[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

C(E) rijbewijs + code 95 halen via werkgever/uitzendbureau?


3eWiel

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal, 

 

Ik zit er serieus over na te denken om een carrièreswitch te maken als vrachtwagenchauffeur. Ik ben gek op rijden en het lijkt me erg leuk om dan mijn C + code 95 te halen en aan de slag te gaan als vrachtwagenchauffeur. Ik ben al werkzaam in de logistiek, dus de switch opzich zou niet al te groot moeten zijn. 

Ik zie dat er via uitzendbureaus wordt aangeboden om via hun het rijbewijs te halen. Dit leek mij wel iets, maar las veel over haken en ogen. Is dit echt zo? Is het niet aan te raden om het via een uitzendbureau te halen? 

 

Mvg John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Kijk, je weet wat ze zeggen: Wie betaalt, die bepaalt :ja:

Het kan een mooie manier zijn om aan een gratis rijbewijs te komen, als je zelf de middelen daarvoor niet hebt.

Maar de kans is groot dat je al gauwin , wat ik noem k*t werk terechtkomt.

Hoeft niet altijd natuurlijk, en wat ik k*t werk vind, vindt jij misschien mooi werk, dus dat is relatief.

Maar dan moet je dat vaak wel verplicht een jaar of 3 blijven doen.

Zo niet, dan zul je alles geheel of gedeeltelijk terug moeten betalen, als jij de pijp aan Maarten geeft.

Haal je alles op eigen kosten, dan ben je zo vrij als een vogel om te kunnen gaan en staan waar je wilt.

bewerkt door Showfeur
  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vaak kom je in de winkeldistributie wat op zich helemaal geen verkeerd werk is al zijn de meningen daar over verdeeld. 

Het is misschien ook wel net bij welke keten je komt te rijden. Bij de ene keten hoef je de containers alleen op de klep te rijden en bij de andere breng je de containers of pallets tot aan de deur.

Wel heb je daar meestal te maken met werken op zaterdag en in sommige gevallen ook op zondag.

Maar ook dat heeft wel weer zijn voordelen wanneer je daar geen probleem mee hebt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat is zeker waar. Andere kant heb je dan wel weer een soort van garantie van werk, ook al zou het eventueel k*t zijn. Maar dat laat ik dan op me afkomen. 

Financieel is het voor mij momenteel niet haalbaar om het rijbewijs te halen, dat is ook 1 van de redenen waarom ik het bij een werkgever/uitzendbureau wil proberen. 
Ja inderdaad, qua werkzaamheden is het afwachten natuurlijk wat ik te doen krijg. Wat versta jij onder k*twerk Showfeur? Lange ritten, vervelende planners (dat is al gauw denk ik als ik een hoop chauffeurs hoor haha.)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 minuten geleden zei lientje:

Vaak kom je in de winkeldistributie wat op zich helemaal geen verkeerd werk is al zijn de meningen daar over verdeeld. 

Het is misschien ook wel net bij welke keten je komt te rijden. Bij de ene keten hoef je de containers alleen op de klep te rijden en bij de andere breng je de containers of pallets tot aan de deur.

Wel heb je daar meestal te maken met werken op zaterdag en in sommige gevallen ook op zondag.

Maar ook dat heeft wel weer zijn voordelen wanneer je daar geen probleem mee hebt.

 

Werken op zaterdagen en incidenteel op zondagen vind ik geen probleem. Werk momenteel in de ploegendienst, dus werk wel vrij vaak in de weekenden. 
Bovendien is er in de winkeldistributie altijd wel werk als ik het goed heb? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Lange ritten, planners, weekend werk en overnachtingen, heb ik geen moeite mee.

Wat ik onder k*t werk versta is voornamelijk fysiek zwaar werk.

Zoals zware rolcontainers, fusten bier voor de horeca, (bijv Bidfood en Heineken), verhuizingen, of meubels en wasmachines bij particulieren bezorgen.

Wat dan ook nog vaak onder enorme tijdsdruk moet gebeuren, en in de binnensteden

Dat soort werk krijg je vaak met alleen C rijbewijs, en ben je dus meer sjouwfeur

 

Ik houd liever meer van wat palletwerk, veelal op industrieterreinen, vandaar Showfeur:angel:

bewerkt door Showfeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
25 minuten geleden zei 3eWiel:

Werken op zaterdagen en incidenteel op zondagen vind ik geen probleem. Werk momenteel in de ploegendienst, dus werk wel vrij vaak in de weekenden. 
Bovendien is er in de winkeldistributie altijd wel werk als ik het goed heb? 

 

Als je geen probleem hebt met weekenden werken dan is het geen verkeerde keuze om bij een bedrijf te informeren die winkeldistributie rijdt. Kijk eens bij een dc bij jou in de buurt wie daar rijden en kijk eens op de website of ze chauffeurs zoeken. Grote kans van wel. 

Bij Peter Appel Transport in ieder geval wel, maar dat geldt ook voor de collega vervoerders.

En wie weet is de overstap naar ander vervoer binnen het bedrijf zo gemaakt.

Ook rijdt niet iedere chauffeur bij die bedrijven winkeldistributie. Dat is maar een percentage van het totale plaatje.

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik vind til en sjouw werk geen probleem. Houd je een beetje in beweging haha. Tijdsdruk heb ik nog nooit echt meegemaakt, dus dat zal ik dan in levende lijven moeten ondervinden hoe dat zal zijn. 

Ik zal eens informeren bij Peter Appel en Simon Loos. Bedankt voor de tips! 

Had ik wel nog een vraagje. Wat zijn lange dagen voor jullie? Zal ik savons nog wel tijd hebben om te kunnen sporten? Bedoel, vind het niet erg hoor lange dagen maken, maar hou erg van sporten, zal dat eronder lijden? 

bewerkt door 3eWiel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er is veel mogelijk, zeker binnen het winkeldistributie wat vaak al van te voren bekent is hoe lang je onderweg bent.

Maar hoe flexibeler je bent, hoe breder ze je in kunnen zetten dus dan heb je afwisselender werk.

Bedoel je sporten in teamverband? Dan zal je daar afspraken voor moeten maken.

Ik zou zeggen stuur een mail naar een Peter Appel of Simon Loos en je hoort wat er mogelijk is.

Vroeg/ laat. Vaste dagen of werken volgens rooster. Hat aantal dagen 4 of 5, korte dagen lange dagen.....

Het is net wat voor werk ze hebben in de buurt van jou standplaats.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat ervaringen van mijn kant: Bidfood 2 ritjes gereden. Wil ik nooit meer doen.

's Morgens vroeg brood ritten. De karren zijn niet zwaar, je moet er handigheid in hebben. Leuk om te doen.

Palletwerk bij bedrijven meestal in industriegebied. Lekker werk

Je weet hoe laat je moet beginnen, je weet niet hoe laat je werk stopt. Daar moet je tegen kunnen. Dagen van 12 uur zijn eerder regel dan uitzondering.

Goede tip is inderdaad om een werkgever te vinden die leuk werk heeft, of waar meer mogelijkheden zijn. Want 3 jaar lang werk doen wat je niet wilt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden