[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Trucknavigatie


The body

Vraag

  • Forumlid

Hallo.

Ik ben zoekende voor een goede trucknavigatie.

Zit veel in stedelijk gebied nl en b.

Winkelbevoorrading.

Deze vraag is misschien al eens gepasseerd maar ben sinds vandaag lid.

Hoor graag jullie mening hierin.

B.v.d

bewerkt door The body
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Neemt niet weg dat het toch een apparaat blijft die soms alleen de kortste weg kiest, wat feitelijk langer duurt wat betreft rijtijd.

Dus mijn advies is, toch een kaart ernaast bij gebruiken, indien het je echt ontbreekt aan de nodige wegenkennis, want soms is omrijden makkelijker.

 

Voorbeeld als ik wegrijd uit Jandun Frankrijk, over Charleroi, zodra ik de poort uitrij, rechtsaf en dan lekker binnen door is het advies van mijn tom tom.

Rijtijd tot aan Hazeldonk, tussen de 4,15 en 4,30 minuten.

Ga ik direct linksaf, dus anders dan de navigatie het aangeeft, dan heb ik een rijtijd van maar maximaal 4 uur.

Zijn dus meer kilometers, maar mijn gemiddelde snelheid ligt hoger, omdat ik meer op de autobaan rijd.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
39 minuten geleden zei Valkje:

Neemt niet weg dat het toch een apparaat blijft die soms alleen de kortste weg kiest, wat feitelijk langer duurt wat betreft rijtijd.

Dus mijn advies is, toch een kaart ernaast bij gebruiken, indien het je echt ontbreekt aan de nodige wegenkennis, want soms is omrijden makkelijker.

 

Voorbeeld als ik wegrijd uit Jandun Frankrijk, over Charleroi, zodra ik de poort uitrij, rechtsaf en dan lekker binnen door is het advies van mijn tom tom.

Rijtijd tot aan Hazeldonk, tussen de 4,15 en 4,30 minuten.

Ga ik direct linksaf, dus anders dan de navigatie het aangeeft, dan heb ik een rijtijd van maar maximaal 4 uur.

Zijn dus meer kilometers, maar mijn gemiddelde snelheid ligt hoger, omdat ik meer op de autobaan rijd.

 

 

Gaat er mij om als ik de steden in ga om bij de winkels te komen.

Voor de rest rijd ik bijna niet op tomtom.

Ben nog van de oude garde😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik gebruik nu veel google maps, die geeft ook actueel wegafsluitingen en file's aan.

en de keuze's aan verschillende route's, 

ik heb geen landkaarten meer bij, omdat die ook gewoon op de navigatie staan, 

en mocht dat niet meer werken, er staan altijd wel bordjes met naar huis erop LOL

bewerkt door tiny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei marcusroelofs:

 

Google maps is ook heel goed maar is niet specifiek voor 40t truck+oplegger in te stellen. Weet dus niet van inrijverboden en tunnels ed.. Kan je aardig mee vastrijden.

vroeger had je ook geen kaarten voor de truck, 

en ik heb me nog niet vast gereden

dan doe ik vast iets goed :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

met google maps,

kun je als je een route hebt , inzoomen tot grond niveau.

en dan rond kijken.

wat de situatie is daar, en bordjes kijken voor bruggen . en wat de hoogte is.

 

ik bedoel tis mischien makkelijker om een navie te kopen voor de trucker.

maar ik wil hem niet zelf kopen, en baasje geeft hem niet.

 

vroeger moest je het ook allemaal zelf uitzoeken,

:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
Google maps is ook heel goed maar is niet specifiek voor 40t truck+oplegger in te stellen. Weet dus niet van inrijverboden en tunnels ed.. Kan je aardig mee vastrijden.
Rij al 15 jaar met pkw navi en nog nooit vastgereden.

De navi klopt niet meer helemaal. Zijn zoveel wegen veranderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Wij gebruiken Garmin Dezl 770 trucknavigatie maar onze chauffeurs worden gestoord van alle piepjes. We moeten (net als The body) vaak naar bestemmingsgebieden en dan stuurt de garmin je met een grote omweg uiteindelijk wel het gebied in, maar dan heb je veel km's omgereden. Hier moeten toch veel chauffeurs last van hebben? Ik begrijp al die positieve reacties van de garmin dan ook niet? Uitzetten van die gebieden, zoals je ook de melding van snelheid uit kunt zetten, is niet mogelijk, dus dan maar overschakelen op personenauto? 

Heeft iemand een werkbare oplossing?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden