[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

FF een tip


knoet

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik heb dit al gepost bij de beginnende vrachtwagenchauffeur, laat maar staan ,, maar komt hier ook van pas,, en dit leer je niet , ze hebben geen idee:

Voor de beginnende  vrachtwagen chauffeur,, de tijd komt er weer aan , en als de trekker los staat, en er ligt sneeuw op , pak ff een houtje en haal de sneeuw aan de binnenkant van de schotel weg ,door het koppelen word de sneeuw ijs en slaat de schotel nooit meer goed dicht,, nog 1,.. draai nooit je tankdop op slot,, zit altijd vocht in en dat bevriest,, krijg je hem noooooit meer open ,... nog 1,..schuifchassis,,  laat die dingen in de winter zo veel mogelijk op maat staan,, probeer maar eens zo,n ding op de sneeuw en ijs op maat te krijgen,. gaat je niet lukken ,.. mazzel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
48 minuten geleden zei knoet:

Ik heb dit al gepost bij de beginnende vrachtwagenchauffeur, laat maar staan ,, maar komt hier ook van pas,, en dit leer je niet , ze hebben geen idee:

Voor de beginnende  vrachtwagen chauffeur,, de tijd komt er weer aan , en als de trekker los staat, en er ligt sneeuw op , pak ff een houtje en haal de sneeuw aan de binnenkant van de schotel weg ,door het koppelen word de sneeuw ijs en slaat de schotel nooit meer goed dicht


Maandag nog een dag een auto met zoeen shoarmaschotel, brrrrr

s,middags gelukkig weer een Ringfeder koppeling achterop:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
49 minuten geleden zei knoet:

nog 1,.. laad altijd het zwaarste aan de linkerkant van de oplegger,.. waarom?? de weg loopt altijd schuin i v m afwatering, doe je die zware rotzooi aan de rechterkant hang hij nog schuiner

 

Yep...en ALLE afritten gaan rechtsom........inderdaad, dan ga je nog schuiner :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

yep nog een reden,.. en een ringfeder koppeling, dus aanhangwagen heeft met sneeuw weer zijn eigen problemen ,, wat ik ook niet begrijp vroeger zat er in een trekker, motorwagen weet ik niet, maar in een trekker een aparte volgwagenrem , was altijd makkelijk om te kijken of hij wel vast zat, en als de trailer op een nat wegdek aan het schuiven was, trok je ff aan dat ding en hij hing er weer recht achter,, renault heeft een knop, beneden de 7 km druk je hierop ,kun je voelen of de boel vast zit, maar gewoon weg, waarom ,..kan maar 1 ding bedenken,.. geld 

 

bewerkt door knoet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Kiepenboer:


Maandag nog een dag een auto met zoeen shoarmaschotel, brrrrr

s,middags gelukkig weer een Ringfeder koppeling achterop:p

 

wel deze dan he

Vangmuilkoppeling RI5055AM/RL Ringfeder | Inclusief sensor + regelunit + cabinelamp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^Nou zoeentje op lucht bediend is wel leuk met lange dissel die achter tegen de achteras zit, maar als je vangmuil gewoon achter op de kont zit en hij is nog niet dichtgevallen met aankoppelen dan hoor je de klik wel zodra je iets optrekt.

Heb voorheen regelmatig met de onderstaande LZV gereden en die vangmuil was wel op lucht.
Ook handig was het controle lampje voor in de cabine wat groen werd als de muil goed dicht viel.

Afb1564.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Kiepenboer:

^^Nou zoeentje op lucht bediend is wel leuk met lange dissel die achter tegen de achteras zit, maar als je vangmuil gewoon achter op de kont zit en hij is nog niet dichtgevallen met aankoppelen dan hoor je de klik wel zodra je iets optrekt.

Heb voorheen regelmatig met de onderstaande LZV gereden en die vangmuil was wel op lucht.
Ook handig was het controle lampje voor in de cabine wat groen werd als de muil goed dicht viel.

 

 

Is idd allemaal handig....bij mij hangt er ook nog een camera boven met verlichting,zodra ik achteruitrij zie ik alles op beeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

neee heb geen ,uuh me baas heeft geen  werkplaats,, elke kerst komt er weer un film over hem a christmas carol,, begrijp ie,, maar balk is ook niet nodig,, paar planken ,, halve pallet ,uhh mijn kunst gebit, bijt zich vast in de sneeuw😊

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Kiepenboer:

Als er iets is dat van pas kan komen, deze 2 kettingen.
Heb daar al een paar keer zelf en ook collega,s mee kunnen helpen bij ijs of vastgereden sneeuw.
Aan iedere kant een of 2 aan 1 kant met sper gebruiken.

Volgende foto zie je hoe weinig ruimte ze in beslag nemen.

IMG_0332.JPG

 

Dit is groot genoeg voor een trekas wiel?

Lijkt mij zo klein om rondom te leggen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei josimo:

 

Is idd allemaal handig....bij mij hangt er ook nog een camera boven met verlichting,zodra ik achteruitrij zie ik alles op beeld



Je bent luxe uitgerust:ok:

2 collega,s en 2 Belgen hebben ook zoeen lange dissel met onderkoppeling en buiten het feit dat het bij die boeren wat lastiger manouvreren is, vind ik het aankoppelen ook wel een gepiel.

Dan is een camera wel een uit komst in combinatie met een lucht bediende vangmuil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid



,... nog 1,..schuifchassis,,  laat die dingen in de winter zo veel mogelijk op maat staan,, probeer maar eens zo,n ding op de sneeuw en ijs op maat te krijgen,. gaat je niet lukken ,.. mazzel


Tsja als je in de buurt van r'dam rijd en je hebt geld genoeg kun je dat doen,word hier nl. veel op gecontroleerd en bekeurd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 uur geleden zei knoet:

, wat ik ook niet begrijp vroeger zat er in een trekker, motorwagen weet ik niet, maar in een trekker een aparte volgwagenrem , was altijd makkelijk om te kijken of hij wel vast zat, en als de trailer op een nat wegdek aan het schuiven was, trok je ff aan dat ding en hij hing er weer recht achter,, renault heeft een knop, beneden de 7 km druk je hierop ,kun je voelen of de boel vast zit, maar gewoon weg, waarom ,..kan maar 1 ding bedenken,.. geld

 

Nee is geen centen kwestie , maar wettelijk verboden , heeft iets met A.B.S. te maken dacht ik .

Toen ik "vroeger"bij de Ceto 'n nieuwe magnum kreeg zat er ook geen trailer rem op , die heeft Henk er toen later op laten bouwen maar daar moest ie wel voor tekenen , dat het  onder  zijn verantwoording was .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

OP een Volvo kun je ook de trailer/aanhanger apart remmen met de motorremhendel.IMG_1391.PNG

 

Inschakelen kan tot 4 km/u en hij schakelt uit bij snelheden(nou ja snel..) boven de 7 km/u.

Door aan de hendel te trekken door de klik heen wanneer de handrem er op staat, wordt het getrokken materiaal ook op de rem gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
OP een Volvo kun je ook de trailer/aanhanger apart remmen met de motorremhendel.IMG_1391.thumb.PNG.c0f9c9618782f946557a5139f4ad4d81.PNG
 
Inschakelen kan tot 4 km/u en hij schakelt uit bij snelheden(nou ja snel..) boven de 7 km/u.
Door aan de hendel te trekken door de klik heen wanneer de handrem er op staat, wordt het getrokken materiaal ook op de rem gezet.
Vooral handig om met extra ruimte de slangen aan te sluiten of los te maken als je koeler aan- of afkoppelt

groeten Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden