[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

De Payroll constructie


HIT

Vraag

  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Of er volledig CAO betaald word bij de nieuwe werkgevers of via payroll

Ehm, Payroll maakt toch niet uit voor de CAO? Bij mijn weten moet via payrol ook gewoon CAO vergoed betaald worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
25 minuten geleden zei HIT:

Ehm, Payroll maakt toch niet uit voor de CAO? Bij mijn weten moet via payroll ook gewoon CAO vergoed betaald worden.

IK weet t niet Harm,ik ben nog nooit via payroll betaald geweest.

IK weet ook njet wat t inhoudt enwat de risico's voorde betreffende werknemers zijn

Maar er schijnt nogal wat weerstand tegen te zijn.( begreep ik uit sommige reacties op FB)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei road train:

Payroll bedrijf betaald je loon is niet je werkgever 

Citaat

Payrolling is meer dan alleen uw salarisadministratie uitbesteden. Wij zorgen als juridisch werkgever goed voor uw personeel

=van de site van Payroll Select=

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
46 minuten geleden zei Doornekamp33:

Ja, wat is het nu, wel of niet.emoji16.pngemoji16.png

payroll in het kort. Strikt genomen is payroll het uitbesteden van de juridische aspecten rond het werkgeverschap.

 

het finanacieele plaatje wordt door een payroll bedrijf uit gevoerd :ja:

het werk wordt gewoon door de werkgever gedaan 

bewerkt door road train
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

^^ Neeheeeee....

Werknemer is in dienst van payrollbedrijf en daarmee is dus payrollbedrijf je werkgever. Werknemer is dus gewoon een uitzendkracht, die door de werkgever (payrollbedrijf) aan een derde ter beschikking wordt gesteld om tegen betaling voor die derde werkzaamheden te verrichten.

 

En als de werkgever het werk zou doen, was er helemaal geen payrollbedrijf nodig :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je wordt dus ergens aan genomen en de werkgever neemt een payroll bedrijf in de arm voor het financiële plaatje en meer 

Maar het werk wat je doet heb hét nu even niet over transport wórdt geregeld door de werkgever bij een payroll bedrijf blijf je een jaar of .net wát je werkgever afspreekt bij goed functioneren ga je in dienst bij de werkgever en anders :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
En valt men dus onder de CAO van de uitzendbranche, aldus een kennis die zelf ook via payroll betaald word.

 

Die dus weer verplicht is de beloning toe te passen van het bedrijf waar je te werk gesteld word op een paar specifieke uitzondeeingen na. 

 

 

Je salaris

 

Als uitzendkracht is je salaris net zo hoog als dat van het vaste personeel met dezelfde functie in het bedrijf dat jou inleent. Voor (potentiële) uitzendkrachten met afstand tot de arbeidsmarkt (langer dan een jaar werkloos) geldt dat de inlener gedurende een jaar maximaal 85% van het salaris hoeft te betalen. In de ABU-cao worden daar een paar uitzonderingen op gemaakt: de allocatiegroep in relatie tot de Participatiewet (art. 29), de transitiegroep van werk naar werk die valt onder een sociaal plan (art. 30), en de uitzendkrachten die niet in te delen zijn in het loongebouw van de inlener (art. 31).

Ook bij andere vergoedingen zoals ATV-dagen, overwerk, onregelmatigheidstoeslag, onkostenvergoedingen en reiskosten val je onder de beloningsregels van de inlener. Dat geldt ook voor uitzendkrachten in ploegen- en volcontinudiensten.

 ,

Bron: https://loonwijzer.nl/home/arbeidsvoorwaarden/arbeidsvoorwaarden/flexwerk/uitzendwerk

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij payroll betaal je in het uurtarief geen werving en selectie als werkgever, ook gaat het payrollbedrijf niet je mensen plannen ook dat moet de werkgever zelf doen.  Vaak gebeurt dit twee jaar, momenteel. en de Diehard die dan er nog is en de werkgever heeft hem er niet uit gekikt, krijgt dan vaak een vast contract bij de werkgever zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Voor zover ik kan terug vinden is dat ze werken volgens de NBBU of ABU cao, en die horen volgens de normen van de inlener te vergoeden.

Maar ook op dat vlak zijn er minder goede bedrijven, dus dat verbaasd me weinig, je moet als werknemer zelf op de hoogte zijn van je rechten en plichten, anders blijft er van rechten weinig over en blijven de plichten groeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^^^.. klopt, dus het payroll bedrijf (of een uitzendbureau) zal dus binnen de eigen CAO voor die werknemer de best passende schaal selecteren die overeenkomt met de beloningsstructuur van de inlener / klant.

 

Volgens mij is dat ook de reden van het (moeten) hanteren / hebben van een CAO. Voldoen aan de regelgeving omtrent dit onderwerp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 29-12-2017 om 15:12 zei road train:

Payroll bedrijf betaald je loon is niet je werkgever 

Payroll bedrijven zijn de wettelijke werkgevers. Het personeel staat bij hun op de loonlijst, het verschil met een uitzendbureau is dat degene die inleend zelf het personeel mag uitzoeken en deze laat verlonen bij een payroll bedrijf, bij een uitzendbureau weet je nooit wie er komt opdraven, beide moeten zich aan de CAO houden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 minuut geleden zei road train:

Bij niet goed functioneren kun je vertrekken heeft voor de werkgever verder geen verplichtingen koste hem alleen. Meer geld want zo'n payroll bedrijf werkt ook niet voor niets 

Dat begrijp ik dat die payroller niet voor niks werkt,en zo n baas zal ook njiet bgraag meer betalen als hij poersoneel via zo n instelling aanneemt.

Als hij mensen dus direct aanneemt, en op zijn loonlijst zet,omzeilt hij dan de kosten vande payroller??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Wat is dan het grote voordeel dat de werkgever heeft?

En waarom hebben sommigen( vooral uit de vakbondshoek) dan een aversie tegen dit soort instellingen?

En vooraL: wat zouden de nadelen voor de werknemer kunnen zijn???

 

Het nadeel is dat je in dienst bent van de payrollorganisatie en je opdrachtgever kan zeggen dat hij je niet meer nodig heeft. Een payrollorganisatie an sich heeft niks aan een chauffeur dus dan houdt het voor jou ook op.

Da's gelijk het voordeel voor de opdrachtgever: wel de lusten, niet de lasten.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Juist, verlegging van de risico's.
En dat doen dus veel meer bedrijven in allerlei vormen, zo hebben transportbedrijven werk omdat andere bedrijven dat werk uitbesteden.
En hebben ZZP'ers werk omdat men die inhuurt om zelf geen personeel te hoeven aannemen, en zo zijn er legio voorbeelden in allerlei vormen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden