Dat is bekend Leeuw. En ik doelde in dit geval ook juist op die Volvo waarvan hij de lease overnam.

 

Waarom zou je dat willen? Je least een auto voor een zekere tijd. Zeg drie jaar. En zeg dat je drieduizend Euro per maand betaalt daarvoor. (compleet fictief hoor, deze cijfers) Waarom zou je dan een auto van anderhalf jaar oud gaan leasen? De nieuwigheid is er al af. De eerste problemen steken misschien al de kop op. En je betaalt precies dezelfde prijs.

 

Dan stap je toch zelf naar de dealer en haal je daar een nieuwe?

 

En dat geldt voor Van Overveld net zo. Die beklinkt zo'n deal met een telefoontje. Zou die op een ander zijn zooi zitten te wachten?

 

Geen idee waarom bedrijven dat willen, geen idee ook of die tweedehands auto's dan gekocht of geleased zijn.

 

Ik kan me voorstellen dat wanneer een leasemaatschappij auto's van een jaar of twee jaar oud heeft staan, ze deze misschien wat goedkoper in de markt zet. Een tweedehands wagen hoeft natuurlijk absoluut niet onder de noemer "zooi" te vallen. De vraag is dus, lease je een tweedehands truck goedkoper of betaal je hetzelfde als voor een nieuwe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei josimo:

^^Eigen materiaal terug kopen via zo'n veilingsite na een doorstart:zegtniets::wijn:

 

Met machine's e.d. gebeurt dat inderdaad. Soms komen ze niets eens van hun plek af... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei RobNiat:

Waarom zou je dan een auto van anderhalf jaar oud gaan leasen? De nieuwigheid is er al af.

 

Misschien omdat de bijbehorende chauffeur ook mee overgenomen is?

 

Voertuig kan een specifieke uitrusting hebben voor bepaald werk wat ook mee overgenomen is.

(bijvoorbeeld een bepaalde pomp / compressor om te laden of te lossen..)

 

Natuurlijk, dat is allemaal wel nieuw te bestellen.. maar kost vaak toch extra tijd en geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Twee grote redenen om jong gebruikt te leasen ipv nieuw.

1) Men neemt werk over dat eerder werd gedaan door de gefailleerde. Dan heb je niet gelijk al het juiste materiaal misschien maar de gefailleerde wel, als dat spul dan ook nog eens jong is en je neemt ook nog eens het personeel mee kun je wel gelijk aan de slag.

2) Als je het materieel in operational lease neemt dan is het goedkoper dan nieuw met dezelfde voordelen van nieuw.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden