[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het leven van een Botschauffeur


Gast grietje80

Recommended Posts

  • Forumlid

Nou, in dit geval heeft ze het volste recht om het werk stil te leggen. Harm (in dit geval zat grietje daar toevallig op de auto, had Lampie ook kunnen zijn of Harm zelf) is ingehuurd om het werk veilig te laten verlopen. Is het niet veilig, jammer dan stil leggen die handel. Als je ooit VCA hebt gehaald mag je zelfs als derde het werk stil leggen als het onveilig is.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Hier hebben bedrijven een "verneombud". Das een medewerker die de arbeidsdag mag/kan/moet toetsen aan de arboregels.

Hij/zij heeft de bevoegdheid het werk geheel of gedeeltelijk stil te leggen indien er "een gevaarlijke situatie" ontstaat. Dan dient wel de arbeidsinspectie ingelicht te worden.  En die bepalen of het werk hervat mag worden. Het leuke is dat deze persoon nimmer aansprakelijk gesteld kan worden. Rechtsbescherming heet dat. Moet natuurlijk wel een reele dreiging zijn.

Als VR zal je ongetwijfeld diezelfde verantwoording hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
28 minuten geleden zei the duke:

 

 

 dezelfde categorie als portiers/parkeerwachter/verkeersregelaat. Proberen belangrijk te zijn terwijl je dat niet bent. 

 

 


Sinds kort horen daar ook de mannen van RWS die mijn hun terreinwagens langs de snelwegen te zien zijn.

Paar weken geleden op de A50 stilgevallen en achteraf was de computer kapot, dus afslepen.
De man wilde indien de sleper de cardanas niet los kreeg het hele spul afslepen zonder de as te demonteren.

Wat er dan gebeurd kan je wel raden, maar daar had de beste man niets mee van doen.

Ander punt was dat ik geladen was met 4 weekse jonge haantjes ( nee niet voor het slachthuis ) deze moeten nog voor nageslacht gaan zorgen.

Had de zeilen open staan voor wat ventilatie, maar een eindje verderop gebeurde een ongeval en plots stond naast ons ook alles stil.
Heb toen aan de file kant de zeilen gesloten om de mensen in de file geen inkijk te geven, want ja dat is zeilig die beesjes in die kraten.

Op een gegeven moment stond hij erop dat de zeilen open moesten, en ik zeg dat is beter van niet ivm inkijk, hij stond erop, dus oke zeilen omhoog.

Binnen 5 minuten staat er een dametje in de file die haar beklag deed bij deze RWS meneer omdat het zo zeilig is.

Ik zeg nog tegen hem>>>> wat zei ik nou tegen je, poe poe wat een $#%

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei the duke:

 

 

Jij bent dezelfde categorie als een portier/verkeersregelaar/parkeerwacht. Misplaatst machtsmisbruik. Dat doen onbelangrijke personen om belangrijk te lijken......

Ik denk dat je het niet helemaal begrepen hebt vwt. verkeersregelaars , bij het niet opvolgen van hun aanwijzingen zijn ze bevoegd om een boette uit te   schrijven , en dat is ook gewoon voor jou afrekenen geblazen .parkeer wacht ? zelfde verhaal ,portier kan je niet bekeuren maar wel de toegang tot het bedrijf ontzeggen .

Dan mag jij bij je werkgever uitleggen waarom je niet mag laden/ lossen .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 minuten geleden zei opa bert:

, bij het niet opvolgen van hun aanwijzingen zijn ze bevoegd om een boette uit te   schrijven

Was dat maar waar, dan zouden onze aanwijzingen beter worden opgevolgd. 

 

1 uur geleden zei the duke:

De forumbaas zal wel met zijn tengels op de verwijderknop gedrukt hebben. Beter kan hij zich druk maken over het feit dat er PB's met gevoelige informatie niet openbaar komen. Heel genante pb's ook. Met gevoelige informatie...

1, ik ben de hele dag bezig geweest met het geven van rijlesrijlessen heb niets van doen daarmee.  Sowieso blijf ik van de moderatie af. 

2, waar moet ik dan bang voor zijn? Geen van mijn pbs zijn verkeerd of aanstoot gevend, dan was er al lang melding van gemaakt bij de admins. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei Kiepenboer:

Ik zeg nog tegen hem>>>> wat zei ik nou tegen je, poe poe wat een $#%

 

Ik denk dat je dan nét de verkeerde inspecteur getroffen hebt...

 

Ze hebben d'r ook leuke dames in dienst.. :D

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Wat betreft portiers, verkeersregelaars etc.. beetje meebewegen... helpt vaak wel. Je weet wel.. met stroop vang je meer vliegen dan met azijn..;)

Van de week had ik er ééntje bij  Tricht (aan het spoor) die eerst d8 dat ik de machinist van de graafmachine was..:nee:. maar ik was in mijn gewone kloffie ff de weg  modderpad aan het controleren of ik daar nog een beetje op kon rijden.. Zegt ie: oh, eigenlijk mag ik je niet eens het terrein oplaten, zonder helm en hesje..  Nou, was mijn antwoord: die kan ik wel opzetten en omdoen.. :p

 

(dat ik daar al een paar weken kom en daar gewoon zonder (ja, okay.. mag niet volgens de bebording/regels) mijn taak uitvoer.. was hem kennelijk niet bekend. Terwijl hij de week ervoor toch het andere hek, aan de overkant, voor mij open deed. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei HIT:

 

 

 

2, waar moet ik dan bang voor zijn? Geen van mijn pbs zijn verkeerd of aanstoot gevend, dan was er al lang melding van gemaakt bij de admins. 

Zaak is dat door geklungel PB's openbaar gekomen zijn. En daar staat informatie in die voor een bepaald forumlid genant is en voor een ander echt super gevoelig. Fail!

 

Maar dat maakt niet uit, we zitten Grietjes topic te vervuilen, dat moeten we niet willen toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei Kiepenboer:

Paar weken geleden op de A50 stilgevallen en achteraf was de computer kapot, dus afslepen.
De man wilde indien de sleper de cardanas niet los kreeg het hele spul afslepen zonder de as te demonteren.

Wat er dan gebeurd kan je wel raden, maar daar had de beste man niets mee van doen.

 

Kan gewoon hoor: procedure versnelde berging. :D

 

https://www.incidentmanagement.nl/Portals/0/Documenten/bergerinstructieboekje versneld wegslepen vrachtwagens.pdf

 

Kwam ik toevallig tegen op het www.

 

Versnelling inschakelen en koppeling fixeren in ontkoppelde toestand en slepen maar..

(pagina 3 en 4). LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zal allemaal best. Kan me nog goed herinneren dat er jaren geleden geopperd werd om het mogelijk te gaan maken om een gestrande wagen die de weg blokkeerde domweg van de weg te douwen ver de berm in. Dat er dan schade aan de wagen ontstond zou goedkoper zijn dan de kosten van vertraging op de snelweg.

Typisch......dat dit plan nooit in werking is getreden 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^Klopt dat systeem bestaat nu ook. 

 

RWS en politie heeft de mogelijkheid om IM berging in te zetten als een gestrand voertuig op een onveilige plaats staat en in de nabije tijd een gevaar kan opleveren.

 

Zelf maakte ik dat in 2015 mee toen een trailer van TIP onder het rijden op de handrem ging en ik hem met geen mogelijkheid eraf kon krijgen. Ook niet met de knoppen. RWS kwam ter plekke en ik ging al onder de trailer om de bouten aan te draaien om de handrem mechanisch te ontlasten. Maar nog voor ik de helft had ingedraaid stond ineens een bergingsauto van Modern achter mij en kreeg ik ineens hulp van een monteur en was het misschien 5 minuten eerder klaar en kon ik wegrijden. Van de Politie moest ik naar de parkeerplaats rijden net na Gouda en daar een incidentrapport ondertekenen. Toen kwam ook de berger met een rekening die ik ter plaatse moest voldoen omdat hij ook aanwezig was geweest. RWS had hem gebeld en ik moest betalen, dat heb ik geweigerd en wilde de bergmeneer mijn voertuig meenemen wat de politie weer niet goed vond want dat was ongeoorloofd gijzelen. 

Lang verhaal kort, het is nog niet eens bij de rechter terecht gekomen omdat de advocaten het eens waren dat RWS veel te snel een berger had ingeschakeld want zonder die berger had het hele incident maar een half uurtje geduurd. 

 

Maar ook toen werd er gedreigd dat ze het voertuig wel zouden wegslepen naar de parking om de bouten in te draaien......

  • Like 2
  • Verward 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
3 uur geleden zei scania1965:

Zal allemaal best. Kan me nog goed herinneren dat er jaren geleden geopperd werd om het mogelijk te gaan maken om een gestrande wagen die de weg blokkeerde domweg van de weg te douwen ver de berm in. Dat er dan schade aan de wagen ontstond zou goedkoper zijn dan de kosten van vertraging op de snelweg.

Typisch......dat dit plan nooit in werking is getreden 😉

Een systeem ala UK is ook zo slecht nog niet met overal een recovery auto ter beschikking, en bij wegopbrekingen vaak eentje ter plekke en of Free Recovery.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
54 minuten geleden zei Teddybeer:

Ik heb t stukje niet gelezen maar ik weet wel dat er vannacht een ongeluk is gebeurd oorzaak : water op  de weg...

 

En waarom omdat t zand de putten had verstopt 🤦‍♀️

 

Ja nee... RWS en Provincie als ook de aannemer hadden dit niet kunnen bedenken ....

Tjonge jonge

 

  • Like 3
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei europeaan:

Hoe doe je dat bij een automatische versnellingsbak,de koppeling fixeren???

 

Staat op pagina 5. Noodschakeling.

 

Maar er staat ook:

 

Citaat

Verder is er de mechanische versnellingsbak met een conventionele versnellingspook en een conventioneel koppelingspedaal. De methode in dit boekje spitst zich daarop toe.

 

.. en in de bijlage is een checklist opgenomen waarin een handgeschakelde versnellingsbak staat afgebeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Botser:

Ja nee... RWS en Provincie als ook de aannemer hadden dit niet kunnen bedenken ....

Tjonge jonge

 

.. en jij? Had jij dan niet ff pro-actief aan de bel kunnen hangen? Jij hebt de rechtstreekse telefoonnummers, toch?

 

;)

 

Maar, ik deel je verbazing wel.. dat er niet eerder een kolkzuiger langs gestuurd is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Dat is juist een week geleden wel gebeurd toen is de dijk een nacht gepland dicht geweest voor onderhoud en maaien. 

 

Alleen kom je daarmee niet onder het asfalt waar de riolering loopt. En als met hevige regen zand de riolering inloopt gaat dat heel lang goed..... tot nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo daar ben ik weer eens...

 

 

Niet omdat ik t forum zat was maar meer omdat ik met een flinke griep en keelontsteking en 41 gr koorts in bed lag.

 

Na een bezoekje aan de huisarts antibiotica gekregen  helaas geneest t stupiditeit niet. Dus voorlopig blijf ik lekker hier tikken.

 

Vorige week heeft de chauffeur van de TGA een lantaarnpaal met zo'n ijzeren  beugel een kusje gegeven. ( zie foto 1)

 

Vandaag was ik redelijk opgeknapt en heb ik samen met @HIT de opstap weer gemaakt. (Foto 2)

 

Er zat een  beetje haast bij omdat we morgen een truckrun rijden hier in Lelystad. Dit jaar dus met 3 auto's. 

 

Vanmiddag na t repareren van de opstap maar even 2 van de 3 auto's naar de wasstraat geweest. (Foto 3) volgens mij heeft @HIT  daar een andere foto van.

 

Morgen bij de TGX even de bots eropknuppen (aangezien die nu transport rijdt) en even wassen.

 

Maar nu even een vraagje aan de heren.

 

Er zit smeer aan mn broek... gebeurd in de was straat. Maar hoe krijg ik dat eruit?

 

Die broek ligt nu in een sopje met soda. En die gooi ik straks ff in de wasmachine... maar zijn er ook andere manieren?

20190928_094426.jpg

IMG-20191004-WA0004.jpeg

IMG-20191004-WA0014.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden