Spring naar bijdragen

Waar GING de reis heen??

matthieu
 Share

Recommended Posts

• Forumlid

Gistermiddag nog even met een spoedje naar Hillegom, en retour laden in Bennebroek. Iets met uitvoerder en vergeten........

Het lijkt in de randstad wel rustiger op de weg te zijn dan in het Noorden van het land.

Probleemloos overal met 89 door kunnen rijden, zelfs om 17 rond Amsterdam richting Almere.

Dat was ook wel eens anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

^^ ah, het Beatrixparkje. Was bij mij om de hoek. De straat waar je uit komt, zat aan het einde de kroeg, de straat waar je inkijkt, stond aan het einde mijn voormalige woning (oke, 50 linksaf aan het einde).
Heb vele voetstappen liggen op deze stoep LOL

Wel een rare aanrijd route....
Die was makkelijker te doen emt een vrachtwagen.

Die straat in Bennebroek ken ik niet, ik woon nu net aan de andere kant van dat dorp (oke, net over de brug, letterlijk).

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...
  • 3 months later...
  • Forumlid

Ik had een uitstapje vandaag: Italië. 

Stelde op zich niet eens zo heel veel voor. Eerste afslag eraf -Ventimiglia- en dan een kilometer of dertig binnendoor, de bergen in. Een auto halen op een camping. Wiellager stuk of zo. 

Ik keek er al naar uit om mijn Italiaans weer wat op te halen. Maar ik stond nog niet koud stil toen er een auto stopte en de bestuurder me vroeg “you come to pick up the Golf? I am Antonio!”

Nouja. Italiaans bakkie op. Italiaans broodje. Toen die Golf erop en weer terug Frankrijk in. Auto erbij boven Nice. Beide op de aanhanger gerold bij Cannes. En toen nog twee gehaald in Antibes en Grasse. 

Dagje weer meer dan vol! Lossen doe ik morgen wel. Verder weinig loos dit weekend want er staat niet één huurauto meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

^^

Wordt bij de dealers ook krap: was twee maand terug met (en voor) de oudste zoon op autojacht en die wijten het aan het chip- tekort. 

Alles wat los en vast zit qua demo, jong ex- lease en idem uit de verhuur vlíegt de deur uit volgens die verkoper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
5 uur geleden zei matthieu:

Dat laatste geloof ik graag, ze zitten overal zonder.

Is het gemakzucht dat er zoveel autos af laten weten? (och ik ben goed verzekerd en de anwb heeft goede huurwagens met alles er op en er aan)  misschien wel beter dan de eigen auto.

Of is het de techniek waardoor auto's moeilijker zomaar even te repareren zijn binnen korte tijd?

Of zijn er echt heel veel meer vakantiegangers op de wegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
7 uur geleden zei lientje:

Of is het de techniek waardoor auto's moeilijker zomaar even te repareren zijn binnen korte tijd?

Allereerst is er inderdaad de factor tijd Lien. Verzekeringsmaatschappijen houden een limiet aan van 48 uur. Kan de auto binnen die tijd weer de weg op dan wordt hij lokaal gerepareerd. Anders wordt hij naar Nederland gebracht en gaan de mensen verder met een vervanger. 

Dan ben ik hier nu een week of drie geloof ik. En eigenlijk is het de afgelopen week pas écht druk geworden. Daarvoor was het wat tam. Mogelijkerwijs te maken met Covid, en de diverse maatregelen daaromtrent. 
Dus ja, de wegen staan vol. En de werven bij garages, bergers en bij ons ook, staan ook vol. Alles komt nu tegelijk. 

Over de auto’s valt eigenlijk niets te zeggen. We krijgen ze vrijwel nieuw, maar ook oud en verwaarloosd. Een nieuwe auto is geen garantie voor een pannevrije reis. 

Wel zie ik vaak gevallen waar je vroeger gewoon mee doorgereden zou zijn. Bijvoorbeeld een waarschuwingslampje op het dashbord (ik rijd hier met een Iveco en eerder dit jaar ben ik nog met DAF op stap geweest, dus ik word niet warm of koud van een motorstoring meer of minder) of een kapotte airco. 
Waar je vroeger met je ramen open naar huis reed, onderwijl alle lampjes negerend, daar word je nu door de dealer of leasemaatschappij gedwongen om te auto te laten staan. Zeker bij nieuwe hybride auto’s is alles aan elkaar gekoppeld. En zo kan een klein defect leiden tot grote drama’s. Zo schijnen er al verschillende hybride Volvo’s in brand te zijn gevlogen na haperingen van de airconditioning. En dat risico wil niemand nemen. Begrijpelijk. 

Maar veel mensen rijden inderdaad naar huis in een betere en nieuwere auto dan waar ze mee van huis gegaan zijn. Tussendoor geef ik nog wel eens vervangauto’s uit en ik heb er regelmatig met minder dan tien kilometer op de klok langs zien komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
17 uur geleden zei lientje:

Is het gemakzucht dat er zoveel autos af laten weten? (och ik ben goed verzekerd en de anwb heeft goede huurwagens met alles er op en er aan)  misschien wel beter dan de eigen auto.

Zie deels antwoord van Rob. Maar de vervangauto leveranciers als Logicx, Drive-on en RentRunner wisten niet dat de corona zo snel zou afnemen en we dus weer op vakantie mochten. Er is dus ook minder ingekocht blijkbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites