[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Realiteit of cynisch


andremast

Vraag

Recommended Posts

  • 0
Gast doemijnbest

Voor mij een waarheid als een koe. Bij ons krijg je iedere maand alle rijdata over je heen gestort en wordt de winnaar met zijn naam op een goud kleurige bokaal afgebeeld . De rijdata wordt door de manager bewerkt en bekeken en dan gaat hij aan het managen en komen er weer allerlei aanpassingen maar mijns inziens gaan we dan uiteindelijk aan het begin doel voorbij want tenslotte moeten de chauffeurs van A naar B het werk doen samen met een planner en de rest is allemaal ballast en niet echt ter zake doende en kan denk ik allemaal vervalen. Zo ook bij o.m. de politie en de zorg. En maar data aan blijven leveren en van werken komt niets meer, ja, die laatste paar, die mogen het uiteindelijke werk doen zoals die brugwachter. Het is een een Merry go round.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wij hadden ook ooit zo een manager ( wagenparkbeheer) die schade statistieken maakte.

Iedere maand een staaf statistiek van de schadebedragen per auto( ladingschade voertuigschade) en hing die aan het prikbord.

Iedereen werd zo wel aan de schandpaal genageld,tot er een Pool van ons met zn dronken kop op zn kant ging en volledig uitbrandde.

Deze schade kwam echter niet op de staafstatistiek.een goochemerd heeft er toen maar met een rode stift zelf een kolom bijgemaakt tot het maximale schade bedrag en daar in dikke letters"Crash Pool "bijgeschreven.

Toen was t "statistieken tijdperk"ook weer snel voorbij.:D

  • Like 4
  • Haha 6
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Precies, het zijn de managers die de data nodig hebben om iets te kunnen presteren en het zijn vaak niet de goedkoopste werknemers en drukken zwaar op de organisatie qua kosten etc maar toch lijken we niet zonder dit soort werknemers te willen want het lijkt of er steeds meer van komen, kijk naar de zorg en andere beroepen, 50% van de werktijd gaat op in administratie en dus het aanleveren van data voor onze ¨broodnodige¨ managers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 11-12-2018 om 18:27 zei doemijnbest:

de manager

 

Op 11-12-2018 om 21:34 zei europeaan:

een manager

 

7 uur geleden zei doemijnbest:

de managers

 

Breek me de bek niet open over dat tuig. Er is overal wel een manager voor en iedereen is het tegenwoordig ook. 

Maar na volgende week komen er weer twee mooie weken aan, dan blijft dat gajes thuis. Het werk wordt gedaan en niemand heeft die lui gemist.

 

 

Hufters.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 11-12-2018 om 21:34 zei europeaan:

Wij hadden ook ooit zo een manager ( wagenparkbeheer) die schade statistieken maakte.

 

Toen was t "statistieken tijdperk"ook weer snel voorbij.:D

Hebben ze bij ons ook een tijdje gedaan, toen er een nieuw pompeiland was geinstalleerd. Deze werkte met pasjes per voertuig en dat werd dan centraal geregistreerd.

 

wekelijks kwam er een lijst van de verbuiksscore van alle autos onder elkaar, op kenteken, in de kantine te hangen.

 

dus de trekker-opleggers, zandwagens, containerwagens en truck-aanhangers door elkaar.

 

op een gegeven moment reden de terreinautos zuiniger dan de opleggers. Ik heb ook al eens vragen gehad hoe het kon om 1300 liter in een 285 liter tank te krijgen. Gewoon pistool doorgeven aan de gene die aan de andere kant kwam staan. 🤣😜

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
17 uur geleden zei Teddybeer:

Ik heb ook al eens vragen gehad hoe het kon om 1300 liter in een 285 liter tank te krijgen. Gewoon pistool doorgeven aan de gene die aan de andere kant kwam staan🤣😜

 

Heel herkenbaar. Zo gaat dat bij ons ook. Ook al hebben we ook allemaal een eigen pas. (of beter gezegd, zo'n sleuteltje, maar komt op hetzelfde neer)

De oude pomp had niet eens een werkende teller..jarenlang. Toen er een nieuwe pomp kwam kregen we ook allemaal een formulier om aantal liters, km stand e.d in te vullen. Maar ja...niemand deed dat en de formulieren belandden na een maand in het ronde archief.

 

En gelukkig hebben wij geen managers. Als er iets aan de auto's moet gebeuren regelen we dat zelf met de garage. Wat achteraf soms wel eens met wat gemopper gepaard gaat wanneer de factuur daarvan arriveert. Vooral het onderhoud van 8x8/10x8 voertuigen is nogal prijzig...

Loonadministratie doet de vrouw van de baas. Als de uren niet kloppen is dat ook nog vrijwel altijd in het voordeel van de chauffeur.

Ik heb altijd bij (24 jaar bij de 1e en nu alweer 15 bij de 2e) kleine bedrijfjes tot zo'n 5 man personeel gewerkt Daar doen ze niet aan managers.😁

bewerkt door Off-Roader
beter lopende zin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Off-Roader:

 

 

Loonadministratie doet de vrouw van de baas. Als de uren niet kloppen is dat ook nog vrijwel altijd in het voordeel van de chauffeur.

Ik heb altijd bij (24 jaar bij de 1e en nu alweer 15 bij de 2e) kleine bedrijfjes tot zo'n 5 man personeel gewerkt Daar doen ze niet aan managers.😁

Ik twijfel niet aan de integriteit van jouw baas hoor;

Maar soms is t zo dat men je bij dit soort bedrijven ziet als hun eigen kind.......

En je kind geef je geen loon.............

Die geef je zakgeld..:D

  • Thanks 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Heb jaren lang bij een klein bedrijfje gewerkt, 2 bazen en ik was het personeel,heb het er altijd goed gehad , het juiste loon  en op tijd. Eens een nieuwe jas , rij maar langs de DAF en zet maar op de rekening en zo was er nog wel meer.Uitnodiging voor een of andere werkgerelateerde demo , ik ging mee prima naar mijn zin gehad daar.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 9-12-2018 om 14:58 zei andremast:

(...)

Klinkt bekend

 

 

Okay, er is best wel wat kaf tussen het koren in het leidinggevenden veld.

Echter, wat ik mij dan afvraag bij de tekst in de openingspost: wie heeft bedacht / opdracht / gegeven tot de bouw van de brug..??

.. juist, vast iemand 'van kantoor' ;)

 

Op 13-12-2018 om 20:59 zei De Brokkenmaker:

Maar na volgende week komen er weer twee mooie weken aan, dan blijft dat gajes thuis. Het werk wordt gedaan en niemand heeft die lui gemist.

 

Nou nou...:eek:

 

Wie heeft er het kerstpakket voor jou geregeld / betaald?

Ik denk toch iemand van het management / baas. ;)

 

~~~~~~

 

De 'honger' naar data is groot, dat zeker. Op zich kan daar ook mooie dingen mee gedaan worden..  Het is vaak de interpretatie ervan dat tot moeilijkheden leidt.

 

Soms worden administratieve zaken ook 'wettelijk' afgedwongen. Bijvoorbeeld de regel dat een bedrijf vanuit de wetgever opgedragen wordt een 'sluitende administratie' te voeren.

Zoiets kan je natuurlijk tot in het kleinste detail doorvoeren. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

een manager wagenparkbeheer heeft miz best wel nut.......als ik bij ons hoor dat er met 300+ auto's op jaar basis 100000 euro bespaart kan worden op brandstof door zuinig te rijden dan zijn dat beste getallen ......dat zijn heulveul kerstpaketten:D

je moet het alleen inzichtelijk maken en kunnen over brengen op de mensen.

Tevens met schade afhandelingen,niet elke schade waarbij je betrokken bent moet je de schuld je niet zomaar als bedrijf in de schoenen laten schuiven wat helaas te vaak gebeurt .....

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei josimo:

een manager wagenparkbeheer heeft miz best wel nut.......als ik bij ons hoor dat er met 300+ auto's op jaar basis 100000 euro bespaart kan worden op brandstof door zuinig te rijden dan zijn dat beste getallen 

 

Dat is 333 euro per auto, gemiddeld over het hele jaar.

 

Dus 1 liter brandstof per voertuig per dag.

 

Manager zal dat ook niet voor niets doen. Maar waarschijnlijk doet ie meer als de diesel managen, maar die man/vrouw zal bruto toch ook 50.000 á 60.000 per jaar kosten.

 

Dus het netto resultaat is minder als je dat tegen elkaar weg streept. Als je door iets langzamer te rijden per auto op jaarbasis 1 vracht misloopt wegens te laat aankomen om te laden/lossen heb je al helemaal niks verdient met dat zuinig rijden management.

 

Ik weet ook wel dat bij “jullie” autos de begrenzer niet terug gezet zijn naar 83, maar er zijn meerdere bedrijven die daarom de begrenser weer terug gezet hebben naar 87/88 km per uur.

 

Onderandere mijn overburen (die rood/witte bulk en steenautos) heeft dat in het begin ook erg veel geld gekost. Nu staat daar de begrenzer ook weer op 89 km/uur.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Natuurlijk kost zo'n man geld.....daar heb je gelijk in maar hij verdient zichzelf terug,dat hoeven wij (chauffeurs) niet bij elkaar te rijden tevens doet hij veel meer schadeafhandeling......tolkosten tankpassen  vergunningen, bij ons is alles op 86 begrensd was eerst wel ff wennen terug vanaf 90 maar kan er nu goed mee leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
16 minuten geleden zei Teddybeer:

 

 

Dus het netto resultaat is minder als je dat tegen elkaar weg streept. Als je door iets langzamer te rijden per auto op jaarbasis 1 vracht misloopt wegens te laat aankomen om te laden/lossen heb je al helemaal niks verdient met dat zuinig rijden management.

 

 

Is dat echt zo of een gevoel?......als je ergens staat te lossen en losadres werkt niet mee kun je ook een vracht mislopen bedoel er zijn zoveel andere factoren.........of een te strakke planning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
21 minuten geleden zei Teddybeer:

 

Onderandere mijn overburen (die rood/witte bulk en steenautos) heeft dat in het begin ook erg veel geld gekost. Nu staat daar de begrenzer ook weer op 89 km/uur.

 

En die betalen ook de snelheidsbekeuringen?....o nee wacht dat kost geld:D

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 minuten geleden zei opa bert:

In principe rij ik niet sneller dan 83 , en doe elke dag even veel dan mijn collega's die de hele dag zitten te jagen

Bij ons is het in hoofdzaak dagritten, en dan is het erg belangrijk dat je ‘s morgens (meestal om 7 uur) staat te lossen. En als dat nu in Assen of Brussel is, je staat er.

 

Dus dan moet je ‘s avonds geladen staan en en op tijd je nachtrust er op hebben zitten. 1 collega presteert het altijd om niet verder dan De Lichtmis te komen, terwijl de anderen meestal wel terug kunnen komen op de zaak. Dus dan mag er weer iemand richting Zwolle om hem op te halen/af te lossen.

 

En gewoon door rijden is iets ander als de hele dag te jagen. als je om 4 uur vertrekt kan je de eerste paar uur al gewoon 88 rijden en dan hoef je nog amper in te halen ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
5 minuten geleden zei Teddybeer:

Bij ons is het in hoofdzaak dagritten, en dan is het erg belangrijk dat je ‘s morgens (meestal om 7 uur) staat te lossen. En als dat nu in Assen of Brussel is, je staat er.

 

Dus dan moet je ‘s avonds geladen staan en en op tijd je nachtrust er op hebben zitten. 1 collega presteert het altijd om niet verder dan De Lichtmis te komen, terwijl de anderen meestal wel terug kunnen komen op de zaak. Dus dan mag er weer iemand richting Zwolle om hem op te halen/af te lossen.

 

En gewoon door rijden is iets ander als de hele dag te jagen. als je om 4 uur vertrekt kan je de eerste paar uur al gewoon 88 rijden en dan hoef je nog amper in te halen ook.

 

Toch een strakke planning dus......1 file en je bent er geweest.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Teddybeer:

 

 

En boetes hoeven we niet bang voor te zijn, die worden gewoon betaald door de baas.

 

Dat is fijn van je baas !!

Maar besef dat de belastingdienst dit ziet als loon in natura en er een naheffing belasting overheen komt

(mocht er ooit een controle komen......maar heo groot is die kans 😉)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei Teddybeer:

Klopt. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

 

maar ook als het mee zit een 50 km eerder stranden als je collega's die exact het zelfde rondje doen zegt al het een en ander. 

 

Kloppen die manifesteren bij jullie dan ook al niet?

Niets van aantrekken joh, zolang ieder uurtje maar betaald wordt. 

Maak het probleem van de planner niet jou probleem.

Jij moet je nu eenmaal aan de wet houden. Die is er voor jou gemaakt om je te beschermen tegen dit soort planners ;) 

 

Maar als je een flinke klapper maakt met de nodige drama’s, sta je wettelijk sterker als je een beetje nette kaart hebt. En heb je minder snel zoiets van..... had ik maar.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 uur geleden zei Teddybeer:

Klopt. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

 

maar ook als het mee zit een 50 km eerder stranden als je collega's die exact het zelfde rondje doen zegt al het een en ander. 


In de kipper wereld scheelt het veel of je een oude tacho hebt of de nieuwste.

Zeker als je in een kort rondje zit met meerdere auto,s en bij de kraan niet iedere keer direct kan laden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden