[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Borghuis Transport


Recommended Posts

Bedoel je mij?
 
Ik heb geen 2 accounts, ik weet niet hoe die router-shit werkt maar ik log ik op mijn mobiele hier thuis en de pc dus dat moet te controleren zijn. Ik ben geen Piet dus.
Dat je me toendertijd van Facebook gegooid heb omdat ik je het advies gaf om wat minder selfies van je ............te maken is voor mij geen reden om nu rancuneus gedrag te vertonen. 
 
Ik wilde helemaal niet reageren maar even on-topic nu.
 
Je hebt zelf zo op lopen scheppen over allerhande zaken, of het nu ging over je financiële onafhankelijk aangaande je truck ging,je huiskleur, je Nespreso-automaat, je Outlander die elke ondernemer zou moeten kopen want voor niks. Je opschepperij over dat je het zo goed had kwa opbrengst bij Franken, noem maar op. Ik kan in jouw geval slechts zeggen: Hoogmoed komt voor de val.
 
In een andere post/reactie op mij vroeg je mij om bij mezelf te rade te gaan. Welnu, dat heb ik gedaan. Toen ben ik mijn zegeningen gaan tellen en zal ik je/jullie wat vertellen? Ik was diep beschaamd. Ik klaag nog wel eens in mezelf dat het allemaal beter kan en moet. Enfin, zegeningen geteld en tot de conclusie gekomen dat ik het goed voor elkaar heb.
 
 
Je bent nog zielige dan ik al dacht

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei RobNiat:

 

Discussieren absoluut. Zelfs gissen en vliegertjes oplaten. Maar allemaal flauwekul om een ex-werknemer die Fred Borghuis een warm hart toedraagt... Nee, dan maar gauw terug om waar het om ging. Het faillissement van het succesvolle Borghuis Transport.

Inmiddels ben ik wel getriggerd door het faillissement van Borghuis Transport. Zeker nu Freddy als door een hond gebeten reageerde op de opmerking van de vermeende ex-werknemer Piet Tukker. De opmerking waarin Freddy mij denkt te ontmaskeren als Piet Tukker. Niet dat ik geloof dat Piet Tukker een ex-werknemer is maar eerder een ingewijde die op één of andere manier Freddy nét wat beter kent als ons, of althans, beter kent dan ik.

 

Terugkomend op het gegeven dat Freddy onafhankelijk was van een leasemaatschappij -dat vermeldde hij zelf- ooit op het forum (ik kan me niet voorstellen dat hij mij dit in vertrouwen verteld heeft die ene keer dat ik hem aan de telefoon had) én de opmerking van Piet over het zwager 'dingetje' ben ik wat gaan nadenken tijdens mijn geestdodende arbeid van vandaag. Op basis van hetgeen ik weet of meen te weten heb ik nog steeds geen eensluidende conclusie kunnen trekken.

 

We hebben: de hypothetische Hypotheek (das de hypotheek die geen hypotheek is)

                      een 'financieel onafhankelijke' Freddy  (gezien zijn reactie heeft zwager daar iets mee van doen)

                      de opdrachtgevers van Borghuis (de hoofdprijs zal je niet krijgen maar je kunt er wel voor doen) 

                      een redelijk standaard wagenpark, geen rare uitspattingen (als je de Nespresso-machine en de 'eigen' kleur saffier-blauw even achterwege laat)

                      een paar nette chauffeurs (dat weet ik omdat ik een hele tijd Facebook-vriend van Freddy was en hij wel eens wat personen tagde)

 

Normaal gezien ga je als je op deze manier voor deze opdrachtgevers rijd niet failliet. Dat kun je wel redelijk afkaarten. Nieuwe auto's  met onderhoudscontract, je weet wat een chauffeur kost, je weet wat je kwijt bent aan de diesel. Dat is gewoon rekenen. Dat heeft Frank Bibow je wel geleerd. Of het slim is om op deze manier een transportbedrijf op te tuigen -beetje charteren- weet ik niet, maar allee, ik ben nooit verder gekomen dan als zzp-ertje aan te gang te blijven. Dan was er nog een gehuurde loods (ex-Donkelaar?) en een nieuwe Outlander van rond de 40.000. Met een normale omzet kun je dat allemaal ook nog wel bekostigen als het allemaal goed draait. Dan komen er wat schades, er moet wat eigen risico van de povere marge betaald worden, er word eens iemand ziek etc. Het loopt allemaal niet zo maar je krijgt ook niet echt de vinger op de zere plek. De Actros en de Red Passion zijn immers met 'boekwinst' verkocht (dikke gniffel) daar heeft onze Fred geen scheur van in zijn broek opgelopen.

 

Blijft over de hypothetische hypotheek én het zwager 'dingetje'. Of dat nu een erfenis of een lot uit de loterij is/was maakt niet uit.

 

Fred leent geld van zwager, koopt Actros en doet het goed. Echter maakt Fred de fout die veel eigenrijders maakten. Hij ging eens kijken wat het opleverde en zette er een auto bij. Dat kon uit. Auto 3 volgde snel. Fred is de Actros zat en als echte ondernemer met wellicht een heus eikenhouten bureau vraagt hij wat offertes aan. Omdat Fred meer chauffeur is als ondernemer laat hij zich een Red Passion aansmeren die voor alle geld te duur is. De povere marges houden niet van 8-cilinders en dus werd er node uitgezien naar zuinigere auto's. Daar kon Scania in voorzien (die 450-ers zijn écht zuinig) en omdat er een nieuw model zit aan te komen willen ze de verkoopcijfers hoog houden. Dit doen ze door speciale versies van ouwe hokken te maken. Fred 'koopt' er twee in zijn eigen bedrijfskleur, saffier blauw. Dat de rest van het wagenpark wit met sticker is word over gezwegen (wit met sticker is slim ivm inruil). Dan is er nog een Outlander die de prijs heeft van een halve normale (wit met sticker) trekker want Fred moet toch in stijl naar zijn eikenhouten bureau. 

 

Inmiddels is de belasting langsgeweest, Fred is in 2013 begonnen en heeft danig geïnvesteerd maar er zal toch eens het 1 en ander afgedragen moeten worden. Dat zal ongetwijfeld gedaan zijn daar het bedrijf ten onder is gegaan door een hypotheek uit het verleden. De hypotheek die geen hypotheek is. Men rept namelijk met geen woord over belastingschuld.

 

Zal het dan tóch de zwager zijn die zijn geld komt terughalen? Geld wat er bij lange na niet is omdat van de 'boekwinst' een auto/huis/noem maar op gekocht is? Wie zal het zeggen. Ik heb zo het vermoeden dat als ik er naar vraag óf op het privé vlak kom óf ik geen antwoord krijg omdat ik niet bij het Freddepet clubje hoor. 

 

Komt me nog wat te binnen. Fred is slim, Fred wil een dak boven zijn hoofd, Fred zet het huis op naam van zijn vrouw. Hoe ze dat financieel kan regelen laat ik in het midden, dat is niet perse onmogelijk. Wel hoop ik dat de verwantschap met Fred's geldschieter aan Fred's kant ligt. Anders zal het qua verjaardagsgezelligheid wel een beetje een aparte sfeer met zich meebrengen. 

 

Bij mij staat alles op mijn naam, het huis, de auto's en de boot. Alleen de caravan niet. Op een of andere manier is die op naam van de vrouw terechtgekomen. Vraag me niet waarom. Ik vind het handig en ik wijs haar eens in de zoveel tijd op dat feit. Vaak als ik weer eens te laat thuiskom of dat vrouwlief aan andere dingen aanstoot neemt zoals rode lippenstift in mijn overhemd en stinkend naar de hoerenparfum:p

bewerkt door the duke
  • Like 5
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei RobNiat:

 

Hierop doel je Ron?

 

Zal allicht mee hebben gespeeld. Zonder twijfel. Wat ik ook nog niet langs heb zien komen is dat Freddy met zes auto's uitgecharterd aan drie vaste opdrachtgevers een planner in dienst nam. Dergelijke grootheidswaanzin doet een mens eerder belanden bij een faillissement dan een chauffeur die schade rijdt.

 

Maar misschien wil Freddy die andere redenen nog wel noemen..? Tot nog toe klinkt het alles als smoesjes. Leugens om iets anders te verbloemen.

 

 

 

Een planner voor 6 auto's, dat heb ik gemist. Ik had er 11 en deed de planning onderweg.

 

Schade's is echt een probleem, zeker als dit met grote regelmaat gebeurd. En als eigenaar lang in de ziektewet zitten is niet bevorderlijk. Ik ben heel goed verzekerd maar een chauffeur kan ik er niet van betalen.

 

Je ziet het iets te zwart wit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
41 minuten geleden zei SPL:
11 uur geleden zei europeaan:

 Dat is niet de bedoeling,ieder krijgt een tweede kans.

Maar de enige die t voor m opnam ,Piet Tukker,hoor je niet meer.

 

 

Die barre gaander rijd zich natuurlijk helemaal krom :p:D

 

Ik hoop het dan maar dan horen we het vanzelf wel weer. 

Piet als je even tijd hebt.............

Misschien durft hij hier niet meer te komen of te vertellen zoals zo velen?

 

Of Fred moet zelf met een openbaar antwoord komen?

Dan zijn in ieder geval veel vragen de wereld uit.

Ik en ik denk meerderen, vinden het toch vreemd dat een bedrijf zomaar een doorstart kan maken. 


 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik die Piet Tukker was zou ik eigenlijk helemaal niet meer voor Fred willen werken.

Als je dat zo hoort,met 6 auto's al een planner,dat is wel vent die naast je op de bijrijderstoel zit en waar jij de kost voor moet verdienen,dat zijn de kosten voor t sterfhuis.

Dan blijft er voor vet op de botten weinig meer over.

 

Als ik  Fred was en toch door wil starten: kocht ik een paar low budget trekkers,zoals een Daf CF,of Iveco,ofzo n Renault lachebekkie( premium),zocht een paar goede opdrachtgevers ,dan heeft hij geen planner nodig,kan ie zelf doen.

En zette er n paar jonge gasten op,aangevult met een of twee pensionado's om de moeilijke uren op te vangen.( voor de woensdag avonden en vrijdagmiddagen en zaterdagochtenden:D),moeders doet de administratie.

Piet(Tukker) is bereid om wat te doen w.b. loonkosten( paar loonschalen omlaag) en kan misschien voor de jeugd als "mentor "fungeren.

loonkosten laag,overhead kosten laag,geld komt regelmatig binnen : Kassa.

 

Jammer dat Piet niet meer reageert,zou graag zijn mening eens horen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge jonge jonge. Wat zijn jullie toch een stelletje roddelnichten.
Die vermeende planner was gewoon een oud collega die op koffie visite kwam. En als er dan voor de grap iets geplaatst wordt op Facebook nemen jullie dat zonder meer voor waar aan. Er is er nog niet 1 zo groot geweest om bij mij aan waarheidsbevinding te doen. Neem aan dat jullie dan vanaf nu ook geen commentaar zullen leveren op een dagblad als de Telegraaf.

Gezien het niveau wat jullie momenteel hanteren zal ik me hier niet verder in details uit laten. Feit is wel dat er een hoop dingen gezegd zijn die niet kloppen. Laat me er zoals reeds gezegd verder niet over uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
41 minuten geleden zei Freddepet:

Tjonge jonge jonge. Wat zijn jullie toch een stelletje roddelnichten.
Die vermeende planner was gewoon een oud collega die op koffie visite kwam. En als er dan voor de grap iets geplaatst wordt op Facebook nemen jullie dat zonder meer voor waar aan. Er is er nog niet 1 zo groot geweest om bij mij aan waarheidsbevinding te doen. Neem aan dat jullie dan vanaf nu ook geen commentaar zullen leveren op een dagblad als de Telegraaf.

Gezien het niveau wat jullie momenteel hanteren zal ik me hier niet verder in details uit laten. Feit is wel dat er een hoop dingen gezegd zijn die niet kloppen. Laat me er zoals reeds gezegd verder niet over uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 

 

 

reageer verder dan ook niet!!! of je legt het verhaal open en bloot hier op t forum of je houd je mond en gaat niet andere beschuldigen dat ze dingen vertellen die mogelijk niet waard zijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dat van die planner inderdaad een facebook-geintje was, hebben een paar forumleden zichzelf nu behoorlijk voor lul gezet  LOL
Ja. Dat was echt een geintje. Het is een oud collega en die werkt heel ergens anders. Daarnaast is hij fervent wielrenner en kwam bij mij een bakkie doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
44 minuten geleden zei schoenenreus:

 

 

reageer verder dan ook niet!!! of je legt het verhaal open en bloot hier op t forum of je houd je mond en gaat niet andere beschuldigen dat ze dingen vertellen die mogelijk niet waard zijn.

 

Hij zou wel lekker gek zijn om hier open en bloot het verhaal op het forum te doen, er is ook nog zoiets als een curator in het spel.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan moet die gewoon zijn mond houden [mention=427]Pierre[/mention]. als je niks wilt of kunt zeggen moet je niks zeggen......

Wie de schoen past trekke hem aan. Je hebt zelf nog geen inhoudelijk juiste postings hier geplaatst. Enkel insinuaties om andere reacties uit te lokken

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 23-11-2017 om 19:23 zei Freddepet:



Gezien het niveau wat jullie momenteel hanteren zal ik me hier niet verder in details uit laten. Feit is wel dat er een hoop dingen gezegd zijn die niet kloppen. Laat me er zoals reeds gezegd verder niet over uit.


 

Tóch ga je dr steeds op in maakt mij niet uit ik ga je niet af kraken óf de hemel in prijzen je het gewoon gedaan destijds wat jij dacht wat juist was is niks mis mee .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wow Pierre, wat een interessante invalshoek. De Brabantse drugsmaffia. Het zal toch niet?

 

Over dat uitdiepen van Fred's inmiddels 'gefileerde faillissement' heb ik het volgende te zeggen. Zoals je terug kunt lezen op 1 van de eerste pagina's in dit topic gaf ik een klein beetje mijn mening, een erg beknopte trouwens. Om precies te zijn schreef ik: Ik denk dat Freddy lult. En hij lult ook. Voor mij was eigenlijk de kous af want ik vind aandacht besteden aan Freddepet verloren tijd. Inmiddels is wel duidelijk hoe ik over hem denk. Windbuil/hoogmoedswaanzin/betweterige kwal. Zoiets. Op zijn Facebook had hij een tijdlang een foto met daarop een trui aan met de tekst 'Keep calm, let Fred Handle it'. Nu in deze zaak ook weer. Niets aan de hand mensen, Fredje is dan wel failliet (zelf aangevraagd nounou) en heeft aan alles gedacht. Huis en bezittingen op naam van de vrouw. Bij Fred is niks meer te halen. Haha, ik ben dan wel failliet maar ik ben zó goed. Dat is wat Fred ik 1 zin wil vertellen. Citaat: Inderdaad Harm,  alles is afgeschermd. Dat is Fred, zelfingenomen ten voeten uit. Totdat ik het een keer zat was wat hij allemaal uitkotste op Facebook en hem erop wees. Overigens zonder enige nuances. Laten we het daar maar op houden. Ik denk dat hij dadelijk ook gewoon trots is dat hij als failliete onderneming toch maar mooi 7 pagina's discussie op het chauffeursforum gehaald heeft

 

Vervolgens komt er ene Piet Tukker vervelen op dit forum. Ik ken hem niet, ik weet niet wie het is, als het een alter ego (wat ik vermoed overigens) is dat niet het mijne, ik ben gewoon the Duke, Erik den Hertog. Gewoon te vinden op Google. Enfin, Piet begint te lullen over de loterij van de zwager en ik krijg de wind van voren. Daar word ik dan wel een beetje narrig van. Ik maak daar dus gewag van door mijn zienswijze hier in dit topic te posten. Ik zou dan tot de intimi behoren die weten waar het geld vandaan komt want Fred 'heeft ooit een hengeltje uitgegooid'. Als je deze uitdrukking uitdiept zou een goed lezer (die zitten hier verdomd weinig) eruit op kunnen maken dat Freddy mij ooit iets verteld heeft wat helemaal niet waar kán zijn. Hiermee strooit hij dus wederom zand in de ogen van de lezers. Freddy wil eigenlijk zeggen "ik heb Erik een lulverhaal verteld en hij verraad zich met deze opmerking". (ff omdenken voor de niet begrijpende lezers)

 

Nogmaals, ik weet op 1 of andere manier van de herkomst van het startgeld. Echter blijkt nu dat ook Pierre en minimaal 1 ander forumlid van die herkomst deels schijnen te weten. Pierre verteld net zelf dat Fred het hem verteld heeft aan de dis. Ik ben in ieder geval vergeten hoe ík het weet en dat is ook geen punt in deze zaak, echter wil ik het punt maken dat Fred klaarblijkelijk zelf kwistig met deze info strooide en zelf niet meer weet áán wie hij het verteld máár dat het wel op waarheid berust. Nog meer komt nu naar voren dat met de 'hengelopmerking' naar mij toe Fred zich zelf heeft verraden. Want dat hengeltje is geen hengeltje meer maar een vette angel die nu in Fred's reet zit. Domme, domme Fred.

 

Dat startkapitaal maakt ook helemaal niets uit hoe dat verkregen/geregeld is. Als Fred geld krijgt van zwager om zijn droom te verwezenlijken dan is dat prachtig. Echter verprutst hij het en dat is oerstom. Fred is geen ondernemer, Fred is een loondienstjongen met een eigen auto maar hij wil van zichzelf een kwartje maken terwijl hij een duppie is. 

 

Als je op deze manier start moet je een enorme slechte ondernemer zijn om het te verprutsen. Fred had met zijn Benz voor Franken moeten blijven rijden en zijn lening aan zijn zwager afbetaald moeten hebben. Dan was nu zijn Benz van hem geweest met een waarde van ca 40.000 euro én had hij ruimschoots geld verdiend.

 

bewerkt door the duke
  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-11-2017 om 22:48 zei Freddepet:

Speculaties heren (en dames uiteraard).....

Een hypotheek uit het verleden heeft een dusdanige impact gehad op de toekomst van het bedrijf dat vorige week is besloten het faillissement aan te vragen. Dat is afgelopen dinsdag uitgesproken. Ondertussen zijn we bezig om te onderzoeken of er een doorstart met een gezonde blik naar de toekomst mogelijk is.

En zoals Harm zegt... alles afgeschermd!

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 

Succes Fred, hoop da’j d’r weer bovenop komt (op alle vlakken !!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 22-11-2017 om 21:42 zei SPL:

maakt niet uit wat er in het verslag staat als hij maar afgebrand word toch 

Jongens laten we gewoon erop houden dat Fred te hard is gegaan en daarbij dacht zelf thuis te kunnen zitten en geld te verdienen door alleen hele dagen de TT Work in de gaten te houden of de boys niet omreden.

je kan niet thuis gaan zitten met een paar auto's en je dan zelf een dik salaris geven.

daar ligt de fout gewoon.

 

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 29-11-2017 om 21:58 zei europeaan:

 

Waarschijnlijk zal de belastingdienst,(waar ik ook sponsor van ben,)dan wel het onderspit delven.

 

 

En het pensioenfonds ????????????????

Zouden de oud werknemers na een werkzaam leven er op hun 68 ste achterkomen dat er n paar jaar premie in Ruurlo achtergebleven is?

Hoe zit dat? als de belasting geld tegoed heeft,zal t pensioenfonds wel niet achterblijven.

En zo iets kun je zelf niet "afschermen" hé.

IK ken persoonlijk iemand die voor een transportbedrijf gewerkt heeft dat ingebreke bleek te zijn bij het pensioenfonds en na het failliesement van t bedrijf merkt hij dat nu met zijn pensioen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden