[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Portaalauto


Marco2000

Vraag

  • Forumlid

Goedemiddag,
 
Ik heb voor een paar weken terug mijn rijbewijzen gehaald dus dit word mijn eerste keer alleen op de vrachtwagen.
Volgende week begin ik op de portaalauto en ik vroeg me af of jullie algemene tips hebben over de vrachtwagen, en mogelijk specifieke tips voor de portaalauto.
 
Groet, Marco
 
 


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid



Vandaag gelukkig niet vergeten de bestuurderskaart uit te werpen, alleen kreeg ik er ook een printje uit terwijl ik daar niet om vroeg. Is dat standaard of doe ik wat verkeerd?
Ik druk gewoon op dat driehoekje knop naast de 1 knop om mijn kaart uit te werpen.

Goed gedaan, ook ik vergeet hem wel eens, maar de mijne springt gewoon op rust.
Daarna ook netjes de vragen beantwoord, "einde land" en print "nee" ?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid




Goed gedaan, ook ik vergeet hem wel eens, maar de mijne springt gewoon op rust.
Daarna ook netjes de vragen beantwoord, "einde land" en print "nee" ?
Oh misschien heb ik print op ja gezet.
Ik heb namelijk iets veranderd bij het uitwerpen van nee naar ja. Morgen maar is proberen of ik dat fout deed.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Marco2000:


Ik druk gewoon op dat driehoekje knop naast de 1 knop om mijn kaart uit te werpen.

Als laatste voor het uitwerpen van de kaart vraagt dat ding of je wil printen met  de datum er bij.

als je dan ook ja antwoord print ie hem uit. Dus met de pijltjes toets op nee selecteren en dan hou je het papier op de rol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Marco2000:

(..)
Ik druk gewoon op dat driehoekje knop naast de 1 knop om mijn kaart uit te werpen.

 

Hopelijk doe je nog wel iets meer.. ook vooraf?

 

Afhankelijk van het type tacho.. maar bij einde dienst zet je eerst de tacho op rust (knop met cijfer 1 doordrukken tot het bedje..).

Dan druk je op het 'driehoekje' en beantwoord je de vragen:

Einde land: NL > Ja

.. vervolgens gaat de tacho je gegevens wegschrijven..

daarna vraagt de tacho of je de daggegevens wilt printen. Veelal staat het antwoord default op nee.. zodat je dus okay kan drukken.. en dan komt je kaart eruit.

Bevestig je om te printen.. dan druk je met de pijl naar beneden voor Ja en druk dan OK. Soms wordt dan ook de vraag gesteld of er in UTC tijd geprint moet worden.. Moet je nog een keer JA of NEE op het display toveren en dan OK drukken.

 

Wil je meer weten over de tacho?

Check het forumdeel daarover hier op de site. :p

 

PS: heb je de auto op eigen terrein staan.. en bestaat de kans dat er daarmee nog wel eens gereden wordt qua rangeren.. zet je tacho dan op OUT.

Druk op de pijltjes toets totdat je bij 'Invoer voertuig' bent.. druk OK, dan zie je OUT >  begin in het scherm staan en druk je nogmaals OK.

Dan met het pijltje links het hoofdmenu weer verlaten. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ah, nu snap ik het. Bedankt!
Ik zet wel de tachograaf op bedje voordat ik de pas uitvoer dat wist ik nog van die korte tachograaf les op school. :-)

Ik weet niet of er snachts met de auto gereden word. De auto staat namelijk op de zaak, ik zal hem dus voor de zekerheid wel altijd op out zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Marco2000:

Ah, nu snap ik het. Bedankt!
Ik zet wel de tachograaf op bedje voordat ik de pas uitvoer dat wist ik nog van die korte tachograaf les op school. 🙂

Ik weet niet of er snachts met de auto gereden word. De auto staat namelijk op de zaak, ik zal hem dus voor de zekerheid wel altijd op out zetten.

De tachograaf op bedje is voor jou voldoende. Wat er daarna met de auto gebeurt hoef jij niet te verantwoorden. 

Wil he weten of er mee gereden wordt. Vraag het op de zaak of noteer je km stand even. 

Als de tagograaf de volgende morgen niets aan geeft is er of niets met de auto gedaan of je collega heeft ook alles netjes verantwoord. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Oké, tot nu toe nooit wat geks gezien op de tachograaf dus zal wel goed zitten. Maar bedankt voor de tips als ik ze toch ooit nodig heb.

Het gaat verder allemaal erg goed, nog helemaal geen gekkigheid meegemaakt alleen wat toeterende automobilisten maar dat hoort er bij denk ik..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden