[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Laden/lossen compartimenten tankwagens, aslasten


SuAg

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik ben onderzoek aan het doen naar de aslasten van tankwagens. Nu is het mij inmiddels duidelijk hoe ik de aslasten dien te berekenen, maar er zijn natuurlijk ook vuistregels die gehanteerd moeten worden. Zo mag je bijvoorbeeld niet in een tankwagen rijden met enkel product in het achterste compartiment. 

 

Kunnen jullie mij helpen met de vuistregels die chauffeurs hier veelal hanteren?

 

Zoals: laatste klant uit een van de middelste compartimenten, nooit met een compartiment halfvol rijden, nooit enkel product in het eerste compartiment, dit soort dingen?

 

Hoe bepalen jullie in welke volgorde je gaat laden en lossen?

 

Alvast bedankt!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, zoiets ben ik nog niet tegengekomen, dat de trekas 20% van de totale massa moet wegen. Zie het nu ook in een document van de RWD staan.

 

Als dat het geval is, wordt dan aan alle voorwaarden voldaan? Ik heb begrepen namelijk dat die aslasten niet altijd overeenkomen met de stabiliteit van de wagen. 

 

Je kan aan de aslasten voldoen, als bijvoorbeeld enkel product in het vierde of vijfde compartiment zit, maar het is dan niet veilig om te rijden. Ik denk dat er ook niet gereden mag worden met enkel product in het eerste compartiment. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Soms kan het niet anders... rij je met de achterste 2 kamers met Product. Heb je nog gewicht over, kan je ballast in de voorste kamer doen..

 

Reed vroeger wel met een 10-7-13 wagen en een product dat beslist niet mocht "klotsen" dus tank moest vol. Ivm gewichten/hoeveelheid kwam het zo uit dat kamers 2(7) en 3(13) vol gingen... water in 1 voor ballast.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden