[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Tolplichtig ?


jordi

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Nee, als het jou lukt om de tolvrije wegen te berijden in DLD, dan hoef je geen kastje of een online (of terminal) boeking te hebben./ maken.

 

https://www.toll-collect.de/en/toll_collect/microsites/nl/nederlands.html

 

Hier kan je het tolplichtige wegennet vinden (pdf downloaden).

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dan wordt het misschien een beetje lastig om bij je klant te komen, als die niet aan een autosnelweg of Bundesstrasse zit ;)

 

Sinds de update kun je trouwens op je OBU niet meer zien of je op dat moment maut betaald en hoeveel. Het is dus best mogelijk dat je ook op (delen van) het onderliggende wegennet gaat betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Leeuw:

Dan wordt het misschien een beetje lastig om bij je klant te komen, als die niet aan een autosnelweg of Bundesstrasse zit ;)

 

Sinds de update kun je trouwens op je OBU niet meer zien of je op dat moment maut betaald en hoeveel. Het is dus best mogelijk dat je ook op (delen van) het onderliggende wegennet gaat betalen.

Dat is idd vervelend Bart. Als ik zon tuinhout rit heb werd mij altijd gevraagd om voor aanvang mautkast op 0 te zetten en bij einde rit de km's en autokosten te noteren.

 

Nu mag iemand op kantoor de route na gaan lopen en uittellen wat de kosten waren voor facturatie. Ook al is het zijn of haar  werk het is er niet handiger op geworden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Klopt, we voerden ff per rit even de eventuele kosten per rit in.

Maar ze zijn het gewend, want de slagbomen in Frankrijk gaan ook open zoals de Liefkenshoektunnel op dat kleine kastje zo groot als een luciferdoosje:D


En daar hebben ze in Duitsland en Belgie een vooroorlogs grote kast voor nodigLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hartstikke bedankt voor alle reacties! Het wordt een eenmalige rit met een Euro 0 wagen. Ik zal de route eerst met de personenauto rijden om te kijken of er restricties gelden, want ik neem aan dat er geen overzicht van wegen bestaat waar je niet met meet dan 3,5 ton overheen mag?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Jordi, misschien ten overvloede...:  Je kunt ook zonder tolkast door Duitsland rijden met een vrachtwagen, als je aan de grens of op een andere plek aan een Toll Collect terminal (automaat) de maut vooraf voldoet. Deze automaten nemen behalve tankkaartjes ook bankpassen aan, zodat je het bedrag ook kunt pinnen.

Dit heet handmatig boeken en meer info hierover vind je bijv. hier: https://www.toll-collect.de/en/toll_collect/microsites/nl/nederlands.html .

 

Er zijn trouwens ook bepaalde voertuigen vrijgesteld van de mautplicht, aangezien je aangeeft dat je met een euro 0 auto op pad gaat: Misschien geldt deze vrijstelling ook voor historische voertuigen? Het lijkt me de moeite waard om eventueel na te vragen bij Toll Collect.

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
41 minuten geleden zei Pierre:

 

Al een tijdje niet meer: Frankrijk-België (incl. tunnel)-Spanje-Portugal allemaal op één kastje. ;)

Oke, kheb voor Begie en Duitsland nog een aparte kast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

^^ Is ideaal als je  wekelijks die richting op gaat, maar Belgie en Frankrijk is dat bij ons niet.

Voorlopig denk dat er nog wel ff  5 van die dingen op rij op mun voorruit zitten ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Wat ik heb begrepen krijg ik zo`n kastje in mijn wagen. EETS.

Schijnt reeds de meeste landen te accepteren en stapsgewijs zouden er steeds meer landen zich daar ook op aansluiten.

 

 

 

 

 

tolkastje.jpg

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 29-4-2018 om 15:42 zei Leeuw:

Jordi, misschien ten overvloede...:  Je kunt ook zonder tolkast door Duitsland rijden met een vrachtwagen, als je aan de grens of op een andere plek aan een Toll Collect terminal (automaat) de maut vooraf voldoet. Deze automaten nemen behalve tankkaartjes ook bankpassen aan, zodat je het bedrag ook kunt pinnen.

Dit heet handmatig boeken en meer info hierover vind je bijv. hier: https://www.toll-collect.de/en/toll_collect/microsites/nl/nederlands.html .

 

Er zijn trouwens ook bepaalde voertuigen vrijgesteld van de mautplicht, aangezien je aangeeft dat je met een euro 0 auto op pad gaat: Misschien geldt deze vrijstelling ook voor historische voertuigen? Het lijkt me de moeite waard om eventueel na te vragen bij Toll Collect.

 

Ik denk dat ik dat maar ga doen. Ik kan namelijk wel op de niet-tolwegen proberen te rijden maar dan ben ik ook weer meer diesel kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 29-4-2018 om 12:25 zei ouwe:

Klopt, we voerden ff per rit even de eventuele kosten per rit in.

Maar ze zijn het gewend, want de slagbomen in Frankrijk gaan ook open zoals de Liefkenshoektunnel op dat kleine kastje zo groot als een luciferdoosje:D


En daar hebben ze in Duitsland en Belgie een vooroorlogs grote kast voor nodigLOL

Dat komt omdat t twee verschillende systemen zijn.

Het Duits en Belgisch systeem werkt op GPS signaal .

DE portalen boven de weg zijn er alleen ter controle

Het systeem in Frankrijk ,Italië en de Liefkenshoek tunnel werkt op radiosignalen en daar heb je bij iedere afslag een ontvanger nodig ( die kast die boven de rijbaan hangt om jou te kunnen signaleren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 29-4-2018 om 15:42 zei Leeuw:

 

 

Er zijn trouwens ook bepaalde voertuigen vrijgesteld van de mautplicht, aangezien je aangeeft dat je met een euro 0 auto op pad gaat: Misschien geldt deze vrijstelling ook voor historische voertuigen? Het lijkt me de moeite waard om eventueel na te vragen bij Toll Collect.

 Dat denk ik niet,sowieso niet als je er beroepsmatig goederen mee vervoert:

 

https://www.toll-collect.de/de/toll_collect/rund_um_die_maut/mautbefreiung/mautbefreiung.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
34 minuten geleden zei europeaan:

Dat komt omdat t twee verschillende systemen zijn.

Het Duits en Belgisch systeem werkt op GPS signaal .

DE portalen boven de weg zijn er alleen ter controle

Het systeem in Frankrijk ,Italië en de Liefkenshoek tunnel werkt op radiosignalen en daar heb je bij iedere afslag een ontvanger nodig ( die kast die boven de rijbaan hangt om jou te kunnen signaleren

 

Behalve als je een mautkaartje koopt, dan is het zonder GPS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
19 uur geleden zei europeaan:

 Dat denk ik niet,sowieso niet als je er beroepsmatig goederen mee vervoert:

 

Klopt. Maar bij een euro 0 auto en iets éénmaligs (dit is wat jordi aangeeft), denk ik eerder aan bijvoorbeeld een verhuizing dan aan beroepsmatig vervoer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei Pierre:

Voordat de echte sterke verhalen komen over de DC's, Aldi's, folie en ontvangers: we dwalen nogal af van het onderwerp zelf: tolplichtig op de Bundesstraße of niet..:rolleyes:

 

Ja, euh.. jij kickt dat 'plastic' weer omhoog..  afgelopen maandag was de laatste post. ;)

 

Maar wellicht een goede oefening voor onze nieuwe admin? topic afsplitsen en er een 'echt sterke, plastic, DC / ontvangers verhalen' topic van maken?

:angel:   :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
16 uur geleden zei Durashift:

….

Maar wellicht een goede oefening voor onze nieuwe admin? topic afsplitsen en er een 'echt sterke, plastic, DC / ontvangers verhalen' topic van maken?

:angel:   :D

Ben al druk aan het uitzoeken, maar vergeef mij, als "hobbychauffeur" en "is nog nooit wat zinnigs uitgekomen"  weet ik nog niet alle functies. Wel weet ik dat ik alles weer terug gekregen heb, stond zo maar in eens het hele topic in "overige onzin"...… :stom:

 

En als het goed is staat nu alles over het plastic in dat topic 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

En dit is geen flitskast maar een camera op bundesstrasse die je maut gaat controleren........ heeft al voor veel auffahrunfalle gezorgd omdat men dacht dat het een flitser was

Afbeeldingsresultaat voor mautkasten bundesstrassen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden