[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het leven van een Botschauffeur


Gast grietje80

Recommended Posts

  • Forumlid
1 uur geleden zei schoenenreus:

Amateuristische manier van bomen kappen....

Wat is hier amateuristisch aan?

 

Dat oordeel had je wel kunnen geven als je de andere kant van de kraan had kunnen zien, en gezien hoe die boom aan de giek gefixeerd is (of eigenlijk niet. 😳)

Of denk je dat ze daar een spanbandje aan knopen, en dan met een ouderwetse spanzaag de boom doorzagen?

 

Wel eens bij een modern bosbouwbedrijf gekeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, daarom ook dat ik zeg dat het een amateuristische manier is. Bij ons in de buurt heb je boomrooierij weijtmans die pakken zoiets toch wel even iets anders aan. Die hoeven niet met de bomen naar een “verzamelplaats” te rijden die ruimen alles in een keer op. Daar zal alleen een ander prijskaartje aan vast hangen en uiteindelijk draait alles om geld. 054B2C83-BC04-4195-BDF6-A3F17D797685.jpeg.f9f7a7d05583648d9df492867ecd168c.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei schoenenreus:

Ja, daarom ook dat ik zeg dat het een amateuristische manier is. 054B2C83-BC04-4195-BDF6-A3F17D797685.jpeg.f9f7a7d05583648d9df492867ecd168c.jpeg

Ik heb er helemaal geen verstand van. Maar wat weijtmans daar doet doen meerdere bedrijven en op de door jou geplaatste foto, is een hele snelweg afgesloten. Ik denk dat op de door jou als amateuristisch wordt beschreven gewoon ieder keer even het verkeer wordt stilgelegd en de boom op de verzamelplaats kort wordt gemaakt.  Om zo min mogelijk hinder voor het verkeer te hebben. Op de snelweg wordt het vaak gecombineerd met andere werkzaamheden als de weg toch is afgesloten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Ik denk dat deze het karweitje in een ommekeer heeft gedaan, goed gereedschap is het halve werk. Alles keurig op maat gezaagd en stammen glad afgeleverd. SB heeft een aantal van deze machines dacht ik.

 

 

 

bosbouw2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 25-9-2019 om 16:17 zei Botser:

................... ik degene die het werk stil legde.......................

 

 

Als ik ooit op mn werk een Bots nodig heb in jullie regio dan ga ik toch zeker niet HIT bellen. Ik zou als uitvoerder niet zitten wachten op een betweterig kind die mijn werk stil legt.

 

Dan zou het 'opdonderen' naar huis zijn en nooooooit meer terugkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Dat zou betekenen dat jij liever onveilig werkt om een opdrachtgever het naar zijn zin te maken. Dan pas ben je in mijn ogen een dom en zeker niet bezig met de uitstraling die jouw werkgever verwacht van jou en het bedrijf. 

 

Nu de situatie: Provincie wilde dat de bots de kraan met boom begeleide naar een zijstraat die achter de botser lag. Dat betekende ongeveer 1 tot 1.5 km achteruitrijden, dat is tweemaal gedaan en tot tweemaal toe reed er rakelings een auto langs. Toen heeft Grietje het werk stilgelegd en geeist dat er gezocht werd naar een andere oplossing. Ook de kraanmachinist zag in dat dit niet veilig was en beaamde het. 

Ik heb geen bedrijf om het mensen naar hun zin te maken, ik heb een bedrijf in verkeersveiligheid en sta dus ook compleet achter de actie van Grietje in deze. 

  • Like 10
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei the duke:

Als ik ooit op mn werk een Bots nodig heb in jullie regio dan ga ik toch zeker niet HIT bellen. Ik zou als uitvoerder niet zitten wachten op een betweterig kind die mijn werk stil legt.

 

Dan zou het 'opdonderen' naar huis zijn en nooooooit meer terugkomen.

Gelukkig maar!

bewerkt door Botser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei the duke:

Als ik ooit op mn werk een Bots nodig heb in jullie regio dan ga ik toch zeker niet HIT bellen. Ik zou als uitvoerder niet zitten wachten op een betweterig kind die mijn werk stil legt.

 

Dan zou het 'opdonderen' naar huis zijn en nooooooit meer terugkomen.

 

 

Jij als uitvoerder hebt niks te willen of te vinden en dient gewoon te luisteren naar degene die wel weten waar ze over praten......als je zelf zou weten waar dat je het over had dan had je wel je eigen botsploeg in dienst. 

  • Like 1
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei HIT:

^^ Dat zou betekenen dat jij liever onveilig werkt om een opdrachtgever het naar zijn zin te maken. Dan pas ben je in mijn ogen een dom en zeker niet bezig met de uitstraling die jouw werkgever verwacht van jou en het bedrijf. 

 

Nu de situatie: Provincie wilde dat de bots de kraan met boom begeleide naar een zijstraat die achter de botser lag. Dat betekende ongeveer 1 tot 1.5 km achteruitrijden, dat is tweemaal gedaan en tot tweemaal toe reed er rakelings een auto langs. Toen heeft Grietje het werk stilgelegd en geeist dat er gezocht werd naar een andere oplossing. Ook de kraanmachinist zag in dat dit niet veilig was en beaamde het. 

Ik heb geen bedrijf om het mensen naar hun zin te maken, ik heb een bedrijf in verkeersveiligheid en sta dus ook compleet achter de actie van Grietje in deze. 

Kan best zijn. Grietje manifesteert zich met enige regelmaat als luis in de pels.

 

Ik dit, ik dat, ik zus en ik zo. Grietje moet doen waar ze voor ingehuurd is en dat is in de bots zitten. En zich nergens mee bemoeien.

  • Like 1
  • Haha 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei the duke:

Grietje moet doen waar ze voor ingehuurd is en dat is in de bots zitten. En zich nergens mee bemoeien.

 

dus betaald als schietschijf zitten??

jij gunt ook iemand wat....

 

ik denk dat ze der beroep beter uitvoert als dat ze kan schrijven..

ik hoop jij ook.....beter als jij kan schrijven  LOL 

  • Like 4
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei the duke:

Kan best zijn. Grietje manifesteert zich met enige regelmaat als luis in de pels.

 

Ik dit, ik dat, ik zus en ik zo. Grietje moet doen waar ze voor ingehuurd is en dat is in de bots zitten. En zich nergens mee bemoeien.

@the duke

 

Waar komt in godsnaam de haat van jouw richting mij vandaan zeg...

 

Heb ik je ooit afgewezen ofzo?

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden