[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Rokende collega's in uw cabine


VinceCanisius

Vraag

  • Forumlid

Beste chauffeurs,

 

Ik ben op zoek naar chauffeurs waarmee ik in contact kan komen omtrent het sigarettenrook probleem wat speelt in de logistieke sector.

Het schijnt dat niet-rokende chauffeurs problemen ondervinden om de werkplek van een wel-rokende chauffeur over te nemen. Mijn oom heeft dit zelfde probleem, vanuit die gedachte denk ik een oplossing gevonden te hebben voor logistieke bedrijven. 

 

Het zou mij enorm helpen als chauffeurs (die dit probleem ook herkennen) mij willen benaderen of door hierop te reageren, maar mag ook via 0614170570/vincecanisius@hotmail.com

 

Echt bedankt alvast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Op 25-9-2018 om 20:27 zei Schots en Scheef:

Bij ons lag het aan de vaste chauffeur of er gerookt werd of niet in de auto.

Na dat er een paar chauffeurs hebben geweigerd om met bepaalde auto's weg te gaan, was het klaar.

Elke auto is rookvrij. Mochten ze het zien dat je toch rookt, krijg je een waarschuwing.

Toen ik nog rookte hoorde je nooit iemand als ik op die auto had gereden. Ook niet toen ik zelf een auto had.

 

 

Hoi Schots en Scheef,

 

Wordt dit beleid nog steeds gehandhaafd door iedere chauffeur en werkgever bij jullie? 

 

Denk dat jij dan onder de nette-rokers valt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 26-9-2018 om 10:29 zei scania1965:

er is verschil tussen asociaal gedrag en wettelijk recht wat de mensen hebben

Rookvrije ruimte is inderdaad wettelijk geregeld dus daar kan/mag je een beroep op doen (als je dat wilt)

Een schone werkplek heeft met moraal en sociaal gedrag te maken

Daar kun je geen rechten aan ontlenen maar wel proberen elkaar een beetje te sturen

 

En ja...jij kunt last hebben van stof en zo

Dat zou net zo schadelijk kunnen zijn als roken.

Echter alleen voor roken heeft de overheid een wet geregeld

Wellicht een brief naar de 2e kamer sturen met het verzoek voor een wetsvoorstel voor schone werkruimte 😉

 

Thanks voor de goede bijdragen!

 

De schadelijke stoffen van roken zijn minstens zo schadelijk als stof voor het lichaam. En niemand wilt een rit moeten maken met contant zand in hun luchtwegen, lijkt me.

 

Is dit een veelvoorkomend probleem bij jou bedrijf, Scania1965?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
44 minuten geleden zei VinceCanisius:

 

 

Is dit een veelvoorkomend probleem bij jou bedrijf, Scania1965?

 

 

Nee, ben eigen rijder

Ik rook niet dus ook niet in mijn wagen

Heb er ook geen bezwaar tegen als een chauffeur die ik inhuur op mijn wagen hier in rookt

Wel heeeeeel duidelijk gezegd dat ik het toesta TOT ik er last van ga krijgen, dan is het afgelopen

Rotzooi maken in de wagen is niet aan de orde.......dat wordt automatisch netjes opgeruimd

 

Kortom: ik heb sociale chauffeurs :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
Hoi Schots en Scheef,
 
Wordt dit beleid nog steeds gehandhaafd door iedere chauffeur en werkgever bij jullie? 
 
Denk dat jij dan onder de nette-rokers valt!
In principe wel.

Onze collega's uit Emmen hebbem vwa op bezoek gehad en hebben opmerking gehad over roken in de auto. Dus ze zijn nu weer vel erop.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
23 uur geleden zei Murphy:

En nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jij met al deze specifieke informatie wilt/gaat doen, VinceCanisius.

 

 

Ik ben aan het valideren of er behoefte is aan een product dat voorkomt/constateert of men rookt in vrachtwagens. Als er behoefte aan is wil ik het maken.

 

Op 27-9-2018 om 19:09 zei Schots en Scheef:

In principe wel.

Onze collega's uit Emmen hebbem vwa op bezoek gehad en hebben opmerking gehad over roken in de auto. Dus ze zijn nu weer vel erop.

 

Oke goed om te horen dat er een partij op controleert. Staat de VWA het wel toe dat er gerookt mag worden of zijn zij er streng op tegen? Wellicht kan ik hun eens benaderen om verder mee te praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 27-9-2018 om 13:18 zei scania1965:

 

Nee, ben eigen rijder

Ik rook niet dus ook niet in mijn wagen

Heb er ook geen bezwaar tegen als een chauffeur die ik inhuur op mijn wagen hier in rookt

Wel heeeeeel duidelijk gezegd dat ik het toesta TOT ik er last van ga krijgen, dan is het afgelopen

Rotzooi maken in de wagen is niet aan de orde.......dat wordt automatisch netjes opgeruimd

 

Kortom: ik heb sociale chauffeurs :D

 

Oké dat klinkt goed! Bedankt voor je feedback.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei VinceCanisius:

 

Ik ben aan het valideren of er behoefte is aan een product dat voorkomt/constateert of men rookt in vrachtwagens. Als er behoefte aan is wil ik het maken.

 

 

Oke goed om te horen dat er een partij op controleert. Staat de VWA het wel toe dat er gerookt mag worden of zijn zij er streng op tegen? Wellicht kan ik hun eens benaderen om verder mee te praten.

 

Alle respect als jij hier een verdien model inziet en wil uitvoeren, lang leve de ondernemende mens..

Vermoedelijk zal je toekomstige product binnen enkele dagen niet meer zal functioneren, wij chauffeurs zijn zeer bedreven in het uitschakelen van producten in de cabine. 

 

Ik zelf zou mijn geld nooit willen verdienen met manipuleren van derden, iets met vrijheid en normen en waarden. (liever arm)

 

Voor wie het woord vrijheid niet begrijpt (velen) kun je voor de overheid of overheid gerelateerde bedrijven je geld verdienen. Succes man...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid



 
Oke goed om te horen dat er een partij op controleert. Staat de VWA het wel toe dat er gerookt mag worden of zijn zij er streng op tegen? Wellicht kan ik hun eens benaderen om verder mee te praten.


De vwa houd zich bij de feiten. De vrachtwagen / werkbussen zijn bedrijfs voertuigen / werkplekken

Op een werkplek mag niet gerookt word PUNT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei VinceCanisius:

 

Ik ben aan het valideren of er behoefte is aan een product dat voorkomt/constateert of men rookt in vrachtwagens. Als er behoefte aan is wil ik het maken.

 

 

Een soort rookallarm dat de werkgever een seintje geeft wanneer er gerookt wordt? 

Men heeft toch een neus waarmee men kan ruiken? 

Of komt er ook een camera om te controleren of de wagen netjes achter wordt gelaten?

Door dit soort dingen gaan we al meer op noord korea lijken  :confused:

 

Heb je last van een stink cabine of snerigheid, zeg het je werkgever. 

Die zal er dan wel iets aan moeten doen, anders verandert er niets. En daar zit vaak het probleem.

 

Hou rekening met elkaar als er ook anderen met de wagen rijden.

Leven en laten leven.

 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik had al zo'n onbehagelijk gevoel bij deze topicstarter.

Het beste lijkt mij dat je er een handig kastje voor tegen de voorruit van maakt; dat dan past tussen het alcoholslot en de vetsensoren van het toekomstige Chauffeursvoedsel Monitoring Systeem, dat je werkgever alarmeert als je meer dan 2 broodjes bal per week eet.

 

Vergeet ook geen link naar de op afstand uitleesbare tachograaf te maken.

Ik denk wel dat je in tijdnood komt, want je zult je onderdelen zelf in Rotterdam uit de container moeten gaan ophalen, want ik heb er door al dat gecontroleer  zo langzamerhand geen zin meer in (en met mij velen).

Net weer 300 pond boete afgetikt voor een flauwekulovertreding.

 

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei scania1965:

pff  wat een voor oordelen gelijk weer.🙄

Wellicht vind hij een apparaat uit dat iedereen volop ongestraft kan roken en dat niemand er last van heeft omdat het niet te ruiken is.........

 

 

Net zo iets als die nieuwe anti conceptie pil: de vrouwen worden wel zwanger ,maar worden er niet meer dik van.LOL

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
4 uur geleden zei scania1965:

pff  wat een voor oordelen gelijk weer.🙄

Wellicht vind hij een apparaat uit dat iedereen volop ongestraft kan roken en dat niemand er last van heeft omdat het niet te ruiken is.........

 

 

Het is niet alleen het ruiken, maar ook de giftige stoffen die in de cabine blijven hangen.

Deze worden ingeademd al ruik je ze niet

 

Meeroken of passief roken is het blootgesteld worden aan tabaksrook in de omgeving. De duizenden verschillende chemicaliën en meer dan 70 kankerverwekkende stoffen in tabaksrook zijn ongezond voor iedereen die het inademt, dus ook voor meerokers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
13 minuten geleden zei Pierre:

het slaat letterlijk op je adem

Tabaksrook is uiterst giftig. In tabaksrook zitten meer dan 4000 chemische stoffen, waarvan er zeker 40 kankerverwekkend zijn. De meeste stoffen zijn zeer giftig. Behalve teer, nicotine en koolmonoxide zijn vijf extreem giftige stoffen:

  • Benzeen
  • Nitrosamine
  • Formaldehyde
  • Waterstofcyanide.
  • Arsenicu

bron:

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/welke-stoffen-zitten-er-naast-teer-en-nicotine-in-tabaksrook/

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden