[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Rokende collega's in uw cabine


VinceCanisius

Vraag

  • Forumlid

Beste chauffeurs,

 

Ik ben op zoek naar chauffeurs waarmee ik in contact kan komen omtrent het sigarettenrook probleem wat speelt in de logistieke sector.

Het schijnt dat niet-rokende chauffeurs problemen ondervinden om de werkplek van een wel-rokende chauffeur over te nemen. Mijn oom heeft dit zelfde probleem, vanuit die gedachte denk ik een oplossing gevonden te hebben voor logistieke bedrijven. 

 

Het zou mij enorm helpen als chauffeurs (die dit probleem ook herkennen) mij willen benaderen of door hierop te reageren, maar mag ook via 0614170570/vincecanisius@hotmail.com

 

Echt bedankt alvast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

ik heb respect voor niet rokers, ik houd rekening met niet rokers, ik vraag of ik mag roken, als het antwoord nee is, 

heb ik er respect voor.

 

maar niet iedere niet roker heeft respect heeft respect voor mij, 

 

dus niet wederzijds, dit zegt iets over die mensen. niet over rokers.

 

tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die hangen we apart op LOL 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij ons lag het aan de vaste chauffeur of er gerookt werd of niet in de auto.

Na dat er een paar chauffeurs hebben geweigerd om met bepaalde auto's weg te gaan, was het klaar.

Elke auto is rookvrij. Mochten ze het zien dat je toch rookt, krijg je een waarschuwing.

Toen ik nog rookte hoorde je nooit iemand als ik op die auto had gereden. Ook niet toen ik zelf een auto had.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Je moet het met zijn allen doen. 

 

Mijn mening is dat het doorschiet. Als er iemand een sigaret gerookt heeft moet ie niet na een week nog weigeren met die auto weg te gaan omdat het slecht voor je zou zijn.

 

Meestal is de hoeveelheid stof achter in je trailer slechter voor je dan een paar sigaretten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei grietje80:

anders doen ze wel hun schoenen uit

Nooit, maar dan ook NOOIT zal ik mijn (werk) schoenen uit doen als ik in, welke auto dan ook, stap.

 

in de auto’s van mijn collegas gaat als eerste de stoffen vloermat aan de kan en dat is afdoende. Der rest is vlot genoeg weer schoon te maken.

 

Hebben ze daar problemen mee (en dat hebben ze niet 😜) dan weten ze het kantoor van de baas wel te vinden. 

 

Overigens was er ooit 1 collega die het geprobeert heeft, maar toen ie bedankte voor het aanbod van de baas om de de auto dan maar over te nemen zodat hij zelf kon bepalen wat er met die auto gebeurde als hij eens vrij was, hoor je hem niet meer.......

 

overigens meurt zijn auto erger als het hele Ruhrgebied. Komt door al die geurboompjes en al die andere troep die er in hangt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

De auto waar ik mijn werk mee mag doen is 9 jaar maar in nieuwstaat.  Ik ben er zuinig op en verwacht dit ook van mijn collega's . Ik spreek ze er ook op aan. 

 

Maar dit zegt niet dat iedereen zijn schoenen uit moet. Ik klop aan het eind van de dag het matje wel uit en haal de luchtspuit er doorheen.

 

Of als de bijrijder in kwestie (of chauffeur) een beetje fatsoen heeft doen ze dit zelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
18 uur geleden zei shompie:

 

Weet je wat ik zo hypocriet vind aanndeze discussie. We hebben de mond vol van de rokers, het stinkt het is schadelijk en het zijn een zooitje tokkies.

 

 

Hypocriet vind ik dat. Als je dan toch zo begaan ben met je gezondheid pleur dan gelijk die wierrook waar je vrouw je mee probeerd te verleiden ook het raam uit.

 

 

 

 

 

Het gaat mij nog niet eens zozeer om gezondheidsredenen ron, iedereen weet dat heel de wereld vol zit met schadelijke stoffen. Ik vind het gewoon smerig, vies en het stinkt niks meer of minder. Ik als niet roker ruik meteen zodra ik de deur open trek of er gerookt wordt of niet, tuurlijk zijn er chauffeurs bij die heel netjes zijn waar je vrijwel niks in ruikt en daar heb ik dan ook geen probleem mee maar als ik savonds thuis op de bank zit of in het restaurant wil ik niet dat me handen nog steeds naar die vieze rook ruiken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Ik heb dit waarschijnlijk al eens eerder vermeld: heb 32 jaar stevig gerookt, de laatste jaren meer dan 'n pakje per dag en ook in de vrachtauto die ik destijds eigenlijk voor mezelf had. Maar: nooit in m'n slaapkamer, laat staan in andermans slaapkamer!!

 

Nu 'n jaar of zes later en 'n werkgever verder waar én geslapen wordt in de auto én diezelfde auto gedeeld word met nacht- of weekendchauffeurs is dat wel eens discussie. Het bedrijf kent een rookverbod maar ja... niet iedereen houdt zich daar aan natuurlijk. Mensen worden aangesproken na 'n melding en meer kun je niet; ik ben er niet blij mee om in 'n auto te slapen die ruikt naar een bruin café in ieder geval.

 

En terzijde: mijn schoenen houd ik aan in iedere auto! Heb al zweetvoeten en hoef er niet één of ander eczeem of zo bij ... Ligt er een chique mat dan leg ik die rechts neer en ze kijken maar even de volgende dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
23 minuten geleden zei Marotrans:

Ik heb dit waarschijnlijk al eens eerder vermeld: heb 32 jaar stevig gerookt, de laatste jaren meer dan 'n pakje per dag en ook in de vrachtauto die ik destijds eigenlijk voor mezelf had. Maar: nooit in m'n slaapkamer, laat staan in andermans slaapkamer!!

 

Nu 'n jaar of zes later en 'n werkgever verder waar én geslapen wordt in de auto én diezelfde auto gedeeld word met nacht- of weekendchauffeurs is dat wel eens discussie. Het bedrijf kent een rookverbod maar ja... niet iedereen houdt zich daar aan natuurlijk. Mensen worden aangesproken na 'n melding en meer kun je niet; ik ben er niet blij mee om in 'n auto te slapen die ruikt naar een bruin café in ieder geval.

 

En terzijde: mijn schoenen houd ik aan in iedere auto! Heb al zweetvoeten en hoef er niet één of ander eczeem of zo bij ... Ligt er een chique mat dan leg ik die rechts neer en ze kijken maar even de volgende dag.

 

Maarten. Jij verwacht dus een rookvrije auto.

 

Ik wil graag ook dat er met mij rekening word gehouden. Ik kan heel slecht tegen stof. Niet dat ik allergisch ben maar als ik de hele dag in eennstofhok zit word ik beroerd. Dus ik moet rekening houden met jou qua roken maar als j8j met je baggerpoten een ander zijn auto instapt moet hij de volgende dag maar ff kijken.  Best wel apart als je het zo zegd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Je moet helemaal niets Ron, van mij niet tenminste.;)

Kijk, roken op de werkplek is zowel wettelijk als door verschillende werkgevers verboden en zou dus eigenlijk geen discussiepunt moeten zijn zelfs.

Het verhaal stof heb ik een oplossing voor: het luchtpistool wat er in zit werkt perfect! Verder een handstoffer in het zijvak én een stofzuiger op 12V in de kast. Doekje in de deur: in mijn auto heb je daar geen last van i.i.g.

 

Als iemand  zijn auto aankleedt met allerlei bekleding en er vervolgens eigenlijk alleen nog met zijden handschoenen mee gewerkt kan worden, haal ik die bekleding weg. Dat schreef ik toch? Is er iets van 'n stoffer of zo veeg ik de voetenbak uit en dan houdt het toch op... 

Als dan het matje niet op de millimeter recht licht of er zwerft nog 'n korreltje zand of zo, dàn kijken ze maar even. Zo bedoel ik dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik vind het een aparte discussie. We mogen allemaal een puinhoop van iedere auto maken met alle aparte luchtjes van dien en hoeven daar geen enkele verantwoording voor te nemen.

 

Maar omdat het roken wettelijk geregeld is gaan we daarmee stampvoetend ons gelijk halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

er is verschil tussen asociaal gedrag en wettelijk recht wat de mensen hebben

Rookvrije ruimte is inderdaad wettelijk geregeld dus daar kan/mag je een beroep op doen (als je dat wilt)

Een schone werkplek heeft met moraal en sociaal gedrag te maken

Daar kun je geen rechten aan ontlenen maar wel proberen elkaar een beetje te sturen

 

En ja...jij kunt last hebben van stof en zo

Dat zou net zo schadelijk kunnen zijn als roken.

Echter alleen voor roken heeft de overheid een wet geregeld

Wellicht een brief naar de 2e kamer sturen met het verzoek voor een wetsvoorstel voor schone werkruimte 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Ik zit op 'n paal in Zeewolde, als ik ga stampvoeten lazer ik om 😁

 

Hoef ook geen gelijk te hebben, maar er is wel een verschil tussen stank (krijg je niet weg) en stof of zand (binnen 10 tellen weg) qua irritatie en gezondheid.

 

Deze discussie begon over roken overigens; de rest komt er zo maar even bij...

Vraag mij ook af of de topicstarter hier nog wel eens kijkt of toch andere bedoelingen had met z'n vraag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 minuut geleden zei Marotrans:

 

Vraag mij ook af of de topicstarter hier nog wel eens kijkt of toch andere bedoelingen had met z'n vraag...

 

Maandag om 1300 geregistreerd en op zijn laatst op maandag 16.03 gekeken op het forum

 

Zal geen tijd hebben: Denk dat hij al rokend zijn cabine aan het opruimen is........:D

 

 

  • Like 1
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei shompie:

Ik vind het een aparte discussie. We mogen allemaal een puinhoop van iedere auto maken met alle aparte luchtjes van dien en hoeven daar geen enkele verantwoording voor te nemen.

 

Maar omdat het roken wettelijk geregeld is gaan we daarmee stampvoetend ons gelijk halen. 

Daar heb je een goed punt Ron, bij ons was er ook zo een

Allerlei luchtjes en alles was vet van de cockpit spray, zelfs de matjes gleden door de cabine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
7 minuten geleden zei lambiek:

Daar heb je een goed punt Ron, bij ons was er ook zo een

Allerlei luchtjes en alles was vet van de cockpit spray, zelfs de matjes gleden door de cabine

 

 

Je kan ook overdrijven.

 

Maar je moet het met zijn allen doen. Persoonlijk vind ik iemand die met het.raam.open een peuk rookt minder erg dan iemand die met zijn baggerschoenen het nodig vind om een rondje door de.cabine te lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vanmiddag reed ik naar huis en voor mij reed een splinternieuwe zandwagen. Groene platen erop, waarschijnlijk naar de afbouw / spuiter of zoiets.

 

Ik rij ernaast en kan zien dat de persoon in de auto gewoon een shaggie zit te roken met het raam dicht. Of het nou een chauffeur, monteur of iemand van het carrosseriebedrijf is geweest weet ik natuurlijk niet, maar dan vraag ik je toch is dat nou nodig met de nieuwe spullen van een ander ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 minuten geleden zei minuteman:

Vanmiddag reed ik naar huis en voor mij reed een splinternieuwe zandwagen. 

 

Ik rij ernaast en kan zien dat de persoon in de auto gewoon een shaggie zit te roken met het raam dicht. 

 

 

Niet helemaal gerelateerd aan het roken in de cabine maar plaats het toch.

Of het waar is wat ik nu ga zeggen weet ik niet maar dit verhaal is mij door een gepensioneerde chauffeur van het betreffende bedrijf tegen mij verteld. Bij P.A. Van den noord/vriesoord in den bosch werden toen nieuwe auto’s geleverd door de dealer en bij aankomst vroeg de directeur of die de schijven mocht hebben, de monteurs/vertegenwoordigers snapten er niks van maar gaven de schijven af. De directeur zag dat ze met 90 naar zijn bedrijf gescheurd waren en stuurde ze allemaal weer terug omdat die het niet normaal vond om met nieuw materiaal van iemand anders zo te rijden. Uiteindelijk heeft de dealer een flinke korting moeten geven anders hadden ze met enkele auto’s in hun maag gezeten.  

  • Like 1
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Bij ons lag het aan de vaste chauffeur of er gerookt werd of niet in de auto.

Na dat er een paar chauffeurs hebben geweigerd om met bepaalde auto's weg te gaan, was het klaar.

Elke auto is rookvrij. Mochten ze het zien dat je toch rookt, krijg je een waarschuwing.

Toen ik nog rookte hoorde je nooit iemand als ik op die auto had gereden. Ook niet toen ik zelf een auto had.



Mensen zijn zeikertjes geworden SenS. Niet alleen op t gebied van roken maar op velerlei gebieden. Vroeger toen iedereen nog gewoon gezellig rookte zat men naast elkaar op n verjaardag, bij de rokende huisarts op consult of bij de puffend leraar in de klas. En ineens kuch kuch kuch, of wat stinkt t toch.
En het klopt hoor, het stinkt en is ook nog eens niet goed voor je gezondheid.
Maar dat tegenwoordige gezeik man. Je mag niet vrouw geen complimenten meer geven, zelfs niet meer aanraken. Kijk, n tepeltwissie, alla, daar kan ik inkomen
Maar wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat mensen niets meer van n ander accepteren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

  • Like 6
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kom uit een gezin waar t letterlijk blauw ziet vd rook dus kan wel wat hebben en thuis ruik ik het niet,in mijn cabine echter merk ik het direct op.

Meeste tijd zal trekker stilstaan in de vakantie maar zal niemand zijn pleziertje ontnemen en als degene die ermee op pad mag er beetje rekening mee wil houden rookt ie maar een eind aan.

Ik ben nog zo'n type die zondags voor ik maandag weer begin in eigen tijd naar Hapert ga vanuit Liempde om auto in te ruimen schades te controleren en evt te tanken. Och en ligt er wat stof of zand bij de pedalen ruim ik dat ook gewoon op.

Geven en nemen mensen

groeten Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
17 minuten geleden zei wesley 85:

Kom uit een gezin waar t letterlijk blauw ziet vd rook dus kan wel wat hebben en thuis ruik ik het niet,in mijn cabine echter merk ik het direct op.

Meeste tijd zal trekker stilstaan in de vakantie maar zal niemand zijn pleziertje ontnemen en als degene die ermee op pad mag er beetje rekening mee wil houden rookt ie maar een eind aan.

Ik ben nog zo'n type die zondags voor ik maandag weer begin in eigen tijd naar Hapert ga vanuit Liempde om auto in te ruimen schades te controleren en evt te tanken. Och en ligt er wat stof of zand bij de pedalen ruim ik dat ook gewoon op.

Geven en nemen mensen

groeten Wesley
 

 

Alsof er niet ernstiger is om jezelf druk om te maken. Ja, ook ik vind het niet leuk maar de wereld vergaat niet. En dat het slecht voor je is als je na een vakantie terug komt in je auto waarin gerookt is....  Ik denk dat er veel slechtere dingen zijn in het dagelijks leven. Maar zoals eerder gezegd, die zijn niet bij wet verboden.

 

Is dit trouwens een reden om werk te weigeren?

 

 

15380227428963038288350081865576.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden