[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het leven van een Botschauffeur


Gast grietje80

Recommended Posts

  • Forumlid
22 minuten geleden zei Hallowed:

Als het zo goed betaalde zag je ook overal wel Nederlanders dat werk doen. Je ziet dat maar weinig meer. En die paar die worden ingehuurd zullen best wat meer krijgen, maar zo’n DFDS of welke ferry-boer dan ook, doet dat omdat ze niet anders kunnen op dat moment. 

 

Ik weet zeker dat je qua opbrengsten beter dat infrastructuurwerk kunt doen dan ferrytransport.

Even van uitgaande dat je het bij de eerste uit de eerste hand hebt. En niet een onderaannemer van een onderaannemer bent.

 

 

Als het zo goed betaalde zag je ook wel nederlanders dat werk doen zeg je..

De polen bulgaren roemenen en dergelijke boeit t vaak niet dat ze langer van huis zijn..zeuren niet zo veel als nederlanders.. maar goed dat is mijn mening en ieder mag zn mening hebben toch?

 

 En idd het infrastructuurwerk zal ongetwijfeld meer opleveren maar brede werkzaamheden kunnen uitvoeren lijkt mij geen overbodige luxe 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
33 minuten geleden zei schoenenreus:

Er wordt toch ook nergens beweerd dat het DFDS werk meer op zou leveren dan het werk met de botsabsorber of wel? Er wordt alleen gezegd dat de prijs mee valt en HIT er dus aan uit kan om in de rustigere periodes 1 auto daar weg te zetten.

 

Oh ja, jij pakt een stukje uit mijn

verhaal en trekt daar een conclusie uit. Ik leg het wel beter uit:

 

De essentie is: als het er uit kon dan werd dit werk wel meer gedaan. Sterker nog: elke cent die Harm hiermee verdient is mee genomen. Beter gezegd is: het is rustig, zijn mensen, zijn vaste lasten m.b.t. de auto zullen toch moeten worden betaald. 

Het is niet uit luxe dat ze nu dit werk doen. 

 

Als het niet rustig was pakten ze dit werk echt niet aan. En zo’n DFDS is echt geen filantropische stichting.

Sterker nog, het kan goed zijn dat ze een vast contract hebben op dat werk. Wielen tekort komen, dan ga je rond bellen. Niks niemand op korte termijn te krijgen.

ja op wat bedrijven na. Maar die weten ook dondersgoed dat jij niet belt omdat je graag zijn prijs betaalt. Dan kun je bijna vragen wat je wilt, in het redelijke. Of een DFDS komt met een prijs die deze ondernemer niet verwacht. Ze maken zelfs verlies op deze paar vrachten, maar dat streept elkaar wel weg over het gehele verhaal gezien. You win some, you lose some.

 

Ik haal de vergelijking met het andere werk aan om juist aan te tonen dat dit ferry-werk tijdelijke opvulling is. Mijn fout, ik had duidelijker moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
36 minuten geleden zei Botser:

A

De polen bulgaren roemenen en dergelijke boeit t vaak niet dat ze langer van huis zijn..zeuren niet zo veel als nederlanders..

Nederlanders zeuren ook niet hoor,,,,als ze ergens in het buitenland het drie of viervoudige kunnen verdienen dan hier zetten ze alle principes zoals RTB enn CAO overboord en zijn ze weg hier.

  • Like 4
  • Thanks 1
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
32 minuten geleden zei Botser:

.

De polen bulgaren roemenen en dergelijke boeit t vaak niet dat ze langer van huis zijn..zeuren niet zo veel als nederlanders.. maar goed dat is mijn mening en ieder mag zn mening hebben toch?

 

 

 

Een mening of een feit, dat is nogal een verschil. Er zijn nog overigens nog genoeg Nederlandse chauffeurs die verdomd graag zouden willen overstaan. Maar een DFDS gaat nooit betalen wat die

chauffeur moet gaan kosten.

 

Over dat zeuren, als jij tot 3-4

keer beter betaalt krijgt dan het gemiddelde loon ga je ook zonder te zeuren zo staan. Feit is: hun kosten in hun thuisland zijn dusdanig lager dat zij relatief gezien meer overhouden aan hun loon wat in onze ogen een hongerloontje is. 

 

Over jouw mening: informeer jezelf eerst eens wat beter zodat jij je mening kunt onderbouwen. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei europeaan:

Nederlanders zeuren ook niet hoor,,,,als ze ergens in het buitenland het drie of viervoudige kunnen verdienen dan hier zetten ze alle principes zoals RTB enn CAO overboord en zijn ze weg hier.

 

Grappig Peter, ik zat net hetzelfde te tikken! 😂😂😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
8 uur geleden zei Botser:

Ja ik vind dat nogal een brutale vraag...en ik vind het niet nodig dat soort informatie hier te delen....

Om een tipje van de sluier op te lichten zou je kunnen zeggen onder welke CAO jullie vallen....

Ik, bv, val onder de BBA, een CAO voor de lijndienst bussen. Maar rij ik op de toerbus of taxi of kieper, houden we het simpel: zelfde CAO. Maar dat is meer gemakzucht van de baas...

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei doemijnbest:

Je geeft immers geen antwoord, je zegt dat ik het aan degene moet vragen die het geopperd heeft en dat deed ik.

Neej hoor want Murphy opperde t..  ik doelde op iemand anders

bewerkt door Botser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Hallowed:

 

Een mening of een feit, dat is nogal een verschil. Er zijn nog overigens nog genoeg Nederlandse chauffeurs die verdomd graag zouden willen overstaan. Maar een DFDS gaat nooit betalen wat die

chauffeur moet gaan kosten.

 

 

 

35 jaar gelee toen begon het buitenland avontuur voor me bij een transporteur hier uit ut durp, hij ha ook nog un cafe met een grote zaal erachter voor bruiloften en partijen.

 

Ik begon daar met een Volvo F10 trekker (290 pk) voor Norfolk Line te rijden, en daar was je normaal int weekend altijd thuis, en mischien een enkeling die eens een weekend overstond.
Dus de planning was er maar druk mee om iedereen thuis te krijgen.
Nu stuurt men een Oost Europeaan vrijdags ri Munchen om s,maandags om 7.00 uur te lossen, dus makkelijker te plannen.

LOLWij gingen zondagavond rijden en loste ook om 7.00 in Munchen, nog ff terug laden Nurnberg en s,avonds om un uur of 10 weer thuis.

Maaajaaaa da kan vandaag de dag niet meer, want dan ben je me toch unen crimineel

 

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei ELZEN106:

Leeft Toos nog ?

Jazekers, zie ze af en toe nog wel eens boodschappen doen hier bij ons in de kelder. ( Jumbo )

Als we vrijdags terug kwamen toen was het vanaf de plak zoals ze dat noemde waar de vrachtwagen stonden naar de kroeg waar Toon 
achter de tap stond, en altijd eerst ff naar Toos achter in de keuken geld beurenLOL ging toen nog altijd handje contantantje.
En omdat er een kroeg was kon er ok nog altijd een beetje buiten de boeken om😂
Van Toon kregen we altijd wel een paar doosjes sigaren mee>>> zo gezegd voor de heftruckchauffeurs zodat we sneller geladen werden.
Totdat hij in de gaten kreeg dat we ze zelf ook wel lekker vonden rokenLOL

De drie zoons hebben een mooi bedrijf nu en hebben het buitenland werk allang vaarwel gezegd.
Weet eigenlijk niet precies hoeveel auto,s ze hebben, maar ze hebben eigenlijk alleen nog kraanwagens.
De zwaarste een 100 tm kraan ak ut goed heb.
Heb zelf ook nog ff met een klein Dafke mee kraan gereden, maar da gefrot mee un kraan was niks vur mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden