[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Borghuis Transport


Recommended Posts

  • Forumlid

Wat ik mij dus verbaast is dat ik mensen ken die er geestelijk bijna aan onderdoor gingen toen ze failliet gingen.

Aan de andere kant bedrijven zijn die er privé financieel goed uit zeggen te springen en daarbij vrolijk melden dat ze hopen binnen korte tijd een doorstart te kunnen maken,

met daarbij dus alle schulden en ellende achter zich laten. Dan zijn er nog bedrijven die dit meerdere keren flikken  :confused: 

 

 

Je zal als bedrijf maar mee gesleurd worden in een faillissement van een ander, en daarbij privé wel goed hebben moeten inleveren.... of alles kwijt zijn :eek: 

 

  • Like 4
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei HIT:

^^ dat is mij bijna drie keer overkomen info toen jaar tijd....... en daar heb ik net wat slapeloze nachten van gehad. 

Het is mij ook 2x overkomen maar blijf positief in alle dingen.

en ja ik had alles ook afgedekt staan met NVs en BVs.

hierdoor prive nooit erachteruit opgegaan.

faillissement kan een goede leermeester zijn om dingen anders te gaan bekijken.

ben ook geen voorstander van een doorstart maar gewoon opnieuw beginnen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei ArneBut:

Het is mij ook 2x overkomen maar blijf positief in alle dingen.

en ja ik had alles ook afgedekt staan met NVs en BVs.

hierdoor prive nooit erachteruit opgegaan.

faillissement kan een goede leermeester zijn om dingen anders te gaan bekijken.

ben ook geen voorstander van een doorstart maar gewoon opnieuw beginnen.

 

Mooi dat t voor jou prive geen gevolgen gehad heeft,maar hoe zit het met je schuldeisers? misschien gaan die,door dat jouw avontuur fout ,ging zelf ook failliet.

En de mensen die voor je werkten? hoe was t geregeld met hun pensioen ? ik heb begrepen hier dat hun rechten op Cyprus lagen,maar toch.

Dat je voorstander bent van opnieuw beginnen strekt je tot eer; gewoon opnieuw gaan praten met mensen die in een vorig leven nog geld van je kregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 1-12-2017 om 17:27 zei europeaan:

Mooi dat t voor jou prive geen gevolgen gehad heeft,maar hoe zit het met je schuldeisers? misschien gaan die,door dat jouw avontuur fout ,ging zelf ook failliet.

En de mensen die voor je werkten? hoe was t geregeld met hun pensioen ? ik heb begrepen hier dat hun rechten op Cyprus lagen,maar toch.

Dat je voorstander bent van opnieuw beginnen strekt je tot eer; gewoon opnieuw gaan praten met mensen die in een vorig leven nog geld van je kregen.

 

Prive geen gevolgen gehad gelukkig.

schuldeisers die bij faillisement erbij in zijn gegaan zijn alleen de grote brandstof leveranciers en de belastingdienst.

al me kleinere leveranciers netjes ze geld gehad.

me chauffeurs van ABT hebben nooit via Cyprus gelopen maar gewoon via de NL weg.

deze hebben alles altijd gehad en willen er graag een paar terug weer komen bij me om te werken.

tuurlijk moet je alles positief zien en doorgaan,als je nog schulden heb ergens netjes afspraken ermee maken en dat weer gladtrekken.

zo denk ik erover 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

“”schuldeisers die bij faillisement erbij in zijn gegaan zijn alleen de grote brandstof leveranciers en de belastingdienst.

“”als je nog schulden heb ergens netjes afspraken ermee maken en dat weer gladtrekken.

zo denk ik erover 

 

 

En? Alles terugbetaald? De belastingdienst zijn nm ook onze centjes. 

 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
28 minuten geleden zei roadtrain:

“”schuldeisers die bij faillisement erbij in zijn gegaan zijn alleen de grote brandstof leveranciers en de belastingdienst.

“”als je nog schulden heb ergens netjes afspraken ermee maken en dat weer gladtrekken.

zo denk ik erover 

 

 

En? Alles terugbetaald? De belastingdienst zijn nm ook onze centjes. 

 

Nee : Die willen onze centjes, en liefst zoveel mogelijk :ja:

Om er dan weer mee te strooien, aan allerlei hulp organisaties 

bewerkt door lambiek
  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beiden willen natuurlijk graag zoveel mogelijk van onze centjes :D en zullen linksom of rechtsom, datgene wat ze mislopen door faillissementen weer op de rest van de belastingbetalers of hun klanten verhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei lambiek:

Nee : Die willen onze centjes, en liefst zoveel mogelijk :ja:

Om er dan weer mee te strooien, aan allerlei hulp organisaties 

 Onzin....

 

Enndit weet ik dan weer uit eigen ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen een mening (ieders goed recht, maar moet dat dan openbaar ?) Volgens mij is er maar 1 die van hoed en rand weet, en die heeft al een hele tijd niet gereageerd. Ook dat is een teken lijkt me. Ken Fred niet, maar...... iedereen moet !! in zijn/haar (mag ook andersom :bey:) waarde gelaten worden ! Het resultaat als dit niet gebeurd vinden we iedere dag terug op de weg, en dat is voor mij een doordenkertje.

bewerkt door fleur
Wollig (ben ik die Niat effe voor)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei SPL:

Komt van zelf alles is tegenwoordig openbaar, denk dat Freddy even denkt wil mij niet verantwoorden hier. We gaan het van zelf lezen

Nou, daar ben je volgens mij nog altijd zelf bij......Voor de rest geen mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Fred heeft zelf het onheil over m afgeroepen hier op t forum,door bevestigend te antwoorden op suggesties over zijn status.

Hij bevestigde hier dat "alles afgeschermt" was,dat t huis op naam van zijn vrouw stond.

Terecht worden er dan vragen gesteld,zeker als t over een"doorstart"gaat.

Hij had beter niet kunnen reageren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei europeaan:

Fred heeft zelf het onheil over m afgeroepen hier op t forum,door bevestigend te antwoorden op suggesties over zijn status.

Hij bevestigde hier dat "alles afgeschermt" was,dat t huis op naam van zijn vrouw stond.

Terecht worden er dan vragen gesteld,zeker als t over een"doorstart"gaat.

Hij had beter niet kunnen reageren

Of het dan anders was geweest.....:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei fleur:

Of het dan anders was geweest.....:zegtniets:

 

Natuurlijk niet, want zoals het spreekwoord zegt: Als je een hond wilt slaan, is er altijd wel een stok te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei europeaan:

Hij bevestigde hier dat "alles afgeschermt" was,dat t huis op naam van zijn vrouw stond.

Terecht worden er dan vragen gesteld,zeker als t over een"doorstart"gaat.

De ondernemer die dat niet doet, is dom. 

 

Les 1 financieel management is over het scheiden van privé en zakelijk. In die les leer je ook dat je nog zo goed je werk kan doen en afspraken maken met opdrachtgevers en -nemers of overheid, maar dat je aan de gratie van hen bent overgeleverd of je het haalt of niet.

 

Opdrachtgever=> betalingen dienen eigenlijk na uiterlijk 30 dagen te worden voldaan. Maar door wetgeving kan/mag je pas een incassobureau inschakelen na 60 dagen. Als jij dan twee  klanten niet kunt betalen binnen hun 60 daags termijn kunnen die twee een faillissement aanvragen. 

 

Opdrachtnemer=> Daar spreek je een betalingstermijn mee af, maar als hij daarna je aan de wettelijke bedingen wil houden kan hij dat gewoon doen. Dat betekend dus ook dat  hij een andere factuurdatum kan aanhouden dan wanneer hij de goedkeuring voor het opstellen van de factuur krijgt. Dit kan soms 14 tot 21 dagen verschillen. Gevolg, zie "opdrachtgever"

 

Overheid=> 1=> Als klant is de overheid het moeilijkste orgaan om je geld van te krijgen. Of je er nou voor hebt gewerkt of gelden via subsidie of belasting terug krijgt maakt niet uit. Gemiddeld is het betalingstermijn van de overheid 75 tot 90 dagen. Voor de rest zie het gevolg bij "opdrachtgever"

                     2=> De overheid is star en gaat er standaard vanuit dat men wil frauderen. Elke fout wordt ook met een boete afgestraft, de belastingdienst is standaard 100% van het te innen bedrag, de rest heeft een staffel. Door de starheid van de overheid is er ook niet normaal mogelijk voor een ondernemer om een betalingsregeling af te spreken. Als je daarbij optelt dat sommige bedragen die men wil hebben 100% de omzet van een bedrijf in een jaar zijn kun je de wiskunde zelf uitrekenen. 

 

Ik werk in de wegenbouw, een sector waar het betalingsgedrag van klanten erg grillig is en heb bovenstaande allemaal meegemaakt. Mijn redding is geweest dat ik de belastingdienst heb genegeerd en gewoon ben gaan betalen ( wat ik overigens later terug kreeg ) met kleine bedragen ook al zou het betekenen dat ik pas na 15 jaar alles zou hebben betaald.

Als je maar betaald naar kunnen is er geen rechter die de belastingdienst in haar gelijk stelt, rechters zijn heel gecharmeerd van het laten zien dat je wil betalen en ook naar kunnen.

bewerkt door HIT
leesbaarheid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei HIT:

De ondernemer die dat niet doet, is dom. 

 

Les 1 financieel management is over het scheiden van privé en zakelijk.

,

,

,

,

,

,

Als je maar betaald naar kunnen is er geen rechter die de belastingdienst in haar gelijk stelt, rechters zijn heel gecharmeerd van het laten zien dat je wil betalen en ook naar kunnen.

Je kunt t leuk brengen HIT,maar als t gebeurt word er toch gepraat en voelen mensen die wél aan hun verplichtingen voldoen zich bedonderd.

Vooral als het lijdend voorwerp ook nog eens en plein publique stelt dat "alles afgeschermt is"

Je kunt dat wel leren op de "cursus zakenman"maar dat let niet dat mensen daar hun twijfel bij gaan hebben en dat hier,op dit forum ,bespreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^Dat heb je mij ook nergens horen zeggen. Ik wil alleen maar aangeven dat je door anderen juist wel failliet kunt gaan zonder dat je daar verder iets aan kan veranderen. 

 

En dat je dan alles privé hebt afgeschermd is ook niet helemaal waar, een rechter kan nog altijd beslissen dat je onverantwoord gehandeld hebt en dan ook een privaat faillissement uitschrijven. Dan valt alles wat na het trouwen is vergaard door zowel man en vrouw aanspreekbaar. Alleen is dit bijna nooit uitgesproken door rechters. 

 

52 minuten geleden zei europeaan:

voelen mensen die wél aan hun verplichtingen voldoen zich bedonderd.

In 40% van die gevallen moeten deze mensen dan maar eens gaan klagen bij de overheid, dat die minder star is in haar mentaliteit en accepteerd dat sommige bedrijven niet kunnen voldoen aan een betalingstermijn van een jaar als het gaat om hun bruto jaar omzet maar wel wanneer het kan worden uitgestreken oer een langere termijn.

 

Ik ken hier op het forum een paar leden die dan niet failliet hadden hoeven gaan als overheid en pensioenfondsen normaal in gesprek zouden zijn gegaan. Dan hadden ook de werknemers van die mensen geen nadeel ondervonden. Overigens wel vreemd dat andere mensen zich bedonderd voelen terwijl vaak degenen die echt geraakt worden dit niet zo ervaren, zelf ex-werknemers niet. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Spreek je jezelf niet een beetje tegen?

Eerst zeg je dat de overheid minder star is in haar mentaliteit en accepteerd dat sommige bedrijven niet kunnen voldoen aan hun betalingstermijn van een jaar.

Vervolgens zeg je dat bepaalde bedrijven niet failliet hadden hoeven gaan als diezelfde overheid en pensioenfondsen normaal in gesprek zouden zijn gegaan.

 

Waarom zou een pensioenfonds in gesprek gaan als n bedrijf met betalen achterwege blijft en als blijkt dat betaling achterwege zal blijven? pensioen is gewoon achter gesteld loon,waar werknemers voor gewerkt hebben,waarom moet men daarover in gesprek gaan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden