[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het leven van een Botschauffeur


Gast grietje80

Recommended Posts

  • Forumlid

Dit is het pakkie an van de gemeente.

 

en die rotonde komt dus deels OP de gedempte vaart. Deze is destijds in opdracht van die zelfde gemeente verlegd, zodat het DC kon uitbreiden, anders waren ze waarschijnlijk naar een andere locatie gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Nagamiji:

Wast de regen die niet schoon? Nooit bij stil gestaan. Is dit specifiek voor Hilversum, of zouden ze in het hele land lantaarnpalen wassen? Bij mij in de straat iig niet. 

Nou ik heb er nooit eerder opgelet 

 

Denk gewoon in t hele land hoor.

 

 

Deze man vind t een wereld beroep... doet t al 20 jaar

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is een beroep, wat onstaan is ten tijde van de olielamp in de straten.

Als er gemorst werd, ging de vulploeg door, die moesten een deadline halen.

Om schoon te maken kwam de milieudienst. En vanuit deze functie is, via vele saneringen en reorganisaties, deze beroepen ontstaan.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voor hoeveel jaar doet men dit? Lijkt mij dat iets dergelijks om de zoveel jaar plaatsvindt, kan ik mij voorstellen.

 

Berm meubilair (reflectors etc.) wordt toch ook nu in het voorjaar weer schoongemaakt.. al is dat al wel machinaal, dacht ik.

 

Ik vind het wel goed dat men dit doet. Zo'n lantaarnpaal met allemaal mos en groene aanslag erop. dat is ook geen gezicht.

Straatnaam en verkeersborden kunnen soms ook een stevig sopje gebruiken, vind ik.

  • Like 3
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vandaag mn laatste nachtje.. dan dinsdagavond weer beginnen.

 

 

De nachten gaan ons goed af al is t soms ff puzzelen omdat je op tijd terug moet zijn zodat je de auto weer aan de volgende kan doorgeven .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Ondertussen gaat het werk gewoon door..

 

Vandaag zijn we op de gooiseweg aanwezig.

 

Bij het versnipperen en op ruimen van de gekapte en gesnoeide bomen..

 

Een hele operatie opzich. 

 

Er zijn sowiezo 7 man vast op de weg/berm. 

 

3 van ons... en daarbij 4 van de firma Rondhout.

 

Verder rijden er zo'n  5 a 6 vrachtwagens heen en weer met de houtsnippers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 1 year later...
  • Forumlid

zo na een hele lange tijd niks van me te laten horen , dacht ik laat ik weer eens van de leesstand af gaan.

Hoop veranderingen hiero, in huize botser, 

ik ben botser af.

vkr af en brl-er

Andere weg ingeslagen maar wel in het verlengde van mn vorige baan.

niet meer op de bots, wie weet ooit in de toekomst.

ondanks dat ik geen chauffeur meer ben en ik nog maar weinig het grote stuur zal vast houden blijf ik zo nu en dan wel meelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

 

 

Met BRL certificering maakt u aantoonbaar aan opdrachtgevers en toezichthouders dat uw organisatie voldoet aan eisen aan uw proces of product die zijn vastgesteld in in specifieke beoordelingsrichtlijnen. Deze eisen zijn met name gericht op de bouwsector. BRL certificering kan wettelijk verplicht zijn om bepaalde activiteiten te mogen uitvoeren zoals bij BRL SIKB 7000, voor (water)bodemsanering. Andere bekende beoordelingsrichtlijnen zijn de BRL SVMS-007 voor veilig en milieukundig slopen en Groenkeur. 

Ik had er nog nooit van gehoord ( echt nie) en heb dus even opgezocht wat t betekent en wat het inhoudt:

 

Beoordelingsrichtlijnen beschrijven de manier waarop certificatie-instellingen toetsen of een organisatie voldoet aan de technische eisen voor het behalen of behouden van een certificaat. Een veel gebruikte afkorting voor het woord beoordelingsrichtlijn is BRL.

 

Een soort code 95 ,maar dan voor (meestal) technische bedrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

 

 

 Deze eisen zijn met name gericht op de bouwsector. BRL certificering kan wettelijk verplicht zijn om bepaalde activiteiten te mogen uitvoeren zoals bij BRL SIKB 7000, voor (water)bodemsanering. Andere bekende beoordelingsrichtlijnen zijn de BRL SVMS-007 voor veilig en milieukundig slopen en Groenkeur. 

Zo hebben wij er enkele tientalen.

 

Maar dat is in hoofdzaak het pakkie aan van de laborant en zijn chef, de kwalman 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei iveco 35c17:

Net wat ik al zeg, ik gun het je wel hoor. Want als jij het niet pakt doet een ander het wel. Maar dit soort baantjes zijn allemaal gecreerd en voegen verder niets toe

 

Daarom vind ik het teren op geld van de gemeenschap..

 

was jij ook niet met behoud van uitkering op de bots gekomen? Ergens ligt er me iets van bij. Verbeter me als ik het fout heb.

 

 

Ja klopt met behoud van uitkering... ware t niet dat ik meer uren draaide en daarmee meer loon kreeg en dus minder uitkering.

 

Ik ben niet van het stil zitten en er zijn honderden mensen met uitkering die liever met hun zuignap op de bank blijven plakken ipv toch mee doen in de maatschappij.

 

 

De baan die ik nu heb aangenomen is niet gecreëerd maar gewoon een volwaardige baan die zelfs jij kan uitvoeren mits je de kennis hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
37 minuten geleden zei Botser:

(...) De baan die ik nu heb aangenomen is niet gecreëerd maar gewoon een volwaardige baan die zelfs jij kan uitvoeren mits je de kennis hebt.

 

Welkom terug Botstertje!

Ik heb het even gevolgd maar ik vind dat je nogal laagdunkend doet over je eigen baan. Als je al durft te beweren dat Iveco zelfs die baan nog zou kunnen uitvoeren...:zegtniets::p

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei Pierre:

 

Welkom terug Botstertje!

Ik heb het even gevolgd maar ik vind dat je nogal laagdunkend doet over je eigen baan. Als je al durft te beweren dat Iveco zelfs die baan nog zou kunnen uitvoeren...:zegtniets::p

Thnx! 

 

Laagdunkend over mijn nieuwe baan ben ik niet hoor.

 

Ik ben in het bezit van die kennis..

 

Menig chauffeur hier op t forum niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Botser.

Is het bij een nieuwe werkgever of binnen het bedrijf?

Er zullen gebieden in Nederland zijn waar jou werk nutteloos is, maar daar zullen ze jou niet nodig hebben. Maar hier is een goede planning het verschil tussen dankbaarheid en frustratie op de weg👍


 

 

 

Jammer dat men zo oordeelt in plaats van vraagt.

Maar goed, sommigen weten alles al natuurlijk, of denken alles…..

Ach laat maar. Dit forum waar ooit respect was en informatie onderling werd gedeeld met alles wat op de weg gebeurd, dat forum moet perse kapot geloof ik.

  • Like 2
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden