[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Keuring maar 3 jaar geldig, code 95 5 jaar.....


Murphy

Vraag

  • Administrators

Daar ben ik dus mooi klaar mee.

Vorige week naar de medicijnman geweest voor de rijbewijskeuring, eind Augustus 35 uur cursus en dan een nieuw rijbewijs aanvragen

Maar de goede man heeft mij maar voor 3 jaar goedgekeurd (vanwege mijn gezondheid)….. Over 3 jaar dus een nieuwe keuring en hopelijk een nieuw rijbewijs. Maar die kan maar maximaal 2 jaar geldig zijn, daar de Code 95 dan nog maar 2 jaar geldig is....

Deze "fijne goed doordachte" regeling betekend dus voor mij dat ik dus in de periode van geldigheid van Code 95, 2x een rijbewijs, met dito keuring moet ondergaan!

Waarom moet die Code 95 op het rijbewijs? Waarom niet, net als mijn serificaat dat ik personenvervoer tegen betaling mag doen, op een apart papier? Net als mijn ontheffing voor het dragen van een veiligheidsriem? Daar heb ik ook een apart papier voor, geen aantekening op het rijbewijs.

Maar nu de vraag: is dit in Nederland ook zo, of zijn er andere wegen te bewandelen?

 

Leuker kunnen we het niet maken?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Je rijbewijs zal waarschijnlijk over drie jaar weer voor drie jaar geldig zijn, en dan kan je hem na 2 jaar ( en 35u cursus) later "vernieuwen" hiervoor is geen medische keuring nodig. Het zijn dan alleen de kosten voor het rijbewijs die je kwijt bent. ( in NL tenminste)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

De keuring op zich is niet het probleem, maar nu na 3 jaar een rbw voor 2 jaar want die stomme code 95 loopt wel gewoon voor de volle 5 jaar…… Ik ga eens rond neuzen of hier ergens een instantie is die de extra kosten wil vergoeden…...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

En hoe werkt dat in de praktijk?

1 RBW voor 3 jaar, dan eentje voor 2 jaar (na keuring) Dan je Code 95 (wij krijgen die flauwekul als cursus in 1 hap, niet verdeeld over 5 jaar) en dan weer een keuring en RBW voor 3 jaar?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden